Výměna pal. filtru a oleje
- fofo 2
- Nováček
- Příspěvky: 61
- Registrován: 08.03.2011 07:17
- Bydliště: petrovice
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
nestačí iba odkaliť.vyber filter a uvidíš čo je naspodu.všetko sa odvíja od toho na akej čerpačke tankuješ ,alebo lepšie povedané ako sa ku nafte dostaneš.
nie je to žiadná veda.máš to spravené za cca 15minút.
já mam domontovanú ručnú pumpičku o ktorej som už písal.mám ju tam 5 rokov a bez jediného problému.môžem meniť filter kedy ma napadne.proste vymením,naťahám,štartnem a idem.
nie je to žiadná veda.máš to spravené za cca 15minút.
já mam domontovanú ručnú pumpičku o ktorej som už písal.mám ju tam 5 rokov a bez jediného problému.môžem meniť filter kedy ma napadne.proste vymením,naťahám,štartnem a idem.
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Nevidím důvod proč stále měnit filtr když servisní interval udává jasně 60 000km a po 20 000km nebo jednou ročně odvodnit viz. obr
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Proč? Protože tak velí zkušenosti s PSA motory, resp. všemi TDCi motory. Kvalita nafty v ČR je všeobecně nevalná, tudíž výměna filtru tě alespoň trochu ochrání od koroze čerpadla, vstřiků, problémy s výkonem(přicpáním filtru) atd.
Jinak řečeno, je to pouze na každém uživateli jak chce aby mu auto sloužilo a vydrželo
Jinak řečeno, je to pouze na každém uživateli jak chce aby mu auto sloužilo a vydrželo

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Pozri si (doporuceny) vymenny interval oleja. Potom si precitaj skusenosti ludi. A ake nasledky to ma.
Inak vymenne intervaly su nastavene tak, aby auto vydrzalo 5 rokov/150t km s co najnizsimi prevadzkovymi nakladmi. Inak povedane tak, aby v priebehu toho obdobia si dal do neho co najmenej penazi (firmy to pocitaju) a potom mas kupit nove.
Inak vymenne intervaly su nastavene tak, aby auto vydrzalo 5 rokov/150t km s co najnizsimi prevadzkovymi nakladmi. Inak povedane tak, aby v priebehu toho obdobia si dal do neho co najmenej penazi (firmy to pocitaju) a potom mas kupit nove.
Naposledy upravil(a) stano. dne 23.05.2013 09:55, celkem upraveno 1 x.
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
takže je tedy lepší měnit filtr každý rok a na odkalovací šroub se tedy radši vykašlat a chovat se jako by tam vůbec nebyl ??? ale na druhou starnu je pravdou že pokud lidé jezdí s nafťáky jako s benziňáky tak se intervaly výměn rapidně zkracují:-)
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Každý rok(nebo 25k km) mě přijde zase trochu zbytečný, ale určitě bych na filtru nenajížděl víc než 40k km.
Beru jen kvalitní naftu a i tak bych si netroufnul víc než těch 40k km.
Beru jen kvalitní naftu a i tak bych si netroufnul víc než těch 40k km.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- spark187
- Nováček
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19.04.2013 15:35
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
takže v podstatě poprvé ve 20 000km odkalit a podruhé ve 40 000km vyměnit
Ford focus II 10/2008 po FL 1.6 TDCi 81kW 110HP +DPF
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Jo třeba tak.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.05.2013 17:30
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Zdravím, mám takový dotaz. Můj táta vždycky tak trochu na servisní intervaly a vůbec servis aut tak nějak dlabal....prostě je auto "užívalů dokud jezdilo...momentálně máme Focuse II combi 2006 1,6/66kW. Teď jsem ho dokopal k tomu vyměnit olej a filtr. Víc už jsem nedokázal, takže další filtry tedy jezdí v autě jíž 40tkm
a jelikož je mi auta líto a chci mu prostě vnutit výměnu i dalších filtrů tam mu je koupím jako "dárek" (spíš za trest) k narozeninám
objednal jsem palivovej, vzduchovej a kabinovej s uhlíkem. Při objednávce jsem chtěl vše zkontrolovat podle VINka zda díly sedí. V obchodě mi vyměnili palivový filtr za nějaký dražší (1100,-) Já se v tom bohužel nevyznám řekli mi že zrovna pro naše auto jsou dva typy filtrů a že já potřebuju ten druhej. Prosím Vás o potvrzení této informace.....všude na eshopem pro náš vůz mají palivový filtr jako takový plastový černý bazmek cca 400-800kč Mann, ale oni mi posílají s takovým kovovým víčkem Mann za 1100kč viz přiložený obrázek díl. označení 9155B??? http://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/palivove-filtry/
http://www.carsshop.cz/ford/focus-ii-ko ... iltry-3578
Prosím Vás všechny co tedy doopravdy potřebuju????? a proč tedy v eshopech nabízejí ty černé plastové bazmeky na náš typ vozidla??? Děkuji moc moc moc..."synáček chce taťkovi koupit filtry a nerad by koupil špatně"


http://www.carsshop.cz/ford/focus-ii-ko ... iltry-3578
Prosím Vás všechny co tedy doopravdy potřebuju????? a proč tedy v eshopech nabízejí ty černé plastové bazmeky na náš typ vozidla??? Děkuji moc moc moc..."synáček chce taťkovi koupit filtry a nerad by koupil špatně"

- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Protože e-shopy to nedokážou rozlišit přesně!
Pakliže je to VINko v příloze na auto tvého tatíka, tak tam má ten hliníkovej, ten dražší.
O jeho výměně se dočteš o pár stránek nazpět.
Pakliže je to VINko v příloze na auto tvého tatíka, tak tam má ten hliníkovej, ten dražší.
O jeho výměně se dočteš o pár stránek nazpět.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 23.05.2013 17:30
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
super díky....tak hlavně že jsem nekoupil nic špatného....teď jsem se koukal o pár stránek nazpět kde byli odkazy na ten vhodný filtr a cena se zdá taky v pohodě....teď už jen musím prolézt celé tohle vlákno abych veděl jak na výměnu...páč když už to tátovi vnutím musím mu říct i návod :-p
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Zrovna palivový je dosť citlivá záležitosť. Keď výmenu nezvládne bez odvzdušnenia a bude točiť štartér do bezvedomia, môže auto pochovať. Radšej to daj vymeniť niekomu kto s tým robí.
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Nezkoušeli jste někdo namontovat do hadice balónek, jako je třeba u C3, tam jsem to krásně napumpoval a hned to naskočilo.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Tak dnes som menil palivák a pozeral som ako puk. Môj mechanik číslo 2
, čo mi to robil, vybral starý filter, nahodil nový, doniesol nejakú pumpu, povedal že z BMW, jeden koniec dal na filter, druhý do bandasky, svorky na baterku a krásne to automaticky natiahlo naftu do filtra. Keď už tiekla nafta do bandasky, odpojil, zapojil hadičku do filtra, naštartoval som na brnk, akoby sa žiadna výmena nekonala. Úžasné
...možno to ako inšpirácia niekomu pomôže.
BTW otázka na miestnych odborníkov: Ako sa môže prejavovať postupné zanášanie palivového filtra? Môže to byť nejakým spôsobom cítiť? A naopak, malo by sa nejakým spôsobom prejaviť že je filter nový namiesto dajme tomu značne zaneseného?


BTW otázka na miestnych odborníkov: Ako sa môže prejavovať postupné zanášanie palivového filtra? Môže to byť nejakým spôsobom cítiť? A naopak, malo by sa nejakým spôsobom prejaviť že je filter nový namiesto dajme tomu značne zaneseného?
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ty zanesený filtr skoro vůbec nepoznáš, pozná to hlavně tvoje čerpadlo že se tak nenadře. Kdyby byl filtr příliš zanesený, tak ti auto spadne do nouzáku z nedostatečnýho tlaku, ale to už je extrém.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti