Tak po třech měsících mohu porovnat naftu a benzín. Jedná se o C5 kombajn 2,0L nafta a můj 2,0L kombajn benzín. Váha aut je stejná jen s rozdílem, že ten citroen má šestý kvalt, což by se mělo výrazně projevit na spotřebě. Citron v naftě mě jezdí za 6,5L/100km a Mondeo v benzínu za 7,8L/100km. U nafty kopanec do sedačky u všech kvaltů v rozmezí 500otáček a prodleva na turbu, na tu si nemohu zvyknout, což u benzínu je jízda plynulá. U nafty - kolik jedu, tolik mám sešlápnutý pedál. U benzínu stačí rozjet a pak jen milimetrovým lechtáním plynu udržuji rychlost. To znamená, že když u nafty sundám nohu z plynu a pak opět chci motor do záběru, tak pomalu přidávám, ale než zabere, zjistím že pedál plynu je již v půlce svého chodu. U benzínu v podobné situaci stačí jen polechtat plyn a okamžitě jde motor do záběru. Veškeré poznatky jsem dosáhl bedlivým

sledováním okamžité spotřeby a přidáváním a ubíráním rychlosti na tempomatu. Nárůst spotřeby u C5 na 6 kvalt rapidně stoupá při překročení rychlosti 136km/hod.
Mít na mondeu 6 kvalt, tak jsem se spotřebou šul- nul.

ale zase jen za určitých podmínek, ono i tahání motoru těžké šestky si vezme své.
