chladici kapalina
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: chladici kapalina
Jo, přesně, přeci jenom ta expanzní nádobka je akorát zásobní a vyrovnává hladinu v okruhu, nic moc skrz ní neproudí, jenom něco málo se tam po ohřátí vrací přes ten přepad(slabá hadička nahoře).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- paulus33
- Nováček
- Příspěvky: 54
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SR, Košice
Re: chladici kapalina
zdravim pani, mam podobnym problem s miznutim chlad_kvapaliny. podla farerbnych flakov dedukujem, ze to bude tesnenie termostatu. dnes som sa pokusal v kosiciach kupit samostate tesnenie, ale samostatne sa vraj nepredava, ale iba s termostatom. takze som lahsi o 12,5€ a mam doma novy termostat s tesneniem.
moje otazka:
1) gumove tesnenie sa nasadi na termostat tak, ako to mam na jednom z obrazkov? tesnenie ma z vnutornej strany po obvode vybratie, cize mi to pride ako prirodzene to nasadit na ten termostat.
2) je potrebne tesnenie pred montazou niecim namazat a podobne? vycistenie kontaktnych ploch beriem ako samozrejmost.
dik.
moje otazka:
1) gumove tesnenie sa nasadi na termostat tak, ako to mam na jednom z obrazkov? tesnenie ma z vnutornej strany po obvode vybratie, cize mi to pride ako prirodzene to nasadit na ten termostat.
2) je potrebne tesnenie pred montazou niecim namazat a podobne? vycistenie kontaktnych ploch beriem ako samozrejmost.
dik.
HOME BOLO: FF combi, r.v.2000, 1,8 TDDI, 66kW (90PS), 6,0 l/100km. Zlaté auto, predané funkčné ako 16r.
HOME: Kia cee´d SW, r.v.2009, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), 6,5l/100km.
OFFICE: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l, 85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT), 8,2l/100km.
HOME: Kia cee´d SW, r.v.2009, 1,6 CRDi, 85 kW (116 PS), 6,5l/100km.
OFFICE: FF hatchback, r.v.2005, 1,6 l, 85 kW (115 PS) HXDA (Ti-VCT), 8,2l/100km.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: chladici kapalina
Když jsem ve Fordu kupoval termostat já, tak ho prodávali samotný a k tomu zvlášť tohle gumový těsnění(za nějakých 55Kč), bral jsem to obojí. Ale pokud tobě prodali jen obojí a termostat máš v autě už delší dobu, tak jeho výměnou nic nezkazíš, třeba by tě výměna stejně čekala později. Pro jistotu můžeš ten nový zkontrolovat(ohřívat zavěšený v hrnci s vodou - na termostatu vyražená teplota je počátek otvírání při zahřívání).
To těsnění máš nasazené dobře(uvidíš po rozebrání, původní těsnění by mělo být stejně), ničím se to mazat nemusí, jenom očistit dosedací plochy od špíny, nějakých usazenin apod.
Nevím, jak je řešené těleso termostatu u dieselů, tak ještě zkontroluj ostatní spoje okolo nebo samotné těleso, abys měl jistotu, že to neteče jinde.
To těsnění máš nasazené dobře(uvidíš po rozebrání, původní těsnění by mělo být stejně), ničím se to mazat nemusí, jenom očistit dosedací plochy od špíny, nějakých usazenin apod.
Nevím, jak je řešené těleso termostatu u dieselů, tak ještě zkontroluj ostatní spoje okolo nebo samotné těleso, abys měl jistotu, že to neteče jinde.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 29.12.2009 22:04
Re: chladici kapalina
Tiez som mal dlhsi cas problem so stracanim chladiacej kvapaliny v mojom Focuse. Dlho som vsak nevedel prist na to kde sa to moze tratit. Pod tym krytovanim to vobec nevidiet. Nakoniec bol problem v obale termostatu, mal som plastovy a ten na spoji pukol. Da sa to najist dost tazko. Novy plastovy stoji okolo 150 Eur tak som si zohnal z buraneho ale hlinikovy za 20 Eur. Hlinikovy sa vsak montoval iba do tych najstarsich focusov. Bez problemov vsak pasuje, je to presna kopia akurat ze tesnenie medzi motorom a obalom termostatu je trosku ine, nie je tam gumicka ale pliesok. Myslim ze aj ak mate moznost hlinikovy urcite to je lepsie, pretoze tie plasty pukaju dost casto. Strasne piplava robota to je. Samotny termostat som si nechal stary, tesnenie termostatu stalo do 3 Eur, tak som ho vymenil. Ten tesniaci pliesok sa mi nepozdaval, tak som dal aj tesniacu pastu. Nakoniec ked je vsetko namontovane treba si dat pozor a liat vodu postupne, pretoze ja som nalial naraz doplna a po nastartovani mi slo vsetko von. Pozor tiez na odvzdusnenie systemu. Vypnite si kurenie ale nie len ventilator ale cely obvod, tiez som o tomto nevedel a ani za svet sa mi nechcel odvzdusnit, len co teplota stasne kolisala.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: chladici kapalina
Nevím, co máš za motor, ale to plastové těleso termostatu opravdu praská nebo kapalina prolíná. Mně ho měnili při dovozu auta, tedy ani nevím, kolik stálo(plast). Rozhodně to hliníkové musí být lepší, to je dobrý postřeh, že se dá zaměnit.
S naléváním a odvzdušněním jsem po výměně termostatu postupoval jak se má - normálně(ne rychle) jsem dolil kapalinu do expanzky po rysku MAX, pak počkal, až hladina sleze a opět doplňoval k MAX. Když už neklesala, zavřel jsem expanzku, nastartoval jsem a čekal, až se motor ohřeje, občas jsem přidal na asi 2000-2500ot. Mezitím jsem kontroloval teplotu na budíku a hadice, ty slabší k topení se mají ohřívat skoro hned(malý okruh by neměl být zavzdušněný tak, že by to jím neproudilo), pak je nutné počkat na otevření termostatu a nechat ještě chvíli běžet(občas přidat plyn), aby se odvzdušnil velký okruh, chladič apod. Zkontroloval jsem, jestli to všude těsní, také hladinu v expanzce, aby neklesla pod MIN(ale neklesala, držela na maximu). Pak jsem vypnul motor, po vychladnutí trochu kapalina ubyde, dolil jsem mezi rysky MIN a MAX. Další den před a po jízdě jsem pro jistotu zkontroloval hladinu v expanzce, ale už se držela v půlce. Tenhle postup jsem vždycky praktikoval i několikrát na Escortu a vždycky se to odvzdušnilo bez problému. To automatické odvzdušnění u Fordů je paráda - oproti tomu dvakrát jsem odvzdušňoval na Peugeotu a to je hrůza - není tam expanzka s přepady(leje se do chladiče), takže tam jsou tři odvzdušňováky - na chladiči, na topení a na tělese termostatu(ten naštěstí nebývá zavzdušněný). To je časově docela náročné, jakmile se vypustí část vzduchu, klesne tlak a musí se zase čekat na natlakování, všechno se to dělá několikrát a ještě třeba opakovat po jízdě nebo nějaké době(typicky - přestane to topit).
S naléváním a odvzdušněním jsem po výměně termostatu postupoval jak se má - normálně(ne rychle) jsem dolil kapalinu do expanzky po rysku MAX, pak počkal, až hladina sleze a opět doplňoval k MAX. Když už neklesala, zavřel jsem expanzku, nastartoval jsem a čekal, až se motor ohřeje, občas jsem přidal na asi 2000-2500ot. Mezitím jsem kontroloval teplotu na budíku a hadice, ty slabší k topení se mají ohřívat skoro hned(malý okruh by neměl být zavzdušněný tak, že by to jím neproudilo), pak je nutné počkat na otevření termostatu a nechat ještě chvíli běžet(občas přidat plyn), aby se odvzdušnil velký okruh, chladič apod. Zkontroloval jsem, jestli to všude těsní, také hladinu v expanzce, aby neklesla pod MIN(ale neklesala, držela na maximu). Pak jsem vypnul motor, po vychladnutí trochu kapalina ubyde, dolil jsem mezi rysky MIN a MAX. Další den před a po jízdě jsem pro jistotu zkontroloval hladinu v expanzce, ale už se držela v půlce. Tenhle postup jsem vždycky praktikoval i několikrát na Escortu a vždycky se to odvzdušnilo bez problému. To automatické odvzdušnění u Fordů je paráda - oproti tomu dvakrát jsem odvzdušňoval na Peugeotu a to je hrůza - není tam expanzka s přepady(leje se do chladiče), takže tam jsou tři odvzdušňováky - na chladiči, na topení a na tělese termostatu(ten naštěstí nebývá zavzdušněný). To je časově docela náročné, jakmile se vypustí část vzduchu, klesne tlak a musí se zase čekat na natlakování, všechno se to dělá několikrát a ještě třeba opakovat po jízdě nebo nějaké době(typicky - přestane to topit).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: chladici kapalina
Tak jsem vcera menil tesneni termostatu. Uz mi to teklo docela dost (nadrzka za tyden).
Cela operace mi trvala neco malo prez 10min. Bylo to fakt easy. Dneska po dojeti do prace cca 35km je hladina stale stejna (ryska MAX).
Tak to snad pomohlo. Doufam
Cela operace mi trvala neco malo prez 10min. Bylo to fakt easy. Dneska po dojeti do prace cca 35km je hladina stale stejna (ryska MAX).
Tak to snad pomohlo. Doufam

- swah
- Junior
- Příspěvky: 398
- Registrován: 13.05.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: chladici kapalina
Taky už nějaký čas pozoruju pozvolný únik chladící kapaliny, není to nijak enormní, ale jsem si jistej, že hladina klesá. Asi za 14 dní mám naplánovaný servis, do té doby bych to ale pro klid duše raději dolil - kapalinu mám růžovou, mohu tam dolít jakoukoliv růžovou např. z AutoKelly, i když nebude odpovídat té fordí specifikaci WSS-M97B44-D? Nebo nevíte, jestli ty se specifikací nemívají někdě např. na benzínkách?
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: chladici kapalina
Když Ti napíšu, že tam dej růžovou, která nemá napsáno, že vyhovuje ford specifikaci tak mě tu někteří ortodoksní ukamenujou. Ale řeknu Ti to takhle. Já tam mám červenej caterpillar (-60°C), který je na bázi glykolu stejně jako u fordu. Barvy se míchat asi neměli, ale taky nevidím moc důvod proč. Třeba ti na to někdo odpoví. Růžovou s červenou smichat klidně můžeš nic se nemůže stát. Jen nemíchat glykol bázi s alkohol bází. Ty maj úplně jinou hustotu a nepromíchají se. Ale klidně si kup tu forďáckou stojí to pár kaček, pokud si dobře pamatuju tak u charouze to stálo 120kč/1L.
- lukyfa
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 14.01.2009 23:29
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladici kapalina
Ahojte, dneska jsem vyměnil chladící kapalinu a byl jsem docela překvapený, kolik se tam toho vešlo. Podle papíru je to cca 6litrů, a já jsem tam nalil tak 5,5litru -3l chladící kapaliny a 2,5l z 5l kanystru destilovaný vody. Myslíte, že je to OK? Teď mám malinko nad rysku max, určitě až se to odzvdušní trošku to klesne.
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), r.v. 10/2001, zelená metla
"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."
"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."
- lukyfa
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 14.01.2009 23:29
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladici kapalina
No podle papírů se tam má vejít 6,75litru. To je nějaký divný, ne...
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), r.v. 10/2001, zelená metla
"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."
"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13431
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: chladici kapalina
Jenže nikdy se Ti nepodaří vypustit všechno
Taky jsem vypustil chl.kapalinu a jak jsem měnil pumpu,tak při demontáži dostal sprchu.cca 1 l byl v motoru.

Taky jsem vypustil chl.kapalinu a jak jsem měnil pumpu,tak při demontáži dostal sprchu.cca 1 l byl v motoru.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- lukyfa
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 14.01.2009 23:29
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladici kapalina
miki21 píše:Jenže nikdy se Ti nepodaří vypustit všechno![]()
Taky jsem vypustil chl.kapalinu a jak jsem měnil pumpu,tak při demontáži dostal sprchu.cca 1 l byl v motoru.
No to mě napadlo, že se nevypustilo všechno. Nejlepší je vyměnit kapalinu, když se mění pumpa? To vyteče i to co je v motoru? Já jí měnil asi před 14 dny a napadlo mě to, až když byla už namontovaná.
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), r.v. 10/2001, zelená metla
"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."
"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."
- swah
- Junior
- Příspěvky: 398
- Registrován: 13.05.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: chladici kapalina
Nevíte prosím, co je ten červeně vyznačený díl (viz foto). Mám takový neblahý pocit, že mi tím uniká/ukapává chladící kapalina
Pozn. foto není mého motoru 


- viperk
- Zkušený
- Příspěvky: 1966
- Registrován: 23.06.2008 18:23
- Bydliště: Hodonín, work in Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladici kapalina
to je čerpadlo posilovače, tama ti uniká kapalina z posilovače
(stejně tak i trochu mě
)


Ex Focus 3dv. , 2.0 16V Trend , r.v. 1998 , Moondust Silver , duplex ulter sport , simota, galerie zde .
Ex Focus 3dv. , 1.8 Tdci , r.v. 2003 , Black Metal , Rieger, galerie zde.
Focus 3dv. , ST modrá střela, r.v.2006, FOX exhaust


- swah
- Junior
- Příspěvky: 398
- Registrován: 13.05.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: chladici kapalina
Hmm, aha, díky
Tak to asi nebude ono, podle barvy je to 100% chladící, tak budu koukat dál...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host