Koroze

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 02.11.2006 11:13

Nazdárek, nechci Vás zrazovat od řepkového či jakéhokoliv jiného oleje, ale podle mého názoru je mnohem vhodnější použít konzervační přípravek určený k ochraně dutin automobilu na bázi vosku s lepidlem. Každý olej má tu špatnou vlastnost, že ze vzduchu příjímá vlhkost. Proto také u auta s najetým malým počtem km by se měl jednou za rok vyměnit olej. A to nehovořím o zápachu do interiéru, případně zanášení dutin prachem a jinými nečistotami udržujícími vlhkost. Minulý týden (ještě teplé a suché počasí) jsem ošetřil dutiny všech dveří a kapoty. Koupil jsem sprej s přiloženou plastovou hadičkou (na konci trisky). Po aplikaci je vosk tekutý asi jako mot. olej při 70°C. Krásně zateče do všech spár. Po 6h konzistence jako vazelína. Po 24h vosk. Je bezbarvý. Podle mého názoru je to jedna z nejlepších antikorozních ochran, u FOFO opravdu aktuálních, kterou si můžete provést doma svépomocí. Je potřeba mít vyschlé dutiny!!!!! V opačné případě můžete vašemu FOFO uškodit. Před aplikací alespoň 2 dny nechat FOFO vyschnot v teplé garáži.

PS: U víka kufru je třeba odmontovat vnitřní plastový kryt, protože odvodňovací otvůrky jsou pro protažení hadičky s tryskou moc malé. (odšroubovat dvě plastové samořezky a odcvaknout kryt).
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 02.11.2006 11:30

Jasio píše:.....žeby Stenly? :lol: :lol: Barvu má a je potřený řepkovým olejem :P
Obrázek
Koukám že jsi sehnal dalšího do squadrony :lol: :lol: :lol:
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 02.11.2006 11:35

Dala píše:Nazdárek, nechci Vás zrazovat od řepkového či jakéhokoliv jiného oleje, ale podle mého názoru je mnohem vhodnější použít konzervační přípravek určený k ochraně dutin automobilu na bázi vosku s lepidlem. Každý olej má tu špatnou vlastnost, že ze vzduchu příjímá vlhkost. Proto také u auta s najetým malým počtem km by se měl jednou za rok vyměnit olej. A to nehovořím o zápachu do interiéru, případně zanášení dutin prachem a jinými nečistotami udržujícími vlhkost. Minulý týden (ještě teplé a suché počasí) jsem ošetřil dutiny všech dveří a kapoty. Koupil jsem sprej s přiloženou plastovou hadičkou (na konci trisky). Po aplikaci je vosk tekutý asi jako mot. olej při 70°C. Krásně zateče do všech spár. Po 6h konzistence jako vazelína. Po 24h vosk. Je bezbarvý. Podle mého názoru je to jedna z nejlepších antikorozních ochran, u FOFO opravdu aktuálních, kterou si můžete provést doma svépomocí. Je potřeba mít vyschlé dutiny!!!!! V opačné případě můžete vašemu FOFO uškodit. Před aplikací alespoň 2 dny nechat FOFO vyschnot v teplé garáži.

PS: U víka kufru je třeba odmontovat vnitřní plastový kryt, protože odvodňovací otvůrky jsou pro protažení hadičky s tryskou moc malé. (odšroubovat dvě plastové samořezky a odcvaknout kryt).
konecne rozumny navod a nie debata o fritovacich a neviem akych olejoch...

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 02.11.2006 16:52

že to ale trvalo..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.11.2006 19:31

Nemusite repkovy olej zavrhovat. Jeho pouziti znam cca 30 let. Nejvice na nej nadavaji lakyrnici, kteri opravuji takto osetrena auta. Zdutin prahu se bezne dostava az pod strechu.
to Dala:
Muzes napsat znacku a cenu pripravku? Ted uz to nestihnu, ale mozna pristi rok v parnem lete. :lol: :lol: :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 02.11.2006 19:58

Taky bych chtěl vědět o jaký přípravek se přesně jedná. Vzhledem k nutnosti mít auto vyschlé to letos již dělat nebudu ale na jaře bych do toho šel. :wink:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Jasio
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5805
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jince, Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jasio » 02.11.2006 20:32

zirafak píše:
Dala píše:Nazdárek, nechci Vás zrazovat od řepkového či jakéhokoliv jiného oleje, ale....
konecne rozumny navod a nie debata o fritovacich a neviem akych olejoch...
Plně souhlasím, zrovna jsem to chtěl napsat, ale ze začátku Daliho přízpěvku je rovněž vidět, že i ta debata o nesmyslných olejech splnila svůj účel a autora inspirovala ke kvalitnímu návodu.... :wink:
Je Ford Kuga 1.6EB, 110kW Titanium 11/12
Je Ford Focus C-Max 2.0i, 107kW Ghia 02/05
byl Ford Focus Combi 1.6i, 74kW Ghia 02/99
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.11.2006 21:03

Pouzivala se take rozredena lanova vazelina pouzivana na lanovkach, take to fungovalo spoustu let. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 608
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Stenly » 02.11.2006 21:41

Jasio píše:Díky Stenly za vysvětlení, o takovém oleji jsem jak živ neslyšel. Na druhou stranu nechtěl bych mít auto ani rezavé ani opruzené. :lol: :lol:
A teď jsem si všiml, jak to, že stále nemáš fotku v albu squadrony?
Nějak jsem to ještě nestihl, neb bych ho musel nejdříve umýt :wink:
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 608
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Stenly » 02.11.2006 21:59

Hurvajs píše:Taky bych chtěl vědět o jaký přípravek se přesně jedná. Vzhledem k nutnosti mít auto vyschlé to letos již dělat nebudu ale na jaře bych do toho šel. :wink:
Na feldě jsem zkoušel konzervaci MOTIP a řekl bych, že po zhoustnutí do podoby vosku to pod ní stejně rezne :cry: tak jsem přešel na podzimní a jarní(po důkladném umytí od soli) "řepkové kůry" :wink:
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 02.11.2006 22:16

To Stenly: A kde bych ho tedy mohl sehnat ten řepkový olej? :roll:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10357
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Damon » 03.11.2006 09:54

zirafak píše:
Dala píše:Nazdárek, nechci Vás zrazovat od řepkového či jakéhokoliv jiného oleje, ale podle mého názoru je mnohem vhodnější použít konzervační přípravek určený k ochraně dutin automobilu na bázi vosku s lepidlem. Každý olej má tu špatnou vlastnost, že ze vzduchu příjímá vlhkost. Proto také u auta s najetým malým počtem km by se měl jednou za rok vyměnit olej. A to nehovořím o zápachu do interiéru, případně zanášení dutin prachem a jinými nečistotami udržujícími vlhkost. Minulý týden (ještě teplé a suché počasí) jsem ošetřil dutiny všech dveří a kapoty. Koupil jsem sprej s přiloženou plastovou hadičkou (na konci trisky). Po aplikaci je vosk tekutý asi jako mot. olej při 70°C. Krásně zateče do všech spár. Po 6h konzistence jako vazelína. Po 24h vosk. Je bezbarvý. Podle mého názoru je to jedna z nejlepších antikorozních ochran, u FOFO opravdu aktuálních, kterou si můžete provést doma svépomocí. Je potřeba mít vyschlé dutiny!!!!! V opačné případě můžete vašemu FOFO uškodit. Před aplikací alespoň 2 dny nechat FOFO vyschnot v teplé garáži.

PS: U víka kufru je třeba odmontovat vnitřní plastový kryt, protože odvodňovací otvůrky jsou pro protažení hadičky s tryskou moc malé. (odšroubovat dvě plastové samořezky a odcvaknout kryt).
konecne rozumny navod a nie debata o fritovacich a neviem akych olejoch...
A já už se těšil že tu začnem smažit řízky :lol: :lol: :lol:
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 03.11.2006 10:33

Nazdárek všichni, jsem v práci, takže název přípravku dodám jakmile se dostanu domů.
Reakce na zprávu od Stenlyho:
Pokud se koroze v dutinách a spojích už objevila, tak ji nezastaví ani "svěcená voda". Všechna dodatečná opatření ji pouze zpomalí. Nezachrání Vás ani "řepkový olej".

PS: Vámi vystříkané dutiny voskem by podle mého názoru v případě reklamace koroze u FORDU neměly dělat problém při uznání reklamace. Vosk je bezbarvý a zvenku není téměř poznat, že máte vysříkané dutiny. Při případné reklamaci bych se o o tom asi nezmiňoval. Je to sice pro ochranu karosérii to nejlepší, co můžete udělat, ale FORD se brání jakékoliv reklamaci (ostatně jako jakákoliv jiná automobilka), ale s tím rozdílem, že FORD o problémech s korozí musel určitě vědět už po 2 či 3 letech výroby FOFO (podle mě nedostatečná ochrana - výrobní vada), a neudělal s Tím NIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FORD moc dobře ví, že je to asi NEJVĚTŠÍ SLABINA FOFO a když uvážíte, kolik FOFO FORD za těch zhruba 7 let vyrobil a na každého dal 12LET ZÁRUKU NA PROREZIVĚNÍ KAROSÉRIE, tak je to pro něho OBROVSKÝ PROBLÉM (hlavně finanční). A to mají problém kousky, vyrobné v roce 2004!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2 roky staré auto). Proto ty OBROVSKÉ PERIPETIE s uznáním reklamace, zejména bez servisní knižky, nebo bez razítek o kontrole karosérie. Bohužel jsem členem skupiny FOFO bez servisky. Proto jsem nečekal až mi prohnijou dveře budu se muset hádat ve FORDU o uznání reklamace, a ošetřil jsem je sám. Zatím vypadají OK a doufám že nějakou dobu ještě budou. A až objevím korozi, zkusím ji vyreklamovat.
Hodně šťastných km přeje DALA.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
nowo
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PREROV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nowo » 06.11.2006 11:02

CAU CHLAPY,TAK JA MAM TAKE PROBLEM S REZIVENIM LEMU U DVERI. ZKOUSEL TO NEKDO VE FORDU V PREROVE. MAM 99 JESTLI BY MI TO VYMENILI ZDARMA, ZARUKA JE TEDY 12LET NA KOROZI? JINAK DNESKA JSEM SI U NICH OBJEDNAL ROZVODY A MAJI MI VOLAT, JAK JSEM CETL TAK MI ASI NEZAVOLAJI :-) MA NEKDO NEJAKE LEVNEJSI RESENI NA TY ROZVODY V OKOLI? DIK

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 06.11.2006 16:51

nowo píše:CAU CHLAPY,TAK JA MAM TAKE PROBLEM S REZIVENIM LEMU U DVERI. ZKOUSEL TO NEKDO VE FORDU V PREROVE. MAM 99 JESTLI BY MI TO VYMENILI ZDARMA, ZARUKA JE TEDY 12LET NA KOROZI? JINAK DNESKA JSEM SI U NICH OBJEDNAL ROZVODY A MAJI MI VOLAT, JAK JSEM CETL TAK MI ASI NEZAVOLAJI :-) MA NEKDO NEJAKE LEVNEJSI RESENI NA TY ROZVODY V OKOLI? DIK
když to vlákno přečteš pořádně, tak zjistíš co a jak :wink: a i o Přerově se něco dovíš ( moje vlastní zkušenost) a jestli nemáš v pořádku servisku, tak to ani nezkoušej :cry:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host