Stránka 16 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 10:28
od Stanley_vy
To zase bude radosti na Starém Bělidle...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 12:59
od Sentik
Jasně, nerad bych aby se to stalo mně nebo komukoliv z okolí, ale vážně si někdo myslí, že nějaká serie je zcela bez chyb? Jeden jeblej motor nic neznamená, chcípnout může naprosto cokoliv a na podchycení největších průserů si každej vezme aspon 5 let záruku.
Nechci to zlehčovat, plakal bych, ale nedělal bych z toho buhví co, u každý automobilky občas něco chcípne... Stejně nejvíc zaleží jak se k tomu kterej člověk chová.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 15:33
od Stanley_vy
S tím posledním úplně nesouhlasím. Můžeš se k autu chovat jak chceš, ale když natrefíš na motor s výrobní vadou (například se potkají díly s v toleranci na opačné straně stupnice) nebo na "páteční" auto, tak se tomu prostě nevyhneš. Ale nedělal bych z jednoho (možná dvou?) případu závěry.

Nicméně je mi jasné, že až se někteří vrátí Mondeem z generálky, tak z toho budou mít předčasné Vánoce. :totlsmile:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 16:23
od Karel2
Jenze tyhle zavady jdou z 90% na vrub konstrukce motoru, proste uz nejsou blbuvzdorny jako moje 1,6. Muzeme jen slintat nad tim, co by dnesni konstrukteri dokazali udelat, nemit za prdeli ekoteroristy a pozadavky na konstrukci vydrze jen "200000" km. Tohle me osobne vadi na dnesnich motorech. Je taky rozdil najet tech 200k km za dva roky, nebo za 15 let. Pri dnesnich kontrolach soucastek musi byt sakra "stesti" dostat zmetek z vyroby. Tech 10% jde na ukor kurvitek, pardon ekosoucastek. :D Je to ale jen muj nazor na dnesni autoodvetvi. Doba 5 valcu volvo je pryc, vse je spocitano do krajnosti a treba jen zvyseni vykonu udela treba problem s prehrivanim.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 17:58
od Stanley_vy
No, to je trochu to, na co jsem myslel, ale nakonec do svého příspěvku zapomenul napsat. Jedna věc je dodržovat servisní intervaly a druhá třeba jezdit podle "eko asistenta". V podstatě děláš vše správně, ale za to druhé Ti motor nepoděkuje a v extrému to může skončit právě třeba fatalní závadou motoru v 70k km (neříkám, že to tak v tomto případě bylo). Hranice blbuvzdornosti se prostě posunula a automobilky to až tak netrápí, protože je zajímají zejména firemní zákazníci a ti, kteří kupují nová auta a po záruce je točí, a je velká pravděpodobnost, že jim nepříjemná závada po záruce vyhne.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 18:15
od miki21
Jsem jen zvědav, jak se k tomu postaví prodejce, případně automobilka, protože tohle asi normální není.

PS- Stanley vy si propříště nechá to popichování od cesty. :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 19:37
od Ma.rt
Ty motory jsou stale slozitejsi, zrejme se takovehle zavady stavat budou. Zajimalo by me, jestli je vubec mozne, aby olej chránil a cistil motor tech 20tkm, co je v servisnim planu. Podle me pro vetsinu lidi s jejich rezimem ne. A u toho primovstriku se ten motor zasira docela dost. Zajimave by bylo vedet, jestli se tohle stane nekomu, kdo vymenuje olej treba po 10tkm.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 19:59
od Wolf78
Stanley_vy píše: Nicméně je mi jasné, že až se někteří vrátí Mondeem z generálky, tak z toho budou mít předčasné Vánoce. :totlsmile:
A ONi se ještě vrátí ?? :lol: :lol:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 20:32
od Stanley_vy
Psst, mám zakázáno popichovat. :hah:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 22.02.2019 22:24
od IvanSt
Moderní motory jsou složitější, stejně jako samotná auta (trend dnešní doby ve všech odvětvích), to je bez debat. Na z toho plynoucí výhody a nevýhody má asi každý trochu jiný názor.

Nemyslím si, že jsou nové motory dělané na 200 000 km. Ale je velmi pravděpodobné, že kolem této hranice začne kolotoč s obměňováním součástek a že jich tyto motory mají víc, než jednoduché atmosféry, je fakt.
Ale když porovnám podobně ambiciózní sériové motory dělící od sebe dvě desetiletí, jsem přesvědčen, že dnešní doba vyhrává.

Všechno je o penězích a totální závada na motoru s průměrným platem ČR u pozáručního auta je hodně zlý sen a strašák, který odradí spoustu jinak vážných zájemců. Bydlet například ve Švýcarsku, náš vozový park by byl zaručeně jiný.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 06:36
od Ma.rt
To neni strasak jen pro lidi v CR. Oprava za 4-5 tis.EUR rozhodi lidi i na zapad od nas :)
Ani nejsem presvedcen, ze dnesni doba vyhrava. Driv mel clovek moznost volby dle jizdniho stylu. Dnes ty motory uz tak blbuvzdorne nejsou. Spotreba a vykon fakt nejsou pro normalniho uzivatele nejdulezitejsi parametry.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 07:48
od ballu
Ani není třeba se vyjadřovat, stačí si jen pročíst toto foru. Než se vylezlo s oturbovanýma babetami, tak se zde řešily auta a jejich závady od nějakých 150 tisíc km a výše. Převážně ojetiny, kdy ani majitel nezjistil, kolik má kára nalítáno. Nyní doba a kvalita pokročila, poruchy a svolávačky po 20 tis.km, rozpadající se motory v padesáti tisících, když se nejezdí stylem držení pod krkem. .....
Kdyby to byly dvě auta že sta, napíši výrobní vada, ale to jich je daleko více, tak že konstrukční paskvil.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 07:58
od Sentik
No jo, to se tu zas zamotáme v kruhu jako už na tolika místech na tomhle foru...
To raději budu těch 5-7 let jezdit tim konstrukčním paskvilem, kterej celkem nežere, jezdit s nim je radost, je svižnej a při sešlápnutí plynu dokonce předvede nějaký zrychlení.
Než abych se 5-7 let nudil a pak to prodal s pocitem jak skvěle to poslouží dalších 350 000km dalšímu majiteli.

Nemluvě o tom, že po celou dobu mam ten motor v záruce.

Smůlu na kus občas někdo prostě má, chcipal i starej DuraTec atmosféra, né že ne, jen se to dneska nějak selektivně zapomíná :wink:

Jinak já samozřejmě souhlasim, že ten nesmyslnej EU eko boj je celkem šílenej a nutí to konstruktéry dělat "zajímavý" rozhodnutí, ale nesouhlasim, že downsizing je takový čistý zlo.
EDIT: Jinak vidím tady Ballua jak nemůže cejtit naše "oturbený Babety", no to je přesně ono. Znám hodně lidí, co přešlo z motoru +- jako máš ty na oturbenou babetu a světe div se, jsou nadšeny. Zpět by to nikdo nechtěl. Jsem jedním z nich, jestli někdy poctivou neoturbenou babetu .. tak jo, ale Mustanga 5.0 V8 :mrgreen: a né tu tvojí downsizovanou sekačku na trávu :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 10:24
od IvanSt
Ma.rty, zapomeň, že ve Švýcarsku bude jezdit většina lidí ve starých krámech s línými motory kvůli tomu, že bude mít strach, že se jim u nového auta stane porucha za 5000 EUR s pravděpodobností kolik, stěží X000:1?

Naopak v zapadlých vesničkách na Ukrajině by místní odborníci s žigulíkem nebo koňským povozem řekli Balluovi o jeho starém mondeu asi něco podobného, co říká on o nových autech.

Pro některé jsou stará auta snad bezporuchová, jak to tak čtu :palec_nahoru:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 10:51
od petulak
Pro některé jsou stará auta snad bezporuchová, jak to tak čtu :palec_nahoru:

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
moje, jo. :blee: