Rady na letní pneu - sezona 2025 od strany 160
- Cernoch-L
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01.03.2009 21:45
- Bydliště: Děčín
Re: Rady na letní pneu
Co se týče těch zimních to máš různý, záleží na hloubce dezénu, také u zimní dost na stáří, měl jsem mnoho zimních gum a všechny jak byly nad 5 let, tak už se projevovalo tvrdnutí a bylo to k ničemu už. Jinak zimu co teď byla, jsem odjezdil službním autem na Polaris 3 195/65 r15 a ikdyž jsem jel do kopců kde nebylo moc odrhnuto, tak všude dobrý. To mě dost překvapilo, jeliko auto má 118 kw a myslel jsem, že budu všude hrabat.
Jinak letní Barumky určitě skvělá zlatá střední cesta, taky bych do nich klidně bez obav šel
Jinak letní Barumky určitě skvělá zlatá střední cesta, taky bych do nich klidně bez obav šel
Byl: FF3 po faceliftu combi 1.6 Ti VCT 77kw Trend+ modrá Blazer
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
Byl: FF2 po faceliftu 5dv. 1.6 16v 74 kw Trend béžová Chill
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Rady na letní pneu
osobne velmi pochybujemjarod72pm píše:Bude nějaký rozdíl pocitově na letních 195/65 R15 versus 205/60 R15 ?
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Rady na letní pneu
...šířka gumy musí také trochu korespondovat s šířkou ráfku, takže na těch širších gumách se může více projevovat nestabilita boků pneumatik, pokud je ráfek užší; pro 205 je lepší použít ráfek o šířce 6,5" - 7". Nehledě na to, že 205/60 R15 není na FF2 povoleným rozměrem. Jestli chceš 205, přejdi na 205/55 R16. I ty gumy budou levnější a je i lepší výběr než 205/60 R15, které nejsou tak běžné...jarod72pm píše:Bude nějaký rozdíl pocitově na letních 195/65 R15 versus 205/60 R15 ?
díky za info
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
Druhou sezónu jsem začal jezdit Kumho Ecowing ES01 KH27 a musím teda říct, že spokojenej moc nejsem. Na mokru si nejsem tolik jistej jako na předešlých skoro sjetých Bridgestonech ER300. Do zatáček mi to hvízdá jako bych byl Fitipaldi a to vůbec nejsem žádnej dravec
Jízdní styl řekl bych za ta léta nezměněn a rozdíl cítím teda dost velkej ... 


- Mr.Zdenda
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 25.11.2011 20:38
- Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem
Re: Rady na letní pneu
těch 60 profil, to je hroznej balónGeorge V. píše:...šířka gumy musí také trochu korespondovat s šířkou ráfku, takže na těch širších gumách se může více projevovat nestabilita boků pneumatik, pokud je ráfek užší; pro 205 je lepší použít ráfek o šířce 6,5" - 7". Nehledě na to, že 205/60 R15 není na FF2 povoleným rozměrem. Jestli chceš 205, přejdi na 205/55 R16. I ty gumy budou levnější a je i lepší výběr než 205/60 R15, které nejsou tak běžné...jarod72pm píše:Bude nějaký rozdíl pocitově na letních 195/65 R15 versus 205/60 R15 ?
díky za info

2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Rady na letní pneu
Tak nebudu kupovat nové hliníky R16 když mám R15 potvrzené STK a zapsané do velkého techničáku tedy povolené rozměry :George V. píše:...šířka gumy musí také trochu korespondovat s šířkou ráfku, takže na těch širších gumách se může více projevovat nestabilita boků pneumatik, pokud je ráfek užší; pro 205 je lepší použít ráfek o šířce 6,5" - 7". Nehledě na to, že 205/60 R15 není na FF2 povoleným rozměrem. Jestli chceš 205, přejdi na 205/55 R16. I ty gumy budou levnější a je i lepší výběr než 205/60 R15, které nejsou tak běžné...jarod72pm píše:Bude nějaký rozdíl pocitově na letních 195/65 R15 versus 205/60 R15 ?
díky za info
205/60 R15 a 215/60 R15 tedy mám ten rozměr povolený (už jsem to tu psal někde)
jde o celkový dojem zda si pomůžu něčím nebo v provozu nepoznám rozdíl .
Vybírat pneu nepotřebuji ,jakožto zaměstnanec mám dost výraznou slevu na Continentálky , které jezdí více než dobře.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Rady na letní pneu
Nechci se hádat ale pro městský provoz a tankodrom jménem dálnice je to konfort než třeba profil 50 nebo 45.Mr.Zdenda píše:těch 60 profil, to je hroznej balónGeorge V. píše:...šířka gumy musí také trochu korespondovat s šířkou ráfku, takže na těch širších gumách se může více projevovat nestabilita boků pneumatik, pokud je ráfek užší; pro 205 je lepší použít ráfek o šířce 6,5" - 7". Nehledě na to, že 205/60 R15 není na FF2 povoleným rozměrem. Jestli chceš 205, přejdi na 205/55 R16. I ty gumy budou levnější a je i lepší výběr než 205/60 R15, které nejsou tak běžné...jarod72pm píše:Bude nějaký rozdíl pocitově na letních 195/65 R15 versus 205/60 R15 ?
díky za info)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Rady na letní pneu
...záleží na tom, jak máš Ty hliníky široké. Pokud budou dost, tak si širší gumou pomůžeš - řekl bych že to trošku lépe sedí, hlavně v ostřejších zatáčkách. Ale bacha na gumy s měkkými boky. Sám jsem si dost užil na starém autě s Bravuriskama. Tam byl ten 0.5" na šířce ráfku pak sakra znát...jarod72pm píše:Tak nebudu kupovat nové hliníky R16 když mám R15 potvrzené STK a zapsané do velkého techničáku tedy povolené rozměry :
205/60 R15 a 215/60 R15 tedy mám ten rozměr povolený (už jsem to tu psal někde)
jde o celkový dojem zda si pomůžu něčím nebo v provozu nepoznám rozdíl .
Vybírat pneu nepotřebuji ,jakožto zaměstnanec mám dost výraznou slevu na Continentálky , které jezdí více než dobře.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Rady na letní pneu
A protože také stále jezdím už docela sjeté Bridgestone ER300 mohu potvrdit, že to jsou fakt dobré pneu s výbornými vlastnostmi i po těch letech a najetých km. Na příští sezónu sháním pneu alespoň trochu srovnatelné(vlastnosti/cena/výdrž), ale nevím, nevím.Mira píše:Druhou sezónu jsem začal jezdit Kumho Ecowing ES01 KH27 a musím teda říct, že spokojenej moc nejsem. Na mokru si nejsem tolik jistej jako na předešlých skoro sjetých Bridgestonech ER300. Do zatáček mi to hvízdá jako bych byl Fitipaldi a to vůbec nejsem žádnej dravecJízdní styl řekl bych za ta léta nezměněn a rozdíl cítím teda dost velkej ...
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Rady na letní pneu
všechno, co v názvu obsahuje ECO stojí za hov... 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Rady na letní pneu
oturbené sekačky nekomentuju- až čas ukáže.
Pneumatika je buď eco a nedrží na cestě( přilnavost, valivý odpor, opotřebení), nebo není eco, ale se opotřebovává, má vyšší přilnavost a líp drží. Dle stylu jízdy a potřeb si každý zvolí tu svou značku.
Většinou jsou ti vyhlášení vítězové různých testů eco+super jízdní vlastnosti... tak půl roku až rok v provozu, pak to jde s nima z kopce. No a pak si kupte nové a vovovotom to je.

Pneumatika je buď eco a nedrží na cestě( přilnavost, valivý odpor, opotřebení), nebo není eco, ale se opotřebovává, má vyšší přilnavost a líp drží. Dle stylu jízdy a potřeb si každý zvolí tu svou značku.
Většinou jsou ti vyhlášení vítězové různých testů eco+super jízdní vlastnosti... tak půl roku až rok v provozu, pak to jde s nima z kopce. No a pak si kupte nové a vovovotom to je.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Rady na letní pneu
Jezdím na Continental Conti Eco Contact CP. Koupil jsem komplet kola, ráfky jsou jak nový, gumy už mají něco za sebou (stálo to 2000, nekup to za ty prachy, jenom za samotné 14" ráfky bych dal cca 800-1000 Kč). Jezdí se na tom dobře, dokonce jsem nedávno vyzkoušel nouzové brždění na D11 na příjezdu do Prahy a ubrzdil jsem to 
Pokles spotřeby nepozoruju a stejně to bude v řádu jednotek procent, BTW to "eco" se dá udělat i víc nafoukanými pneumatikami:
Jedním z nejefektivnějších fíglů, jak uspořit palivo, je klást co nejmenší odpor, a tak se už tak tvrdé gumy nových aut foukají na nesmyslně vysoké hodnoty. Tvrdá pneumatika se nedeformuje, odvaluje se po menší ploše, neklade odpor - a bohužel také hůř drží na silnici. Boj za co nejmenší spotřebu a z ní vyplývající emise nutí automobilky ještě přitvrzovat. Toskánské silnice jsou přibližně stejně vrásčité, popraskané, zvlněné a hrubé jako ty české, jen děr a výmolů je o něco míň. Superb na nich při prvních jízdách, na které automobilka pozvala redakci iDNES.cz, tedy ukázal docela věrně, co předvede na české okresce. Na osmnáctipalcových pirellkách (Cinturato P7) nahustěných na dvě a půl atmosféry sice sviští zlehka, ale taky zabouchá a drncá. Když chcete víc komfortu, stačí je upustit na normální hodnoty. Rozdíl je velký. Na vysvětlenou: na štítku nalepeném na víčku nádrže jsou tři skupiny hodnot: pro normálně zatížené auto, pro plně naložené a pak „eko“ hodnoty. U naloženého superbu se mají kola foukat až na tři atmosféry, normální hodnota je 2,2 a „eko“ 2,5.
http://auto.idnes.cz/test-nova-skoda-su ... ntent=top6

Pokles spotřeby nepozoruju a stejně to bude v řádu jednotek procent, BTW to "eco" se dá udělat i víc nafoukanými pneumatikami:
Jedním z nejefektivnějších fíglů, jak uspořit palivo, je klást co nejmenší odpor, a tak se už tak tvrdé gumy nových aut foukají na nesmyslně vysoké hodnoty. Tvrdá pneumatika se nedeformuje, odvaluje se po menší ploše, neklade odpor - a bohužel také hůř drží na silnici. Boj za co nejmenší spotřebu a z ní vyplývající emise nutí automobilky ještě přitvrzovat. Toskánské silnice jsou přibližně stejně vrásčité, popraskané, zvlněné a hrubé jako ty české, jen děr a výmolů je o něco míň. Superb na nich při prvních jízdách, na které automobilka pozvala redakci iDNES.cz, tedy ukázal docela věrně, co předvede na české okresce. Na osmnáctipalcových pirellkách (Cinturato P7) nahustěných na dvě a půl atmosféry sice sviští zlehka, ale taky zabouchá a drncá. Když chcete víc komfortu, stačí je upustit na normální hodnoty. Rozdíl je velký. Na vysvětlenou: na štítku nalepeném na víčku nádrže jsou tři skupiny hodnot: pro normálně zatížené auto, pro plně naložené a pak „eko“ hodnoty. U naloženého superbu se mají kola foukat až na tři atmosféry, normální hodnota je 2,2 a „eko“ 2,5.
http://auto.idnes.cz/test-nova-skoda-su ... ntent=top6
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
miki21 píše:všechno, co v názvu obsahuje ECO stojí za hov...






-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Rady na letní pneu
V dnešní době již nejde ani jestli čínská-nečínská, i ty značkové se začínají vyrábět v číně
Tak většina odpůrců bude muset přehodnotit názor a chodit asi pěšky, protože pro ně bude nebezpečný i autobus jezdící na čínských gumách.
Že by i škodovka přesedlala na východní šunty, nebo to již šunty nejsou...........


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host