Stránka 113 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 08:48
od Stanley_vy
Karel2 píše: 23.09.2020 08:26 jo, ale ja se porad divim, ze stejny auta i motor, akorat kombi, tu maj spotrebu 6,5/100 :D
On není problém se dostat při delší pohodové jízdě na šest, šest a půl litrů bez nějakého omezování se. Ale to se mi daří většinou jen cestou na dovolenou. :D
pkadecka píše: 23.09.2020 08:34 50 jedu na čtyřku, pokud to není do kopce. Asistent řazení v mazdě nemám; u firemního auta (caddy TDI) mi věčně svítila na palubce šipka nahoru, jako abych přeřadil. BTW, víte že focus mk1 měl nějakou přípravu na asistenta řazení? Když jsem měl vyndaný budíky, posvítil jsem si na nepoužitý kontrolky a byla tam mj. zelená šipka nahoru, nebyla tam ani žárovka. Možná u jiné výbavy se používala, nevím, ale ani v manuálu jsem ji nenašel.
Neměl něco podobného Econetic ve FFII? Mám pocit, že jsem měl ve FFII oranžovou nebo červenou šipku u omezovače otáček. Ale možná si to už jken špatně pamatuju.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 08:50
od smoula
Jop, u FF2 se rozsvítí červená šipka, pokud se člověk blíží k červenému spektru otáček

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 08:54
od Karel2
no u forda je to spis jen ukazatel co mas dat az budes radit, protoze staci jen dat 1mm plynu a hned naskoci cislo, sundas nohu a cislo je pryc

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 09:04
od pkadecka
Koukám do českého manuálu focusu mk1, fakt tam k té zelené šipce nic není. Možná to bylo jen pro US/UK verzi:

http://www.diagnostic-world.com/pages/m ... 197124.cfm

Obrázek

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 09:10
od ZaQik
to je reseni jako cervena sipky v FF2 - kdyz jsi zamiril otackami k cervenemu poli, tak se rozsvitila cervena sipka, ze mas preradit ... u FF2 poFL byla cervena sipka nahrazena zelenou a stal se z ni radce razeni ... a toho jsme se uz nezbavili (dobre dobre, da se diagnostikou vypnout)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 09:39
od ballu
jenikHK píše: 23.09.2020 06:46 Netusite, co má znamenat v bodu 5 "Jenže vytvořit potřebný olejový film na kovových součástkách při nízké viskozitě není jednoduché. To vede ke vzniku karbonu. "?
A to je ta podstata, proč jsem proti lehkoběžným olejům A5, které se dávají jen pro emise. Aby tyto oleje se udržely na stěnách, musí obsahovat složky, které jsou zase náchylnější na tvorbu karbonu , který rozmělněn olejem, tvoří prvotdřídní brusivo na kluzné ložiska. U olejů A5 došlo k vývoji, tak jejich poslední řady držely krok s atmosférama, ale zase změna, do placu se daly oturbené babety, a lehkoběžné oleje opět ničí motory.
Informace ze včerejška, velký nárůst motorů u Kia(překlep) , ve 40 - 70 tisících, motor na výměnu (150 000 Kč).

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 09:48
od smoula
Karel2 píše: 23.09.2020 08:54 no u forda je to spis jen ukazatel co mas dat az budes radit, protoze staci jen dat 1mm plynu a hned naskoci cislo, sundas nohu a cislo je pryc
To je i u Škodovky :) Většinou mi to píše at tam mám 6tku a já hezky vytočenou 3ku 8) :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:03
od pkadecka
Koukám, že je úplně zbytečný, aby v tom autě byl otáčkoměr s rozsahem do 7-8 tisíc, když podle asistenta řazení bys využíval rozsah tak do 2,5 tisíce :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:29
od Karel2
smoula píše: 23.09.2020 09:48
Karel2 píše: 23.09.2020 08:54 no u forda je to spis jen ukazatel co mas dat az budes radit, protoze staci jen dat 1mm plynu a hned naskoci cislo, sundas nohu a cislo je pryc
To je i u Škodovky :) Většinou mi to píše at tam mám 6tku a já hezky vytočenou 3ku 8) :)
to prave u FFIII nedela, muzu tocit jak chci, vzdycky je tam jen vyssi cislo nez je zarazene, proto pisu ze to neni assistent, ale ukazatel :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:37
od jenikHK
pkadecka píše: 23.09.2020 09:04 Koukám do českého manuálu focusu mk1, fakt tam k té zelené šipce nic není. Možná to bylo jen pro US/UK verzi:

http://www.diagnostic-world.com/pages/m ... 197124.cfm

Obrázek
Ono taky v US se MK1 vyráběl o dost déle. A mají i další specifika - kontrolka otevřeného víčka nádrže 8)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:40
od ZaQik
nektere turbobenziny maji otackomery jen do 7000

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:40
od jenikHK
ballu píše: 23.09.2020 09:39 A to je ta podstata, proč jsem proti lehkoběžným olejům A5, které se dávají jen pro emise. Aby tyto oleje se udržely na stěnách, musí obsahovat složky, které jsou zase náchylnější na tvorbu karbonu
Tomu bych rozuměl, ale formulace v článku je, řekněme, nešťastná.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:42
od petulak
78173761_676526752912026_4807226340291903488_n.jpg
zelenou mám zapojenou na světla. :D abych nezapomínal svítit. :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 10:48
od pkadecka
jenikHK píše: 23.09.2020 10:37 Ono taky v US se MK1 vyráběl o dost déle. A mají i další specifika - kontrolka otevřeného víčka nádrže 8)
Měl jsem focus 2002. Spíš to byl nějaký globální díl, ze kterého ty budíky vyráběli.

Petulak: Jo, napadlo mě tu kontrolku využít, ale pak jsem si říkal, že až to budu prodávat, akorát by to bylo podezřelý. To je takovéto očůrávání, když palubka hlásí nějakou závadu (airbag, abs...), tak ji odpojíme, ale aby se rozsvítila aspoň při testu kontrolek po zapnutí, připojíme ji k nějaké funkční kontrolce. Jednou jsem přesně na tohle narazil, když jsem kdysi sháněl auto - sednul jsem do auta a svítila kontrolka, co svítit neměla a když se odbrzdila ručka, tak zhasla. On i prodejce vypadal tak nějak podezřele, tak jsme obchod neudělali.

Edit: a na to, abych ve focusu mk1 nezapomněl rozsvítit, mi stačilo jedno relátko, resp. protože jsem měl facelift verzi, tak jedna dioda.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 23.09.2020 20:30
od stano.
Karel2 píše: 23.09.2020 06:32 no kydy pises ty, V CEM TEN CLANEK LZE, co je v diskuzi je snad nepodstatne :roll:
Auta střední třídy s tříválcovými motory mají doslova "turbovrtuľový" pohon. Dmychadla jsou tak velká, protože vzdor zmenšování objemu potřebují nemenší výkon.
Trt barani. Velke turbo ma napriklad Subaru Impreza WRX. Trojvalce maju praveze malinke turba.

Problémem je i to, že tyto motory nejsou příliš vhodné na krátké jízdy po městě, kdy pracují s nedostatečně zahřátou olejovou náplní. U benzínových motorů s velmi malým objemem jsou turba navíc vystavena vysokým teplotám, které mohou vést k prasklinám plášťů turbodmychadel.
Tak bud jazdia po meste, alebo im nakladaju v kopcoch a na okruhu, kde sa prehrievaju. Tak ako?
Navyse, dnes je drviva vacsina turb v malych benzinoch chladenych vodou.
Kto si kupi maloobjemovy trojvalec na tahanie karavanu, alebo s tym jazdi s plynom na podlahe, lebo inak je mu to malo, je debil. Kupil si zle auto.

Nevýhodou nízkých otáček je, že se zvyšuje zatížení pístů a ložisek klikového hřídele. U motorů se čtyřmi, šesti nebo osmi válci se tento tlak rozkládá na více ložisek, ale u tříválcových to je problém. Ložiska jsou navíc velmi úzká, protože se musí vejít do malých bloků motoru. Tenké jsou i klikové hřídele a ojnice.
Problem je tam napchat 8 ojnic, a nie 3. Navyse, pod kapotou su trojvalce drobne, tam nie je problem s velkostou bloku.
Ktory 3 valec trpi na nicenie ojnic, lozisk a klukoviek? Neratam nepodarky, kde to bolo nedostatocnym mazanim pri start-stope. Ale na to (co viem) najviac trpel 1.5 dCi. A to je 4 valec, naftak.

Totéž platí pro palivový filtr, který je po 60 000 km úplně černý, ale podle výrobce nemusí být ještě nahrazen.
Na benzinaku? Ale ved dobre.

Zvlášť, když množství moderních motorů už nemá měrku oleje ani ukazatel tlaku oleje. Pokud se rozsvítí kontrolka nízké hladiny oleje, bývá hladina už většinou opravdu velmi nízká.
Tak praveze ked svieti tlak oleja je neskoro. Ked este len hladina, to je ok.
Ktory motor nema ani merku oleja?

Jenže vytvořit potřebný olejový film na kovových součástkách při nízké viskozitě není jednoduché. To vede ke vzniku karbonu. A ten je čímsi jako brusný papír. Je velmi tvrdý a způsobuje opotřebení ložisek. Karbon je přitom nebezpečný i pro solenoidové vstřikovače, ventily či olejové filtry, které se mohou ucpat. Olej pak vstupuje do motoru nefiltrovaný přes obtokový ventil. U některých naftových motorů se může karbon dostat dokonce i do turbodmychadel.
Filter tam predsa je na to, aby ten karbon odfiltroval. Ked sa meni s olejom tak ako ma, cez ziadny obtokovy ventil olej nepojde.
Preco spominaju naftaky u nevyhodach malych turbobenzinov? Karbon v turbach je odjakziva. Na naftakoch detto. Na vyfuku pozehnane, na sani s olejom tiez. A v oleji plava tiez, ved naftaky maju cierny olej hned po vymene. Preto su tam filtre a disperzanty v oleji, aby sa nezhlukoval do kuskov.

Aby se dosáhlo snížení spotřeby paliva, používají výrobci množství komponentů, které jsou aktivovány, pouze pokud je to nutné. Týká se to variabilních vodních i olejových čerpadel. ..... V tomto směru je největším rizikem stop-start systém. Pokud motor neběží, nepracuje ani olejové čerpadlo.
To je prave vyhoda pri kombinacii so start-stop. Mechanicke olejove cerpadlo tlaci olej iba ked sa toci motor. Elektricke moze aj pred startom a aj po vypnuti.

Rozvodova retaz .... Aby se výrobci vyhnuli podobným "trapasům" jako kdysi VW u motorů 1.4 TSI,
Ved to bol 4 valec! A ziadna malorazka. 1.4 atmosfery normalne jazdia, nieto tlacene turbom.

Netěsnící pístní kroužky
To je problem starsi ako maloobjemove turbobenziny.

Konstrukce bez rezervy
Pri aute do mesta treba fakt motor, ktory vydrzi pol miliona km :dih: Zvysok auta sa nedozije ani polovice. Ked si niekto kupi 1.0 ecoboost do Mondea na dialnice, je ako v bode dva, chuj.

Rychlý vývoj = krátké testování
Ano, bohuzial. Zakaznici si to zelaju. Lebo 5 rocny model je uz velmi stary. Aspon facelift po 3 rokoch.