Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od zirafak » 18.11.2009 10:39

Ten kopanec pri nastupe turba u dizlakov vedie ludi/hlavne tych neznalych/ k zaveru,ze to lepsie taha.
Tiez mam aj dizlakov rad :wink:
Este stastie,ze uz aj u benzinov zacina byt turbo mensia rarita :lol:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Anndy » 18.11.2009 10:45

Stara znama tema. :mrgreen:

Stale plati jedno - max. zrychlenie zavisi od max vykonu! A tu je zakopany pes - benziny ho maju v medzi 5-7 tis. otackami, nafty medzi 2500-4500.

Ked idem po rovine 100kmh, nepozrebujem max vykon, staci mi 20% alebo aj menej z max vykonu aby som tu rychlost udrzal. Preto mozem ist na 5-ke (6-ke) pri 3-4 tis. ot. na benzine.
akonahle vsak chcem z tej rychlosti max. zrychlovat, potrebujem nie 20% vykonu, ale 100%, t.z. jedine, podradit, dat motor do otacok, kde ma okolo 100% vykonu a potom to zrychluje maximalne.

Cize po lopate - max. zrychlenie bude pri aute s max. vykonom. Resp. aby som bol presny, tak pri aute s najlepsim pomerom vykon/hmotnost.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 18.11.2009 11:04

presne tak, na dizli sa teda prijemnejsie jazdi (predbieha), netreba ho tak agresivne podradovat a drzat na obmedzovaci 8)

ale ludia ktori pisu, ze benzin slabsie taha ked porovnavaju dva 100kW auta, tak trepu a nevedia benzin poriadne ovladat :mrgreen:

aj vykonovy prispevok turba je v celkovej hodnote vykonu auta zahrnuty.
teda 100 kW s turbom ide presne rovnako ako 100kW bez turba 8)
len na tom s tym turbom sa menej narobis ked potrebujes z auta dostat 100% vykonu :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
miggell
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 866
Registrován: 23.06.2008 23:03
Bydliště: Senica

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od miggell » 18.11.2009 17:34

spat k hlavnej téme. pre koho má zmysel nafový motor?
napriklad pre niekoho ako ja. ročne na palive ušetrím cca 2000€ oproti benzinovému s podobným výkonom. robím cca 60000km ročne. u mna sa auto ohreje cca 2 roky ,takže si o 2 roky možem kupiť auto o 4000€ drahšie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
aj ked nevylučujem,že moje dalšie auto bude benzinove :wink:
čo sa týka nákladov, tak si nemyslím že boli vačšie ako pri benzinovom. klasické prehliadky po 20000km. samozrejme inak by to vyzeralo ,keby sa mi začalo niečo srať. preto je dobre kupit auto v zaruke a podobne problémy ma nemusia trápit.
čo sa týka jazdy, na diesly sa jazdí pohodlne. nemusim tolko radit ked potrebujem predbehnut,alebo aj spomalit. ja som s dieslom docela spokojný a to mám vačšinu km odjazdených na benzíne.
bol :Focus combi II Sport 2005 2.0 TDCI 154PS + Eibach Prokit
je:Renault Laguna GT Grandtour 2.0 dCi 180 PS
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Anndy » 18.11.2009 17:54

Iste, naftak sa oplati, ak ho rano nastartujes a vecer vypnes, ak proste najazdis vela vela kilometrov. hodnotu vela, ti napovie rozdiel v obstaravacej cene benzinu a dieslu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Dreede » 18.11.2009 20:13

... niektorí si pletiete Nm na motore a na kolesách. Diesel má síce viac Nm na motore, ale na kolesách je to podobné, viď porovnanie 85kW 1.6 benal 1.8 diesel... Sú to dve odlišné koncepcie, tak ako bude mať wankel iba 200Nm ale násobené prevodom a 9000 otáčkami...

Mám benzín, ale lepšie sa mi predbieha s tdci, pretože pri predbiehaní je dôležité to počiatočné zrýchlenie... aby som mal čo najskôr väčšiu rýchlosť ako auto čo predbieham... A nepomôže mi, že mi benzín začne ťahať ku koncu, resp po predbehnutí. A točiť motor aby priateľke šediveli vlasy... Pri tdci počuje zadunenie, zatlačí ju a už sa ide relatívne konštantne 8)
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Anndy » 18.11.2009 21:41

tomu sa hovori, ze nevies jazdit s benzinom :-D. Suhlasim vsak s tym, ze s dieshlom sa jazdi prijemnejsie. Na benzine to robim t ak, ze proste ked viem ze budem predbiehat tak si podradim vcas aklebo vobec nezaradim vyssi stupen. Preto podradujem aj s medziplynom. Plus zvuk a pocit z vytoceneho motora je super a tiez aj ticho v nizsich otackch :-D ak zrovna nevrzga interier - hehe hehe
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Dreede » 19.11.2009 07:46

Anndy: Aký to má súvis s tým, že by som nevedel jazdiť s benzínom? 8) Kľudne si podradím aj do 2ky so skutočným medziplynom cez neutrál a potočím. Ale iba keď idem sám a to raz za čas... A tak ako mne to bude ťahať, revať a ziapať v otáčkach, tak ide tdci s oveľa väčším komfortom a to som sa snažil napísať :roll:
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Anndy » 19.11.2009 10:06

Dreede píše:... je dôležité to počiatočné zrýchlenie... aby som mal čo najskôr väčšiu rýchlosť ako auto čo predbieham... A nepomôže mi, že mi benzín začne ťahať ku koncu, resp po predbehnutí. ...
mozno kvoli tomuto :D Ale ber to prosim len tak zartovne :lol:
Mne napr. benzin vzdy taha tak ako potrebujem a pri predbiehani nemusim radit - len pred, ci po :D

A okrem toho diesel ma tiez max vykon dost vysoko polozeny, ja aj diesle rad poprehanam po otackach, ked potrebujem vykon :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od TripleJay » 19.11.2009 10:58

suhlas, ked sa ponahlam tak tocim do cca 3700ot, kde mam max. vykon, za tou hranicou to uz pada velmi dole, ze to nema zmysel tocit... Pri beznej jazde tocim do 2500ot, kedze v tom pasme mam max. krutaku

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od richisan » 19.11.2009 11:00

Anndy píše: A okrem toho diesel ma tiez max vykon dost vysoko polozeny, ja aj diesle rad poprehanam po otackach, ked potrebujem vykon :D.
Ono zalezi, na akych otackach zacinas :lol: Niekedy jednoducho "musis", ked chces dat mensiu kolonu :twisted: :D :lol: Ale ja to tiez rad pretiahnem, tdci neni vobec PD VAG, ktoremu dlhodobe trapenie v nizkych otackach az tak nevadi :mrgreen:

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Dreede » 19.11.2009 11:20

Nikam to nevedie :D Napísal som iba môj postreh z 85kW 1.8tdci, 77kW 1.9tdi octa2, 2.0 100kw benzin vectra a 1.6 74kW fofo. Najkomfortnejšie sa mi predbieha prave s tdci lebo to neotravuje zbytok auta hlukom pri tom istom zrýchlení ako benzín na 2ke, 3ke a to mi nikto nevyvráti :) nech každý papá čo mu chutí
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od TripleJay » 19.11.2009 11:23

jasne, toto vlakno by sa kludne mohlo zamknut, bo kazde 3 strany sa tu debata do bodky opakuje :mrgreen:

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 19.11.2009 11:32

a nezabudajme na (staro)nove turbo benziny !!! 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Dreede
Junior
Junior
Příspěvky: 272
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Dreede » 19.11.2009 11:35

KH tak tak :twisted:
______________________
ex FF2FL, 2.0 Duratec Bi-Fuel, LPG
ex FF1 1.6 16V, 74kW, combi

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti