
prototyp LED svetiel pre OII od Visteonu, buhužial koli vysokej cene neprešiel do výroby :
OctaviaII_LED
A8 to bude mít v modelovém roku 2010 jako výbavu na přání.jama píše:troška OT, ale stale ohladne svetiel![]()
prototyp LED svetiel pre OII od Visteonu, buhužial koli vysokej cene neprešiel do výroby :
OctaviaII_LED
Kód: Vybrat vše
Vrcholným provedením jsou světla sestavena kompletně ze světelných diod. Potkávací světla jsou tvořena deseti jednotkami v chromovaném pásu, pod ním se nachází oblouk složený z 22 světelných diod (světla pro denní svícení) a 22 žlutých diod (přední směrovky). Dálková světla se nacházejí v horní části ovětrávané jednotky světlometu, tvoří je dvě výkonné čtyřčipové diody. Pro jízdu v zatáčkách a na dálnici slouží další výkonné diody. Přepínání mezi režimy osvětlení probíhá automaticky. Světlo má teplotu barvy 5500 Kelvinů, při jízdě na potkávací světla odebírají světlomety 40 W, což je méně než xenonová světla. Koncová světla vystačí s 9 Watty.
Kód: Vybrat vše
Výhodou světel plně vybavených diodami, využívanými doposud pouze v zadních svítilnách, je dlouhá životnost (až 10 tis. hodin), velká spolehlivost a o asi 80% úspora energie oproti tradičním systémům svícení. Teď se podařilo zvýšit výkon bílých diod natolik, že je možno je použít v předních svítilnách automobilů pro potkávací i dálková světla.
Samotnou funkci diod ovládá multi-chipová technologie, která dovoluje jemně ovládat paprsek bez přídavných mechanických systémů. Každá dioda (optická jednotka) je přitom schopna produkovat jiný druh a šířku paprsku a díky uživatelsky přívětivému systému ovládání z místa řidiče je možno přisvítit pravou či levou stranu nebo okamžitě přizpůsobit konfiguraci diod jízdě na dálnici, mokrém povrchu, v lese, ve městě apod. Počet optických jednotek je v podstatě neomezený, lze je funkčně propojovat a designérům nabízí velké možnosti stylizace vnějšího vzhledu.
Světelné prvky LED se také přibližují barvou paprsku dennímu světlu. Teplota barvy produkovaná diodami je přibližně 5500 Kelvinů, teplota denního světla asi 6000 Kelvinů a xenonového světla asi 4000 Kelvinů. Lidskému oku je samozřejmě bližší světlo LED, člověk je schopen lépe rozlišovat, rychleji reaguje na podněty a oči nejsou tolik unavovány. LED poráží své staré konkurenty i ve svítivosti – zatímco xenonové světlo disponuje průměrně 90 lm/W a halogenové 20 lm/W, LED dosahuje průměru až 130 lm/W.
Německá Hella, výrobce těchto diod, už stihla vyrobit prototyp a aplikovala ho do vozu Opel Signum. Šest optických jednotek celé soustavy je využíváno pro potkávací světlo, tři produkují dálkové světlo a další jednotky jsou pro boční osvětlení a signální světla. Tento prototyp dosahuje podobné svítivosti a tedy viditelnosti jako xenonové světlo už při použití šesti optických jednotek pro potkávací světlo!
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host