Příspěvek
od HmerX » 20.10.2009 21:53
O DR si taky myslím svoje, i o fordclubs.org ... Ale je tam pár odborníků, a to jako opravdu dobrých. A jeden z nich(Bake) napsal toto:
Pánové !!! Je nejvyšší čas přestat s mlácením prázdné slámy !! Pokud se chcete boxovat na vysoké odborné úrovni, dělejte to prosím prostřednictvím SZ !!!Ale uvědomte si, že naprostá většina zúčastněných vůbec netuší, o co jde!!!
Znovu to shrnu:
Ford vyrábí (nebo spíš dodává) olej, který přesně splňuje jeho požadavky. Navíc ani nestojí moc, litr se pohybuje kolem cca 170,-Kč. Ropné společnosti mají samozřejmě zájem na tom, aby se jejich produkty prodávaly a hlavně na tom, aby těch produktů bylo na trhu co nejvíc druhů!!! Protože to potom vede k tomu, že každý obchod, každá benzínka má na skladě ne deset litrů jednoho druhu, ale deset litrů od MNOHA druhů. Není to nic jiného, než dokonale promyšlený marketingový tah. Snahou výrobců a prodejců olejů je samozřejmě vyzdvihování skvělých vlastností právě těch olejů, které vyrábí. Oni totiž nežijí až tak z toho, co si kdo z nás do auta naleje, žijí hlavně z toho, jak moc mají drobní prodejci narvané sklady všemožnými druhy jejich zboží. Hlavní finanční zátěž tohoto kšeftu ( jako ostatně každého jiného) nesou právě tito drobní prodejci. A čím víc druhů, typů a specifikací olejů existuje, tím víc ti drobní prodejci musí mít sklady narvány a samozřejmě za zboží musí i dodavateli zaplatit. Ford, jako automobilka má hlavní směr svého obchodu někde jinde, než olejáři. Proto se může soustředit jen na jeden druh a typ oleje. Věřte mi, že vím, o čem mluvím. Už jsem podepisoval dodavatelské smlouvy snad se všemi olejářskými firmami na trhu. Troufám si tvrdit, že všechny oleje na trhu jsou plně srovnatelné. Celá ta diskuze je na h...o, protože se stačí soustředit na základní dělení podle specifikací a aditiv, dodržovat lhůty výměn a pokud možno dávat autu to, co mu patří a zbytečně s oleji neexperimentovat. Princip je stejný, jako když do starého trambusu, který jezdil celý život na starý dobrý M6 a najednou mu dáte M6AD. Aditiva obsažená v M6AD rozpustí karbonové usazeniny a motor jde po sto kilometrech do kytek.
Základní otázka, co lít do Fordu, zde byla již zodpovězena milionkrát. Pokud má někdo jiný názor, ať jezdí třeba na zmíněný M6AD. Mě sice svým názorem nepřesvědčí, ale neznalé problematiky lehce. A internet má dnes obrovskou váhu. A kdykoliv jsem v práci řešil problém zadřeného motoru, vždy se dala dosledovat souvislost s olejovým hospodářstvím motoru. A to nemám na mysli jen nedostatek oleje, ale hlavně ucpané kanály karbonem, ucpané sací koše karbonem. UVOLNĚNÝM karbonem jako následkem experimentu s olejem. Stejně tak vadná zdvihátka. Není potřeba chodit daleko. Do roku 96 byl hlavním olejem splňujícím specifikaci Ford pro Mondea polosyntetika 10W-40. Do 1,3i ve Fiestě dokonce minerál 15W-40. Od začátku výroby motorů ZETEC byly obrovské problémy se zdvihátky ventilů. Dokonce na tuto problematiku bylo vydáno i TSI, řešící nahrazení zdvihátek jiným typem, u 1,3i zase odcházely vačkové hřídele. V roce 1998 Ford, tehdy ve spolupráci s firmou Shell vyvinul olej Formula Ford 5W-30 a po přechodu na tento olej problémy rázem ustaly, jako když utne !!
Takže pánové...sklidněte rozbouřené hormony!!!!!!
Ford Focus 2005 2,0 TDCi