Baterie / autobaterie / nabijecka
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
Napětí se měří v klidovým stavu. Není tedy v provozu žádný spotřebič. Klíček je vypnutej a stropní světlo zhasnutý. A auto je nějakej čas v klidu. Jako první otevřeš kapotu a změříš napětí na aku.
Jedná se o napětí přímo na baterce, v zásuvce naměříš nepatrně méně. (u mýho ff to dělalo -0,1V)
Jedná se o napětí přímo na baterce, v zásuvce naměříš nepatrně méně. (u mýho ff to dělalo -0,1V)
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13556
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Pokym su povypinane spotrebice, tak v zasuvke musi byt to, co na baterke. Ubytok napatia na kabloch nemoze pri odbere voltmetra robit 0.1V.Jardak píše:Jedná se o napětí přímo na baterce, v zásuvce naměříš nepatrně méně. (u mýho ff to dělalo -0,1V)
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Baterie
Včera jsem se po šichtě rozhodl opět změřit napětí na baterce. Dobito ráno cestou do práce 50km - pak auto stálo 8h venku na parkovišti. Odemknu (odběr), otevřu dveře (odběr - svěrlo v interiéru), otevřu kaslík (odběr - světýlko v kaslíku), zasunu voltmetr do zásuvky zapalovače - naměřeno 12.2V, otočím klíčkem - 12.0V. Nastartuju - na brnknutí, s krátkodobým poklesem napětí na 11.6V. Po nastartování celou cestu 14.3V. Teplota vzduchu 11st.C. Tak nějak asi přestanu baterku řešit....
P.S. Ten měřák do zapalovače bude asi mírně zátěžovej (nějaký konkrétní odpor mít bude), protože se mírně zahřívá a pro měření 24V sítě je doporučeno ho používat pouze krátkodobě....

P.S. Ten měřák do zapalovače bude asi mírně zátěžovej (nějaký konkrétní odpor mít bude), protože se mírně zahřívá a pro měření 24V sítě je doporučeno ho používat pouze krátkodobě....
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Baterie
Voltmeter do zapalovaca je dostatocne presny?
Skusam ho asi mesiac, 90 % ukazuje 12,3V, zvysok viac.
Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac.
Pri startovani padne na 12V a menej, raz dokonca na iba 9,3 ?!
BOSCH S4 72Ah 680A ma jeden rok, vyhodit ju nechcem.
Za jazdy ukazuje 13,9V.
Voltmeter som strcil do 2 inych focusov a ukazoval 12,3V; v jednom z nich to majitel porovnal s budikmi (diagnosticky mod) a tiez 12,3.
Skusam ho asi mesiac, 90 % ukazuje 12,3V, zvysok viac.
Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac.
Pri startovani padne na 12V a menej, raz dokonca na iba 9,3 ?!
BOSCH S4 72Ah 680A ma jeden rok, vyhodit ju nechcem.
Za jazdy ukazuje 13,9V.
Voltmeter som strcil do 2 inych focusov a ukazoval 12,3V; v jednom z nich to majitel porovnal s budikmi (diagnosticky mod) a tiez 12,3.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
Musí se měřit napětí na svorkách baterie, né někde v palubní desce nebo konektrou zapalovače.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Jakou baterku byste doporucili 70ah 12V muze byt i vyssi i nizssi vykon...co doporučujete za dobrou cenu?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Baterie
...Vzhledem k tomu, že jeho přesnost je jen na 0.1V, tak bude oproti multimetru poněkud zaokrouhlovat, nehledně na to, že jeho vstupní odpor je hodně daleko od vstupního odporu multimetru (který je řádově MOhm) - vzhledem k těmto skutečnostem považuji jeho údaje za dostatečně vypovídající...memento píše:Voltmeter do zapalovaca je dostatocne presny?
Skusam ho asi mesiac, 90 % ukazuje 12,3V, zvysok viac.
Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac.
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Baterie
Napisal som "Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac" - podla mna zanedbatelny rozdiel.Nepér píše:Musí se měřit napětí na svorkách baterie, né někde v palubní desce nebo konektrou zapalovače.
Mna "trapi" ten pokles pri startovani - niekedy 12, niekedy 9,5... ???
Cital som ze menej ako 10 znaci treba vymenit bateriu... Pritom je (temer) nova.
To je pekne, ale podla http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody vyssie by som mal bateriu dobijat kazdy den. (Jazdim denne 2x25 km.) A ti dvaja kamarati tiez.George V. píše:... považuji jeho údaje za dostatečně vypovídající...

focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
-
- Junior
- Příspěvky: 406
- Registrován: 29.03.2010 07:02
- Bydliště: Kadaň
Re: Baterie
Mám už druhý auto, vždycky jsem ho "skladoval" před barákem, dojížděl jsem téměř denně 2x 6km a baterka nikdy dobíječku nepoznala. V Escortu jsem baterku měnil dvakrát - poprvé kvůli tomu, protože byla děrává a nechtěl jsem, aby mi zrezlo auto (přesto zrezlo
), druhou jsem měnil poté, co odešel jeden článek (pár týdnů potom, co jsem ji dolil) - měla asi 10.5V (naprázdno) a přesto byla schopná Escorta nastartovat (!!!!). S Focusem jsem ještě dva roky dojížděl 2x 6km, teď dojíždím 2x 50km....A stále nákup nabíječky neplánuji
.


Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak jsem objednal Vartu 70ah.Chci se zeptat auto se planuje v letě prodat baterku bych vytahl a dal do vozidla přitelkyně.Je problem pokud ona ma v autě baterka třeba 50ah a ja tam ted dam 70ah?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24813
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
budes ji muset nekdy dobijet a hlavne: vejde se tam? (fyzicky)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
Není žádný problém, můžeš ji tam klidně dát.Klvys píše:Tak jsem objednal Vartu 70ah.Chci se zeptat auto se planuje v letě prodat baterku bych vytahl a dal do vozidla přitelkyně.Je problem pokud ona ma v autě baterka třeba 50ah a ja tam ted dam 70ah?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
To nevím jestli se tam vejde...první jsem se ptal jestli by to tam šlo dat pokud to auto budou prodavat...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host