Stránka 14 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 09:07
od ZaQik
Sentik píše:... kdybych si posledně koupil atmosféru tak mlatim hlavou do zdi.
proc?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 09:10
od Sentik
No protože jsem v obou těch autech jezdil a to auto samozřejmě jede úplně jinak.
A teď se můžeme zamotat do kolečka a začít řešit jak dlouho bude trvat než ten motor s turbem chcípne... Ale to může chcípnout i atmosféra, ale za tech x let co to budu mít, budu raději jezdit autem, který prostě jede

EDIT: Ještě dodávám, že sám mam na autě 7mi letou záruku a dýl ho mít fakt neplánuju, spíš mín, proto jsem predtim psal, že je to i o tom, co od toho kdo čeká a jaký má plány.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 09:13
od ZaQik
takze vykon ... jo, tomu rozumim ... ja mam jine priority

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 09:17
od Sentik
A já tě naprosto chápu, pravděpodobnost že se "něco vysere" je u motoru s turbem vyšší, to myslim potvrzuje i statistika.
Proto jsem si taky staršího FoFo s 1.6 atmo v rodině nechal a věřim, že ho dojezdíme bez smrti na motor
Ale při požadavku na výkon tady a teď byla volba jasná.
Osobně nemam spíš rád takový ty hospodský výkřiky "oturbenej tříhrnek" bych si nikdy nekoupil, protože moje Felicie to přežije.. (a na to nový auto stejně nemam, ale to už neřeknu... )
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 15:53
od IvanSt
Sentíku souhlasím. Jen se možná teď pár lidí zbytečně chytne toho "no jo, jenže ty plánuješ mít auto jen sedm let".
Co se týká odkazovaných článků/studií v tomhle vlákně, každý si z nich vybere to svoje. Já třeba, "že ačkoli samotné motory lze vyrobit stále kvalitněji, dílčí komponenty jako turbodmychadla je činí zranitelnějšími".
Takže opět, pokud má bratranec na úžasném krámu - jedničkové Octavii 1.8 turbo 110kW, po 20 letech 370 tisíc km a nespočet oprav, nevidím důvod, proč by to samé nemohla mít za sebou za 20 let i ta 1.5EB.
Že si někdo koupí nové auto místo opravování starého, je věc jiná.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 16:40
od Ma.rt
Jenže to turbo je pomalu jediné, co má stará 1.8T společného s 1.5EB... s přímým vstřikem jsou problémy od začátku, co se začal dávat do benzínu.
Ale jinak souhlas, já nechci vůbec zašlapávat nové technologie. Je ale spousta lidí s malým nájezdem a cestami kolem domu, kde ta atmosféra vychází prostě lépe. A u ojetin dvojnásob. Takovým lidem se ani nové auto nevyplatí a peníze je lepší investovat jinam.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 17:29
od ZaQik
Ty beres koupi auta jako investici?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 23.01.2019 18:43
od Ma.rt
Jelikoz s nim nepodnikam, tak v ciste ekonomickem smyslu ne... ale benefity z toho jsou nepenezni (podivam se tam, kam to bez auta moc nelze, v praci jsem o pulku casu drive nez mhd atd), tak z tohoto pohledu by se to dalo investici nazvat

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 26.01.2019 11:48
od ballu
První stránka mince, a to je, jestli koupit nebo ne oturbovanou babetu byla probrána, každý si obhajuje ten svůj píseček. Tak mohu napsat. 1:1.
Druhou stránkou věci je dotaz pro majitele oturbovaných babet.
Koupili by jste toto auto jako ojetinu v perfektním stavu a na tachometru poctivých 100 tis.km ???
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 26.01.2019 13:36
od IvanSt
Můžeš si napsat, co chceš, ale jsou to tvé závěry. Hlavní argument proti novým motorům je, že se dříve rozbijí. Přitom ty motory tu budou za chvíli už deset let a jediné, co se možná tak změní, bude tvoje otázka - koupili byste si ho po 200 tis.km??..
Mimochodem jako veterán bývá označováno vozidlo starší 30ti let s dostatečně zajímavou historií. Pokud jsi nezměnil vozový park, tak tvé Mondeo nesplňuje ani jedno. To jen pro pořádek k tvému novému podpisu. Samozřejmě jak jsem vzpomenul výše, můžeš si napsat, co chceš.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 26.01.2019 16:20
od ballu
Wolf78 píše:ballu píše:Úlev si, přeci si sám sobě musíš obhájit to, co jsi si koupil. Bylo by divné, kdyby jsi to hanil.
přesně jako ty

kdy si pojedeš pro veteránské značky

co ty čísla o spotřebě jak si psal ,už si nějaký vycucal z palce ??
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 27.01.2019 10:16
od ZaQik
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 27.01.2019 10:45
od ballu
IvanSt píše:Bral bych takový názor od majitelů novějších aut. Ale názor majitele starého auta, který pomlouvá nové, o kterém si něco přečetl a zbytek domyslel...
Nic nového nemám. Chvilku potrvá, než zase něco vycucám z prstu a zbytek domyslím.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 27.01.2019 11:24
od Karel2
ballu nekdo pochopil a nekdo ne

, u Tveho prikladu slo ale o extremni(jizdni) srovnani dvou "podobnych" aut(vykonove) a potvrzeni toho, ze turbo motory maji od nepameti vyssi spotrebu, nafoukas vic vzduchu a ten taky musis doplnit benzinem v danem pomeru. Rozdil je ale v bezne jizde, kdy berou mene diky objemu. Bohuzel jsou ale tyhle motory nachylnejsi na tuhle jizdu. I tu je napr.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 41&t=49320 a jinde napr.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/poh ... 9-miliard/ Ja temhle motorum zavidim pokrok, jizdni projev, ale vadi me nespolehlivost, a jedno jestli 3 ci 4 hrnek, coz tu nekteri nepochopi.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 27.01.2019 13:01
od fofok
Vliv na spotřebu bude mít podle mě ještě převodovka.Amíci jsou schopný dát stejnou převodovku na diesel a benzín a pak řazení neodpovvídá charakteristice motoru.Tady si myslím,že v obouch případech bude stejná.