Stránka 151 z 176

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 21.10.2016 10:58
od George V.
Tak beru zpět, nová Debica je opravdu stejný dezén jako nová Sava:

http://www.debica.cz/frigo-hp2-102689

http://www.sava.cz/pneumatiky/osobni-a-4x4-zimni/2

...takže jediný rozdíl, jestli jsou vyrobené v Polsku nebo ve Slovinsku :mrgreen: . Já osobně hlasuji pro Slovince, mám od nich letní Savy i zimní Dunlopy...

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 24.10.2016 15:10
od LeonardoTM
George V. píše:...koukám, že se nám nějak rozmáhá "protisměrný" dezén uprostřed běhounu. To je ovšem "vynález" Dunlopu (též člen koncernu GoodYear)...
Díky za info, to jsem nevěděl, že je to fičura od Dunlopu a já tomu rozumím tak, že je to vychytávka pro záběr na sněhu, zatímco ty méně nařezané bloky jsou zase lepší pro brždění, prostě jak sladit protichůdné požadavky, že. To že recyklují starší vzorky pod jinou značkou je také vcelku rozumná strategie. Viděl jsem třeba u Firestone, že jejich Winterhawk Evo2 přendali do kategorie celoročních (Multihawk), když uvedli na trh Winterhawk Evo3.

Pokud vás zajímá více o detailech dezénů, našel jsem pěkné recenze na vybrané typy pneu
http://www.mpneu.cz/recenzezimnipneu/

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 24.10.2016 15:50
od stano.
Co som zatial prezrel, tak kazda pneu je super, vyborna, spickova, a ma vselijake vynikajuce detaily....

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 15.11.2016 12:25
od George V.
Tak jsem měl dneska možnost si prohlédnout naživo ty nové Savy:

http://www.sava.cz/pneumatiky/osobni-a-4x4-zimni/2

...a bohužel se potvrdil můj dojem z obrázku - řídké lamelování a ještě rovné a navíc ani směs mi dvakrát měkká nepřipadala (a to byly ještě "teplé" z pneuservisu...). Jsou to spíše takové celoročky.

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 16.03.2017 11:21
od LeonardoTM
LeonardoTM píše:
jarod72pm píše:Mám to podobně , ale jsem spíš fanda vyvážené pneu takže stále držím Continental _TS830 ale příště dám TS850 nebo pokud firma bude mít něco nového :wink:
Souhlasím, také jsem koupil (už trochu ojeté) Conti TS830P a nemůžu si je vynachválit. Podelné drážky jsou opravdu vhodnější na suché a mokré vozovky, než do sněhu, takže moje subjektivní posouzení je právě na základě jízdy po dálnicích a lepších okreskách. Dokonce jsem je dojížděl letos přes léto a i v těch 30st. vedrech OK, nějakých 7-8 tis. km v létě zvládly bez viditelného opotřebení, ubylo jen 0.5mm za letní sezónu duben - říjen, takže vážně dobrá životnost)...
No, přidám ještě pár zkušeností z letošní zimy 2016/2017. Ty Conti TS830P tam nakonec zůstaly až do ledna 2017 a tak jsem na nich vyzkoušel i jízdu na sněhu. Subjektivně musím říci, že jsem při klidné jízdě nepoznal rozdíl oproti novým zimním pneu. I vyjíždění prudkého kopce na parkovišti na 1. rychl. st. bylo v pohodě.

Pak jsem se rozhodl se raději pojistit proti případné větší sněhové nadílce a koupil jsem ojeté Michelin A4 (6,5mm) a dal jsem je na předek a Conti TS830P (4,5mm) na zadek. S touto kombinací jsem absolvoval jak hluboký sníh (nedokázal jsem pozorovat rozdíl oproti Conti na předku), tak rychlé přejezdy po dálnici. Oboje pneu jsou vyrobené v roce 2012, na dotek nehtem má Conti měkčí směs než Michelin. Vím, že je to možná tím, jak byly provozovány, ale podle testů, kde vychází, že Michelin A4 má velmi dlouhou životnost by mne nepřekvapilo, kdyby byly A4 tvrdší už z výroby.

Na sněhu se pak každý výrobce zřejmě rozhodl preferovat jiný přístup - A4 má vhodnější šipovitý vzorek, ale tvrdší směs, TS830P má spíš "silniční" vzorek, ale měkčí směs.
Další pozorování je chování při přejezdu nerovností, kdy jsou A4 komfortnější, ale auto se na nich trochu zavlní, což na TS830P nedělalo. V jiných diskuzích jsem si všiml, že se občas píše, že Michelin dělá měkčí bočnice, dále mají odlišnou konstrukci - TS830P jsou na rozdíl od A4 asymetrické, takže tyhle dvě věci by mohly vysvětlovat to odlišné chování. Eliminoval jsem to mírným přefouknutím A4.

Obecně bych poznamenal (a asi nebudu první), že když jezdí někdo klidněji, tak rozdíl mezi typy pneu pozná jen těžko, protože většina z nich je dnes na vysoké úrovni.
To co dostáváme každoročně jako mediální masáž od výrobců pneu jsou testy v extrémních podmínkách. Nechci to nějak zlehčovat, obecná pravidla jako např. hloubka dezénu vs odolnost proti aquaplanningu jsou platná, ale nejdůležitější je podle mého přizpůsobení jízdy jak podmínkám na silnici, tak stavu pneu...

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 30.09.2017 07:57
od ZaQik

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 30.09.2017 11:21
od enjoy
Je zvláštní, že BF Goodridge G force Winter 2 - první místo(mimochodem měl jsem 3 roky jedničku a ty bych znovu nekoupil)

A Kleber Krisalp HP3 - desáté místo.

Přitom jsou to identické pneumatiky.

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 30.09.2017 11:57
od jarod72pm
LeonardoTM píše:
LeonardoTM píše:
jarod72pm píše:Mám to podobně , ale jsem spíš fanda vyvážené pneu takže stále držím Continental _TS830 ale příště dám TS850 nebo pokud firma bude mít něco nového :wink:
Souhlasím, také jsem koupil (už trochu ojeté) Conti TS830P a nemůžu si je vynachválit. Podelné drážky jsou opravdu vhodnější na suché a mokré vozovky, než do sněhu, takže moje subjektivní posouzení je právě na základě jízdy po dálnicích a lepších okreskách. Dokonce jsem je dojížděl letos přes léto a i v těch 30st. vedrech OK, nějakých 7-8 tis. km v létě zvládly bez viditelného opotřebení, ubylo jen 0.5mm za letní sezónu duben - říjen, takže vážně dobrá životnost)...
Na sněhu se pak každý výrobce zřejmě rozhodl preferovat jiný přístup - A4 má vhodnější šipovitý vzorek, ale tvrdší směs, TS830P má spíš "silniční" vzorek, ale měkčí směs.
Další pozorování je chování při přejezdu nerovností, kdy jsou A4 komfortnější, ale auto se na nich trochu zavlní, což na TS830P nedělalo. V jiných diskuzích jsem si všiml, že se občas píše, že Michelin dělá měkčí bočnice, dále mají odlišnou konstrukci - TS830P jsou na rozdíl od A4 asymetrické, takže tyhle dvě věci by mohly vysvětlovat to odlišné chování. Eliminoval jsem to mírným přefouknutím A4.

Obecně bych poznamenal (a asi nebudu první), že když jezdí někdo klidněji, tak rozdíl mezi typy pneu pozná jen těžko, protože většina z nich je dnes na vysoké úrovni.
To co dostáváme každoročně jako mediální masáž od výrobců pneu jsou testy v extrémních podmínkách. Nechci to nějak zlehčovat, obecná pravidla jako např. hloubka dezénu vs odolnost proti aquaplanningu jsou platná, ale nejdůležitější je podle mého přizpůsobení jízdy jak podmínkám na silnici, tak stavu pneu...
Ač se to moc nepíše je to běžná praxe že...
Tradiční velcí výrobci si navzájem pitvají pláště a rozebírají vzorek digitálně včetně kontroly materiálů. Další značky co mají pod sebou jen ladí pro cenu nebo použitelnost ale vlajkové lodě prostě dolaďují podle druhých ať je to počet lamel jejich úhel a natočení, vzdálenost vzorku od středu pneu a kvalitě směsi. Pokud si je bude kupovat běžný řidič s běžným chováním na cestě tak jsou rozdíly téměř srovnatelné . Dají se najít vzory které poberou více sněhu nebo v něm líp drží stopu ,u ledu je to už sporné na použitou směs . Vše jde směrem tlačení ceny dolů pro maximální prodejnost.Navíc zimy jak je znám už nejsou a nebudou takže jestli dnes koupíš Conti nebo Michelin do města nebo běžného zimního ježdění je jedno spíš rozhodne u mnohých cena . A do hor tu stejně máme hrubší vzorky -kdo chce si je najde.U velmi levných značek je problém výrobní /prodejní cena pneu a někde se to musí odrazit i kdyby měli podobný vzorek stále jsou tu další faktory které tuto pneu hodí v reálu někde na dnou a mohou být i nebezpečné.

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 30.09.2017 12:30
od stano.
enjoy: Su z rovnakej fabriky a z rovnakej zmesi? Vzorka je mozno rovnaka, ale zmes je mozno rozdielna. Pripadne vnutorne kordy su inak pletene a dezen sa inak deformuje pri zatazi a ma teda inu adheziu.
Alebo maju naozaj zaplatene vysledky testov. Nebol by to prvy pripad...

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 03.10.2017 12:57
od jarod72pm
A další z mnoha testů pneu.
http://autobible.euro.cz/test-zimnich-p ... -internetu

Za tu Conti jsem rád ,i proto že vidím z čeho a jak se vyrábí. :palec_nahoru:

Re: Zimní pneu - nová sezóna 2016/2017 od strany 149

Napsal: 05.10.2017 13:47
od LeonardoTM
George V. píše:Tak jsem měl dneska možnost si prohlédnout naživo ty nové Savy:
http://www.sava.cz/pneumatiky/osobni-a-4x4-zimni/2
...a bohužel se potvrdil můj dojem z obrázku - řídké lamelování a ještě rovné a navíc ani směs mi dvakrát měkká nepřipadala (a to byly ještě "teplé" z pneuservisu...). Jsou to spíše takové celoročky.
Hm, souhlasím, ale v testu ADAC 2017 vyšly Savy HP2 na ledu nejlépe z celé testované sady. V celkovém hodnocení dokonce přeskočily i Continentaly TS850P :o (i když je fakt, že je to už starší model)
Jinak pro mne je překvapením výsledek BF Goodrich G-force Winter 2, které mají nejlepší výsledek na sněhu (stejný jako sněhově zaměřené Nokiany) a přitom větší výdrž. To se tedy koncernu Michelin povedlo - udělali Alpin A5 na suché zimní dálnice, zatímco BF Goodrich Winter 2 (a tím pádem i Kleber HP3) na sníh...
Výsledky testu v SM č. 40/2017 (příloha o zimních pneu) nebo zde: https://www.pneumatiky.cz/info/test-zim ... -2017.html

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 07.10.2017 07:39
od ZaQik

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 07.10.2017 21:43
od jarsvob
...nejlepší jízdní vlastnosti, kvalita a cena u mě vyhrává Nokian WR D4 215/55 R16

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 09.10.2017 11:34
od LeonardoTM
jarsvob píše:...nejlepší jízdní vlastnosti, kvalita a cena u mě vyhrává Nokian WR D4 215/55 R16
Souhlasím, Nokiany jsou opravdu dobré. Já jsem si nedávno opravil předchozí špatnou zkušenost s Nokiany Hakkapeliitta NRW někdy z roku 2002, které jsem měl na ojetém autě při jeho zakoupení:
http://www.superkola.cz/produkt/15531-1 ... -nrw-zimni
Po nasbírání více zkušeností jsem zjistil, že pneu byly oskákané kvůli opotřebeným tlumičům, takže část negativního vnímání byla kvůli tomu.

Aktuálně jsem měl možnost vyzkoušet starší model WR D3 a dospěl jsem k podobnému závěru jako recenzenti tady:
https://www.test-pneumatik.cz/nokian-wr-d3/
Takže při nákupu další sady nových zimních pneu budu na Nokiany určitě myslet. Ideálně by se mi líbíla kombinace směrové WR-D4 dopředu a asymetrické WR-A4 dozadu (podobnou konfiguraci mám několikráte vyzkoušenou od jiných značek a osvědčila se mi jako univerzální volba)
http://www.mpneu.cz/nokianwrd4/
http://www.mpneu.cz/nokianwra4/

Re: Zimní pneu - sezóna 2017/2018 od strany 151

Napsal: 11.10.2017 19:10
od ZaQik