Vadne turbo FF 1,6 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12.02.2010 23:34
- Bydliště: Praha
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
V12: aha, zajimavy postreh to s tou spojkou. Ja mam pocit, ze u me se ten zvuk projevuje i s vyslaplou i s nevyslaplou spojkou, jeste to ale proverim. Jinak jsem byl v autorizovanem servise, kde mi technik povidal, ze takovyto projev je normalni. Ze k nim jezdi auta i s hlasitejsimi projevy uz nekolik desitek tisic KM a s turbem problem nemaji. Dokonce jsem ho musel na ten zvuk upozornit, protoze mi porad tvrdil, ze nic neslysi a co ze mam teda za problem. V pondeli jsem byl se znamym u nejakeho tunera a ten mi povidal v podstate to same, jako technik od Forda. Pokud se neztraci olej, auto neztraci vykon a zvuk nezni jako sanitka, tak neresit. Ja uz s tim zvukem najezdil cca 10tKM, obcas mam pocit, ze je silnejsi, obcas mi prijde, ze slabsi (zalezi na teplote a skvrnach na slunci... asi) a zatim krom toho zvuku jiny problem neregistruji. Vice si davam pozor, kdyz okolo mne prijizdi nejaky naftak a akceleruje, jestli taky uslysim hvizdani a musim rict, ze u dobrych 40-50% aut to slyset je. Nejvic teda Skodovky a VW...
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ano, s tymto suhlasim. Pokial to nekvili ako sirena, neberie olej a nestraca vykon, je vsetko OK.paw píše:... u nejakeho tunera a ten mi povidal v podstate to same, jako technik od Forda. Pokud se neztraci olej, auto neztraci vykon a zvuk nezni jako sanitka, tak neresit.
V prvom rade ale treba zistit, co ten zvuk vydava. Ak hovoris, ze si technika nan musel upozornit, tak je to v norme a naozaj to neries. Zvuk vo vyssie uvedenom videu by ma ale dost silne rozculoval - bol dobre pocutelny a vyrusujuci.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Halo 10mirec. Jak pokračuje turbo? Nejake nove destrukce? Napadlo me, ze to bude asi mazáním. Nedostatečným. Jestli chceš, tak ti pošlu navod, jak zmerit prutok oleje turbem.
10mirec píše:Nemyslim, ze to robi inteligenciou, to by mi to mohlo rovno vypisat aj na palubku, ze mate opotrebovane turboSkor ze tym, ze je vola na oske, tak sa viac pali a preto zmeni farbu
Preto chcem vediet, ci je to naozaj tym, alebo sa sfarbi skor ci neskor podla pouzivania vzdy.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Čau všeci, tak mě po dvou měsících a 6-ti tis. km opět umřelo turbo. Mechoši říkali, že to není závada na turbu, ale prý proto, že motor nejak víc fouká či co. Prej to turbo zkusí vyreklamovat, ale že si myslí, že neuspějí- výborné. Můj názor je ten, že při výměně turba odstranili jen závadu, nikoli její příčinu. Mě snad už jebne
, jestli to budu platit (první oprava 19600 kaček). Teď tedy čekám na reklamační vyjádření a modlím se, aby to uznali. Asi se s Fofem už budu muset rozloučit, začíná se mi ten mazlík řádně prodražovat. Měl jsem ho jako funglovku, šetřil ho, opečovával, ale není bohužel dokonalý
. Tak zatím......


Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ako to turbo umrelo ? Zadrelo sa, alebo zacalo zavijat, alebo ho rozhodilo ? Vyjadrenie, ze motor viac fuka je blbost. Tu treba naozaj hladat pricinu, nie riesit nasledok. A pricin moze byt niekolko :
1) - vadne podtlakove ovladanie wastegate (66kW ma "pevne" turbo s iba obtokom), ktore v pripade prekroceneho plniaceho tlaku ma otvorit obtok, aby sa znizili otacky turba a motor sa viac netlakoval.
2) - vadne cidlo tlaku v sani - MAP senzor - stale dava nizke hodnoty tlaku, takze sa WG neotvori a turbo sa systematicky pretaca a nici
3) - slabe mazanie - upchate sitko (ak tam teda je), alebo upchate ci poskodene trubky
4) - pouzivanie nekvalitneho oleja - 1.6TDCI ma velmi malu olejovu napln, takze treba naozaj kvalitny olej, ktory bez problemov znasa vyssie teploty. Inak ktory idiot vymyslel turbo na prednej strane motora, aby odpadovym teplom este viac prehrievalo olej v jeho mazacom trakte ??? Velmi podobnu chybu urobili sudruhovia v VW na motore 1.2HTP - katalyzator pred hlavnym mazacim kanalom motora (= karbonovanie = hromada technickych problemov)
5) - zasvineny IC, ktory nedochladi vzduch, takze je redsi (hlavne v tychto horucavach) a motor ho potrebuje viac -opat sa pretaca turbo
6) - upchaty katalyzator, co opat zvysuje teplotne namahanie turba
Moj tip je 3+4, v tesnom zavese potom 2+1. Hned po montazi noveho / repasovaneho turba treba urobit mazaciu skusku :
- odpadovu olejovu hadicu z turba strcit do cca 2 litrovej odmernej nadoby
- doliat olej az po hornu rysku
- natocit motor a nechat ho bezat na volnobeh presne minutu
Do odmernej nadoby by malo natiect minimalne 0.3 litra oleja. Ak tak nie je, je nieco upchate a treba precistit mazaci trakt motora.
1) - vadne podtlakove ovladanie wastegate (66kW ma "pevne" turbo s iba obtokom), ktore v pripade prekroceneho plniaceho tlaku ma otvorit obtok, aby sa znizili otacky turba a motor sa viac netlakoval.
2) - vadne cidlo tlaku v sani - MAP senzor - stale dava nizke hodnoty tlaku, takze sa WG neotvori a turbo sa systematicky pretaca a nici
3) - slabe mazanie - upchate sitko (ak tam teda je), alebo upchate ci poskodene trubky
4) - pouzivanie nekvalitneho oleja - 1.6TDCI ma velmi malu olejovu napln, takze treba naozaj kvalitny olej, ktory bez problemov znasa vyssie teploty. Inak ktory idiot vymyslel turbo na prednej strane motora, aby odpadovym teplom este viac prehrievalo olej v jeho mazacom trakte ??? Velmi podobnu chybu urobili sudruhovia v VW na motore 1.2HTP - katalyzator pred hlavnym mazacim kanalom motora (= karbonovanie = hromada technickych problemov)
5) - zasvineny IC, ktory nedochladi vzduch, takze je redsi (hlavne v tychto horucavach) a motor ho potrebuje viac -opat sa pretaca turbo
6) - upchaty katalyzator, co opat zvysuje teplotne namahanie turba
Moj tip je 3+4, v tesnom zavese potom 2+1. Hned po montazi noveho / repasovaneho turba treba urobit mazaciu skusku :
- odpadovu olejovu hadicu z turba strcit do cca 2 litrovej odmernej nadoby
- doliat olej az po hornu rysku
- natocit motor a nechat ho bezat na volnobeh presne minutu
Do odmernej nadoby by malo natiect minimalne 0.3 litra oleja. Ak tak nie je, je nieco upchate a treba precistit mazaci trakt motora.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
100% souhlas s V12.
Nejake chyby na diagnostice byly?
Ja bych taky sel cestou nejdriv zjistit, jak bylo turbo poškozeno. To řekne hodně... Zadřené? Rozletělo se? Oska poškozená? Co ten prutok oleje? Clovek moc casu nema, ale diagnostika prutoku stoji za vsechny prachy.
Nejake chyby na diagnostice byly?
Ja bych taky sel cestou nejdriv zjistit, jak bylo turbo poškozeno. To řekne hodně... Zadřené? Rozletělo se? Oska poškozená? Co ten prutok oleje? Clovek moc casu nema, ale diagnostika prutoku stoji za vsechny prachy.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
fossa :
Kolko kilometrov mas na nom najazdenych ?
Kolko kilometrov mas na nom najazdenych ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Čau pánové, díky za vaše reakce a odpovědi! No já mám nalítané poctivých 130 tis. km, to turbo bylo úplně vyviklané, jakoby rozlomené v ose, prostě ze začátku vydávalo takový přidíravý zvuk, ale ještě s malými výpadky táhlo a pak odešlo do věčných lovišť. Taktak, že jsem ten den ještě dojel do práce, dýmu za mnou spousta a max. 70 km/h a to prosím na dálnici. Prý to maže dobře, ale možná až moc, protože v té gumové trubce před turbem se může hromadit olej, který je při větším záběru turba nasátý a ten prý to turbo poškodí. No nějak tak mi to vysvětlovali, ale moc tomu něvěřím- jsem naprostý laik. Taky je fakt, že při poslední výměně turba mi do motoru nalili 10W40- výrobce Swepco
, plus nějaký regenerační přípravek do dieslových motorů s větším nájezdem km. Tu diagnostiku tentokrát taky nedělali. Furt se čeká na vyjádření dodavatele turba. Prý všechny ty zkoušky jak popisuje V12 dělali a turbo normálně fungovalo. To je na tom to divný, že se pos..lo až po 6-ti tis. km. 


Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Jestli je to vyviklane (nezlomene) mohlo by to byt mazanim. postupne se oska zadira, zvetsuje se vule.Fossa píše:Čau pánové, díky za vaše reakce a odpovědi
v hadici pred turbem je olej standardne (viz forum) a jestli se nasaje, tak turbo neznici- podle me, to by ho tam musel byt litr... Tam to opravdu nevadi - leda az sekundarne v turbine - spaleny olej ve vyf. plynech... Ale turbo vyrdzi leccos, kdyz je dobre mazane... Tady asi dobre mazane nebude. Olej 10w40 je ok. Mozna lepsi nez 5w30. Ale cert vi, jestli turbo Mitsubishi nevyzaduje 5w30. Podle me ne.
Vyrobce oleje neznam, ale to neznamena, ze je to spatny olej. Jestli ti to daj do kupy, tak opravdu zkontroluj prutok oleje turbem, jak radil v12 + diagnostiku 1x za mesic. Staci si koupit nejakou cinskou (elm327) abys mel prehled.
Jestli nemas cas se tim zabyvat, hned bych se toho zbavil.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Hmmm, toto je zaujimave. Mozes sem dat fotky toho turba ? Specialne by ma zaujimala cast kompresora s pohladom na jeho lopatkove koleso. Hriadel sa obvykle rozlomi, ked turbo nasaje nejaky cudzi predmet, narazom sa vylomi kusok lopatky, com vznikne nevyvazenost. Pri otackach 150 tisic za minutu je otazka devastacie turba par malo sekund. V akom stave mas vzduchovy filter ? Nie je nejako poskodeny ? Ako casto ho menis ?Fossa píše:...to turbo bylo úplně vyviklané, jakoby rozlomené v ose...
Druha pricina zlomenia hriadele je pravidelne pretacanie turba, ked o vela prekroci svoje medzne otacky, zacnu sa prejavovat aj take nevyvazenosti, ktore su pri povolenych otackach este nemeratelne. Odstredive sily rastu so stvorcom obvodovej rychlosti. Turbina aj kompresor zacnu vibrovat a ked sa to deje pravidelne, staci par kontaktov hriadele s loziskom (za normalnej prevadzky je medzi hriadelom a puzdrom tenky olejovy film), vzniknute vibracie potom turbo rozmontuju velmi rychlo. A to este nespominam kontakt kolesa kompresora so skrinou turba.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Fossa píše:první oprava 19600 kaček...
hold si lidi nedaji rict a pokud vymeni jen turbo tak padne znovu , cely proces stoji cca 36000 + prace a toto by se melo dodrzet .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Dovolim si jednu stupidnu otazku. Cital som tu o problemoch so zanesenym sitkom v dutom srobe pred turbom. Chcel by som sa opytat, ci niekto nahodou nevie, ci sa v priebehu vyroby to sitko nejako vylepsilo? Mozno to tu niekde je, ale asi som to prehliadol. Ja mam 12/2010. A pripadne po kolko km by bolo vhodne ho preventivne skontrolovat? Nerad by som to zanedbal. Vdaka
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Vraj sa vylepsilo. No oficialne to potvrdene nemam. Prave preto ho pri repasoch/vymenach turba vsetci s velkou oblubou demontuju. Tento postup je dokonca odporucany turboservismi. Aj ja mam turbo menene, pri vymene mechanik sitko na moj pokyn kontroloval a bolo takmer ciste a uplne prechodne. Vycistil ho a namontoval spat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- cereus
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 30.06.2011 22:53
- Bydliště: TT, SA
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Vdaka za info.
Ak niekto o tom este nieco viete, budem vdacny, ked to sem napisete.

Ak niekto o tom este nieco viete, budem vdacny, ked to sem napisete.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14.05.2011 11:57
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
No to bych asi nedal....Být tebou,tak to auto asi pošlu z domu,protože dávat opětovně více než 1/5 z ceny auta za opravu,je už docela dost...Fossa píše:Čau pánové, díky za vaše reakce a odpovědi! No já mám nalítané poctivých 130 tis. km, to turbo bylo úplně vyviklané, jakoby rozlomené................
Jinak mě docela fascinuje,že ford tohle auto poslal do prodeje,když přece s testovacími modely museli najet x 1000 km a tahle závada se musela projevit?!
Jinak já mám od servisu 5.000km (105000 celkem) a zatím to vypadá ok,auto i přestalo dýmit při startování.Jinak ale určtě plánuju při další prohlídce (zkrátil jsem interval na 12.000) kontrolu toho sítka.Použitý olej byl Q8, což taky neznám, ale mechanikovi věřím.
Bylo:Ford Focus 2006 1,6 TDCi 66kw, Peugeot 406 2001 2.2i 16v 116kw Škoda Felicia 1998 1.3i 40kw, BMW 318Ci cabrio 2001 2.0i 105kw
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
Je: Ford S-max 2010 2.0i, Ford Fiesta 2007 1.3i 51kw LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host