Stránka 18 z 82

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.12.2011 09:04
od pepé
LiborM píše:Trubka je tak řešená,že se zasouvá do svých koncovek, je to normální. Sítko je ve šroubu v trubce,která je přišroubovaná k bloku motoru a dostaneš se k tomu až sundáš všechny tepelně krycí plechy a celý kat musí kousek dolů nebo uplně ven.

Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.

Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?

Celý kat, to myslíš celý válec s DPF a katalyzátorem ven, jinak se tam nedostanu? Podle obrázku mi připadlo, že šroub je spíš z boku vedle chladiče oleje.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.12.2011 10:17
od LiborM
Je zepředu uprostřed bloku a nedostaneš se tam, pokud ten DPF bud nesundáš,nebo aspon nepopustíš trochu dolů.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.12.2011 11:07
od foki
je spis u prevodovky ale stejne se k nemu se sundani nedostanes jak pise libor

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.12.2011 12:18
od Jardak
ballu píše:To mě nesedí, axiální je ve směru osy hřídele a radiální je kolmo na osu. To znamená že průměr hřídele je o 0,01mm menší než průměr ložiska a axiální vůli 0,3mm na čele osazení hřídele. Toť můj strojařský úsudek. :?
Sedět ti to nemusí,ale je to tak jak jsem napsal.Jakmile na hřídeli turba vznikne axiální vůle,začne z ložiska ve zvýšené míře utíkat olej. Radiální vůle je do určité míry neškodná,kolikrát je vůle u více jetýho turba 1 mm a pokud nedošlo ke kontaktu mezi oběžným kolem a skříní,nijak se neprojevuje a turbo normálně maká.Hřídel vystředí tlak oleje.U větších turb se radiální vůle u novýho turba udává dokonce kolem 0,45 mm,zato axiální v řádu 0,01 mm.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 30.12.2011 13:02
od lucky.jack
1mm??! :shocked:
Do hajzlu, no tak to jsem si to nový turbo co jsem reklamoval mohl teda nechat...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 01.01.2012 18:06
od vita_k
Jardak píše:
ballu píše:To mě nesedí, axiální je ve směru osy hřídele a radiální je kolmo na osu. To znamená že průměr hřídele je o 0,01mm menší než průměr ložiska a axiální vůli 0,3mm na čele osazení hřídele. Toť můj strojařský úsudek. :?
Sedět ti to nemusí,ale je to tak jak jsem napsal.Jakmile na hřídeli turba vznikne axiální vůle,začne z ložiska ve zvýšené míře utíkat olej. Radiální vůle je do určité míry neškodná,kolikrát je vůle u více jetýho turba 1 mm a pokud nedošlo ke kontaktu mezi oběžným kolem a skříní,nijak se neprojevuje a turbo normálně maká.Hřídel vystředí tlak oleje.U větších turb se radiální vůle u novýho turba udává dokonce kolem 0,45 mm,zato axiální v řádu 0,01 mm.
Ma pravdu, u nas ve fy se turba testuji, i kdyz na turbach nedelam, toto muzu potvrdit

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 01.01.2012 18:11
od vita_k
LiborM píše:Trubka je tak řešená,že se zasouvá do svých koncovek, je to normální. Sítko je ve šroubu v trubce,která je přišroubovaná k bloku motoru a dostaneš se k tomu až sundáš všechny tepelně krycí plechy a celý kat musí kousek dolů nebo uplně ven.

Dnes jsem zkoušel průtokovou zkoušku a přesně za minutu to vytlačilo 0,75L oleje. Jinak dnes jsem udělal další 3 proplachy s novým olejem,tedy dohromady 6 průplachu a po posledním vypuštění oleje už vytekl čistý olej,takže mám 100% jistotu,že motor je uvnitř čistý. Vytáhl jsem kat a propral jsem ho Wapkou a napřed to vůbec ani neprotíkalo,ale vylítal z toho dost bordelu,ted by už měl být průchodnější.

Mohl by nějak někdo kdo tomu rozumí reagovat na to,proč by se ten filtr za katem neměl navrtat,aby byl průchodnější?
0,75 je nejak moc:) To jsi meril za turbem - to jako co proteklo turbem? Tam musi byt dira jak do zadku, aby to stihlo protect... Pres lozisko turba se prece na volnobeh tolik neprocedi?

filtr za katem - DPF nevrtej aniz bys neudelal upravu jednotky podle tohoto fora:

http://www.peugeotforums.com/forums/mai ... 100-13017/
bohuzel anglicky.
bez upravy ECU ti stale bude auto padat do nouzaku.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 01.01.2012 19:07
od LiborM
A kolik bys chtěl,aby tam proteklo? Ten motor by měl dávat 2,5baru tlak oleje. Ten olej slouží jednak k mazání turba a musí to turbo také chladit,takže ten průtok oleje musí být velký. Právě někdo tady psal,že to protlačilo snad jen 0,3L což se mě zdá dosti málo. Ale měřit průtok oleje je jen informativní, důležitej je jaký to dává tlak oleje. To přepadové potrubí má taky vnitřní průměr asi 12mm,aby to proteklo...

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 01.01.2012 19:24
od vita_k
Srovnavam jen co psali tady na foru, moje hodnoty (pres 0,4) a znameho z prace - 0,35 l (u turba mitsubishi).
0,3 litru je minimum, co ford specifikuje. Je li to moc nebo malo si netroufam soudit.

K cemu je tlak oproti prutoku presne nechapu. K cemu je vysoky tlak, kdyz je to turbo ucpany a neprotece ani Ň? To znamena, ze nemaze a odejde znova. Davalo by mi to smysl opacne: protece dost oleje turbem = tlak dostatecny a ne mam vysoky tlak a kolik protece me nezajima. Sory jsem laik.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 01.01.2012 20:18
od LiborM
Tak pokud máš ucpané turbo,tak ti nepomůže vůbec nic. Tlak je důležitel hlavně pro motor,ten tlak potřebuje a pokud ho nemá dostatečný,motor zadřeš. Pokud by ti olej jen nějak motorem protíkal,tak hned půjde do kytek. Kontrolka mazání je ovládaná čidlem tlaku a pokud není dostatečný,kontrolka problikává,nebo svítí,ale to už je většinou pozdě. Tlak se většinou ztrácí u ojničních ložisek klikové hřídele při větším opotřebení. Tady je udaný tlak 2,5baru,ale u více namáháných motorů je to i třeba 5barů. Průtok oleje hlavně ani u motoru bez turba není ani dost možné změřit. To že Ford udává minimální množství oleje co proteče za minutu turbem je dobré,aspon se dá víc vecí zjistit,pokud je problem.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 01.01.2012 23:40
od zaks
Je možné, že mi z turba teče olej? Pokaždé když přijedu domů "ostřeji" (ostřeji jedu poslední 3km v zatáčkách - časté řazení, vyšší otáčky atd.), tak sice nechám motor tak dvě až tři minuty klapat na voloběh aby se vše dochladilo, ale ráno je pod autem loužička oleje o průměru cca 15 centimetrů. Turbo je v červnu měněné. Nebo pokud s tím máte někdo zkušenost, odkud to teče? Teče to vždy akorát když se auto trochu prožene.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 02.01.2012 06:58
od V12
zaks :
Z turba to urcite nebude. Skontroluj, ci mas dobre dotiahnuty filter, atd. Na Tvojom mieste by som ako prve nechal poriadne poumyvat motor a hned potom ho poriadne prehnal. Miesto priesaku bude viditelne hned.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 02.01.2012 12:42
od vita_k
pro LiborM. Na konci dokumentu je checklist, co vsechno kontrolovat, menit. Jestli ovladas anglictinu, mozna se ti to bude hodit. Je to pro HDI, ale to je jedno.

https://docs.google.com/open?id=0B6IR5c ... c4NjBhYTk1

jede odkaz?

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 02.01.2012 21:27
od LiborM
Odkaz jede a anglinu neovládám a zkopírovat mě to nejde,že bych si to přeložil.

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Napsal: 02.01.2012 21:54
od vita_k
dal jsem to do prekladace - ale je to dost hrozne. Snad se hodily aspon fotky... Soubor jako priloha.