Stránka 17 z 18
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 10:39
od zirafak
Ten kopanec pri nastupe turba u dizlakov vedie ludi/hlavne tych neznalych/ k zaveru,ze to lepsie taha.
Tiez mam aj dizlakov rad
Este stastie,ze uz aj u benzinov zacina byt turbo mensia rarita

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 10:45
od Anndy
Stara znama tema.
Stale plati jedno - max. zrychlenie zavisi od max vykonu! A tu je zakopany pes - benziny ho maju v medzi 5-7 tis. otackami, nafty medzi 2500-4500.
Ked idem po rovine 100kmh, nepozrebujem max vykon, staci mi 20% alebo aj menej z max vykonu aby som tu rychlost udrzal. Preto mozem ist na 5-ke (6-ke) pri 3-4 tis. ot. na benzine.
akonahle vsak chcem z tej rychlosti max. zrychlovat, potrebujem nie 20% vykonu, ale 100%, t.z. jedine, podradit, dat motor do otacok, kde ma okolo 100% vykonu a potom to zrychluje maximalne.
Cize po lopate - max. zrychlenie bude pri aute s max. vykonom. Resp. aby som bol presny, tak pri aute s najlepsim pomerom vykon/hmotnost.
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 11:04
od killerhammer
presne tak, na dizli sa teda prijemnejsie jazdi (predbieha), netreba ho tak agresivne podradovat a drzat na obmedzovaci
ale ludia ktori pisu, ze benzin slabsie taha ked porovnavaju dva 100kW auta, tak trepu a nevedia benzin poriadne ovladat
aj vykonovy prispevok turba je v celkovej hodnote vykonu auta zahrnuty.
teda 100 kW s turbom ide presne rovnako ako 100kW bez turba
len na tom s tym turbom sa menej narobis ked potrebujes z auta dostat 100% vykonu

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 17:34
od miggell
spat k hlavnej téme. pre koho má zmysel nafový motor?
napriklad pre niekoho ako ja. ročne na palive ušetrím cca 2000€ oproti benzinovému s podobným výkonom. robím cca 60000km ročne. u mna sa auto ohreje cca 2 roky ,takže si o 2 roky možem kupiť auto o 4000€ drahšie
aj ked nevylučujem,že moje dalšie auto bude benzinove
čo sa týka nákladov, tak si nemyslím že boli vačšie ako pri benzinovom. klasické prehliadky po 20000km. samozrejme inak by to vyzeralo ,keby sa mi začalo niečo srať. preto je dobre kupit auto v zaruke a podobne problémy ma nemusia trápit.
čo sa týka jazdy, na diesly sa jazdí pohodlne. nemusim tolko radit ked potrebujem predbehnut,alebo aj spomalit. ja som s dieslom docela spokojný a to mám vačšinu km odjazdených na benzíne.
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 17:54
od Anndy
Iste, naftak sa oplati, ak ho rano nastartujes a vecer vypnes, ak proste najazdis vela vela kilometrov. hodnotu vela, ti napovie rozdiel v obstaravacej cene benzinu a dieslu.
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 20:13
od Dreede
... niektorí si pletiete Nm na motore a na kolesách. Diesel má síce viac Nm na motore, ale na kolesách je to podobné, viď porovnanie 85kW 1.6 benal 1.8 diesel... Sú to dve odlišné koncepcie, tak ako bude mať wankel iba 200Nm ale násobené prevodom a 9000 otáčkami...
Mám benzín, ale lepšie sa mi predbieha s tdci, pretože pri predbiehaní je dôležité to počiatočné zrýchlenie... aby som mal čo najskôr väčšiu rýchlosť ako auto čo predbieham... A nepomôže mi, že mi benzín začne ťahať ku koncu, resp po predbehnutí. A točiť motor aby priateľke šediveli vlasy... Pri tdci počuje zadunenie, zatlačí ju a už sa ide relatívne konštantne

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 18.11.2009 21:41
od Anndy
tomu sa hovori, ze nevies jazdit s benzinom

. Suhlasim vsak s tym, ze s dieshlom sa jazdi prijemnejsie. Na benzine to robim t ak, ze proste ked viem ze budem predbiehat tak si podradim vcas aklebo vobec nezaradim vyssi stupen. Preto podradujem aj s medziplynom. Plus zvuk a pocit z vytoceneho motora je super a tiez aj ticho v nizsich otackch

ak zrovna nevrzga interier - hehe hehe
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 07:46
od Dreede
Anndy: Aký to má súvis s tým, že by som nevedel jazdiť s benzínom?

Kľudne si podradím aj do 2ky so skutočným medziplynom cez neutrál a potočím. Ale iba keď idem sám a to raz za čas... A tak ako mne to bude ťahať, revať a ziapať v otáčkach, tak ide tdci s oveľa väčším komfortom a to som sa snažil napísať

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 10:06
od Anndy
Dreede píše:... je dôležité to počiatočné zrýchlenie... aby som mal čo najskôr väčšiu rýchlosť ako auto čo predbieham... A nepomôže mi, že mi benzín začne ťahať ku koncu, resp po predbehnutí. ...
mozno kvoli tomuto

Ale ber to prosim len tak zartovne
Mne napr. benzin vzdy taha tak ako potrebujem a pri predbiehani nemusim radit - len pred, ci po
A okrem toho diesel ma tiez max vykon dost vysoko polozeny, ja aj diesle rad poprehanam po otackach, ked potrebujem vykon

.
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 10:58
od TripleJay
suhlas, ked sa ponahlam tak tocim do cca 3700ot, kde mam max. vykon, za tou hranicou to uz pada velmi dole, ze to nema zmysel tocit... Pri beznej jazde tocim do 2500ot, kedze v tom pasme mam max. krutaku
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 11:00
od richisan
Anndy píše:
A okrem toho diesel ma tiez max vykon dost vysoko polozeny, ja aj diesle rad poprehanam po otackach, ked potrebujem vykon

.
Ono zalezi, na akych otackach zacinas

Niekedy jednoducho "musis", ked chces dat mensiu kolonu

Ale ja to tiez rad pretiahnem, tdci neni vobec PD VAG, ktoremu dlhodobe trapenie v nizkych otackach az tak nevadi

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 11:20
od Dreede
Nikam to nevedie

Napísal som iba môj postreh z 85kW 1.8tdci, 77kW 1.9tdi octa2, 2.0 100kw benzin vectra a 1.6 74kW fofo. Najkomfortnejšie sa mi predbieha prave s tdci lebo to neotravuje zbytok auta hlukom pri tom istom zrýchlení ako benzín na 2ke, 3ke a to mi nikto nevyvráti

nech každý papá čo mu chutí
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 11:23
od TripleJay
jasne, toto vlakno by sa kludne mohlo zamknut, bo kazde 3 strany sa tu debata do bodky opakuje

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 11:32
od killerhammer
a nezabudajme na (staro)nove turbo benziny !!!

Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 19.11.2009 11:35
od Dreede
KH tak tak
