Stránka 146 z 218

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 11:15
od Anduril
Nezkousel, ale vim jak sviti LED dioda.. :roll:
Take vim, ze svetla z led potrebuji jinou optiku, jistou dobu jsem se pohyboval v tomto odvetvi..

Kdyz jsi si tak jisty, proc nevezmes jakoukoliv LEDku s patici T5 a nevyzkousis to sam? Jelikoz originalni zarovka obrysovek je W5W, nevejde tim tam nic, co by se intenzitou byt jen priblizilo tlumenemu svetlu. Ze je to v parabole dalkoveho svetla je naprosto jedno, protoze ta je navrzena pro zarovku ve svem stredu. Na to nepotrebuju ani nic zkouset, ani mit hlubsi znalosti...

Pokud se ti moje prispevky zdaji zbytecne, tak je proste ignoruj, nenutim ti svoje nazory. Jen ti chci poradit, kdyz k dane veci myslim mam co rict. Pokud k dane veci nemam zadne znalosti nebo zkusenosti, tak nepisu, zadne prispevky tu nenahanim.

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 11:26
od pkadecka
stand: A nad čím vlastně spekuluješ? Má to bejt náhrada denního svícení? Jestli chceš, aby to svítilo, jako potkávačky, musí něco svítit tam, co je žárovka potkávačky. Jinak to sice bude svítit, ale nebude to vypadat jako potkávačky.

A když narazíš na snaživýho policajta, tak ti snadno dokáže, že ani nesvítíš schválenými světly pro denní svícení ani potkávacími světly --> pokuta, možná body. Obrysovky se snad jako dostačující pro denní svícení neuznávaj (a pro svícení za snížené viditelnosti už vůbec).

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 12:06
od stand
pkadecka: jo jde mi o to, abych trochu ušetřil tlumené žárovky a bylo vidět že svítím (což u obrysovek vidět není) a bastl ala denní svícení nechci.
Na poldy nemachruji, tak jsou také vklidu..

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 12:49
od pkadecka
Originální řešení pro denní svícení ve FF1 je odpor do série s potkávacíma žárovkama, takže se tyto napájí menším proudem a vydrží dýl. Jednoduché a funkční. Psal jsem o tom před 2 lety, když jsem si dělal automatické rozsvěcení světel (ten odpor tam ale nemám, nějak jsem se nedostal k tomu ho tam dodělat):

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=196

Ve FF2 by to šlo určitě udělat taky.

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 17:49
od Giggo
To podle mě není dokonalý řešení. Tím, že do halogenový žárovky pošleš menší proud než na kterej je stavěná ju naopak poškozuje nikoliv šetří.

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 17:56
od pkadecka
Určitě? A Ford tam ten odpor dává proč, že by se dohod s Osramem, Philipsem, Narvou a dalšími výrobci žárovek a dostával svůj podíl z každé prodané žárovky?

Re: žárovky

Napsal: 01.09.2011 19:42
od C-Maxis
Vlozenim rezistoru je vlakno mene zhavene = vic vydrzi. Mohlo by se treba stat, ze se banka zabarvi a zarovka bude k nepotrebe.
Rezistor bude ovsem pekne topit.

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 06:46
od ballu
Někde jsem to tu již psal. Dle nastavené ŘJ , ta je nastavena dle typu baterky, dává alternátor do sítě 13,8 nebo 14,6 V / potřebné napětí na typ baterky popsán na stránkách VARTA/. Mě to dobíjí 13,8 V , tím pádem nemám problém s žárovkama . Osram silverky mě vydržely 2,5 roku nějakých 45 tis. km. U napětí 14,6 V se dává předřadný odpor na snížení napětí, jinak výdrž tak tři měsíce. Nebo volba jiného typu baterky a tím úprava na diagnostice dobíjecího napětí .Výrobce nejen fordu počítá s použitím klasické žárovky i u zvýšeného napětí, což by neměl být problém v životnosti/ to i ta klasika lépe svítí/. Ale v momentě, kdy tam dáte výkonější +30% , +50% a jiné, ty to napětí nevydrží, a odejdou po pár hodinách provozu / v přepočtu výdrž žárovky 1hod=50km/ :wink:

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 08:04
od pkadecka
Ale ten odpor, o kterým píšu, tam není připojený trvale, používá se jen pro denní svícení, tak je to v elektrických schématech focusu.

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 08:35
od ballu
Problém krátkého života žárovky se u halogenové žárovky řeší příměsí halogenu, (např. methylenbromid). V žárovce probíha tzv. halogenový cyklus, kde se při vysoké teplotě vypařující wolfram slučuje a rozpadá např. s bromem. Díky tenzi wolframových par v blízkosti vlákna se omezuje jeho vypařování. Výsledkem je vyšší život a zvýšení světelného toku . U halogenových žárovek je použito křemenné sklo kvůli značně vyšším teplotám (min. 250°C)."
To znamená, že pokud neběží halogenový cyklus, vypařuje se wolfram více. Jeho vypařování je pomalejší, protože u míň voltů má vlákno nižší teplotu. Životnost této žárovky se tedy snižuje, ale ne tak rychle, jako kdyby halogen opravdu chyběl. Proto při menším napětí halogenka černá od vypařovaného vlákna a její životnost je také nižší.
Takže z poklesu napětí do 10% netřeba mít žádné strachy o životnost halogenové žárovky, ba naopak, životnost je ještě dvojnásobná. Vliv přepětí větší než 7%, sníží životnosti na 1/2. Napětí na halogence by tedy mělo být v rozmezí 10,8 V - 12,8V . Nad i pod tuto hodnotu je škodlivé, v jednom případě více v druhém méně.
Nyní záleží, na jaké napětí sráží odpor při zapojení origo Focus. 8O

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 09:08
od pkadecka
To nevim, protože ve schématu není napsaná hodnota. Žárovka má 55W / 12V, jsou tam dvě, to je 110W, při 12V je to 9,17A, to odpovídá odporu obou žárovek paralelně cca 1,31 ohmu. Při 14V by na 0,5 ohmu v sérii byl úbytek cca 3,9V (na žárovky zbyde asi 10V), při 1 ohmu to bude 6A, úbytek 6V a na žárovky zbyde asi 8V. To je hodně zhruba, protože žárovka mění svůj odpor s teplotou (studená má menší odpor) a ta se mění s procházejícím proudem, jinými slovy nejlepší by to bylo změřit. Až jednou budu mít všechno hotový, tak se do toho pustím ;) On by nebyl až takovej problém tam ten odpor přidat, ale když jsem koukal kolem pojistek, nenapadá mě, kam ho šikovně umístit, jen tak aby plandal na drátech, to je řešení na hovno, to akorát časem udělá zkrat a shoří pojistka (nebo v horším případě od toho něco chytne).

Odpory samozřejmě uvažuju výkonový, protože budou muset něco protopit (30W na 0,5 ohmu, 36W pro 1 ohm, jestli dobře počítám), navíc by bylo dobrý připevnit ho na plech karoserie, aby se dobře chladil, ale do plechu bych vrtal nerad, aby to pak v tom místě nezačlo reznout.

http://www.gme.cz/cz/rr-w50-1r-tyco-p114-600.html

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 09:17
od ballu
Když rozklikneš parametry, tak to tam je , 50 W příkon. A. ohmy :?

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 09:19
od C-Maxis
technicka- GM v popisu 1R, obrazek 10R. Jo, grafik asi neni elektrotechnik.

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 09:23
od pkadecka
Jo s když si otevřeš datasheet, tak se dočteš, že má 20W bez chladiče (heatsink), 50W je to s přídavným chladičem = přidělat na plech nebo na kus hliníku.

EDIT: obrázky součástek jsou často jen ilustrační, nebudou tam přece dávat pro každou hodnotu odporu extra obrázek (vem si kolik různých hodnot mají malé odpory kolem 1W, to by byly stovky obrázků). Kolik je to ohmů, to se dočteš v popisu, obrázek máš, abys věděl, jak ten odpor asi vypadá.

Re: žárovky

Napsal: 02.09.2011 16:38
od Standa.64
Experimenty a odporama už mám za sebou.Hřálo to jako kráva,že jsem měl strach aby od toho něco nechytlo.Nakonec jsem to vyřešil "krabičkou"od Cybertroniku a mám pokoj.Není to tedy úplně podle vyhlášky,policajti mě už zastavili několikrát,ale jak silně světla svítí je absolutně nezajímalo.