Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 26.12.2011 23:32

Zapomněl jsem napsat,že jsem koupil tu tlakovou trubku novou. Přepadová hadice,je klasická hadice jen na vyšší teploty a vnitřním průměrem asi 12mm a ta byla jak nová,naprosto průchodná.
Nechápu proč by se měnila vana(je to jen plech,co se vyčistí), vakuové čerpadlo dělá podtlak pro brzdový posilovač a podtlak pro ovládání naklápění lopatek turba,ale s mazáním turba to nemá vůbec nic společného. Co se týče Sběrného olejové potrubí,což je vlastně sací koš,tak ten je plastový a na konci je sítko, temu se při jeho demontáži a montáži nic nestane,dáš ho prostě na svoje místo a i kdyby bylo vadné,tak to v prvé řadě odnese motor,který se zadře na vačce a pak na klice,to je fakt. Nejsem uplnej laik, dělám auta přes 10let. V tom motoru je nějakej chyták,ale přijít na to.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 26.12.2011 23:36

Já klidně ten sací koš koupím,ale prostě nechci to na tom postavit, že to turbo nechám znovu zrepasovat, tedy už asi za moje peníze a vyměním jen díl,který nepodléhá žádnému opotřebení,ani do něj nebyl udělaný žádný zásah či havarie a nechám to znovu jezdit. To by mě to přišlo pěkně draho a pak znova a znova.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 27.12.2011 09:46

LiborM píše:Já klidně ten sací koš koupím,ale prostě nechci to na tom postavit, že to turbo nechám znovu zrepasovat, tedy už asi za moje peníze a vyměním jen díl,který nepodléhá žádnému opotřebení,ani do něj nebyl udělaný žádný zásah či havarie a nechám to znovu jezdit. To by mě to přišlo pěkně draho a pak znova a znova.
zkus udelat nejakou root - cause analyzu.Tece olej z turba ven (podle navodu od v12)? Ne. Dal: tece olej do turba? ne. Je ucpane sitko? Ne. Je ucpana trubka? Ne. Maze ten kram? atd. Metoda pro pitomce manazery, ale vi, proc to delaji:)
Naposledy upravil(a) vita_k dne 27.12.2011 09:51, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 27.12.2011 09:46

LiborM píše:Zapomněl jsem napsat,že jsem koupil tu tlakovou trubku novou. Přepadová hadice,je klasická hadice jen na vyšší teploty a vnitřním průměrem asi 12mm a ta byla jak nová,naprosto průchodná.
Nechápu proč by se měnila vana(je to jen plech,co se vyčistí), vakuové čerpadlo dělá podtlak pro brzdový posilovač a podtlak pro ovládání naklápění lopatek turba,ale s mazáním turba to nemá vůbec nic společného. Co se týče Sběrného olejové potrubí,což je vlastně sací koš,tak ten je plastový a na konci je sítko, temu se při jeho demontáži a montáži nic nestane,dáš ho prostě na svoje místo a i kdyby bylo vadné,tak to v prvé řadě odnese motor,který se zadře na vačce a pak na klice,to je fakt. Nejsem uplnej laik, dělám auta přes 10let. V tom motoru je nějakej chyták,ale přijít na to.
s tim si nedelej starosti, foki tady tento seznam vzdycky vyhrabe bez ohledu na to, co s tim vlastne je-bylo. Tak to delaj ve fordu, vymeni pulku motoru a neptaj se po zavade protoze se touto vymenou pravdepodobne trefi a preventivne jim to pomuze, ze to pak nemusi rozdelavat znova.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 27.12.2011 10:42

Pravděpodobně už vím v čem je závada. Řekl mi to jeden opravdovej odborník na Fordy. Problem je prý ve filtru pevných částic. Bud se musí za 28tis.kč koupit nový,nebo se dá navrtat třemi dírami o průměru 28mm a na stěny dát tenkostěnnou trubku, tím se filtr zprůchodní a v turbu se nebude držet teplo. Jinak se v katu,tedy i v turbu drží asi 1000st.C a zadře se to na ložisku.
Jak to udělám dám sem nějaký popis ,aby se to vědělo a turba zbytečně nepadala.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Radekjo » 27.12.2011 10:45

:gott: nemám sice DPF ale i tak klobouk dolů.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od zdenyvm » 27.12.2011 10:47

Tři díry 28mm do DPF :totlsmile:
Tak jsem se už dlouho nepobavil! Pokud dpf, tak si o tom tady přečti vlákno a nebo rovnou volej do fapoff.
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 27.12.2011 11:00

Neverim, ze je problem v DPF. Skor to tipnem na :
1. nekvalitny olej (5W-30 A1/B1) do motora, ktory ho prehrieva na 120 - 130 stupnov jednoducho nepatri
2. problem s mazanim turba - ked sa to kuslo po 100 - 200 km, jednoducho to nemazalo
3. nadmerne zakarbonovanie motora, opakovane preplachy pouvolnovali kusy karbonu nieco upchali a je to
4. nafta v oleji, ak to ma DPF a regeneruje prilis casto (no 100 km na to rozhodne nestaci).

Vymenit turbo, poskladat a urobit mazaciu skusku. Navod je kusok vyssie.
Naposledy upravil(a) V12 dne 27.12.2011 11:35, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 27.12.2011 11:10

LiborM píše:Pravděpodobně už vím v čem je závada. Řekl mi to jeden opravdovej odborník na Fordy. Problem je prý ve filtru pevných částic. Bud se musí za 28tis.kč koupit nový,nebo se dá navrtat třemi dírami o průměru 28mm a na stěny dát tenkostěnnou trubku, tím se filtr zprůchodní a v turbu se nebude držet teplo. Jinak se v katu,tedy i v turbu drží asi 1000st.C a zadře se to na ložisku.
Jak to udělám dám sem nějaký popis ,aby se to vědělo a turba zbytečně nepadala.
do tohoto se fakt nepoustej, na to bys potreboval precist tady celou diskuzi a pak bys stejne jel do fap off do bystrice.

Trochu technickych informaci: v naftacich se za turbem dostanes max na 500-600 stupnu. Vic ani rana. Ve filtru jeste min. U turbo benzinu je to 800-900 stupnu. Proto bych turbobenziny nikdy nechtel. Olej je v pytli daleko driv nez u naftaku. Na tuto informaci se muzes vcelku spolehnout vic nez od kolegy fordare :).

Takze DPF s tim, ze turbo odejde po 200 kilacich NEMA NIC SPOLECNEHO. DPF kazi driv olej, tim padem turba odchazeji driv. Je toho tu hodne napsano, stoji za to cist ty fora o DPF.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 27.12.2011 11:34

vita_k píše:Maze ten kram?
Nemaze, protoze Kto maze, ten jede.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 27.12.2011 17:52

Dneska jsem na to byl kouknout a zadřené to není, jen to lehce píská,asi je ale načnuté. To je těžká věc,každej radí něco jiného. Asi ten filtr stejně vymontuju a properu ho. Znovu jsem koupil olej a proplachovací sračky a udělám tomu několikrát proplach a znovu to vyčistím. Ještě mi říkal, jeden člověk,který jich prý dělal asi 20,že ten olej po posledním proplachu musí už být uplně čistý. Ten můj po třetím proplachu byl ještě černý. Ale hlava mi to pořád nebere,když tam není nic zaspaného ,tak proč se to furt přidírá.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 27.12.2011 20:27

mozna jsem to nezaregistroval - potom se omlouvam, ale udelal jsi tu zkousku prutoku? kolik protece deci turbem oleje za 1 minutu na volnobehu? Mam od V12 i navod s obrazkem, pokud bys mel zajem.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 27.12.2011 22:09

Ne zatím jsem to neměřil, ale změřím na tom tlak oleje,ale jak jsem už psal, když jsem chtěl nastartovat motor bez turba ,tak jsem na konec tlakové trubky dal šroub z matkou a utěsnil těmi měděnými podložkami a dotáhl matku uplně nejvíc co šlo,tak po nastartování tryskal skrze závit šroubu olej ve velkém, proto si myslím,že v tlaku problem nebude. Ještě udělám proplach a vyčistím ten filtr a snad to bude dobré. Jestli ne,tak to asi zapálím...
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 27.12.2011 22:22

tak to nechapu, pokud do turba sel olej, tak to . Ale po montazi vlastniho turba ti ta zkouska co jde ven z turba rekne dost o stavu mazani. Ja mel 0.4 litru za minutu. Turbo piskat trochu muze. kdyz proudi rychle vzduch pres lopatky, nejde to bez piskani. Zkus vuli osky u kompresoru, je dobre dostupna i pri namontovanym turbu. pokud turbinka klepe o skrin kompresoru, je v haji. Pokud ma lehkou vuli (musi mit vuli), je jeste dobre. pokud ma vuli v ose osky turba, tak to neni dobre... jinak receno axialni vule je spatna urcite, radialni vule by byt mela.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 27.12.2011 22:26

Člověk, kterej nemá praxi bude těžko poznávat, jaká vůle je OK a jaká je už velká :nixw: :nnou:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host