
Problém s otáčkami
- vijaCZEk
- Zkušený
- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Problém s otáčkami
žeby konečně nějakej krajan?
) Zdravím tě a já bohužel musím říct, že tady jezdím akorát do forda..s ničím lepším bohužel zkušenost nemám.

- Tears
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problém s otáčkami
Tak do fordu v SPK chodim jen pro olej, jelikož jejich jednání je děsné a znalost nulová...Zatím jsem si dělal vše sám ,ale asi budu muset udělat seřízení ventilů což budu muset do fordu...No zítra budu muset ještě na diagnostiku, protože se mi motor moc nezdá...
- DFido
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.06.2011 14:26
- Bydliště: Řevničov
Re: Problém s otáčkami
Chci se zeptat mate někdo problém s otačkami na neutrál. Mam Focus z 98 a při volnoběhu drží otačky v pohodě ale jakmile rozsvítím světla začnou silně kolísat. Vypadato jak když má chcípnout motor, pak prudce stoupnou a zase klesnou a pořad dokola. Bez světel jsou vklidu tak kolem 900. Je to normální.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s otáčkami
Hledat a číst.DFido píše:Chci se zeptat mate někdo problém s otačkami na neutrál. Mam Focus z 98 a při volnoběhu drží otačky v pohodě ale jakmile rozsvítím světla začnou silně kolísat. Vypadato jak když má chcípnout motor, pak prudce stoupnou a zase klesnou a pořad dokola. Bez světel jsou vklidu tak kolem 900. Je to normální.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06.05.2013 19:35
Re: Problém s otáčkami
Ja mám podobný problém ako DFido. Ked zapnem ventilátor, alebo klímu, tak mám rozhodené volnobežné otáčky v rozmedzí zhruba 300 až 1000 ot/min. Je to dosť otravné. Motor mám 1.6 zetec, 128000km, volnobezný ventil je čistý, odvetravanie klukovky je tiež ok. Nejaké nápady? Dík.
- Zatoulanej.pes
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.06.2009 22:18
- Bydliště: Olomouc / N.M.n.Met.
Re: Problém s otáčkami
petulak píše:Hledat a číst.DFido píše:Chci se zeptat mate někdo problém s otačkami na neutrál. Mam Focus z 98 a při volnoběhu drží otačky v pohodě ale jakmile rozsvítím světla začnou silně kolísat. Vypadato jak když má chcípnout motor, pak prudce stoupnou a zase klesnou a pořad dokola. Bez světel jsou vklidu tak kolem 900. Je to normální.
... a ještě neušpinit se, co nejlevněji a nejvíc na tom vydělat. Sakra chlape, ty už se s těma svýma "radama" tady jdi bodnout!!!
Ford Focus SDN 1.8 16v Ghia 2000[/b]
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s otáčkami
Bodnout se běž ty.
1.---podívej se na datum.
2.---o potížích s volnoběhem je tady toho napsáno už dost.
Takže, nejdřív hledat a číst a pak založit novou stránku.


1.---podívej se na datum.
2.---o potížích s volnoběhem je tady toho napsáno už dost.
Takže, nejdřív hledat a číst a pak založit novou stránku.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- kPetr
- Pokročilý
- Příspěvky: 525
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
Zdravím. Tak mě taky postihl problém s volnoběžnými otáčkami. Svého FF mám měsíc, za tu dobu se mě stalo 2x že mě motor při dojezdu na křižovatku bez příčiny chcípnul, nevěnoval jsem tomu ale pozornost protože to bylo jenom vyjímečně. Ovšem minulý týden se mě začaly volnoběžné otáčky různě zvyšovat až třeba do 3 tisíc, za jízdy motor místo aby při nesešlápnutém pedálu plynu brzdil tak naopak přidával, na volnoběžné otáčky mělo vliv vyšlápnutí spojky, otáčky se snížily až při úplném zastavení atd...
Takže jsem se do toho v sobotu pustil:
Demontoval a vyčistil jsem váhu vzduchu, škrtící klapku a vzduchový ventil.
Po vyčištění škrtící klapky jsem zjistil, že jedna polovina klapky těsní naprosto skvěle ale druhá polovina má menší netěsnost, ovšem s tím nic nenadělám. Nastavovacím šroubkem jsem raději nehýbal, jednak by to stejně nepomohlo a jednak jsem nepřítelem štelování s jakým-koliv nastavovacím prvkem, pokud nevím přesně co dělám. Člověk si pak jenom přidělá práci.
Vzduchový ventil jsem nejdříve vyčistil technickým benzinem a pak jsem jej ještě důkladné vymáchál ve WD-40, malým šroubováčkem jsem pohyboval plunžerem aby byla očista co nejdůkladnější. No, důkladné to nebude nikdy protože rozebrat ten ventil samozřejmě nelze.
Namontoval jsem vše zpět a nastartoval. K mému zděšení byla situace ještě horší než před tím, volnoběžné otáčky vylétly na 1800, po zahřátí klesly na 1200. Jel jsem to projet, no hrůza. Při dojezdu na křižovatku se motor točil až přes 3000.
Vrátil jsem se zpět a přemýšlel co s tím. Říkal jsem si, že jsem tomu možná ublížil vyčištěním škrtící klapky, když po odstranění nečistot vznikla mírná netěsnost která tam, možná, před tím nebyla. Zkontroloval jsem znovu všechny hadičky, hadice s T čkem pro odvětrání klikového hřídele jsem venku neměl ale vypadaly vcelku zánovně, zřejmě je už minulý majitel měnil. Za chodu motoru na volnoběh jsem odpojil od ventilu konektor a motor okamžitě zhasl, tím jsem se ujistil že ventil je v pořádku.
Udělal jsem tedy poslední pokus, odpojil jsem bateri abych vyresetoval ŘJ a nechal jsem motor vychladnout. Pak jsem baterii zapojil a s obavami šel nastartovat. Ihned po startu jsem poznal velkou změnu, motor točil na 1200 a za chvílku otáčky klesly na 750. Nechal jsem na volnoběh motor ohřát na provozní teplotu a pak teprve jsem vůz projel. Někde se tu píše, že po resetu ŘJ vůz několik km nejede jak má. Moje zkušenost je taková, že auto jelo hned od začátku naprosto v pohodě a chovalo se vše zcela OK. Asi to bylo tím, že po resetu ŘJ jsem nejdříve nechal motor ohřát na volnoběh a teprve pak jsem vyjel.
Mám po této opravě ujeto pouze 100km, něco po dálnici a něco po městě. A zatím je vše naprosto v pohodě, vše se chová tak jak má. Tak teď uvidím, jak dlouho to vydrží. Jelikož jsem zkoušku funkčnosti ventilu neprovedl před vyčištěním, navíc jsem čistil současně jak škrtící klapku tak i vzduchový ventil a váhu vzduchu, tak vlastně ani nemohu s jistotou určit co závadu volnoběhu způsobovalo. V každém případě jsem ale pro příště trochu chytřejší a už budu více vědět co a jak. A to vše díky tomuto skvělému fóru, které jsem v průběhu té mé opravy důkladně studoval.
Bez fóra bych závadu nikdy neodstranil, takže díky všem
Takže jsem se do toho v sobotu pustil:
Demontoval a vyčistil jsem váhu vzduchu, škrtící klapku a vzduchový ventil.
Po vyčištění škrtící klapky jsem zjistil, že jedna polovina klapky těsní naprosto skvěle ale druhá polovina má menší netěsnost, ovšem s tím nic nenadělám. Nastavovacím šroubkem jsem raději nehýbal, jednak by to stejně nepomohlo a jednak jsem nepřítelem štelování s jakým-koliv nastavovacím prvkem, pokud nevím přesně co dělám. Člověk si pak jenom přidělá práci.
Vzduchový ventil jsem nejdříve vyčistil technickým benzinem a pak jsem jej ještě důkladné vymáchál ve WD-40, malým šroubováčkem jsem pohyboval plunžerem aby byla očista co nejdůkladnější. No, důkladné to nebude nikdy protože rozebrat ten ventil samozřejmě nelze.
Namontoval jsem vše zpět a nastartoval. K mému zděšení byla situace ještě horší než před tím, volnoběžné otáčky vylétly na 1800, po zahřátí klesly na 1200. Jel jsem to projet, no hrůza. Při dojezdu na křižovatku se motor točil až přes 3000.
Vrátil jsem se zpět a přemýšlel co s tím. Říkal jsem si, že jsem tomu možná ublížil vyčištěním škrtící klapky, když po odstranění nečistot vznikla mírná netěsnost která tam, možná, před tím nebyla. Zkontroloval jsem znovu všechny hadičky, hadice s T čkem pro odvětrání klikového hřídele jsem venku neměl ale vypadaly vcelku zánovně, zřejmě je už minulý majitel měnil. Za chodu motoru na volnoběh jsem odpojil od ventilu konektor a motor okamžitě zhasl, tím jsem se ujistil že ventil je v pořádku.
Udělal jsem tedy poslední pokus, odpojil jsem bateri abych vyresetoval ŘJ a nechal jsem motor vychladnout. Pak jsem baterii zapojil a s obavami šel nastartovat. Ihned po startu jsem poznal velkou změnu, motor točil na 1200 a za chvílku otáčky klesly na 750. Nechal jsem na volnoběh motor ohřát na provozní teplotu a pak teprve jsem vůz projel. Někde se tu píše, že po resetu ŘJ vůz několik km nejede jak má. Moje zkušenost je taková, že auto jelo hned od začátku naprosto v pohodě a chovalo se vše zcela OK. Asi to bylo tím, že po resetu ŘJ jsem nejdříve nechal motor ohřát na volnoběh a teprve pak jsem vyjel.
Mám po této opravě ujeto pouze 100km, něco po dálnici a něco po městě. A zatím je vše naprosto v pohodě, vše se chová tak jak má. Tak teď uvidím, jak dlouho to vydrží. Jelikož jsem zkoušku funkčnosti ventilu neprovedl před vyčištěním, navíc jsem čistil současně jak škrtící klapku tak i vzduchový ventil a váhu vzduchu, tak vlastně ani nemohu s jistotou určit co závadu volnoběhu způsobovalo. V každém případě jsem ale pro příště trochu chytřejší a už budu více vědět co a jak. A to vše díky tomuto skvělému fóru, které jsem v průběhu té mé opravy důkladně studoval.
Bez fóra bych závadu nikdy neodstranil, takže díky všem

FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- vijaCZEk
- Zkušený
- Příspěvky: 1864
- Registrován: 01.08.2009 22:25
- Bydliště: Šumperk
Re: Problém s otáčkami
Můj problém s otáčkami po studených startech..prosím o názory 
Poslední dobou mám problémy se studenými starty..při prvních cca 1-3 prošlápnutích plynu má motor tentenci zdechat, protože nejdříve otáčky o cca 200-300 otáček spadnou a až potom vyletí opožděně nahoru..po pár prošlápnutí, nebo přepnutí na lpg za 10 sec od nastartování už plyn reaguje ihned a otáčky letí hned po šlápnutí na pedál..někdo nějaký nápad?
Kdysi jsem měl na diagnostice chybu snímače polohy plynového pedálu, ale myslím že když to dělá jen při studeným startu a pak už je všecko ok tak to asi nebude mít s tím nic společnýho..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MatVu_2Mq-Q[/youtube][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ATxgyh1APc4[/youtube]

Poslední dobou mám problémy se studenými starty..při prvních cca 1-3 prošlápnutích plynu má motor tentenci zdechat, protože nejdříve otáčky o cca 200-300 otáček spadnou a až potom vyletí opožděně nahoru..po pár prošlápnutí, nebo přepnutí na lpg za 10 sec od nastartování už plyn reaguje ihned a otáčky letí hned po šlápnutí na pedál..někdo nějaký nápad?
Kdysi jsem měl na diagnostice chybu snímače polohy plynového pedálu, ale myslím že když to dělá jen při studeným startu a pak už je všecko ok tak to asi nebude mít s tím nic společnýho..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MatVu_2Mq-Q[/youtube][youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ATxgyh1APc4[/youtube]
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: Problém s otáčkami
Zdravím, Focus 2001 74kw 1.6 16V mi jakoby střílel do sání při volnoběhu (dusil se) a blbnul volnoběh. Proběhla postupně výměna volnoběžného ventilu, čidlo teploty a tlaku sání, snímač polohy škrtící klapky. Již nekucká a při stání je volnoběh v pořádku, ale při jízdě když vyřadím, tak pořád točí 2000 - 2500 otáček. Pokud vyresetuji ŘJ, tak volnoběh při jízdě je kolem 1500 - 1650 otáček.
Jen do té doby dokud neujedu nad 30km, potom zase točí nad 2000ot. při volnoběhu při jízdě (pokud točím cca 4tis. a vyřadím do neutrálu, tak otáčkoměr padne na cca 500ot. a pak hned vylítne na 2000 a výš.)
Pokud zastavím, tak otáčky po chvilce normálně klesnou.
Jednou za čas přestane ukazovat tachometr (čidlo rychlosti) ale není to často.
Svíčky a kabely jsou nové. Už fakt nevím
hadice podltaku jsou dobré, diagnostika nic neukazuje.
Budu rád za každou radu. Už mě neba dojíždět do křižovatky s vytočeným motorem ...
Jen do té doby dokud neujedu nad 30km, potom zase točí nad 2000ot. při volnoběhu při jízdě (pokud točím cca 4tis. a vyřadím do neutrálu, tak otáčkoměr padne na cca 500ot. a pak hned vylítne na 2000 a výš.)
Pokud zastavím, tak otáčky po chvilce normálně klesnou.
Jednou za čas přestane ukazovat tachometr (čidlo rychlosti) ale není to často.
Svíčky a kabely jsou nové. Už fakt nevím

Budu rád za každou radu. Už mě neba dojíždět do křižovatky s vytočeným motorem ...
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 17.01.2014 08:15
- Bydliště: karlovarsko
Re: Problém s otáčkami
dnes jsem chtel vyčistit volnobežny ventyl ale neni tam zrovna dobry přistum na šrouby tak jsem navlikl na zavit plynu matičku aby mi nechcipal motor tak tedy už mi nechcipa
ale zase se mi odvděčil tim že se mi zvedaji otačky když vyřadim a auto je v pohybu jde do otaček, až když zastavim tak otačky se ustaly do klidu. mně z nej trefi 


- Squirtl
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 30.11.2013 12:13
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Problém s otáčkami
Zdravím
můj problém a né vždy to udělá je takový že nastartuji motor se normálně ohřeje otačky vylezou max na 1200 od oka odhad ... spadnou na 800 .. a pri jizde se mi stalo ze kdyz sem pribrzdil motor chcípnul ? poradíte někdo ?
Krokový moturek funguje:) to jsem zkoušel ...
závada někde na podtlaku ?

můj problém a né vždy to udělá je takový že nastartuji motor se normálně ohřeje otačky vylezou max na 1200 od oka odhad ... spadnou na 800 .. a pri jizde se mi stalo ze kdyz sem pribrzdil motor chcípnul ? poradíte někdo ?
Krokový moturek funguje:) to jsem zkoušel ...
závada někde na podtlaku ?
Ford Focus Sedan 1.6 16V 74Kw ...



-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 15.03.2012 17:16
Re: Problém s otáčkami
Ahoj, poradil by někdo prosím. Nevím jestli to má něco společného s otáčkami. Ale poslední dobou se mi již několikrát stalo, po vyřazení na nautrál, že motor udělal sám od sebe jako když chce chcípnout když dáte při rozjezdu málo plynu + rozsvítila se kotrolka dobíjení, ale nechcíplo to. Teď se mi nově stalo i to, že po vyřazení na neutral začali otáčky z volnoběhu krátce vyskakovat na 1100a rychle zpátky na volnoběh a takle furt v rychlém sledu dokola. Napadá někoho kde hledat příčinu?
Ford Focus rv. 2000 1.6 74kw
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Problém s otáčkami
Skontrolovat podtlaky a vycistit volnobezny ventil (mozes rovno aj klapku).
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: Problém s otáčkami
ako skontrolujem podtlaky ???
(vopred ospravedlnujem sa za otazku)
(vopred ospravedlnujem sa za otazku)

Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti