LeonardoTM píše:jarod72pm píše:Mám to podobně , ale jsem spíš fanda vyvážené pneu takže stále držím Continental _TS830 ale příště dám TS850 nebo pokud firma bude mít něco nového

Souhlasím, také jsem koupil (už trochu ojeté) Conti TS830P a nemůžu si je vynachválit. Podelné drážky jsou opravdu vhodnější na suché a mokré vozovky, než do sněhu, takže moje subjektivní posouzení je právě na základě jízdy po dálnicích a lepších okreskách. Dokonce jsem je dojížděl letos přes léto a i v těch 30st. vedrech OK, nějakých 7-8 tis. km v létě zvládly bez viditelného opotřebení, ubylo jen 0.5mm za letní sezónu duben - říjen, takže vážně dobrá životnost)...
No, přidám ještě pár zkušeností z letošní zimy 2016/2017. Ty Conti TS830P tam nakonec zůstaly až do ledna 2017 a tak jsem na nich vyzkoušel i jízdu na sněhu. Subjektivně musím říci, že jsem při klidné jízdě nepoznal rozdíl oproti novým zimním pneu. I vyjíždění prudkého kopce na parkovišti na 1. rychl. st. bylo v pohodě.
Pak jsem se rozhodl se raději pojistit proti případné větší sněhové nadílce a koupil jsem ojeté Michelin A4 (6,5mm) a dal jsem je na předek a Conti TS830P (4,5mm) na zadek. S touto kombinací jsem absolvoval jak hluboký sníh (nedokázal jsem pozorovat rozdíl oproti Conti na předku), tak rychlé přejezdy po dálnici. Oboje pneu jsou vyrobené v roce 2012, na dotek nehtem má Conti měkčí směs než Michelin. Vím, že je to možná tím, jak byly provozovány, ale podle testů, kde vychází, že Michelin A4 má velmi dlouhou životnost by mne nepřekvapilo, kdyby byly A4 tvrdší už z výroby.
Na sněhu se pak každý výrobce zřejmě rozhodl preferovat jiný přístup - A4 má vhodnější šipovitý vzorek, ale tvrdší směs, TS830P má spíš "silniční" vzorek, ale měkčí směs.
Další pozorování je chování při přejezdu nerovností, kdy jsou A4 komfortnější, ale auto se na nich trochu zavlní, což na TS830P nedělalo. V jiných diskuzích jsem si všiml, že se občas píše, že Michelin dělá měkčí bočnice, dále mají odlišnou konstrukci - TS830P jsou na rozdíl od A4 asymetrické, takže tyhle dvě věci by mohly vysvětlovat to odlišné chování. Eliminoval jsem to mírným přefouknutím A4.
Obecně bych poznamenal (a asi nebudu první), že když jezdí někdo klidněji, tak rozdíl mezi typy pneu pozná jen těžko, protože většina z nich je dnes na vysoké úrovni.
To co dostáváme každoročně jako mediální masáž od výrobců pneu jsou testy v extrémních podmínkách. Nechci to nějak zlehčovat, obecná pravidla jako např. hloubka dezénu vs odolnost proti aquaplanningu jsou platná, ale nejdůležitější je podle mého přizpůsobení jízdy jak podmínkám na silnici, tak stavu pneu...