Stránka 16 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 26.12.2011 23:32
od LiborM
Zapomněl jsem napsat,že jsem koupil tu tlakovou trubku novou. Přepadová hadice,je klasická hadice jen na vyšší teploty a vnitřním průměrem asi 12mm a ta byla jak nová,naprosto průchodná.
Nechápu proč by se měnila vana(je to jen plech,co se vyčistí), vakuové čerpadlo dělá podtlak pro brzdový posilovač a podtlak pro ovládání naklápění lopatek turba,ale s mazáním turba to nemá vůbec nic společného. Co se týče Sběrného olejové potrubí,což je vlastně sací koš,tak ten je plastový a na konci je sítko, temu se při jeho demontáži a montáži nic nestane,dáš ho prostě na svoje místo a i kdyby bylo vadné,tak to v prvé řadě odnese motor,který se zadře na vačce a pak na klice,to je fakt. Nejsem uplnej laik, dělám auta přes 10let. V tom motoru je nějakej chyták,ale přijít na to.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 26.12.2011 23:36
od LiborM
Já klidně ten sací koš koupím,ale prostě nechci to na tom postavit, že to turbo nechám znovu zrepasovat, tedy už asi za moje peníze a vyměním jen díl,který nepodléhá žádnému opotřebení,ani do něj nebyl udělaný žádný zásah či havarie a nechám to znovu jezdit. To by mě to přišlo pěkně draho a pak znova a znova.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 09:46
od vita_k
LiborM píše:Já klidně ten sací koš koupím,ale prostě nechci to na tom postavit, že to turbo nechám znovu zrepasovat, tedy už asi za moje peníze a vyměním jen díl,který nepodléhá žádnému opotřebení,ani do něj nebyl udělaný žádný zásah či havarie a nechám to znovu jezdit. To by mě to přišlo pěkně draho a pak znova a znova.
zkus udelat nejakou root - cause analyzu.Tece olej z turba ven (podle navodu od v12)? Ne. Dal: tece olej do turba? ne. Je ucpane sitko? Ne. Je ucpana trubka? Ne. Maze ten kram? atd. Metoda pro pitomce manazery, ale vi, proc to delaji:)

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 09:46
od vita_k
LiborM píše:Zapomněl jsem napsat,že jsem koupil tu tlakovou trubku novou. Přepadová hadice,je klasická hadice jen na vyšší teploty a vnitřním průměrem asi 12mm a ta byla jak nová,naprosto průchodná.
Nechápu proč by se měnila vana(je to jen plech,co se vyčistí), vakuové čerpadlo dělá podtlak pro brzdový posilovač a podtlak pro ovládání naklápění lopatek turba,ale s mazáním turba to nemá vůbec nic společného. Co se týče Sběrného olejové potrubí,což je vlastně sací koš,tak ten je plastový a na konci je sítko, temu se při jeho demontáži a montáži nic nestane,dáš ho prostě na svoje místo a i kdyby bylo vadné,tak to v prvé řadě odnese motor,který se zadře na vačce a pak na klice,to je fakt. Nejsem uplnej laik, dělám auta přes 10let. V tom motoru je nějakej chyták,ale přijít na to.
s tim si nedelej starosti, foki tady tento seznam vzdycky vyhrabe bez ohledu na to, co s tim vlastne je-bylo. Tak to delaj ve fordu, vymeni pulku motoru a neptaj se po zavade protoze se touto vymenou pravdepodobne trefi a preventivne jim to pomuze, ze to pak nemusi rozdelavat znova.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 10:42
od LiborM
Pravděpodobně už vím v čem je závada. Řekl mi to jeden opravdovej odborník na Fordy. Problem je prý ve filtru pevných částic. Bud se musí za 28tis.kč koupit nový,nebo se dá navrtat třemi dírami o průměru 28mm a na stěny dát tenkostěnnou trubku, tím se filtr zprůchodní a v turbu se nebude držet teplo. Jinak se v katu,tedy i v turbu drží asi 1000st.C a zadře se to na ložisku.
Jak to udělám dám sem nějaký popis ,aby se to vědělo a turba zbytečně nepadala.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 10:45
od Radekjo
:gott: nemám sice DPF ale i tak klobouk dolů.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 10:47
od zdenyvm
Tři díry 28mm do DPF :totlsmile:
Tak jsem se už dlouho nepobavil! Pokud dpf, tak si o tom tady přečti vlákno a nebo rovnou volej do fapoff.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 11:00
od V12
Neverim, ze je problem v DPF. Skor to tipnem na :
1. nekvalitny olej (5W-30 A1/B1) do motora, ktory ho prehrieva na 120 - 130 stupnov jednoducho nepatri
2. problem s mazanim turba - ked sa to kuslo po 100 - 200 km, jednoducho to nemazalo
3. nadmerne zakarbonovanie motora, opakovane preplachy pouvolnovali kusy karbonu nieco upchali a je to
4. nafta v oleji, ak to ma DPF a regeneruje prilis casto (no 100 km na to rozhodne nestaci).

Vymenit turbo, poskladat a urobit mazaciu skusku. Navod je kusok vyssie.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 11:10
od vita_k
LiborM píše:Pravděpodobně už vím v čem je závada. Řekl mi to jeden opravdovej odborník na Fordy. Problem je prý ve filtru pevných částic. Bud se musí za 28tis.kč koupit nový,nebo se dá navrtat třemi dírami o průměru 28mm a na stěny dát tenkostěnnou trubku, tím se filtr zprůchodní a v turbu se nebude držet teplo. Jinak se v katu,tedy i v turbu drží asi 1000st.C a zadře se to na ložisku.
Jak to udělám dám sem nějaký popis ,aby se to vědělo a turba zbytečně nepadala.
do tohoto se fakt nepoustej, na to bys potreboval precist tady celou diskuzi a pak bys stejne jel do fap off do bystrice.

Trochu technickych informaci: v naftacich se za turbem dostanes max na 500-600 stupnu. Vic ani rana. Ve filtru jeste min. U turbo benzinu je to 800-900 stupnu. Proto bych turbobenziny nikdy nechtel. Olej je v pytli daleko driv nez u naftaku. Na tuto informaci se muzes vcelku spolehnout vic nez od kolegy fordare :).

Takze DPF s tim, ze turbo odejde po 200 kilacich NEMA NIC SPOLECNEHO. DPF kazi driv olej, tim padem turba odchazeji driv. Je toho tu hodne napsano, stoji za to cist ty fora o DPF.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 11:34
od V12
vita_k píše:Maze ten kram?
Nemaze, protoze Kto maze, ten jede.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 17:52
od LiborM
Dneska jsem na to byl kouknout a zadřené to není, jen to lehce píská,asi je ale načnuté. To je těžká věc,každej radí něco jiného. Asi ten filtr stejně vymontuju a properu ho. Znovu jsem koupil olej a proplachovací sračky a udělám tomu několikrát proplach a znovu to vyčistím. Ještě mi říkal, jeden člověk,který jich prý dělal asi 20,že ten olej po posledním proplachu musí už být uplně čistý. Ten můj po třetím proplachu byl ještě černý. Ale hlava mi to pořád nebere,když tam není nic zaspaného ,tak proč se to furt přidírá.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 20:27
od vita_k
mozna jsem to nezaregistroval - potom se omlouvam, ale udelal jsi tu zkousku prutoku? kolik protece deci turbem oleje za 1 minutu na volnobehu? Mam od V12 i navod s obrazkem, pokud bys mel zajem.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 22:09
od LiborM
Ne zatím jsem to neměřil, ale změřím na tom tlak oleje,ale jak jsem už psal, když jsem chtěl nastartovat motor bez turba ,tak jsem na konec tlakové trubky dal šroub z matkou a utěsnil těmi měděnými podložkami a dotáhl matku uplně nejvíc co šlo,tak po nastartování tryskal skrze závit šroubu olej ve velkém, proto si myslím,že v tlaku problem nebude. Ještě udělám proplach a vyčistím ten filtr a snad to bude dobré. Jestli ne,tak to asi zapálím...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 22:22
od vita_k
tak to nechapu, pokud do turba sel olej, tak to . Ale po montazi vlastniho turba ti ta zkouska co jde ven z turba rekne dost o stavu mazani. Ja mel 0.4 litru za minutu. Turbo piskat trochu muze. kdyz proudi rychle vzduch pres lopatky, nejde to bez piskani. Zkus vuli osky u kompresoru, je dobre dostupna i pri namontovanym turbu. pokud turbinka klepe o skrin kompresoru, je v haji. Pokud ma lehkou vuli (musi mit vuli), je jeste dobre. pokud ma vuli v ose osky turba, tak to neni dobre... jinak receno axialni vule je spatna urcite, radialni vule by byt mela.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 22:26
od lucky.jack
Člověk, kterej nemá praxi bude těžko poznávat, jaká vůle je OK a jaká je už velká :nixw: :nnou: