1,8 92kw
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 92kw
A ještě je kromě typu trasy podstatná délka trasy. Jestli se s tím jezdí trasy do 10-15km, tak jde spotřeba dost výrazně nahoru (prohřátí motoru přeci jenom trvá). Já u dlouhých tras a jízdy "na spotřebu" se dostanu pod 8 i na LPG, takže na benzín to musí jít ještě aspoň o litr míň. Provést údržbu viz příspěvek výše a počítat spotřebu podle tankování (ne dle PP) je základ, bez toho nemá cenu začít cokoliv řešit.
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 26.04.2015 12:15
Re: 1,8 92kw
Na první servis se teprve chystám, můj mechanik je zavalen prací
Filtr jsem si vyměnil sám, vyčistil jsem škrtící klapku - hodně kolísaly otáčky na volnoběhu, někdy až do chcípnutí motoru. Teď je to perfektní

Filtr jsem si vyměnil sám, vyčistil jsem škrtící klapku - hodně kolísaly otáčky na volnoběhu, někdy až do chcípnutí motoru. Teď je to perfektní

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Tak alespon vzduchovy filtr muzeme vyloucit. Jeste me napada - mrkni, zda nepribrzduji brzdy. Staci zkusit zatlacit auto na rovine, idealne vsak zvednout...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13467
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1,8 92kw
Staci po dlhsej jazde (3-4 km) po rovine bez brzdenia (vypadovka z mesta) odstavit auto na kraji cesty s minimom brzdenia (plachtenie na 40km/h, potom pomaly dobrzdit). A obehnut vsetky kolesa. Chytit disk za stred (nie kotuc!). Musia byt v podstate studene.
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 21.11.2013 13:10
- Bydliště: vysoke tatry
Re: 1,8 92kw
treba zmerat spotrebu pretoze ten palubny pocitac neukazuje presne ja mam spotrebu dlhodobu 8l ale pocitac mi ukazuje 9,2l az pri dlhych trasach po okreske mi to zacne klesat cez zimu v mrazoch som mal spotrebu 8,5l na dlhsich trasach sa da aj pod 8l ale v mojom pripade to je fakt len vynimocne
jazdit s tymto autom pod 8l sa mi podari malokedy zato vsak som ani raz s tymto autom nebol v servise koli poruche naj.91500km a brzdne dosticky este original z vyroby zatial uplne bezporuchove auto
jazdit s tymto autom pod 8l sa mi podari malokedy zato vsak som ani raz s tymto autom nebol v servise koli poruche naj.91500km a brzdne dosticky este original z vyroby zatial uplne bezporuchove auto
ford focus combi II fl 2008,1.8 benzin
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Měl jsem tenhle motor v Mondeu. 9,5 jsem nikdy s tím průměr neměl a to jsem často jezdil krátké trasy - 7km na metro ráno a odpo to samé zpět.. to se dalo za 8-8,5, pokud si pamatuji, 9 asi v zimě Na dálnici při 140 taky tak 8-8,5. Celkový průměr jsem měl nakonec díky těm krátkým trasám 8,1, ale dálky se daly v pohodě za 7,4 a když se jely jen okresky, tak se dalo i za 6-6,5.
Zvýšenou spotřebu jsem měl akorát při vadné cívce, ale to jelo na 3 válce.
Zvýšenou spotřebu jsem měl akorát při vadné cívce, ale to jelo na 3 válce.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Pratele, dotaz:
jak se projevuje ne uplne spravne fungujici MAP? A jak vaznouci EGR ventil?
Ceho jsem si vsimnul - sporadicke, ale vzdy na stejnem miste, ve stejne situaci:
Jedu po dalnici s tempomatem, motor toci rekneme 3200 ot/min. S priblizujicim se sjezdem vypinam tempomat, auto necham doplachtit na vyjezd, podrazuji postupne na trojku. Sjezd je vlastne otocka o 180°, konci kolmym napojenim na hlavni silnici - okresku. Obvykle nic nejede, takze s dvojkou najizdim na hlavni, rozjizdim se opet na cestovni rychlost. A pri akceleraci (jen na dvojku) je citit vahani, proste motor nejde uplne za plynem jak by mel.
V zadnem jinem pripade se mi nic podobneho nedeje, stridani rezimu jizdy po okreskach uplne v pohode.
jak se projevuje ne uplne spravne fungujici MAP? A jak vaznouci EGR ventil?
Ceho jsem si vsimnul - sporadicke, ale vzdy na stejnem miste, ve stejne situaci:
Jedu po dalnici s tempomatem, motor toci rekneme 3200 ot/min. S priblizujicim se sjezdem vypinam tempomat, auto necham doplachtit na vyjezd, podrazuji postupne na trojku. Sjezd je vlastne otocka o 180°, konci kolmym napojenim na hlavni silnici - okresku. Obvykle nic nejede, takze s dvojkou najizdim na hlavni, rozjizdim se opet na cestovni rychlost. A pri akceleraci (jen na dvojku) je citit vahani, proste motor nejde uplne za plynem jak by mel.
V zadnem jinem pripade se mi nic podobneho nedeje, stridani rezimu jizdy po okreskach uplne v pohode.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
A není to jen pocit? Já když sjedu z dálnice s roztočeným motorem, tak mám taky pocit, že to je nějaký líný, protože motor má najednou 2-2,5 tisíce otáček oproti 3,5-4 tisícům na dálnici.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Neni to pocit, je to takovy zavahani, neco ve smyslu lehkeho cuknuti - ne uplne cuknuti, ale jako by motor nekolikrat (2x - 3x) za sebou pri akceleraci ztratil trochu vykon, nesel uplne naplno, pulzoval by se dalo rict. V danou chvili proste neco neni uplne tak, jak by melo byt.
Zkusim vycistit ten MAP, vzhledem ke stavu, v jakym jsem nasel skrtici klapku, to nebude od veci...
Zkusim vycistit ten MAP, vzhledem ke stavu, v jakym jsem nasel skrtici klapku, to nebude od veci...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
A na jaký benzin jezdíš?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Effecta od Benziny + VIF
Ještě bych dodal, to pulzovani výkonu pozoruju jen nekde mezi 2500 a 3000 otacek a je to jednorázové.
Říkám si, nemohla by takhle zlobit třeba i svíčka? Maji najezdeno jen něco pres 1500 km, ale pred výměnou jsem toto nepozoroval, ale to taky byl motor celkove tupejsi a moc se mu nechtělo do otacek.
Ještě bych dodal, to pulzovani výkonu pozoruju jen nekde mezi 2500 a 3000 otacek a je to jednorázové.
Říkám si, nemohla by takhle zlobit třeba i svíčka? Maji najezdeno jen něco pres 1500 km, ale pred výměnou jsem toto nepozoroval, ale to taky byl motor celkove tupejsi a moc se mu nechtělo do otacek.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Po čase aktualizace:
- cuknuti při akceleraci se projevuje jen v teple, se snižující se okolní teplotou je méně výrazné.
- párkrát ztráta výkonu v létě po poskakování v koloně - jako by vynechalo zapalování - po překročení 3000 otáček jede jak z praku.
- výměna TMAP, v podstatě žádná výrazná změna ( a když, tak jen nepatrně).
- výměna solenoidů ovládání klapek v sání. V nízkých otáčkách motor znatelně ožil i teď v zimě - jde lépe za plynem. Uvidíme, zda zmizelo i ono cuknuti v tahu kolem 2800 otáček (to se objevuje jen, pokud je teplo, resp. se vzrůstající teplotou se zhoršuje) - potvrdím, až se zase oteplí. Nějaké postřehy u mě v galerce.
- cuknuti při akceleraci se projevuje jen v teple, se snižující se okolní teplotou je méně výrazné.
- párkrát ztráta výkonu v létě po poskakování v koloně - jako by vynechalo zapalování - po překročení 3000 otáček jede jak z praku.
- výměna TMAP, v podstatě žádná výrazná změna ( a když, tak jen nepatrně).
- výměna solenoidů ovládání klapek v sání. V nízkých otáčkách motor znatelně ožil i teď v zimě - jde lépe za plynem. Uvidíme, zda zmizelo i ono cuknuti v tahu kolem 2800 otáček (to se objevuje jen, pokud je teplo, resp. se vzrůstající teplotou se zhoršuje) - potvrdím, až se zase oteplí. Nějaké postřehy u mě v galerce.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 07.01.2020 06:14, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 29.08.2018 16:30
Re: 1,8 92kw
Jak si měnil ten tmap senzor, chystám se na to, na YouTube frajer vyndával klapku, filtrbox, ventilátor na chladiči a já nevím co všechno, myslím že spodem to musí jít bez toho abych něco musel vyndávat.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 92kw
Jenom klapku, je to hned. Senzor je chycenej šroubem, kterej není moc vidět, ale to nahmatáš.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Já vyměnil TMAP jen po sundání horního krytu motoru (ale jen abych se o něj neopíral - nepřekáží). Ale mám ruce spíš menší. Jestli máš tlapy jak medvěd, tak to bude bolet.
BTW - Po delší jízdě s pořádně prohřátým motorem se cuknutím v zátahu zatím neobjevilo. Doufám, že to tak i zůstane (definitivně rozseknu až bude aspoň 10, lépe 15°C), kdy se již objevovalo s naprostou jistotou.
Jak jsem již zmínil výše, zejména mezi 2000 a 3000 otáček je motor pocitově o dost živější...
Zároveň jsem po cca 15000 km kontroloval zanesení škrtící klapky - prakticky bez nánosů.
BTW - Po delší jízdě s pořádně prohřátým motorem se cuknutím v zátahu zatím neobjevilo. Doufám, že to tak i zůstane (definitivně rozseknu až bude aspoň 10, lépe 15°C), kdy se již objevovalo s naprostou jistotou.
Jak jsem již zmínil výše, zejména mezi 2000 a 3000 otáček je motor pocitově o dost živější...
Zároveň jsem po cca 15000 km kontroloval zanesení škrtící klapky - prakticky bez nánosů.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 06.01.2020 13:04, celkem upraveno 2 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů