Stránka 13 z 27

Re: originál svíčky

Napsal: 08.04.2011 21:21
od dvorak.josef01
Tak ve ZR ve fordu mi bylo zděleno, že podle mého vin Motocraft nemají a že mají pouze origoš, jak už tu někdo psal FOMOCO 1146 za kus, tak asi do toho půjdu ;)

Re: originál svíčky

Napsal: 30.04.2011 13:49
od Citronek
Mate nekdo zkusenost s temito svickami?: http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|

Pripadne v temahle?: http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... ST=0|LNG=0|


Vim, ze se tady pise, ze pouzit jedine origo Motocraft, ale treba o oleji se tady pise, ze 5w30, pritom alternativa je i 5w40 a 10w40. Na ten 10w40 jezdil Nemec, po kterym mam auto a Nemec bych rek, ze by tam nelil spatnej olej. Sam jsem si tam dal Total Quartz 7000 10W40 a nemuzu si stezovat.

Diky!

Re: originál svíčky

Napsal: 30.04.2011 22:09
od Nicco
Mne sa nechce verit, ze by v dnesnej dobe nefungovali nejake sviecky od renomovaneho vyrobcu, vyrabane pre konkretny model. Keby ale aj tak nefungovali, tak ich mozes asi vratit - si myslim.

Re: originál svíčky

Napsal: 01.05.2011 18:33
od mouse
na escu jsou vyzkoušený a bez problému tyto a dle mě jdou i na fofo NGK PTR5A-13

Re: originál svíčky

Napsal: 01.05.2011 19:03
od ballu
Pánové, prosím vás ,jaké origo Motorcraft ,co tu stále omíláte, to není žádný výrobce, jen překupníci s pověřením Fordu!!!!!! 8O
Svíčky pro ně dodává NGK tak svíčky od této fyrmy jsou origo ford
Kotouče ATE to je to samé

A tak to je se všema dílama do posledního šroubku jenž je každý typ FORDU složen.

ZAMĚSTNANCI MOTORCRAFTU TAK MAXIMÁLNĚ SI MOHOU OŘEZET TUŽKU V KANCELÁŘI

Re: originál svíčky

Napsal: 01.05.2011 19:07
od maxo111
S Motorcraft-FoMoCo dielmi mas zaruku akej-takej kvality a kompatibility. Jasne ze to pre Ford vyrabaju ine firmy. Tie diely stoja +/- rovnako ako ine znacky (nemyslim tym u kamenneho dilera Fordu). Pri niektorych dieloch naozaj nema zmysel spekulovat ... "lepsimi" svieckami nic neziskas :idea:

Re: originál svíčky

Napsal: 05.05.2011 19:44
od Citronek
2 dny uz jsem po vymene svicek, ty puvodni byly Motorcrafty a vopaleny jako svine, pri jizde se to obcas projevolalo, ze zastudena pri ubrani plynu pri neutralu z treba 3-4 tis ot./min na volnobeh klesali otacky az tak k 1700 rovnomerna, pri tech 1700 se nachvili pokles zastavil a pak to kleslo na ty volnobezny cca 700. Pri razeni pri jizde to pak pusobylo, jako bych pri vyslapnuti spojky pomalu sundaval nohu z plynu, ale pritom pedal byl az na doraz a lanko na motoru se taky vracelo rychle.

Dal jsem tam ty NGK PTR5A-13 (270 Kc/ks), podle obchodnika spickove svicky a ja s nimi zatim taky problem nemam, motor jde krasne do otacek i z otacek, uz to nezadrhava pri tech 1700 tis., takze pohoda.

Jedinej problem pri vymene, ze jsem na jedny svicce spatne nasadil botku, takze to behalo jen na 3 valce a klepalo se to cely jak diesel, to jsem se lek, az jsem mel skoro vzadu na kalhotech hnedy :huraa:

Ale jenom se chci zeptat, slysel jsem, ze kdyz se daj novy svicky, ze se jim ma dat pekne zahulit, aby nezleniveli, jestli je to pravda nebo kec? :nixw:

Re: originál svíčky

Napsal: 05.05.2011 22:20
od matys
Citronek...........sám sis odpověděl.......je to kec

Re: originál svíčky

Napsal: 05.05.2011 23:06
od Mudr.Hematolog
Je idealne raz za cas tomu slapnut na krk a nechat motor vytocit.....karbon, sadze a podobne usadeniny sa dostanu von z motora aj ked nie uplne vsetko.

Re: originál svíčky

Napsal: 05.05.2011 23:15
od ballu
A říká ti něco " samočistící efekt svíček" a to nemá nic společného s vyhnáním pavouků . Napovím studená nebo teplá svíčka. :nixw:

Re: originál svíčky

Napsal: 26.06.2011 23:45
od Dingo-zetec se
ja pouzivam iba origo sviecky od Fordu FoMoCo AYFS22CB :palec_nahoru: ,,cenovo su na tom super a vlasnosti maju ako ine sviecky cenovo omnoho drahsie

Re: originál svíčky

Napsal: 19.07.2011 17:17
od matys
Zdravím pánové.............dnes jsem kupoval svíčky na Fofo 1.6 16V ve FORDservisu . Dostal jsem FoMoCo AYFS 22CB .
Na dotaz , jaký je rozdíl mezi svíčkama na rozdílné obsahy motorů Focusů - tak svíčky jsou stejné , ale nastavuje se odtrh elektrod podle předpisu výrobce motorů .........1,4 16V - 1,6 16V = 1,3mm ........... 1,8 16V - 2,O 16V = 1mm .

Re: originál svíčky

Napsal: 13.08.2011 17:39
od WGeorge
Ahoj,

tak jsem dnes měnil svíčky a ty co jsem vyndal mi přišli jako že tam jsou ještě z výroby - Byly to Motorcraft AYFS 22C a odtrch měli tak 2,5mm závit zanesený jak něco (auto má dle tacha 98k). Koupil jsem podle rad tady original FoMoCo AYFS 22CB - jelikož jsem za všechny 4 dal něco málo přes 500 Kč tak asi nemělo cenu nad tím špekulvat.

Nicméně jsem si všiml, že ty nové jsou oproti těm starým cca o milimetřík delší - mají vyšší tu matici. Když jsem na to nasadil ty fajky tak tam nejsou úplně nadoraz. Chci se teda zeptat zda měníte i kabely za nějaké novější?

Jinak auto i s těmi původními svíčkami jezdilo kupodivu dobře. Proto asi byla nějak přizpůsobená řj, protože auto po prvním nastartování po výměně mělo dost nepravidelnej chod, ale po projetí se to spravilo a už je vše OK. Nesetkal jste se stím taky někdo?

Re: originál svíčky

Napsal: 13.08.2011 18:41
od Nicco
Po vymene mi to islo na 3 valce a zacal klepat jeden ventil. Mechanik to preturoval (natlacil olej) a OK. Potom som to este par km prevetral a az za takych povedzme 200km su zabehnute a vypalene.

Re: originál svíčky

Napsal: 13.08.2011 23:31
od ballu
Když pominem tvar svíčky, to znamená délku závitu a tvar těsnící plochy, důležitá hodnota je teplota svíčky pro samočistící účinek, a nejdůležitější odtrh kontaktů. Naše motory jsou na tuto hodnotu háklivé a proto jsou kontakty platinové, které tento odtrh stabilizují na delší dobu. Když se do káry dá jiný výrobce, musí se počítat s tím , že každých 5000 km vyšrubovat svíčky a seřídit kontakty. Naše motory mají zapalovací napětí o 10kV vyšší než běžné káry a k tomu ještě svíčka pálí 2 x za 4 doby válce. Proto i ten vyšší nárok na svíčky. Velikost odtrhu má vliv na velikost předstihu, který upravuje ŘJ dle signálu lambdy a čidla otáček. Odtrh by neměl být větší jako 1,3mm což udržuje delší nájezd km platina. V případě jiných /lacinějších/ svíček, je třeba od počátku počítat s větším opalem a dát tam jen 1mm i ten se rozhodí po 5- 10tis. km a je třeba opět seřídit, jinak nastane vynechávání motoru, volnoběh a cukání při sešlápnutí plynu v otáčkách kolem 2000 - 2500 .Každý pak hned čistí volnoběžák a nemůže přijít na to , proč to dělá. To znamená i to, že větší odtrh je i pro napětí větší odpor a tím si hledá nejkratší cestu a většinou si ji najde v probití vysokonapěťových kabelů ke svíčkám. Proto je lepší koupit přímo origo a je klid na 60 tis. km :wink: