Stránka 15 z 82
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 09.09.2011 13:41
od vita_k
Dav píše:to Vita_K:
Cim dyl bude olej v motoru, tim vice se snizuje jeho mazaci schopnost, zvysuje se treni a prepaluje se, usazuji se v nem castecky sazi atd.., timto vznika karbon.
Pak je karbonu tolik, ze se usazuje v olejovem filtru a olej nedostatecne maze turbo, casti motoru atd...
Clanek je extrem, se divim, ze ten motor toho tolik vydrzel

no me je to jasny, ale jak se karbon dostal do sani? do te plastove tvarovky? Tam leda pres EGR, nebo ne? Mozna i pres turbo, kdyz zacalo chlejstat olej do kompresoru (pred znicenim). Ale tam by to mel byt stale olej. Ma jeste nekdo jiny nejaky napad? Bylo toho tam hoodne.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 20.09.2011 14:09
od witeg
Jsem nový v tomoto fóru a rovnou, jak to tu čtu s klasickou zprávou.
Jsem další v pořadí s vadným turbem.
Auto mám právě v autorizovaným servisu a už hlásí cenu předběhně 30tis. bez DPH.
Příčina je pravděpodobně v sítku. Odteď budu měnit olej radědji po 10 max 15 tis. km a snad to dá pokoj.
Dneska už člověk neví, jaký by si měl koupit auto...všechny mají nějakou vadu --> nějaký kurvítka
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 20.09.2011 17:23
od vita_k
witeg píše:Jsem nový v tomoto fóru a rovnou, jak to tu čtu s klasickou zprávou.
Jsem další v pořadí s vadným turbem.
Auto mám právě v autorizovaným servisu a už hlásí cenu předběhně 30tis. bez DPH.
Příčina je pravděpodobně v sítku. Odteď budu měnit olej radědji po 10 max 15 tis. km a snad to dá pokoj.
Dneska už člověk neví, jaký by si měl koupit auto...všechny mají nějakou vadu --> nějaký kurvítka
Jake byly projevy spatneho turba?
Hlavne si zkontroluj pak prutok oleje turbem, abys to nemenil znova. A udelej to radsi sam. Jestli chces poradit posli SZ.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 25.09.2011 15:03
od V12
witeg píše:
Dneska už člověk neví, jaký by si měl koupit auto...všechny mají nějakou vadu --> nějaký kurvítka
Ja na 100% viem, ake nekupit

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 28.09.2011 13:16
od witeg
Najednou to ztratilo výkon, na volnoběh otáčky max 3,5tis ot., jelo to maximálně 100, z kopce i 120.
Na diagnostice to psalo nějaký odchylky mimo mez na turbu a něco od čidla polohy vačky. Po resetu chyb to pak sice šlo na volnoběh i nad 4tis ot., ale stále bez výkonu a pak i žádný chyby.
Z výfuku se nehulilo. Součástky z turba byly v oleji a prej i zapíchaný ve filtru.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 29.09.2011 18:22
od V12
Co k tomu dodat ? Pouzijem hlasku kolegu z SK fora :
Ked ta spotreba 4-5/100 je taka magicka
A zaklincujem to svojou v prvom riadku podpisu :
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 03.10.2011 22:34
od vita_k
V12, kdybys mu radej poslal ten navod na mereni prutoku oleje, ktery znas a dal jsi ho i mne (jeste kdyz jsi byl pricetny), a nemlel ptakoviny.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.10.2011 09:28
od V12
Moj podla vita_k nepricetny mozog 
si spomenul na postup skusky mazania turba :
1. doliat olej az po hornu rysku
2. demontovat z bloku motora vystupnu hadicu mazania turba (ta hrubsia) a vlozit ju do cca litrovej odmernej nadoby
3. natocit motor a nechat ho bezat na volnobeh presne minutu, potom ho odstavit
Do odmernej nadoby musi natiect minimalne 0.3 litra oleja, lepsie je ked ho tam je viac. Ak je ho tam menej, niekde je problem a treba :
a. preplachnut mazaci system motora a opat urobit mazaci test
b. ak a) nepomoze, opat preplach, potom kompletne vycistit, este lepsie vymenit sitko v sacom kosi olejoveho cerpadla, saciu trubku, trubku privodu oleja do turba, hadicu odpadoveho oleja z turba (ta, ktorej koniec bol v odmernej nadobe), vybrat sitko v skrutke trubky privodu oleja do turba
c. ak b) nepomoze, vymenit cerpadlo mazania motora
d. ak c) nepomoze, rychlo sa toho vraku zbavit do vykupu, aby Ti ho novy majitel neprisiel omlatit o hlavu so zadretym motorom
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.10.2011 10:03
od vita_k
super, poslal jsem mu vlastni instrukce, tvoje to dobre doplnuji.
ze by se nam vracel ten stary dobry v12?
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 05.10.2011 19:33
od V12
Obcas mam v svojej nepricetnosti aj svetle chvilky

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.12.2011 22:21
od LiborM
Zdravím všechny.
Nejsem vlastníkem Forda,ale přihlásil jsem se sem,protože řeším problem s turbem a vidím,že je dost častý. Jsem automechanik a známému opravuji Focuse 05 1.6tdci 80kw. Už několikátou výměnu oleje jsem majiteli říkal,že bude potřeba vyměnit turbo,jelikož při demontáži vzduchového filtru jsem zjistil,že je v hadících od turba olej a už to turbo lehce pohvyzdovaje, avšak auto jelo normálně a olej se neztrácel. Prostě udělat dopředu preventivně než se to uplně zastaví. Mám velice dobré zkušenosti v Turbocaru,takže jsme turbo nechali zrepasovat. Ještě jsem se bavil s člověkem z Fordu a ten mi doporučil at udělám proplach motoru,že bývá zakarbonovaný a ast sundám vanu a zkontoluji sací koš,jestli není zacpaný a at zkontroluji hadice od turba. Výměnu turba na 1,6tdci jsem ještě nědělal,tak sem si nechal poradit. Na koncernových tdi když se mění turbo,,tak se dávají trubky nové,protože se většinou urkoutí. Takže jsem sundal vanu, sací koš byl uplně čistý,ale i tak jsem ho vyčistil. trubky byli krásně průchozí. Udělal jsem na motoru proplach na nový olej a filtr, pak ho vyměnil zase za nový dal vzducháč nový a auto složil. Bohužel asi po 100km se turbo zadřelo na hřídely,jak kdyby nedostalo olej. Turbo jsem opět demontoval a odvezl na reklamaci turba,verdikt zněl,že byl problem s přívodem oleje,ale protože jsou solidní,tak mi to turbo opravily,stačilo pouze nové ložisko a chtěli jen simbolických 1000kč,což jsem s usměvem souhlasil. Znovu jsem zjištoval přes Ford co a jak a zjistil jsem,že je v tom šroubu to sítko a to sem nevěděl,takže jsem chybu vzal na sebe a že a auto opravím na svoje náklady. Měl jsem přípravek v podobě zavařeného spodního šroubu se sítkem,takže jsem motor mohl nastartovat i bez turba a olej mi z motoru necákal. Udělal jsem 2x proplach,tak že motor byl uplně čistej,jak u nového benzínáka. Šroub ve kterém sítko bylo byl uplně čistý,ale i tak jsem to sítko odstranil. Znovu vana dolů, sací koš byl uplně čistej, sundal jsem i výměník, co se do něj šroubuje filtr a vyčistil i ten. Složil komplet a dal zase nový olej a fitr. Po složení majitel najel asi 200km a turbo je zase zadřený. Co mám proboha ještě udělat. Že by olejové čerpadlo dávalo málo oleje se mi nezdá,protože do té doby,než se to zrepasovalo,tak to normálně fungovalo. Ještě když jsem neměl přípravek v podobě zavařeného průtokového šroubu,tak jsem na konci té trubky dal jen šroub s maticí a dvěma měděnýma těsněníma a doufal,že to tlak udrží,ale jak jsem nastartoval motor,tak přes závit šroubu tryskal olej,takže čerpadlo určo dává tlak. Jsem z toho neštastný,už jsem vyměnil na XY autech turba a vždycky bezproblému, nikdy jsem se s něčím takovým nesetkal. Kdyby někdo měl nějakej tip ,co s tím,budu rád.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.12.2011 22:31
od foki
nevim jestli v tomhle pripade brat vse podle postupu z forda protoze tam se veci meni jen kvuli tomu ze nekde zustanou piliny z dření turba . ale je mozne ze tim jak se zadrelo , tak se dostal nejaky bordel do okruhu a pak by to smysl melo .
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.12.2011 22:42
od vita_k
Na to proc nejde olej do turba sice bohuzel nemam radu, ale priste bys auto nemel pustit bez zkousky prutoku oleje turbem - ted na vystupu, jak doporucuje ford (tady ztelesnen V12). Je to tu o par prispevku vys.
jeste jedna vec. Olej v hadici pred turbem a teda i za turbem je u tohoto typu motoru vzdy pritomen. Je to z odvetrani klikovky - mala gumova odbocka velke hadice za vzd. filtrem. Tam jde olejova mlha do kompresoru turba. Tim padem turbo nemuselo byt vubec spatne. Jestli piskalo trochu - tak je to jeste ok - nesmi pistet jak u starych oktavek:)
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.12.2011 22:53
od LiborM
foki: to možná ano,jenže když se to turbo měnilo,tak zadřené nebylo,až podruhé, to tam bylo i sítko a potřetí už nebylo,ale ty piliny už neměli co zacpat a na sacím koši nic nebylo, to by se někde ukázalo,prostě nikde nic.
vita_K: zkoušku průtokem jsem objevil až tady v tom odkazu,kterej sem celej přečetl a jak jsem říkal,na tomto motoru jsem to dělal poprvé,nenapadlo mě,že to je taková mrdka a s tím olejem před turbem máš pravdu,ale ono bylo i v hadicích za a turbo bylo na repas a to potvrdily v Turbocaru.
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Napsal: 26.12.2011 23:02
od foki
tady je popis z forda :
UPOZORNĚNÍ: Každý krok těchto servisních pokynů je nutné provést přesně. Jinak může dojít k chybné diagnostice a opakovani zavady
110PS
Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 055 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 839 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 110 k) 1 479 838 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1
90PS
Požadované díly
Popis Objednací číslo Počet
Turbodmychadlo – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 523 337 -1
Trubka přívodu oleje – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 479 840 -1
Zpětné olejové potrubí – vznětový motor 1.6 Duratorq-TDCi (DV, 90 k) 1 360 277 -1
Dutý šroub přívodního olejového potrubí turbodmychadla s filtrem 1 590 756 -2
Měděná podložka spojky přívodního olejového potrubí 1 232 215 -6
Olejový filtr 1 359 941 -2
Těsnění olejového filtru 1 145 944 -1
Sběrné olejové potrubí (včetně upevňovacích šroubů (3 ks) 1 483 825 -1
Olejová vana 1 342 630 -1
Těsnění podtlakového čerpadla 1 355 031 -1
Podtlakové čerpadlo 1 487 860 -1
Svorka katalyzátoru k turbodmychadlu 1 474 828 -2
Těsnění výfuku 1 152 194 -1
Montážní sestava chladiče oleje a filtru oleje s těsněním 1 145 946 -1
Výstupní potrubí turbodmychadla (je-li třeba) 1 439 410 -1