Ahoj,
po dlouhé době přikládám otestovaný aretační kolík pro 2,0zetec 96kW.
Pravítko musí být tlusté 5,4mm.
Při výměně rozvodů jsem se zase setkal s blbostí a zase to byl náraz.
Proto přikládám schémátko rozvodů. Jedná se o to, že mechanik nesouhlasil s povolováním řemenic na vačkových hřídelích a odůvodňoval to > Nikdy to nesundavám, je to zbytečné a vždycky to fungovalo. Navíc by se mohly řemenice při sundavání rozbít, tak ať se na to vykašlu.
Zkusím i ostatním vysvětlit, proč to je důležité.
Máme-li klikovou hřídel nastavenou a zaeretovanou kliku kolíkem, nasazený nový řemen a vačky zaeretované pravítkem. Nyní chceme napnout řemen napínací kladkou, přičemž skutečně nepovolíme vačkové řemenice, nemůžeme řemen dopnout. Ten se našponuje pouze mezi klikou a první vačkou. Dál zůstane volný.
Za situace zcela běžné pro garážníky, a to takové že nemají zaeretovanou kolíkem, protože ho nemají, ale pouze vačky nějakým pilníkem, se při šponování dopne celý řemen, ale je potřeba větší síla na dopnutí, protože dopnutím pootočíme s klikovou hřídelí.
A z toho všeho vyplívají důsledky, že když to třeba bude fungovat, určitě se to někde projeví.
Dělejte rozvody poctivě a ono se vám to vrátí na spotřebě a výkonu. Já jezdím dálky po okrskách za 7,2l/100km. Město je teď v zimě na 9l/100. ( a poté mám dny kdy tomu dávám naprdel a jezdím za 15l/100
Takže je každýho věc jak se chová ke svému autu, ale ono mu to stejnou mincí oplatí.