Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24795
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 23.01.2019 09:07

Sentik píše:... kdybych si posledně koupil atmosféru tak mlatim hlavou do zdi.
proc?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 23.01.2019 09:10

No protože jsem v obou těch autech jezdil a to auto samozřejmě jede úplně jinak.
A teď se můžeme zamotat do kolečka a začít řešit jak dlouho bude trvat než ten motor s turbem chcípne... Ale to může chcípnout i atmosféra, ale za tech x let co to budu mít, budu raději jezdit autem, který prostě jede :)
EDIT: Ještě dodávám, že sám mam na autě 7mi letou záruku a dýl ho mít fakt neplánuju, spíš mín, proto jsem predtim psal, že je to i o tom, co od toho kdo čeká a jaký má plány.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24795
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 23.01.2019 09:13

takze vykon ... jo, tomu rozumim ... ja mam jine priority :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 23.01.2019 09:17

A já tě naprosto chápu, pravděpodobnost že se "něco vysere" je u motoru s turbem vyšší, to myslim potvrzuje i statistika.
Proto jsem si taky staršího FoFo s 1.6 atmo v rodině nechal a věřim, že ho dojezdíme bez smrti na motor :)

Ale při požadavku na výkon tady a teď byla volba jasná.

Osobně nemam spíš rád takový ty hospodský výkřiky "oturbenej tříhrnek" bych si nikdy nekoupil, protože moje Felicie to přežije.. (a na to nový auto stejně nemam, ale to už neřeknu... )
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 23.01.2019 15:53

Sentíku souhlasím. Jen se možná teď pár lidí zbytečně chytne toho "no jo, jenže ty plánuješ mít auto jen sedm let".
Co se týká odkazovaných článků/studií v tomhle vlákně, každý si z nich vybere to svoje. Já třeba, "že ačkoli samotné motory lze vyrobit stále kvalitněji, dílčí komponenty jako turbodmychadla je činí zranitelnějšími".
Takže opět, pokud má bratranec na úžasném krámu - jedničkové Octavii 1.8 turbo 110kW, po 20 letech 370 tisíc km a nespočet oprav, nevidím důvod, proč by to samé nemohla mít za sebou za 20 let i ta 1.5EB.
Že si někdo koupí nové auto místo opravování starého, je věc jiná.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 23.01.2019 16:40

Jenže to turbo je pomalu jediné, co má stará 1.8T společného s 1.5EB... s přímým vstřikem jsou problémy od začátku, co se začal dávat do benzínu.
Ale jinak souhlas, já nechci vůbec zašlapávat nové technologie. Je ale spousta lidí s malým nájezdem a cestami kolem domu, kde ta atmosféra vychází prostě lépe. A u ojetin dvojnásob. Takovým lidem se ani nové auto nevyplatí a peníze je lepší investovat jinam.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24795
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 23.01.2019 17:29

Ty beres koupi auta jako investici? :wink:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 23.01.2019 18:43

Jelikoz s nim nepodnikam, tak v ciste ekonomickem smyslu ne... ale benefity z toho jsou nepenezni (podivam se tam, kam to bez auta moc nelze, v praci jsem o pulku casu drive nez mhd atd), tak z tohoto pohledu by se to dalo investici nazvat :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 26.01.2019 11:48

První stránka mince, a to je, jestli koupit nebo ne oturbovanou babetu byla probrána, každý si obhajuje ten svůj píseček. Tak mohu napsat. 1:1.
Druhou stránkou věci je dotaz pro majitele oturbovaných babet.

Koupili by jste toto auto jako ojetinu v perfektním stavu a na tachometru poctivých 100 tis.km ???
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 26.01.2019 13:36

Můžeš si napsat, co chceš, ale jsou to tvé závěry. Hlavní argument proti novým motorům je, že se dříve rozbijí. Přitom ty motory tu budou za chvíli už deset let a jediné, co se možná tak změní, bude tvoje otázka - koupili byste si ho po 200 tis.km??..

Mimochodem jako veterán bývá označováno vozidlo starší 30ti let s dostatečně zajímavou historií. Pokud jsi nezměnil vozový park, tak tvé Mondeo nesplňuje ani jedno. To jen pro pořádek k tvému novému podpisu. Samozřejmě jak jsem vzpomenul výše, můžeš si napsat, co chceš.
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 26.01.2019 16:20

Wolf78 píše:
ballu píše:Úlev si, přeci si sám sobě musíš obhájit to, co jsi si koupil. Bylo by divné, kdyby jsi to hanil.
přesně jako ty :palec_nahoru: kdy si pojedeš pro veteránské značky :wink: co ty čísla o spotřebě jak si psal ,už si nějaký vycucal z palce ??
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24795
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 27.01.2019 10:16

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 27.01.2019 10:45

IvanSt píše:Bral bych takový názor od majitelů novějších aut. Ale názor majitele starého auta, který pomlouvá nové, o kterém si něco přečetl a zbytek domyslel...
Nic nového nemám. Chvilku potrvá, než zase něco vycucám z prstu a zbytek domyslím.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6884
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 27.01.2019 11:24

ballu nekdo pochopil a nekdo ne :lol: , u Tveho prikladu slo ale o extremni(jizdni) srovnani dvou "podobnych" aut(vykonove) a potvrzeni toho, ze turbo motory maji od nepameti vyssi spotrebu, nafoukas vic vzduchu a ten taky musis doplnit benzinem v danem pomeru. Rozdil je ale v bezne jizde, kdy berou mene diky objemu. Bohuzel jsou ale tyhle motory nachylnejsi na tuhle jizdu. I tu je napr. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 41&t=49320 a jinde napr. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/poh ... 9-miliard/ Ja temhle motorum zavidim pokrok, jizdni projev, ale vadi me nespolehlivost, a jedno jestli 3 ci 4 hrnek, coz tu nekteri nepochopi. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4978
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 27.01.2019 13:01



Vliv na spotřebu bude mít podle mě ještě převodovka.Amíci jsou schopný dát stejnou převodovku na diesel a benzín a pak řazení neodpovvídá charakteristice motoru.Tady si myslím,že v obouch případech bude stejná.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host