Stránka 17 z 44

Re: Alternátor

Napsal: 20.02.2012 10:22
od gargulakj
U mě se děje zajímavá věc.. Vždy několikrát do týdne... Ráno nastartuju, napětí je ok, ujedu nějakých 40km zdechnu motor. Za 5 minut nastartuju a hned po nastartování kolísá napěti cca 13-15V.
Blikají veškeré světla a volnoběh se to snaží dorovnávat stylem: klesne napětí na 13V=>přidá, napětí překmitne na 15V=> razantně ubere.
Dělá to jen vždycky po startu teplého motoru. Chtěl jsem otevřít kapotu a skusit pohýbat konektorem od altíku, ale jak jsem znovu nastartoval už to bylo zase v pohodě..
Mohl by takové blbosti dělat altik?
Zěmě jsem očistil na motoru a u baterky.. Jak je uzemněný altík? Jen přes blok motoru?
Nebo nemáte někdo seznam všech zemí v autě? :D

Re: Alternátor

Napsal: 21.02.2012 12:29
od mišák54
mišák54 píše:Zdravím a připojuji svoji zkušenost z loňského léta. Při návratu (odjezd cca 0.00 hod. v noci) z dovolené z Rakouska až od Bodamského jezera, chvíli po rozjezdu (asi 800 m.) se na 15 sekund rozsvítila kontrolka dobíjení, po 5-ti minutách se to opakovalo a tak pořád dokola a po dvou hodinách se kontr. rozsvítila trvale (bez doprovodných zvuků). Po příjezdu do Mnichova po vypnutí motoru a nastartování normálně zhasla a po ujetí asi 800 m. svítila trvale. Jak jsem zjistil později bylo to špatným regulátorem (kolísavé napětí). Proběhla oprava (byl vyměněn regulátor, ložiska), oprava stála 3900 kč., ale po opravě regulátor dával stabilně 14,2 V i při zapnutých či vypnutých spotřebičích, (i při zhasnuté či rozsvícené) kontrolka se znovu rozsvěcela, teď už krátce po rozjezdu (cca 50 m.). V poslední době, asi před 14 dny jsem zjistil, že když se motor zahřeje na provozní teplotu asi po 10-ti minutách, či asi po 20-ti km jízdy, tak když motor vypnu a znovu nastartuji, tak se kontrolka po nastartování a další jízdě už nerozsvítí a vše je OK. A teď moje otázka: Není s dobíjením spojeno nějaké čidlo, které hlídá teplotu motoru? Díky za odpověď.

Re: Alternátor

Napsal: 21.02.2012 16:37
od petulak
A tím,že si to cituješ, a nikdo neví co, máš za motor: je CO??? :dih:

Re: Alternátor

Napsal: 21.02.2012 16:53
od Radekjo
mišák54 SW?

Re: Alternátor

Napsal: 21.02.2012 21:37
od gargulakj
Každopadně vidím že s těma altíkama je to radost :( Kdyby to aspon nedělalo blbosti a raděj kdyby se zakouřilo, rožlo to kontrolku a za 30 km zastavilo a hotovo, člověk by si aspon byl jistý že altík skončil a hotovo. Ovšem v mém připadě týden jezdím bez potíží a pak jednoho dne nastartuju a světla blikají jak v cirkuse a při měření napětí skáče 13-15V. :dih: Kde pak má člověk hledat závadu :nixw:

Re: Alternátor

Napsal: 27.02.2012 10:28
od spanel
Radekjo píše:
spanel píše:Při pořádné repasi alternátoru se obvykle vymění diodový můstek a regulátor, ložiska, uhlíky a vše se dle potřeby vyčistí a srovná. Pokud se udělá jen něco, to druhé a další v pořadí odejde dříve či později. Mě to vyšlo na cca 5 000 Kč což je cca 200 €. Takže oprava za 50 € se mi jeví jako jen částečná.
Teda já musím ještě zaklepat při 150k ale dát 5000 za repas a nový 120 A (FOMOCO-DENSO) stojí 6500 nevím nevím.

Těch 5000 bylo jak za repas, tak za demontáž a montáž.

Re: Alternátor

Napsal: 27.02.2012 16:13
od phofy
Spanel
Jak moc ti houkal ten alternátor, jako sanitka, nebo měl třeba hrubší tón ? V jakým rozpětí otáček ti houkal?

Re: Alternátor

Napsal: 02.03.2012 07:26
od spanel
Byl to spíše hlubší tón a spíše se projevoval tak, že při sundání nohy z plynu, při poklesu otáček tam jako by ten zvuk dozníval. Nevím, zda se to dá řádně popsat, ale když budu mít motor na volnoběh, zvýším otáčky na cca 2000, pak pustím plyn a otáčky jdou dolů, tak se k tomu zvuku motoru přidalo ještě takové klesající "VŽŮŮůůůůů..."

Re: Alternátor

Napsal: 04.03.2012 12:28
od Bany121
otazka:
mpoze sa alternator "pokazit" aj vonkajsim vplyvom ??? mam na mysli, ze ked je nieco spatne ohladom auta - elektrika, RJ, spotrebice atd.
P.S. mam asi mesiac namontovany druhy - jazdeny aleternator, po vymene daval 14,4V a vcera som meral zahhriaty motor+svetla+radio, volnobezne otacky a altik daval rovnych 15,00V.

Re: Alternátor

Napsal: 05.03.2012 19:18
od Kranich11
Dnes jsem musel vyměnit alternátor Denso."Dostal" :bebng: jsem místo 120A 150A. Najeto 130tis. Hučel a svítila kontrolka dobíjení :evil:

Re: Alternátor

Napsal: 05.03.2012 19:24
od Bany121
meranie nabijacieho napatia/napatia v sieti mozem sledovat aj napojenim do svorky zapalovaca v stredovom panely ???
alebo namerany udaj v zapalovaci nieje smerodatny ???

Re: Alternátor

Napsal: 05.03.2012 19:50
od Jardak
Orientačně to v zásuvce zapalovače měřit můžeš.Směrodatný údaj,ale naměříš pouze na baterce,nebo na jiným silovým vedením.

Re: Alternátor

Napsal: 05.03.2012 20:08
od Bany121
Bany121 píše:otazka:
mpoze sa alternator "pokazit" aj vonkajsim vplyvom ??? mam na mysli, ze ked je nieco spatne ohladom auta - elektrika, RJ, spotrebice atd.
???

Re: Alternátor

Napsal: 05.03.2012 20:29
od Jardak
Můj názor je,že altík může udolat vadná baterka,nebo delší vysoký odběr,kdy se přehřejí diody.Třeba takovej elektrickej posilovač řízení dává altíku docela zabrat a klidně může být příčinou proč u ff 2 alternátory odcházejí o dost dříve než u ff 1.

Re: Alternátor

Napsal: 05.03.2012 20:34
od Bany121
mohlo by to sposobit aj pocuvanie radia ???