Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Baterie

Příspěvek od Jardak » 13.01.2015 16:51

Napětí se měří v klidovým stavu. Není tedy v provozu žádný spotřebič. Klíček je vypnutej a stropní světlo zhasnutý. A auto je nějakej čas v klidu. Jako první otevřeš kapotu a změříš napětí na aku.
Jedná se o napětí přímo na baterce, v zásuvce naměříš nepatrně méně. (u mýho ff to dělalo -0,1V)
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Slid » 13.01.2015 18:34

Vzdyt jo :lol:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13556
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 14.01.2015 00:18

Jardak píše:Jedná se o napětí přímo na baterce, v zásuvce naměříš nepatrně méně. (u mýho ff to dělalo -0,1V)
Pokym su povypinane spotrebice, tak v zasuvke musi byt to, co na baterke. Ubytok napatia na kabloch nemoze pri odbere voltmetra robit 0.1V.

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Baterie

Příspěvek od George V. » 14.01.2015 06:19

Včera jsem se po šichtě rozhodl opět změřit napětí na baterce. Dobito ráno cestou do práce 50km - pak auto stálo 8h venku na parkovišti. Odemknu (odběr), otevřu dveře (odběr - svěrlo v interiéru), otevřu kaslík (odběr - světýlko v kaslíku), zasunu voltmetr do zásuvky zapalovače - naměřeno 12.2V, otočím klíčkem - 12.0V. Nastartuju - na brnknutí, s krátkodobým poklesem napětí na 11.6V. Po nastartování celou cestu 14.3V. Teplota vzduchu 11st.C. Tak nějak asi přestanu baterku řešit.... :)

P.S. Ten měřák do zapalovače bude asi mírně zátěžovej (nějaký konkrétní odpor mít bude), protože se mírně zahřívá a pro měření 24V sítě je doporučeno ho používat pouze krátkodobě....
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od memento » 14.01.2015 15:29

Voltmeter do zapalovaca je dostatocne presny?
Skusam ho asi mesiac, 90 % ukazuje 12,3V, zvysok viac.
Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac.
Pri startovani padne na 12V a menej, raz dokonca na iba 9,3 ?!
BOSCH S4 72Ah 680A ma jeden rok, vyhodit ju nechcem.
Za jazdy ukazuje 13,9V.
Voltmeter som strcil do 2 inych focusov a ukazoval 12,3V; v jednom z nich to majitel porovnal s budikmi (diagnosticky mod) a tiez 12,3.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 14.01.2015 16:03

Musí se měřit napětí na svorkách baterie, né někde v palubní desce nebo konektrou zapalovače.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Klvys » 14.01.2015 16:49

Jakou baterku byste doporucili 70ah 12V muze byt i vyssi i nizssi vykon...co doporučujete za dobrou cenu?

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 14.01.2015 18:07

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Baterie

Příspěvek od George V. » 15.01.2015 06:27

memento píše:Voltmeter do zapalovaca je dostatocne presny?
Skusam ho asi mesiac, 90 % ukazuje 12,3V, zvysok viac.
Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac.
...Vzhledem k tomu, že jeho přesnost je jen na 0.1V, tak bude oproti multimetru poněkud zaokrouhlovat, nehledně na to, že jeho vstupní odpor je hodně daleko od vstupního odporu multimetru (který je řádově MOhm) - vzhledem k těmto skutečnostem považuji jeho údaje za dostatečně vypovídající...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od memento » 15.01.2015 10:43

Nepér píše:Musí se měřit napětí na svorkách baterie, né někde v palubní desce nebo konektrou zapalovače.
Napisal som "Multimeter rovno na baterii (ale zapojenej) nameral o 0,1V viac" - podla mna zanedbatelny rozdiel.
Mna "trapi" ten pokles pri startovani - niekedy 12, niekedy 9,5... ???
Cital som ze menej ako 10 znaci treba vymenit bateriu... Pritom je (temer) nova.
George V. píše:... považuji jeho údaje za dostatečně vypovídající...
To je pekne, ale podla http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody vyssie by som mal bateriu dobijat kazdy den. (Jazdim denne 2x25 km.) A ti dvaja kamarati tiez. :)
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: Baterie

Příspěvek od George V. » 15.01.2015 13:22

Mám už druhý auto, vždycky jsem ho "skladoval" před barákem, dojížděl jsem téměř denně 2x 6km a baterka nikdy dobíječku nepoznala. V Escortu jsem baterku měnil dvakrát - poprvé kvůli tomu, protože byla děrává a nechtěl jsem, aby mi zrezlo auto (přesto zrezlo :mrgreen: ), druhou jsem měnil poté, co odešel jeden článek (pár týdnů potom, co jsem ji dolil) - měla asi 10.5V (naprázdno) a přesto byla schopná Escorta nastartovat (!!!!). S Focusem jsem ještě dva roky dojížděl 2x 6km, teď dojíždím 2x 50km....A stále nákup nabíječky neplánuji :) .
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Klvys » 15.01.2015 15:59

Tak jsem objednal Vartu 70ah.Chci se zeptat auto se planuje v letě prodat baterku bych vytahl a dal do vozidla přitelkyně.Je problem pokud ona ma v autě baterka třeba 50ah a ja tam ted dam 70ah?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24813
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 15.01.2015 16:15

budes ji muset nekdy dobijet a hlavne: vejde se tam? (fyzicky)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Baterie

Příspěvek od Jardak » 15.01.2015 16:25

Klvys píše:Tak jsem objednal Vartu 70ah.Chci se zeptat auto se planuje v letě prodat baterku bych vytahl a dal do vozidla přitelkyně.Je problem pokud ona ma v autě baterka třeba 50ah a ja tam ted dam 70ah?
Není žádný problém, můžeš ji tam klidně dát.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Klvys » 15.01.2015 16:42

To nevím jestli se tam vejde...první jsem se ptal jestli by to tam šlo dat pokud to auto budou prodavat...

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host