PTC heater

Odpovědět
Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Giggo » 25.11.2013 13:40

Nerad, protoze utikame od tematu, ale jeste z dob zigulika su zvyklej nastartovat a jit si odhazet snih a skrabat, auto aspon ziska z -10°C treba i 0°C .. nejak jsem dodnes uplne nepochopil co je na tom spatne, ze to bezi treba i 5 min na miste, v lete se rozjizdim "ihned". Jakej je rozdil kdyz popojedu 100m a stojim pak na semaforu.

Nevite kde maj poradne silny kabely na to ptc a ocka? Jak sem tu drive psal mel sem to natazeny provizorko a ted o vikendu to chcu udelat krasne, ale nikde nemaj tak silny kabely 8-10mm :(
Nechcu tam davat nejaky potvory, preci jen ten proud je prvnich par minut dost vysokej.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Ondrej1 » 25.11.2013 14:12

Giggo píše: Nevite kde maj poradne silny kabely na to ptc a ocka? Jak sem tu drive psal mel sem to natazeny provizorko a ted o vikendu to chcu udelat krasne, ale nikde nemaj tak silny kabely 8-10mm :(
Nechcu tam davat nejaky potvory, preci jen ten proud je prvnich par minut dost vysokej.
http://ebc.kvelektro.cz/
konkretne
vodic 10mm2 (kod 10110171-ruda, 10110161-cerna ) cca 30,-/m
ocka na kabel 10mm2 dira na sroub 5mm (15100357) 16,-/ks
ocka na kabel 10mm2 dira na sroub 8mm (15100102) 16,-/ks
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: PTC heater

Příspěvek od Hafity » 26.11.2013 11:28

Giggo: jaké tam máš relé? Mám k dispozici jedno macatý ze žhavení starýho komůrkovýho diesela (Mitsubishi). Už si to moc nepamatuju, ale 4x žhavící svíčka = cca. 60A ?
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24585
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: PTC heater

Příspěvek od ZaQik » 26.11.2013 11:31

original pojistka je 80A, takze rele 60A je malo :nnou:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: PTC heater

Příspěvek od Hafity » 26.11.2013 13:16

Těch 60A jsem střelil od boku. Teď jsem ho rozebral, zvenku je dost zašlé, ale vnitřek krásně čistý, bez zjevného napálení a zápachu. Kontakty mají průměr 5mm, dal by se z toho odhadnout ta ampéráž?
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: PTC heater

Příspěvek od Giggo » 26.11.2013 13:53

Ja mam 70A.
Proud nemusis odhadovat, ja jsme topitko napajel 12V mimo auto a meril kolik A si bere. Studeny si bralo kolem 42-53A az se ohralo kleslo to k 20A (vsechny tri spiraly spolecne).
V aute se bude ohrivat urcite dele, protoze skrze nej proudi studenej vzduch.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: PTC heater

Příspěvek od Hafity » 26.11.2013 16:37

Takže to máš zhruba o 20A předimenzované, což si myslím je pro to relé dobře. Jelikož se mi zatím nepodařilo najít nějaký údaj o tom, co mám k dispozici (jediné, co jde přečíst, je 12V), tak to zkouším přes ten průměr kontaktů....
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: PTC heater

Příspěvek od stano. » 26.11.2013 17:44

Prudove zatazenie rele neurcuju len tie pliesky, ale hlavne stycna plocha na ich konci - ta strieborna polgula.

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: PTC heater

Příspěvek od Hafity » 26.11.2013 17:56

Co přesně myslíš tou polokoulí? Ničeho takového jsem si nevšimnul. Když tam pustím ovládacích 12V, tak cívka přitáhne plech, na jehož konci je taková pecka o průměru 5mm k druhé pecce o stejném průměru.
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: PTC heater

Příspěvek od stano. » 26.11.2013 18:51

Na konci tych ohybnych medennych plieskoch, ktore sa k sebe pritahuju su nacvaknute kontaktne body pokryte striebrom. Asi mas na mysli to iste. Na 70A rele to moze mat 5mm.

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: PTC heater

Příspěvek od Hafity » 26.11.2013 19:00

Takže máme na mysli oba to samé.... Jinak to relé je samo o sobě poměrně robustní, ke karoserii bylo přichyceno na dva šrouby přes silentbloky, až na izolanty nikde žádná umělá hmota....
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: PTC heater

Příspěvek od stano. » 26.11.2013 20:56

Ak maju tie kontakty naozaj priemer 5mm, to by na viac ako 70A. Vyrazne viac. Podla mna....

Uživatelský avatar
Hafity
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 15.05.2013 19:19
Bydliště: Chomutov

Re: PTC heater

Příspěvek od Hafity » 27.11.2013 07:25

Silové vývody z relé jsou dva plechy o šířce 10mm a tloušťce 2mm. Je v nich závit a šrouby M4. Kontakty mají opravdu průměr 5mm. Samotné relé je "kus železa", mimo použitých izolantů. Původně bylo přichyceno dvěma šrouby M6 přes silentbloky.
Ford Focus 1,6 16V Combi 2009

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: PTC heater

Příspěvek od Wizzy008 » 27.11.2013 13:12

Giggo píše:Nerad, protoze utikame od tematu, ale jeste z dob zigulika su zvyklej nastartovat a jit si odhazet snih a skrabat, auto aspon ziska z -10°C treba i 0°C .. nejak jsem dodnes uplne nepochopil co je na tom spatne, ze to bezi treba i 5 min na miste, v lete se rozjizdim "ihned". Jakej je rozdil kdyz popojedu 100m a stojim pak na semaforu...
Rozdíl je v tom, že motoru to zahřátí na místě sice dělá dobře, ale naopak převodovce vůbec ne. Zvlášť když auto stojí delší dobu, tak je olej v ní stečený všechen dole a horní hřídel při neutrálu se pak točí téměř nasucho. Nahoru ho právě vynese diferák až se auto rozjede. Potvrdil mi to i známý mechanik, co jezdil amatérské závody, že auťák před jízdou zahřívali na válcích, aby se právě točila i celá převodovka.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: PTC heater

Příspěvek od smoula » 27.11.2013 13:23

Takže nastartovat, udělat 2metry dozadu, 2 metry dopředu a začít škrábat?

Odpovědět

Zpět na „Focus - interier - 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti