Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od pepé » 30.12.2011 09:04

LiborM píše:Trubka je tak řešená,že se zasouvá do svých koncovek, je to normální. Sítko je ve šroubu v trubce,která je přišroubovaná k bloku motoru a dostaneš se k tomu až sundáš všechny tepelně krycí plechy a celý kat musí kousek dolů nebo uplně ven.

Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.

Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?

Celý kat, to myslíš celý válec s DPF a katalyzátorem ven, jinak se tam nedostanu? Podle obrázku mi připadlo, že šroub je spíš z boku vedle chladiče oleje.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 30.12.2011 10:17

Je zepředu uprostřed bloku a nedostaneš se tam, pokud ten DPF bud nesundáš,nebo aspon nepopustíš trochu dolů.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od foki » 30.12.2011 11:07

je spis u prevodovky ale stejne se k nemu se sundani nedostanes jak pise libor
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jardak » 30.12.2011 12:18

ballu píše:To mě nesedí, axiální je ve směru osy hřídele a radiální je kolmo na osu. To znamená že průměr hřídele je o 0,01mm menší než průměr ložiska a axiální vůli 0,3mm na čele osazení hřídele. Toť můj strojařský úsudek. :?
Sedět ti to nemusí,ale je to tak jak jsem napsal.Jakmile na hřídeli turba vznikne axiální vůle,začne z ložiska ve zvýšené míře utíkat olej. Radiální vůle je do určité míry neškodná,kolikrát je vůle u více jetýho turba 1 mm a pokud nedošlo ke kontaktu mezi oběžným kolem a skříní,nijak se neprojevuje a turbo normálně maká.Hřídel vystředí tlak oleje.U větších turb se radiální vůle u novýho turba udává dokonce kolem 0,45 mm,zato axiální v řádu 0,01 mm.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 30.12.2011 13:02

1mm??! :shocked:
Do hajzlu, no tak to jsem si to nový turbo co jsem reklamoval mohl teda nechat...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 01.01.2012 18:06

Jardak píše:
ballu píše:To mě nesedí, axiální je ve směru osy hřídele a radiální je kolmo na osu. To znamená že průměr hřídele je o 0,01mm menší než průměr ložiska a axiální vůli 0,3mm na čele osazení hřídele. Toť můj strojařský úsudek. :?
Sedět ti to nemusí,ale je to tak jak jsem napsal.Jakmile na hřídeli turba vznikne axiální vůle,začne z ložiska ve zvýšené míře utíkat olej. Radiální vůle je do určité míry neškodná,kolikrát je vůle u více jetýho turba 1 mm a pokud nedošlo ke kontaktu mezi oběžným kolem a skříní,nijak se neprojevuje a turbo normálně maká.Hřídel vystředí tlak oleje.U větších turb se radiální vůle u novýho turba udává dokonce kolem 0,45 mm,zato axiální v řádu 0,01 mm.
Ma pravdu, u nas ve fy se turba testuji, i kdyz na turbach nedelam, toto muzu potvrdit
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 01.01.2012 18:11

LiborM píše:Trubka je tak řešená,že se zasouvá do svých koncovek, je to normální. Sítko je ve šroubu v trubce,která je přišroubovaná k bloku motoru a dostaneš se k tomu až sundáš všechny tepelně krycí plechy a celý kat musí kousek dolů nebo uplně ven.

Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.

Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?
0,75 je nejak moc:) To jsi meril za turbem - to jako co proteklo turbem? Tam musi byt dira jak do zadku, aby to stihlo protect... Pres lozisko turba se prece na volnobeh tolik neprocedi?

filtr za katem - DPF nevrtej aniz bys neudelal upravu jednotky podle tohoto fora:

http://www.peugeotforums.com/forums/mai ... 100-13017/
bohuzel anglicky.
bez upravy ECU ti stale bude auto padat do nouzaku.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 01.01.2012 19:07

A kolik bys chtěl,aby tam proteklo? Ten motor by měl dávat 2,5baru tlak oleje. Ten olej slouží jednak k mazání turba a musí to turbo také chladit,takže ten průtok oleje musí být velký. Právě někdo tady psal,že to protlačilo snad jen 0,3L což se mě zdá dosti málo. Ale měřit průtok oleje je jen informativní, důležitej je jaký to dává tlak oleje. To přepadové potrubí má taky vnitřní průměr asi 12mm,aby to proteklo...
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 01.01.2012 19:24

Srovnavam jen co psali tady na foru, moje hodnoty (pres 0,4) a znameho z prace - 0,35 l (u turba mitsubishi).
0,3 litru je minimum, co ford specifikuje. Je li to moc nebo malo si netroufam soudit.

K cemu je tlak oproti prutoku presne nechapu. K cemu je vysoky tlak, kdyz je to turbo ucpany a neprotece ani Ň? To znamena, ze nemaze a odejde znova. Davalo by mi to smysl opacne: protece dost oleje turbem = tlak dostatecny a ne mam vysoky tlak a kolik protece me nezajima. Sory jsem laik.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 01.01.2012 20:18

Tak pokud máš ucpané turbo,tak ti nepomůže vůbec nic. Tlak je důležitel hlavně pro motor,ten tlak potřebuje a pokud ho nemá dostatečný,motor zadřeš. Pokud by ti olej jen nějak motorem protíkal,tak hned půjde do kytek. Kontrolka mazání je ovládaná čidlem tlaku a pokud není dostatečný,kontrolka problikává,nebo svítí,ale to už je většinou pozdě. Tlak se většinou ztrácí u ojničních ložisek klikové hřídele při větším opotřebení. Tady je udaný tlak 2,5baru,ale u více namáháných motorů je to i třeba 5barů. Průtok oleje hlavně ani u motoru bez turba není ani dost možné změřit. To že Ford udává minimální množství oleje co proteče za minutu turbem je dobré,aspon se dá víc vecí zjistit,pokud je problem.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

zaks
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 918
Registrován: 15.09.2011 13:49

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od zaks » 01.01.2012 23:40

Je možné, že mi z turba teče olej? Pokaždé když přijedu domů "ostřeji" (ostřeji jedu poslední 3km v zatáčkách - časté řazení, vyšší otáčky atd.), tak sice nechám motor tak dvě až tři minuty klapat na voloběh aby se vše dochladilo, ale ráno je pod autem loužička oleje o průměru cca 15 centimetrů. Turbo je v červnu měněné. Nebo pokud s tím máte někdo zkušenost, odkud to teče? Teče to vždy akorát když se auto trochu prožene.
Ford Focus 1,6 TDCi 66 kW 2006 Deep Navy
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 02.01.2012 06:58

zaks :
Z turba to urcite nebude. Skontroluj, ci mas dobre dotiahnuty filter, atd. Na Tvojom mieste by som ako prve nechal poriadne poumyvat motor a hned potom ho poriadne prehnal. Miesto priesaku bude viditelne hned.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 02.01.2012 12:42

pro LiborM. Na konci dokumentu je checklist, co vsechno kontrolovat, menit. Jestli ovladas anglictinu, mozna se ti to bude hodit. Je to pro HDI, ale to je jedno.

https://docs.google.com/open?id=0B6IR5c ... c4NjBhYTk1

jede odkaz?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 02.01.2012 21:27

Odkaz jede a anglinu neovládám a zkopírovat mě to nejde,že bych si to přeložil.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 02.01.2012 21:54

dal jsem to do prekladace - ale je to dost hrozne. Snad se hodily aspon fotky... Soubor jako priloha.
Přílohy
vymena turba hdi.pdf
(62.44 KiB) Staženo 109 x
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host