Stránka 17 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 27.12.2011 22:29
od LiborM
To turbo píská tolik,že už je načaté, jede to normálně,ale ten zvuk normální není. Turbo vůli má,ale měla už po montáži. Stejně musí ven,a uvidím ,co mě řeknou. Tu zkoušku průtokem zkusím jen pro informaci,ale důležitej je tlak oleje.

Vůle turba je daná konstrukcí, to mě říkali i v turbocaru,že některá turba jsou volnější,některá těsnější.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.12.2011 10:48
od V12
V akom stave je vzduchovy filter ? Ked sa turbo toci 150 tisic otackami a nasaje nejaky sajrajt v podobe zvyskov vzduchoveho filtra, je po nom dost rychlo - pri tych otackach staci aj desatina gramu nevyvazenosti.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.12.2011 16:36
od LiborM
Když jsem dělal napoprvé repas,tak jsem samozřejmě daval vzduchový filtr nový.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 28.12.2011 22:28
od vita_k
lucky.jack píše:Člověk, kterej nemá praxi bude těžko poznávat, jaká vůle je OK a jaká je už velká :nixw: :nnou:
no je to tezke, ale aspon ta axialni vule, pokud by byla, tak uz je to napovazenou. Zkousel jsem s oskama kvedlat u nas v praci na vystavenych turbech, ktere tam mame v showroomu a vule tam byla slusna-obezne kolo kompresoru se mohlo hybat aspon 0.2 az 0.3 mm (moje jete uz bude mit tech 0.3 mm urcite). Jen ty turba co maj kulickova loziska se ani nepohnou :)

Vetsi vule uz ma za nasledek potkani kola se skrini a to uz se pozna podle vyrazneho vysavacoveho zvuku bezpecne.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 11:20
od pepé
Zatím nemám s turbem žádný problém, ale chci provést kontrolu(najeto 98 000, 80Kw, 2008).
Mám udělat mazací zkoušku a pokud to bude OK, tak se na sítko ani nedívat, nebo ho mám zkontrolovat(vyčistit nebo odstranit) i když bude mazací zkouška v pořádku.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 12:43
od V12
Mazaciu skusku rozhodne urob, bolo by zaujimave urobit ju 2x - pred a po vycisteni sitka. Mohol by si sem potom dat vysledky, vcelku by ma to zaujimalo.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 13:19
od Radekjo
Tak to mě taky zajímá :palec_nahoru: Pokud to budeš dělat sám nebo s někým rozhodně nafoť co nejvíc. Hlavně to sítko. Pokud tam je.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 14:04
od Bastr
Chtěl bych se zeptat kde se to sítko nachází a jestli se musí rozmontovat půl motoru aby se vydělalo nebo je to jednoduchší operace.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 15:07
od pepé
Sítko by mělo být na spodním mazacím šroubě.(na bloku motoru)

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 15:11
od pepé
Ještě jsem si všimnul jedné věci a to, že když zatlačím na trubku(samozřejmě jako by ve směru pokračování trubky) horního mazacího šroubu u turba, tak zajede dovnitř i při nastartovaném motoru, ale pokud tam není tlak oleje, tak je to asi normální že jo?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 18:15
od LiborM
Trubka je tak řešená,že se zasouvá do svých koncovek, je to normální. Sítko je ve šroubu v trubce,která je přišroubovaná k bloku motoru a dostaneš se k tomu až sundáš všechny tepelně krycí plechy a celý kat musí kousek dolů nebo uplně ven.

Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.

Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 18:19
od foki
mozna proto ze by cidlo difenrencniho tlaku dostavalo blbe hodnoty . mozna bych jeste zkusil diferencni tlak kolik dává .

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 19:03
od ballu
Poškození cizím předmětem

Závada na turbodmychadle způsobená vniknutím cizího přemětu je snadno viditelná a rozpoznatelná na poškozených lopatkách turbínového (dmychadlového) kola. Je nanejvýš důležité před montáží zkontrolovat systém sání vzduchu do turbodmychadla stejně jako okolí příruby výfukového porubí. Není doporučeno pokoušet se narovnat lopatky turbinového (dmychadlového) kola, neboť dojde k pozdějšímu poškození celého turbodmychadla. Nedoporučuje se rovněž provést montáž turbodmychadla s již poškozenými lopatkami, což může vést k jejich další destrukci a poškození motoru.

Nečistoty v motorovém oleji

Nečistoty v motorovém oleji způsobí velmi rychle značné poškození všech ložisek turbodmychadla. Proto se doporučuje provádět řádně a včas výměny motorového oleje i olejového a vzduchového filtru, stejně jako výměnu oleje a obou filtrů při montáži nového turbodmychadla. Nejčastější příčinou tohoto druhu poškození bývá:
- poškozený či ucpaný olejový filtr, popřípadě filtr nízké kvality
- nečistota, která se do náplně motorového oleje dostala v důsledku chyb při servisní činnosti
- opotřebení motoru nebo výrobní chyba
- špatná kvalita motorového oleje vedoucí k jeho karbonizaci.

Nedokonalé mazání turbodmychadla

Opakované přerušení dodávek motorového oleje na krátkou dobu (do 4-5 sekund) způsobí poškození ložisek turbodmychadla. Mezi nejčastější příčiny patří:
- montáž turbodmychadla bez předchozí kontroly systému mazání
- výměna motorového oleje a filtru
- odstavení vozu na exterémně dlouhou dobu
- neprávné startování (zvláště v zimním období s teplotami pod bodem mrazu)
- nízký tlak oleje způsobený závadou v systému mazání
- znečistění oleje (např. průnikem paliva či chladicí kapaliny do soustavy mazání)

Přerušení dodávky oleje

Opakovaná přerušení dodávky motorového oleje na delší časový úsek (8-10 sekund) způsobí přehřátí ložisek turbodmychadla s následným zadřením ložisek
i poškození tělesa rotoru. Tato poškození turbodmychadla patří mezi vůbec nejčastější a jejich příčinou jsou:
- poškozený nebo omezený přívod motorového oleje do trubice přívodu mazání turbodmychala
- porucha na olejovém čerpadle
- nedostatečné množství motorového oleje
- pronikání vzduchu do systému mazání

Přehřátí

Nadměrná teplota ve výfukovém systému nebo okamžité vypnutí motoru po režimu vysokého výkonu způsobí přehřátí turbínové skříně s následným zakarbonováním turbínové skříně a rotoru. Před vypnutím motoru je doporučeno nechat běžet motor 2-3 minuty ve volnoběžných otáčkách. Přehřátí turba nejvíce poškozuje rotor na průměru jeho osy a na drážkách, dále ložiska a turbínovou skříň. V některých případech dochází dokonce k trhlinám v turbínové skříni a popraskání litinového bloku. Mezi nejčastější příčiny patří:

- ucpaný čistič vzduchu
- nedostatečný přívod vzduchu
- náhlé vypnutí motoru po režimu vysokého zatížení
- karbonizace nekvalitního motorového oleje
- nedostatečné intervaly výměny motorového oleje
- pronikání vzduchu do systému mazání
- vadné olejové čerpadlo
- nesprávná instalace turbinové skříně
- omezený přívod oleje

Radiální vůle na hřideli 0,2 - 0,3 mm není možná. 8O Dovedete si představit vyosení = nevyvážení = exentr v ložisku 0,15 mm/půlka 0,3mm/ při 200 000 ot/min 8O to by se turbo roztrhlo již ve 20 tisících. Tam to bude řádově kolem 0,01 -0,015 max mm

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 29.12.2011 19:31
od Jardak
Ballu máš chybné informace radiální vůle MUSÍ být kolem 0.2 - 0.3 mm.Zato axiální vůle musí být neznatelná.Vem někdy za turbínku u nového turba,nebo turba po GO a poznáš to sám...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.12.2011 02:00
od ballu
To mě nesedí, axiální je ve směru osy hřídele a radiální je kolmo na osu. To znamená že průměr hřídele je o 0,01mm menší než průměr ložiska a axiální vůli 0,3mm na čele osazení hřídele. Toť můj strojařský úsudek. :?