Stránka 13 z 27
Re: originál svíčky
Napsal: 08.04.2011 21:21
od dvorak.josef01
Tak ve ZR ve fordu mi bylo zděleno, že podle mého vin Motocraft nemají a že mají pouze origoš, jak už tu někdo psal FOMOCO 1146 za kus, tak asi do toho půjdu

Re: originál svíčky
Napsal: 30.04.2011 13:49
od Citronek
Mate nekdo zkusenost s temito svickami?:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|
Pripadne v temahle?:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|
Vim, ze se tady pise, ze pouzit jedine origo Motocraft, ale treba o oleji se tady pise, ze 5w30, pritom alternativa je i 5w40 a 10w40. Na ten 10w40 jezdil Nemec, po kterym mam auto a Nemec bych rek, ze by tam nelil spatnej olej. Sam jsem si tam dal Total Quartz 7000 10W40 a nemuzu si stezovat.
Diky!
Re: originál svíčky
Napsal: 30.04.2011 22:09
od Nicco
Mne sa nechce verit, ze by v dnesnej dobe nefungovali nejake sviecky od renomovaneho vyrobcu, vyrabane pre konkretny model. Keby ale aj tak nefungovali, tak ich mozes asi vratit - si myslim.
Re: originál svíčky
Napsal: 01.05.2011 18:33
od mouse
na escu jsou vyzkoušený a bez problému tyto a dle mě jdou i na fofo NGK PTR5A-13
Re: originál svíčky
Napsal: 01.05.2011 19:03
od ballu
Pánové, prosím vás ,jaké origo Motorcraft ,co tu stále omíláte, to není žádný výrobce, jen překupníci s pověřením Fordu!!!!!!
Svíčky pro ně dodává NGK tak svíčky od této fyrmy jsou origo ford
Kotouče ATE to je to samé
A tak to je se všema dílama do posledního šroubku jenž je každý typ FORDU složen.
ZAMĚSTNANCI MOTORCRAFTU TAK MAXIMÁLNĚ SI MOHOU OŘEZET TUŽKU V KANCELÁŘI
Re: originál svíčky
Napsal: 01.05.2011 19:07
od maxo111
S Motorcraft-FoMoCo dielmi mas zaruku akej-takej kvality a kompatibility. Jasne ze to pre Ford vyrabaju ine firmy. Tie diely stoja +/- rovnako ako ine znacky (nemyslim tym u kamenneho dilera Fordu). Pri niektorych dieloch naozaj nema zmysel spekulovat ... "lepsimi" svieckami nic neziskas

Re: originál svíčky
Napsal: 05.05.2011 19:44
od Citronek
2 dny uz jsem po vymene svicek, ty puvodni byly Motorcrafty a vopaleny jako svine, pri jizde se to obcas projevolalo, ze zastudena pri ubrani plynu pri neutralu z treba 3-4 tis ot./min na volnobeh klesali otacky az tak k 1700 rovnomerna, pri tech 1700 se nachvili pokles zastavil a pak to kleslo na ty volnobezny cca 700. Pri razeni pri jizde to pak pusobylo, jako bych pri vyslapnuti spojky pomalu sundaval nohu z plynu, ale pritom pedal byl az na doraz a lanko na motoru se taky vracelo rychle.
Dal jsem tam ty NGK PTR5A-13 (270 Kc/ks), podle obchodnika spickove svicky a ja s nimi zatim taky problem nemam, motor jde krasne do otacek i z otacek, uz to nezadrhava pri tech 1700 tis., takze pohoda.
Jedinej problem pri vymene, ze jsem na jedny svicce spatne nasadil botku, takze to behalo jen na 3 valce a klepalo se to cely jak diesel, to jsem se lek, az jsem mel skoro vzadu na kalhotech hnedy
Ale jenom se chci zeptat, slysel jsem, ze kdyz se daj novy svicky, ze se jim ma dat pekne zahulit, aby nezleniveli, jestli je to pravda nebo kec?

Re: originál svíčky
Napsal: 05.05.2011 22:20
od matys
Citronek...........sám sis odpověděl.......je to kec
Re: originál svíčky
Napsal: 05.05.2011 23:06
od Mudr.Hematolog
Je idealne raz za cas tomu slapnut na krk a nechat motor vytocit.....karbon, sadze a podobne usadeniny sa dostanu von z motora aj ked nie uplne vsetko.
Re: originál svíčky
Napsal: 05.05.2011 23:15
od ballu
A říká ti něco " samočistící efekt svíček" a to nemá nic společného s vyhnáním pavouků . Napovím studená nebo teplá svíčka.

Re: originál svíčky
Napsal: 26.06.2011 23:45
od Dingo-zetec se
ja pouzivam iba origo sviecky od Fordu FoMoCo AYFS22CB

,,cenovo su na tom super a vlasnosti maju ako ine sviecky cenovo omnoho drahsie
Re: originál svíčky
Napsal: 19.07.2011 17:17
od matys
Zdravím pánové.............dnes jsem kupoval svíčky na Fofo 1.6 16V ve FORDservisu . Dostal jsem FoMoCo AYFS 22CB .
Na dotaz , jaký je rozdíl mezi svíčkama na rozdílné obsahy motorů Focusů - tak svíčky jsou stejné , ale nastavuje se odtrh elektrod podle předpisu výrobce motorů .........1,4 16V - 1,6 16V = 1,3mm ........... 1,8 16V - 2,O 16V = 1mm .
Re: originál svíčky
Napsal: 13.08.2011 17:39
od WGeorge
Ahoj,
tak jsem dnes měnil svíčky a ty co jsem vyndal mi přišli jako že tam jsou ještě z výroby - Byly to Motorcraft AYFS 22C a odtrch měli tak 2,5mm závit zanesený jak něco (auto má dle tacha 98k). Koupil jsem podle rad tady original FoMoCo AYFS 22CB - jelikož jsem za všechny 4 dal něco málo přes 500 Kč tak asi nemělo cenu nad tím špekulvat.
Nicméně jsem si všiml, že ty nové jsou oproti těm starým cca o milimetřík delší - mají vyšší tu matici. Když jsem na to nasadil ty fajky tak tam nejsou úplně nadoraz. Chci se teda zeptat zda měníte i kabely za nějaké novější?
Jinak auto i s těmi původními svíčkami jezdilo kupodivu dobře. Proto asi byla nějak přizpůsobená řj, protože auto po prvním nastartování po výměně mělo dost nepravidelnej chod, ale po projetí se to spravilo a už je vše OK. Nesetkal jste se stím taky někdo?
Re: originál svíčky
Napsal: 13.08.2011 18:41
od Nicco
Po vymene mi to islo na 3 valce a zacal klepat jeden ventil. Mechanik to preturoval (natlacil olej) a OK. Potom som to este par km prevetral a az za takych povedzme 200km su zabehnute a vypalene.
Re: originál svíčky
Napsal: 13.08.2011 23:31
od ballu
Když pominem tvar svíčky, to znamená délku závitu a tvar těsnící plochy, důležitá hodnota je teplota svíčky pro samočistící účinek, a nejdůležitější odtrh kontaktů. Naše motory jsou na tuto hodnotu háklivé a proto jsou kontakty platinové, které tento odtrh stabilizují na delší dobu. Když se do káry dá jiný výrobce, musí se počítat s tím , že každých 5000 km vyšrubovat svíčky a seřídit kontakty. Naše motory mají zapalovací napětí o 10kV vyšší než běžné káry a k tomu ještě svíčka pálí 2 x za 4 doby válce. Proto i ten vyšší nárok na svíčky. Velikost odtrhu má vliv na velikost předstihu, který upravuje ŘJ dle signálu lambdy a čidla otáček. Odtrh by neměl být větší jako 1,3mm což udržuje delší nájezd km platina. V případě jiných /lacinějších/ svíček, je třeba od počátku počítat s větším opalem a dát tam jen 1mm i ten se rozhodí po 5- 10tis. km a je třeba opět seřídit, jinak nastane vynechávání motoru, volnoběh a cukání při sešlápnutí plynu v otáčkách kolem 2000 - 2500 .Každý pak hned čistí volnoběžák a nemůže přijít na to , proč to dělá. To znamená i to, že větší odtrh je i pro napětí větší odpor a tím si hledá nejkratší cestu a většinou si ji najde v probití vysokonapěťových kabelů ke svíčkám. Proto je lepší koupit přímo origo a je klid na 60 tis. km
