žárovky - info v 1. príspevku

Karoserie, světla, lak ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: žárovky

Příspěvek od Anduril » 01.09.2011 11:15

Nezkousel, ale vim jak sviti LED dioda.. :roll:
Take vim, ze svetla z led potrebuji jinou optiku, jistou dobu jsem se pohyboval v tomto odvetvi..

Kdyz jsi si tak jisty, proc nevezmes jakoukoliv LEDku s patici T5 a nevyzkousis to sam? Jelikoz originalni zarovka obrysovek je W5W, nevejde tim tam nic, co by se intenzitou byt jen priblizilo tlumenemu svetlu. Ze je to v parabole dalkoveho svetla je naprosto jedno, protoze ta je navrzena pro zarovku ve svem stredu. Na to nepotrebuju ani nic zkouset, ani mit hlubsi znalosti...

Pokud se ti moje prispevky zdaji zbytecne, tak je proste ignoruj, nenutim ti svoje nazory. Jen ti chci poradit, kdyz k dane veci myslim mam co rict. Pokud k dane veci nemam zadne znalosti nebo zkusenosti, tak nepisu, zadne prispevky tu nenahanim.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: žárovky

Příspěvek od pkadecka » 01.09.2011 11:26

stand: A nad čím vlastně spekuluješ? Má to bejt náhrada denního svícení? Jestli chceš, aby to svítilo, jako potkávačky, musí něco svítit tam, co je žárovka potkávačky. Jinak to sice bude svítit, ale nebude to vypadat jako potkávačky.

A když narazíš na snaživýho policajta, tak ti snadno dokáže, že ani nesvítíš schválenými světly pro denní svícení ani potkávacími světly --> pokuta, možná body. Obrysovky se snad jako dostačující pro denní svícení neuznávaj (a pro svícení za snížené viditelnosti už vůbec).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: žárovky

Příspěvek od stand » 01.09.2011 12:06

pkadecka: jo jde mi o to, abych trochu ušetřil tlumené žárovky a bylo vidět že svítím (což u obrysovek vidět není) a bastl ala denní svícení nechci.
Na poldy nemachruji, tak jsou také vklidu..

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: žárovky

Příspěvek od pkadecka » 01.09.2011 12:49

Originální řešení pro denní svícení ve FF1 je odpor do série s potkávacíma žárovkama, takže se tyto napájí menším proudem a vydrží dýl. Jednoduché a funkční. Psal jsem o tom před 2 lety, když jsem si dělal automatické rozsvěcení světel (ten odpor tam ale nemám, nějak jsem se nedostal k tomu ho tam dodělat):

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=196

Ve FF2 by to šlo určitě udělat taky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: žárovky

Příspěvek od Giggo » 01.09.2011 17:49

To podle mě není dokonalý řešení. Tím, že do halogenový žárovky pošleš menší proud než na kterej je stavěná ju naopak poškozuje nikoliv šetří.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: žárovky

Příspěvek od pkadecka » 01.09.2011 17:56

Určitě? A Ford tam ten odpor dává proč, že by se dohod s Osramem, Philipsem, Narvou a dalšími výrobci žárovek a dostával svůj podíl z každé prodané žárovky?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1865
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: žárovky

Příspěvek od C-Maxis » 01.09.2011 19:42

Vlozenim rezistoru je vlakno mene zhavene = vic vydrzi. Mohlo by se treba stat, ze se banka zabarvi a zarovka bude k nepotrebe.
Rezistor bude ovsem pekne topit.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: žárovky

Příspěvek od ballu » 02.09.2011 06:46

Někde jsem to tu již psal. Dle nastavené ŘJ , ta je nastavena dle typu baterky, dává alternátor do sítě 13,8 nebo 14,6 V / potřebné napětí na typ baterky popsán na stránkách VARTA/. Mě to dobíjí 13,8 V , tím pádem nemám problém s žárovkama . Osram silverky mě vydržely 2,5 roku nějakých 45 tis. km. U napětí 14,6 V se dává předřadný odpor na snížení napětí, jinak výdrž tak tři měsíce. Nebo volba jiného typu baterky a tím úprava na diagnostice dobíjecího napětí .Výrobce nejen fordu počítá s použitím klasické žárovky i u zvýšeného napětí, což by neměl být problém v životnosti/ to i ta klasika lépe svítí/. Ale v momentě, kdy tam dáte výkonější +30% , +50% a jiné, ty to napětí nevydrží, a odejdou po pár hodinách provozu / v přepočtu výdrž žárovky 1hod=50km/ :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: žárovky

Příspěvek od pkadecka » 02.09.2011 08:04

Ale ten odpor, o kterým píšu, tam není připojený trvale, používá se jen pro denní svícení, tak je to v elektrických schématech focusu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: žárovky

Příspěvek od ballu » 02.09.2011 08:35

Problém krátkého života žárovky se u halogenové žárovky řeší příměsí halogenu, (např. methylenbromid). V žárovce probíha tzv. halogenový cyklus, kde se při vysoké teplotě vypařující wolfram slučuje a rozpadá např. s bromem. Díky tenzi wolframových par v blízkosti vlákna se omezuje jeho vypařování. Výsledkem je vyšší život a zvýšení světelného toku . U halogenových žárovek je použito křemenné sklo kvůli značně vyšším teplotám (min. 250°C)."
To znamená, že pokud neběží halogenový cyklus, vypařuje se wolfram více. Jeho vypařování je pomalejší, protože u míň voltů má vlákno nižší teplotu. Životnost této žárovky se tedy snižuje, ale ne tak rychle, jako kdyby halogen opravdu chyběl. Proto při menším napětí halogenka černá od vypařovaného vlákna a její životnost je také nižší.
Takže z poklesu napětí do 10% netřeba mít žádné strachy o životnost halogenové žárovky, ba naopak, životnost je ještě dvojnásobná. Vliv přepětí větší než 7%, sníží životnosti na 1/2. Napětí na halogence by tedy mělo být v rozmezí 10,8 V - 12,8V . Nad i pod tuto hodnotu je škodlivé, v jednom případě více v druhém méně.
Nyní záleží, na jaké napětí sráží odpor při zapojení origo Focus. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: žárovky

Příspěvek od pkadecka » 02.09.2011 09:08

To nevim, protože ve schématu není napsaná hodnota. Žárovka má 55W / 12V, jsou tam dvě, to je 110W, při 12V je to 9,17A, to odpovídá odporu obou žárovek paralelně cca 1,31 ohmu. Při 14V by na 0,5 ohmu v sérii byl úbytek cca 3,9V (na žárovky zbyde asi 10V), při 1 ohmu to bude 6A, úbytek 6V a na žárovky zbyde asi 8V. To je hodně zhruba, protože žárovka mění svůj odpor s teplotou (studená má menší odpor) a ta se mění s procházejícím proudem, jinými slovy nejlepší by to bylo změřit. Až jednou budu mít všechno hotový, tak se do toho pustím ;) On by nebyl až takovej problém tam ten odpor přidat, ale když jsem koukal kolem pojistek, nenapadá mě, kam ho šikovně umístit, jen tak aby plandal na drátech, to je řešení na hovno, to akorát časem udělá zkrat a shoří pojistka (nebo v horším případě od toho něco chytne).

Odpory samozřejmě uvažuju výkonový, protože budou muset něco protopit (30W na 0,5 ohmu, 36W pro 1 ohm, jestli dobře počítám), navíc by bylo dobrý připevnit ho na plech karoserie, aby se dobře chladil, ale do plechu bych vrtal nerad, aby to pak v tom místě nezačlo reznout.

http://www.gme.cz/cz/rr-w50-1r-tyco-p114-600.html
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: žárovky

Příspěvek od ballu » 02.09.2011 09:17

Když rozklikneš parametry, tak to tam je , 50 W příkon. A. ohmy :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1865
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: žárovky

Příspěvek od C-Maxis » 02.09.2011 09:19

technicka- GM v popisu 1R, obrazek 10R. Jo, grafik asi neni elektrotechnik.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: žárovky

Příspěvek od pkadecka » 02.09.2011 09:23

Jo s když si otevřeš datasheet, tak se dočteš, že má 20W bez chladiče (heatsink), 50W je to s přídavným chladičem = přidělat na plech nebo na kus hliníku.

EDIT: obrázky součástek jsou často jen ilustrační, nebudou tam přece dávat pro každou hodnotu odporu extra obrázek (vem si kolik různých hodnot mají malé odpory kolem 1W, to by byly stovky obrázků). Kolik je to ohmů, to se dočteš v popisu, obrázek máš, abys věděl, jak ten odpor asi vypadá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: žárovky

Příspěvek od Standa.64 » 02.09.2011 16:38

Experimenty a odporama už mám za sebou.Hřálo to jako kráva,že jsem měl strach aby od toho něco nechytlo.Nakonec jsem to vyřešil "krabičkou"od Cybertroniku a mám pokoj.Není to tedy úplně podle vyhlášky,policajti mě už zastavili několikrát,ale jak silně světla svítí je absolutně nezajímalo.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti