zimní starty 1.8TDci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jamaka » 14.01.2009 22:01

ty kokso, ze ake ceny davate za tie zhavice. ale hlavne ze to startuje.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Kiposek
Junior
Junior
Příspěvky: 257
Registrován: 23.12.2008 16:46
Bydliště: Svobody 377, Horní Benešov,Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kiposek » 14.01.2009 22:03

jamaka píše:ty kokso, ze ake ceny davate za tie zhavice. ale hlavne ze to startuje.
U nás v Cesku se hold za kvalitu platí. :D
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), 5T2 0583

Obrázek

Fofogalerie

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od t.dudis » 14.01.2009 22:33

Tak skoro po měsící se taky připojím. Klepu na dřevo, můj Fofík pořád starutje výborně. Nevidím rozdíl ve startování, když jsem ho v listopadu koupil a teploty byly i +12°C a teď když bylo ráno třeba -18°C. A to v noci bylo někdy -25°C. I když auto třeba stálo 3 dny v kuse v těchto mrazech, tak jen cvrnknu do klíčku a motor krásně běží. A to nepřidávám do nafty žádné aditivum. Beru Verva diesel nebo Shell V-power diesel. Takže u mě zatím maximální spokojenost :)
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od t.dudis » 14.01.2009 22:42

Eště bych se chtěl zeptat... Je tohle ten VIF co tu většina lidí používá jako aditivum?

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1336
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Uživatelský avatar
lukyfa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 14.01.2009 23:29
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od lukyfa » 15.01.2009 00:53

Gold píše:Tak i já přidám svou zkušenost.Měl jsem hodně velké problémy se startem v mrazu jako ostatní.Koupil nové žhaviče v domnění,že původní budou v háji. Staré jsem vyndal, změřil a zjistil, že dvě svíčky jsou dobré a dvě ko.To mě nepotěšilo a myslel jsem si,že problém bude jinde.Nicméně vyměnil jsem všechny za nové a auto startuje při -14 podstatně lépe. 1x nažhavím a motor okamžitě naskočí, asi po 2 vteřinách zhasne a po dalším nastartování už běží v pohodě.

Tak, přesně takhle startuju i já, ale je to OK? Nemělo by to naskočit napoprvý, bez toho,aby to chcíplo?

A pak se chci zeptat - je v pořádku držet start, ikdyž už je je motor nastartovaný ty 2-3vteřinky navíc? Nemůžu tím nějak škodit? Poškozovat, opotřebovávat něco víc něž je zdrávo? No myslím si, že asi správný to nebude, co vy na to??? Nebo je to OK?
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), r.v. 10/2001, zelená metla


"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."

Uživatelský avatar
panther7
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2265
Registrován: 15.04.2008 20:50
Bydliště: PRAHA

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od panther7 » 15.01.2009 07:36

t.dudis píše:Eště bych se chtěl zeptat... Je tohle ten VIF co tu většina lidí používá jako aditivum?

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1336
JJ tj on-VIF zimní
Ford Focus 1,8TDCi 85kW, Trend Celebration 6/2008 Combi
Obrázek fotogalerie
Obrázek

Uživatelský avatar
Kiposek
Junior
Junior
Příspěvky: 257
Registrován: 23.12.2008 16:46
Bydliště: Svobody 377, Horní Benešov,Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kiposek » 15.01.2009 08:55

[quote="lukyfa"]

A pak se chci zeptat - je v pořádku držet start, ikdyž už je je motor nastartovaný ty 2-3vteřinky navíc?

Nejsem automechanik, ale co mám obkoukané od otce(ten má přes 20 let praxi), tak si myslím, že to musíš i slyšet, že to nedělá dobrotu.

Při otočení klíčku ve spínačce se na starteru vysune pastorek, ten se zaskočí do ozubeného kola na setrváku a otočí tím pádem celým motorem, který nastartuješ. Tím že klíček držíš déle, jen dáváš pokouřit starteru. Odejdou ti rychleji uhlíky. Navíc to musíš slyšet, protože i blbý volnoběh má vyšší otáčky než starter a tím pádem ho laicky řečeno přetáčíš. Prostě starter přestává mít svůj úkol - což je setrvákem roztočit motor, ale ty v podstatě po startu, tím že nepustíš klíček, začneš setrvákem točit starterem. Tím ho ničíš.

Určitě mě někdo opraví, jak jsem psal nejsem odborník, mám jen obkoukáno od otce a zkušenost z bráchové škodovky 110. Tam jsme motor měli do šroubku rozdělaný.
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), 5T2 0583

Obrázek

Fofogalerie

Uživatelský avatar
Jindrich
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hořice v Podkrkonoší

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Jindrich » 15.01.2009 11:00

t.dudis: Potvrzuji tento aditiv. Zimní používám celoročně, protože během zimy ho nestačím spotřebovat a zatím si nestěžuji.
Ford Focus 1 combi 2002, TDDi 66kw, základní červená Colorado
Obrázek
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=10821

Uživatelský avatar
lukyfa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 14.01.2009 23:29
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od lukyfa » 15.01.2009 14:07

Kiposek píše:
lukyfa píše:
A pak se chci zeptat - je v pořádku držet start, ikdyž už je je motor nastartovaný ty 2-3vteřinky navíc?

Nejsem automechanik, ale co mám obkoukané od otce(ten má přes 20 let praxi), tak si myslím, že to musíš i slyšet, že to nedělá dobrotu.

Při otočení klíčku ve spínačce se na starteru vysune pastorek, ten se zaskočí do ozubeného kola na setrváku a otočí tím pádem celým motorem, který nastartuješ. Tím že klíček držíš déle, jen dáváš pokouřit starteru. Odejdou ti rychleji uhlíky. Navíc to musíš slyšet, protože i blbý volnoběh má vyšší otáčky než starter a tím pádem ho laicky řečeno přetáčíš. Prostě starter přestává mít svůj úkol - což je setrvákem roztočit motor, ale ty v podstatě po startu, tím že nepustíš klíček, začneš setrvákem točit starterem. Tím ho ničíš.

Určitě mě někdo opraví, jak jsem psal nejsem odborník, mám jen obkoukáno od otce a zkušenost z bráchové škodovky 110. Tam jsme motor měli do šroubku rozdělaný.


Ok, díky za info.

A nějaké vysvětlení pro toto:
*- 1x nažhavím a motor okamžitě naskočí, asi po 2 vteřinách zhasne a po dalším nastartování už běží v pohodě. (zmrzlá nafta?)
Žhaviče new, baterka dobita.......žhaviče jsem nechal dávat nový cca před týdnem, a i při -15 to chytlo na poprvý, s jedním žhavením. Asi po cca 5 dnes se ranní starty změnily - viz *-

Dnes ráno jsem zkusil fintu pro startování "3x nažhavit" a startovat. Auto chytlo hned, jen se mi zdálo, že se malinko cuká, ale hned to bylo pryč. Ale už asi venku nebylo -10,-15 , ale zdálo se mi podstatně tepleji. Tak nevím.....
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), r.v. 10/2001, zelená metla


"Lidé si nezaslouží žít." -"Ale zaslouží si udělat tohle rozhodnutí sami."

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od t.dudis » 15.01.2009 14:52

Ok. Vyzkouším ho i když si myslím, že když ho přidám do Verva dieselu, tak moc rozdílu nepoznám.
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Uživatelský avatar
Robertilos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 965
Registrován: 10.02.2008 21:38
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Robertilos » 15.01.2009 15:30

Do vervy už bych nic nelil, ta už aditivovaná je. Natankuj normální naftu třeba od Benziny + vif.
Ford Focus Combi 2.0i Titanium r.v. 2008, 107kW, Black Panther
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Forny » 15.01.2009 19:44

Nafta TOP Q + VIF - stryc startuje na podruhe pri -20, jinak by to pry nenatocil

Ja se dneska vratil od Fokiho - vymena filtru, oleje, atd. a puvodne jsem chtel nechat vymenit zhavice.
Nejprve test - vsechny 4 si brali stavu (tested by Foki) a pri zhaveni kontrolka zhasla po cca 2s, ale rele spadlo po 10s a to v dilne mel 13°C, natoz v -10°C tam to bude k 30s.

Jinak upozorneni pro majitele 1,6 a 2,0 TDCi - zhavice jsou pekne zasity a vymena nebude zadna sranda. Kdo ma 1,8 je vysmatej.

A ted bych potreboval nejakej mraz, abych to otestoval jak se projevila ta vymen filtru a oleje. Jenza momentalne je +2 tak jedine pristi vikend v Rakousku.
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Ahmed » 15.01.2009 20:23

Kiposek: mi se zdá, že to s tím startérem u nových aut už nedělá. Je to ale jenom moje domněnka. U starých škodovek to rachotilo, jako by se to auto chtělo rozsypat, když jsi to nechal i po nastartování točit dál. Ale zkoušel jsem to asi na třech novějších fordech a snažil se poslouchat, co to udělá, ale startér slyšet nebyl, takže je možné, že to při nastartování nebo při určitých otáčkách samo vypne..., ale jak říkám jenom si to myslím.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od powermax » 15.01.2009 20:37

U skodoviek to rachotilo preto, lebo ozubenie venca zotrvacnika a pastorok startera neboli tak kvalitne navrhnute a opracovane ako je tomu u novsich aut. Kazdy starter ma volnobezku ktora umozni pastorku otacat sa rychlejsie ako samotny starter. Je to na ochranu startera pred poskodenim vysokymi otackami ak by bol v zabere pri beziacom motore.
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
jur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.02.2008 19:42
Bydliště: NM SK

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jur » 17.01.2009 12:24

Dnes rano pri -10 motor naskocil ako ked je zohriaty na prevadzkovu teplotu. Vymena zhavicov urobila svoje. :D
FF Combi 1.8 TDCI 74kW 2004
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti