Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 24.02.2019 10:57

Ať si každý jezdí tím na co má, a tím čím chce jezdit :wink:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 24.02.2019 11:02

Trochu zavádějící, postav vedle toho nového atmosféru z roku 2001 , nově vyrobenou. Dej si pak pro a proti u obou motorů. Krom více navěšených ekokurvítek to zase takový zázrak není. Já se novým věcem nebráním, ale musí jít správným směrem. Ono se dá udělat i úsporná atmosféra, a v dnešním provozu a radarech na každém kroku je kára dělající stovku za 6 sekund , krokem mimo. A mít káru jen na 4 roky, to by musela být za 200 tis.Kč, protože pro problémy s motory bude v bazaru neprodejná.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 24.02.2019 11:12

Zrovna švýcaři a němci jsou ve většině případů velice velice opatrní na náklady všeho druhu.
Jsou mnohem více šetrní než my! Mám tam nebližší příbuzný (několik generací). Neznamená, že když strejda vydělává 5500EUR měs. tak kupuje SVOJE auto každé 3-4 roky :nnou: Dívá se co stojí pojistky, servis, daně, co vydrží a kolik pak za něj dostane. A zrovna ve švýcarsku se stačí podívat kolik jezdí letitých audi, subaru, toyot!
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6888
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.02.2019 12:12

U nas je navic problem i ta zaruka, na co je mne zaruka 7 let, kdyz me pak muze auto stat u forda i klidne 1/2 roku. To si mam na tu dobu koupit druhe auto ci platit pujcene?. Je to i o pristupu prodejce. To me vadi vic jak ta "nespolehlivost". To neni jen Ford, nedavno jsem videl peripetie zakaznika BMW. s autem za 2mega a nebyl to motor. O pristupu je dost napsano v tomhle vlakne. viewtopic.php?f=241&t=41207&st=0&sk=t&sd=a&hilit=pist
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 12:22

Sentik píše: Jinak vidím tady Ballua jak nemůže cejtit naše "oturbený Babety", no to je přesně ono. Znám hodně lidí, co přešlo z motoru +- jako máš ty na oturbenou babetu a světe div se, jsou nadšeny. Zpět by to nikdo nechtěl. Jsem jedním z nich, jestli někdy poctivou neoturbenou babetu .. tak jo, ale Mustanga 5.0 V8 :mrgreen: a né tu tvojí downsizovanou sekačku na trávu :mrgreen:
Tak ja jsem si mohl vybrat, co jsem chtel, puvodne jsem o 1.6EB uvazoval, ale muj mechanik mi to moc nedoporucil. Ptal jsem se i primo u Forda a totez. Pokud krátké trasy, tak ne s EB. Cenove byl muj 2.0 srovnatelny s 1.6EB, uz se o tech pruserech vedelo. Kdyby to nebyl primy vstrik, tak dejme tomu. A ze mi to jede hur, to me netrapi, 140 to jede kopec nekopec jako EB. Spotreba 7.7, o kolik bych si pomohl s EB? O pul litru? Zanedbatelny...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.02.2019 12:26

ballu píše:Trochu zavádějící, postav vedle toho nového atmosféru z roku 2001 , nově vyrobenou. Dej si pak pro a proti u obou motorů. Krom více navěšených ekokurvítek to zase takový zázrak není. Já se novým věcem nebráním, ale musí jít správným směrem. Ono se dá udělat i úsporná atmosféra, a v dnešním provozu a radarech na každém kroku je kára dělající stovku za 6 sekund , krokem mimo. A mít káru jen na 4 roky, to by musela být za 200 tis.Kč, protože pro problémy s motory bude v bazaru neprodejná.
Presne... a jak se zda, s 1.5EB to stale jeste nevychytali...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.02.2019 13:34

Ma.rt píše:
Presne... a jak se zda, s 1.5EB to stale jeste nevychytali...
A podle čeho tak soudíš ?? Podle jednoho motoru tady na fóru a jednoho turba ?? Dost málo na úsudek , že je motor 1,5 EB špatný :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 683
Registrován: 28.12.2011 23:17

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kozelos » 24.02.2019 13:53

Ale ono je prostě potřeba brat, co je. Auto jsem měnil primárně proto, že se zrychlil provoz a s celou rodinou naložený bylo občas o hubu předjíždět a zaroven jsem po 50kw felicii a 1.6 focusu chtěl nějakou tu dynamiku i pro radost. No a chtel-li jsem ideálně focus novy ci stari max. 3 roky, jinak než ecoboost jsem se rozhodovat nemohl. Až vám ty atmosféry dojezdi, budete mít problem taky. Az bude možnost porovnat dva motory se slušnou dynamikou, že budou oba v prodeji ve stejnou dobu, bude mít smysl řešit A ci B. Ale teď je to zjednodušeně řečeno volba starsi / novejsi

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4064
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 24.02.2019 13:57

Naprosto u každý serie motoru najdeš na netu příběh, kdy to někomu chcíplo. At už jde o DuraTec, EcoBoost, TSIčko, TDIčko .. cokoliv.

2Karel: To víš, jak dlouho auto při případným využití záruky bude stát v servisu se tu můžeme tak akorát bavit a psát zkušenosti, bude to servis od servisu jiný. Od roku 2003 servisuju jen v autorizácích a mam příběhy celkem hororový a jindy i naprosto parádní a spokojenost. To není o Fordu jako takovým, je to o daným servisu, o lidech .. znáš to.
Z celkovýho pohledu ale za mne spokojenost, jinak bych to nekupoval :roll:

EDIT: A jinak presne jak říkáš, to neni jen Ford, když si vezmu jak reklamoval známej MLko na pokračování, přehazovali si ho jak horkej brambor, nic nevyřešili a auto je za cenu pul parkoviště focusů :oops:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.02.2019 14:18

kozelos píše: Až vám ty atmosféry dojezdi, budete mít problem taky.
V čem problémy ??
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 683
Registrován: 28.12.2011 23:17

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kozelos » 24.02.2019 14:24

Problém co koupit, když nebudou chtít downsizovany turbomotory. Protože nic jinyho už pomalu k mani nebude.. Ja jsem se svym 1.5EB nadmiru spokojen, ale taky se samozřejmě bojim, kolik let s nim proziju..

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.02.2019 14:33

Pokud si budeš chtít nechat auto třeba 5-7 let a pak ho prodáš a budeš si chtít koupit nové auto , tak budeš tak max. řešit, kde vezmeš elektriku na dobíjení :totlsmile: a ti co si myslí , že něčemu takovému utečou používáním starých paštik , tak jim ekoteroristé ukážou , že s euroeko normou 4 - 5 na silnici nevyjedou :totlsmile: nebo vyjedou ,ale budou platit nejspíše poplatek za znečištění ovzduší , kde se jim provoz potom určitě nevyplatí a pak to stejně hodí do šrotu :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6888
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.02.2019 15:14

Dobre to bagatelizujes, jde preci o spolehlivost a ne o to ze tomu chci uteci. :lol: Bohuzel v dobe el. aut to dopadne hur jak tady.https://www.denik.cz/ekonomika/s-ulevam ... 71017.html
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.02.2019 15:23

Karel2 píše:Dobre to bagatelizujes, jde preci o spolehlivost a ne o to ze tomu chci uteci. :lol:
Spolehlivost čeho ?? Motoru 1,5 EB který byl uvedený někdy v roce 2015 ?? O spolehlivosti těchto motorů se může bavit až tak někdy v roce 2025 kdy auta budou min. 10 letá a budou mít něco najeto a né teď :nnou: kdy auta mají najet cca 60 tis .km :wink: A když koukám na majitele zdejších 1,5EB tak jsou nadmíru spokojení včetně mě :palec_nahoru: samozřejmě kromě dvou majitelů zde na F-F.cz který mají problém s motorem a turbem :ble2:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13550
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 24.02.2019 15:56

Ked vidim, ako sa niektori spravaju k autam a co s nimi robia, nezvaloval by som to hned na vyrobcu.
Niektori dokazu pokazit aj gulicky z lozisiek. Tam aj blbovzdorny motor taha za kratsi koniec.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti