Stránka 160 z 190

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 14:30
od wilder01
Znamy ma 1,6 HDi s fap a v technicaku Euro 3. Zle mu to opisali z origo belgických papierov. Takze sa moze skerit a mavat technicakom s Euro 3...
Ja som sa kedysi zbavil 1,9 dTi a ten motor stale bezi jak hodinky, ziadne problemy. Ist do auta s DPF bola kravina... ale 6 rokov dozadu som este nevedel co za kurvitko to je.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 24.02.2015 21:57
od Peters56
Ve věstníku ministerstva dopravy pro STK a ME jsem se dočetl dost podstatnou novinku při měření emisí a to
Novelizované znění vyhlášky 302/2001 přílohy 1B písm.b) pro vznětové motory od 1. 1. 2015 říká, že kouřivost motoru, vyjádřená součinitelem absorpce "k", nesmí překročit u vozidel vyrobených od 1. ledna 1981 hodnotu korigovaného součinitele absorpce XL stanovenou pro kontrolovaný typ vozidla při jeho homologační zkoušce (k =< XL). Hodnota korigovaného součinitele absorpce XL (m-1) je uváděna na štítku vozidla, v dílenské dokumentaci k vozidlu a v technickém průkazu vozidla. Od 1. 1. 2015 není přípustné k této hodnotě přičítat 0,5 m-1.
Přístroje na měření kouřivosti motoru, kterým program automaticky tuto hodnotu připočítává, musí být přeprogramovány tak, aby měřily hodnoty dle platné vyhlášky. Z důvodu toho, že se jedná o velké množství přístrojů, u kterých musí být provedena změna programu, je stanoveno přechodné období, ve kterém musí být změna programu provedena. Toto přechodné období stanovujeme od 1. 1. 2015 do 30. června 2015
Postup úpravy současné verze protokolů, na které program tiskne údaje platné před novelou:
1. V kolonce „Hodnota kouřivosti dovolená“, se údaj navýšený o 0,5m-1škrtne a napíše se údaj shodný s údajem v kolonce „Korigovaný součinitel absorbce“. Naměřená hodnota se porovná s hodnotou předepsanou výrobcem. Pokud nastane situace, že naměřená hodnota bude rovna nebo nižší než dovolená hodnota vypočítaná programem (před opravením údaje), ale vyšší než přípustná hodnota daná výrobcem, údaj „Vozidlo z hlediska měření emisí vyhovuje“ se opraví.
Škrtne se slovo „vyhovuje a opraví se na „nevyhovuje“. Všechny provedené opravy musí být potvrzeny podpisem a razítkem.
Současná verze protokolů o měření emisí, platná do 31. 12. 2015, pokud se vyplňuje ručně:
1. Vyplní se údaje dle předtisku
2. Do kolonky „Korigovaný součinitel absorbce“ se vyplní hodnota uváděná výrobcem, do kolonky „dovolená hodnota kouřivosti“ se uvede také hodnota uváděná výrobcem, do kolonky „naměřená hodnota“ se napíše údaj o naměřené hodnotě a ten se porovná s hodnotou předepsanou. Pokud je výsledek menší nebo roven předepsané hodnotě, je vyhovující. V opačném případě je výsledek nevyhovující.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 25.02.2015 01:00
od hihi
A kruci... A kde je (principiální) nepřesnost měřidla...? Pokud to dobře chápu, "výrobce uvádí"... Pokud není tolerance, tak podle mého laického uvažování nastane i situace, kdy naměřená hodnota bude o "fous" výš a pak asi holt to zkusit o chvíli později...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 25.02.2015 15:33
od Giggo
Já když kupoval todle auto, nevěděl jsem co vím dnes a moc jsem to neřešil. Chtěl sem menší motor kvůli drahýmu povku v Praze (tehdy mi navrch bylo pod 30 takže za předchozí 1.9 Lagunu II. jsem platil 13 000) a protože většinou jezdím sám.
Dnes s tím co vím a protože povko už mě nestojí tolik bych šel do 2,0 jedině.

Nicméně DPF filtr jsem nevyndával protože by byl zanešenej a potřeboval výměnu. Vyndal jsem ho, protože jsem ho tam nechtěl. Mohl sem s ním ještě pár desítek tisíc km jezdit a pak není problém koupit nějakou náhradu z ebay nebo to zkusit nechat vyčistit kyselinou atd.
Během let sem zjistil, že mám opicu mám i prachy na banány, ale nechcu jí je dát. DPF z mého hlediska byl překážkou, takže jsem překážku odstranil.
Jakmile mi na STK nebo jinde bude zakázán provoz toho auta zase tam DPF vrátím, ale nyní ne. To auto bez něj funguje mnohem lépe ta součástka je v podstatě kurvítko.
Pro mě je to obdobný jako, že v TP je napsáno používej pneu xxx, yyy a zzz a přesto já mám pneu xyy.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 25.02.2015 20:53
od C-Maxis
Ale to znamená, že v případě problému může nastat problém. A v Rakousku a Německu dokonce dost veliký a drahý problém. Tím neobhajuji DPF a celý tento prapodivný systém.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 25.02.2015 21:20
od foki
Giggo píše: Pro mě je to obdobný jako, že v TP je napsáno používej pneu xxx, yyy a zzz a přesto já mám pneu xyy.
a ted mi rekni kdyz zpusobis nehodu tak kde vezmes na uhradu skody ? sorry za OT

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 25.02.2015 22:56
od C-Maxis
C-Maxis píše:Ale to znamená, že v případě problému může nastat problém.
Ono totiž POV až tak moc pomoci nemusí.

Ale to se netýká DPF...

Napsal: 26.02.2015 07:19
od vita_k
Giggo to popsal epicky ale výstižne. Já jsem měl stejné důvody.
O pneu asi do jiného tématu, ale to je risk, který já bych nepostoupil.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 26.02.2015 07:25
od tym

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 26.02.2015 07:38
od C-Maxis
Taky jsem to teď četl. Fordi nabídnou kontrolu, jestli DPF je ve voze a jestli je funkční. Jestli ucpaný= odborná regenerace (dílenské vypálení). Jestli není, namontují. Na Mondo komplet cena pod 12.000,-
Takže dost dobrý byznis...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 26.02.2015 07:53
od foki
toto myslim stale nic nevyresi protoze na 1,6tdci ( nejbeznejsi motorizace ) stale stoji kolem 19000 ( nemyslim zrovna polske nahrady )

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 26.02.2015 09:42
od Giggo
foki píše:
Giggo píše: Pro mě je to obdobný jako, že v TP je napsáno používej pneu xxx, yyy a zzz a přesto já mám pneu xyy.
a ted mi rekni kdyz zpusobis nehodu tak kde vezmes na uhradu skody ? sorry za OT
Todle je skutečně na diskuzi jinde.
Asi i víš jak odpovím :)
Doufám, že nehodu nezpůsobim, doufám, že nikdo nebude řešit přesně typ pneu (nemám na autě žádnej extrém, přeci jen v TP je rozměr 225/4x/18 povolen a já to mám v R17). Pokud by soud skutečně uznal, že nehoda byla způsobena vlivem rozdílného rozměru pneumatik a tím pádem pojištovna není povinna uhradit vzniklé škody asi bych po zbytek života platil a mlátil hlavou do zdi.

Na novou sezonu plánuju objednat 205/50/17 i když ta cena mě sere :)

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 26.02.2015 14:14
od C-Maxis
Ono je to tak (a mluvím ze zkušenosti), že v případě pojistné události pojišťovna může zjišťovat, jestli musí/ nemusí plnit. A takovéto věci se hrozně snadno zkontrolují ...

Dopředu těžko odhadnout, jak to bude.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 27.02.2015 12:22
od wilder01
Vidim to na novy topic... na temu kde zohnat a za kolko novy DPF a ake su skusenosti s takto namontovanou nahradou. Osobne jazdim casto do Rakuska a 1000€ pokuta by ma kurevsky srala, hlavne ak za menej € nie je probem zohnat DPF. Na 1,6 Tdci na eBay od 240€. Staci nahodit a prehrat soft?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 27.02.2015 13:35
od vladko
Stačí namontovat a vyresetovat třeba přes ForScan. Nic se nepřehrává.
Já to tak mám (koupeno z UK). Zatím jsem však po výměně ještě neměl chuť ani čas monitorovat, jak často a po kolika km se regeneruje teď. Takže nemůžu říct, jestli je alternativa v porovnání s origo horší a vydrží tak méně. Ve skrytu duše však doufám, že už auto přežije.