Výfuk

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 14.07.2023 16:57

pkadecka píše: 13.07.2023 15:33 Tady mají nějaký kroužek z materiálu "ocelová vlna" https://www.autokelly.cz/Product/MTS-02-9288/12619551/
Já myslím, že ten tvar "kroužek" je z funkčního hlediska vlastně správně.
Když se detailněji podívám na ty příruby u Fordu, tak na novém středním tlumiči je to rovná plocha přes celou přírubu.
Na straně vlnovce je to příruba, která má kolem vnitřní trubky takový vystouplý kroužek, na který by právě takové kruhové těsnění dobře sedělo. Jen při montáži to bude torchu komplikované, jak si ho tam přidržet (bude to chtít více rukou).
Na jednoduchou montáž je právě praktické to těsnění z níže uvedené fotky, které se samo drží pomocí těch děr pro šrouby.
U tohoto těsnění je ale zase nevhodné, jak je to v horní a dolní části vlastně tenké (ani ne 0,5 cm, červená šipka) a ještě z toho je polovina nějaký kroužek z tvrdšího materiálu (modrá šipka), co vůbec nešel zmáčknout. Tj. nevyužívá vůbec celou aktivní plochu doteku.
Tenhle design snad funguje u dokonale rovných (tj. nových) přírub), ale na starších (částečně zkorodovaných) přírubách to prostě nasucho nemůže těsnit!
BTW - ten starý tlumič výfuku měl těsnění, co vypadalo jako 2 tenké hladké plíšky bez perforování...
Nebo je to naopak nějaký hluboce promyšlený design u kterého se třeba počítá s tím, že tuhé částice z nedokonale spáleného paliva (tj. saze) vlastně tento prostor vyplní a dotěsní :bebng:
Přílohy
Vyfuk - detaily priruby.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 17.07.2023 15:16

Tak po víkendové delší cestě po dálnici (cca 2x 150km) to vypadá nadějně, vyfuk neprská :hhura:
... a ani to moc nesmrdělo. Jak jsem tam nastříkal docela dost různých sprejů na šrouby, tak jsem byl připravený na větší smrad.

Mimochodem, objevil jsem 3 úplně odhnilé úchyty tepelného štítu od výfuku (horní část fotky). Už se to řešilo v jiném vlákně: viewtopic.php?t=22075&start=18. Důvodem je ta galvanická koroze (styk různých kovů - zde tedy Al a Fe) a je to tedy koncepční chyba. Ideálně by matky s podložkami měly být také hliníkové nebo s nějakými mezivrstvami (aby byly ty různé kovy elektricky oddělené).
Já to řeším podložkou z plechovky od piva :nazdravi: (dolní část fotky) už jich tam mám několik i z dřívějších let a zatím drží.
Focus_kryt-vyfuku-koroze.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
Bomiňo
Junior
Junior
Příspěvky: 248
Registrován: 03.05.2009 21:31
Bydliště: Slovácko

Re: Výfuk

Příspěvek od Bomiňo » 17.07.2023 20:51

Já to řeším rozšlápnutým víčkem od PET flašky, do kterého udělám díru hřebíkem.
Ford S-Max 07/2015, 1,5 EB, 118 kW , Titanium,červená Ruby
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 19.07.2023 13:52

Bomiňo píše: 17.07.2023 20:51 Já to řeším rozšlápnutým víčkem od PET flašky, do kterého udělám díru hřebíkem.
No, víčka tam dávám také, ale na ty textilní výplně podběhů, tam se fakt hodí, protože nereznou, jak tam stříká v zimě nasolená voda.
Ale u výfuku jsem se bál těch vyšších teplot, takže jsem raději použil plech.
Tobě se ta plastová víčka na krytu výfuku udržela a neroztekla ?
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Výfuk

Příspěvek od vladka1 » 19.07.2023 17:57

To těsnění na fotce těsní tim kovovým kroužkem kolem "díry", je dobrý podmáznout ho tmelem na vejfuky (lehce!! aby se tmel nesypal a neucpával kat; zvenku kolem kroužku se může podmáznout víc, zásada je aby to nevlejzalo do vejfuku). Silikon nemá potřebnou tepelnou odolnost.
Pokud jsou příruby v místě dotkyu vyrezlý (moc masa tam neni), tak vyvařit a zabrousit do roviny nebo jen zabrousit (= víc broušení), stačí plocha kam dosedá ten kroužek na těsnění. Nebo dát ty těsnění dvě na sebe.
Taky je dobrý držák vejfuku před katem udělat z nerezu, ten taky rád uhnije..
Holt Ford počítal s životností 10 let a vůbec ho nenapadlo že ty piksly budou jezdit ještě dalších 10. Nebo to jsou spíš kurvítka aby to nevydrželo.
Podložky na šusplech stříhám ze starý hliníkový lopaty (duralovej plech 1,8mm) a místo tý plechový matky normální M5 matičku., když mám po ruce tak to podmáznu silikonem proti drnčení, stačí tečka, silikon zásadně neutrální. Nebo barvou, Alkyton je taky lepidlo :mrgreen:
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
Bomiňo
Junior
Junior
Příspěvky: 248
Registrován: 03.05.2009 21:31
Bydliště: Slovácko

Re: Výfuk

Příspěvek od Bomiňo » 06.08.2023 22:10

Leonardo, už si nepamatuju, jak moc blízko ty plast víčka byly u výfuku, ale fungovalo to.
Ford S-Max 07/2015, 1,5 EB, 118 kW , Titanium,červená Ruby
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno

Karel Sadílek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 179
Registrován: 04.04.2015 22:30

Re: Výfuk

Příspěvek od Karel Sadílek » 09.08.2023 19:03

Chlapci nevíte někdo jaký průměr má trubka mezi středním a zadním tlumičem výfuku u Focuse II 1.6 benzin?
Momentálně to nemohu na autě změřit. Je to cca 40mm, ale já bych to potřeboval přesně.
Díky.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW

Kubiiik
Příspěvky: 1
Registrován: 14.08.2023 15:02

Re: Výfuk

Příspěvek od Kubiiik » 17.08.2023 20:39

Ahoj. Koupil jsem focuse 1.6 74 kW rok 2009 je po výměně tlumiče+koncové trubky. Když auto stojí tak a dám do otáček cca 1800 tak to duní jak nějaký laděný výfuk nebo diravy. Z mechanikem jsme vše kontrolovali a je vše úplně v pohodě a nic neuniká. Je možné že je to nekvalitním tlumičem? Je tam nějaký tlumič ASMET. Když výfuk nachvili zacpem je úplné ticho a jde vidět že ten zvuk jde zezadu. Strašně mi to vadí myslíte že vyměnit tlumič za kvalitnější? Děkuji moc za rady :perfect:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24785
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Výfuk

Příspěvek od ZaQik » 18.08.2023 14:21

pokud to jde skutecne zezadu (tj. neni dira v hadici v motorovem prostoru) a vyfuk je bez poskozeni (tj. zadna dira), tak puvodni majitel mohl pouzit ladenou koncovku nebo cely tlumic (ale spis bych to videl na koncovku, je to levnejsi)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 13.09.2023 14:37

vladka1 píše: 19.07.2023 17:57 To těsnění na fotce těsní tim kovovým kroužkem kolem "díry", je dobrý podmáznout ho tmelem na vejfuky (lehce!! aby se tmel nesypal a neucpával kat; zvenku kolem kroužku se může podmáznout víc, zásada je aby to nevlejzalo do vejfuku). Silikon nemá potřebnou tepelnou odolnost...
Měl jsi pravdu, silikon to při těchto teplotách nevydrží dlouho. Já mám po 2 měsících ježdění pocit, že tam slyším zase nějaké netěsnosti. Ještě jsem neměl čas vlézt pod auto a pořádně to osahat, ale čekal bych, že je to z toho místa, kde jsou spojené 2 příruby (za katem) a kam jsem dával na to placaté těsnění trochu vysokoteplotního silikonu - download/file.php?id=187041. Otázka je tedy znovu ta samá - čím to udělat na druhý pokus správně?

Napadají mě tyto varianty:

- ponechat těsnění a trochu ho podmazat tmelem na výfuky (tím cementovým, co časem ztvrdne a potenciálně se vydrolí) ?
Tesnici-pasta_cement.jpg
- ponechat těsnění a podmáznout silikonem (větší množství) nebo zkusit udělat nějaký mix silikonu (vnější okraj) a toho tmelu (vnitřní okraj) ? download/file.php?id=187040
Tesnici-pasta_silikon.jpg
- dát jiné těsnění - ocelové, měděné nebo vyříznout něco z měkčího plechu (hliník asi ne - to galvanicky koroduje - viz zkušenosti se žáruvzdorným krytem - nebo že by na tom výfuku to šlo, když se voda teplem odpaří ?)
Tesnici-krouzky.jpg
- další možnosti - pohrát si s obroušením přírub, aby byly dokonale hladké a těsnily "na sucho" ?
(zřejmě v kombinaci s očištěným původním těsněním od Bosalu - download/file.php?id=187019)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 19.09.2023 12:02

Zkontroloval jsem situaci na výfuku a je to opravdu tak, silikon už v tom prvním spoji na přírubě za katalyzátorem netěsní.
Tj. částečně se asi vypálil a i ten spoj je mechanicky volnější. Zkusím ho tedy dotáhnout a doplnit nějakým těsněním.

Pročítal technické listy a popisky na balení v obchodech u různých tmelů a zjistil jsem, že u toho tmelu je výslovně psáno, že odolává vibracím:
(ve specifikaci teplot je trochu guláš, přestože jsou všechny tmely z této kategorie založeny na stejné chemické bázi (křemičitan sodný a anorganická plniva), tak tam píšou cokoliv mezi 500 - 1500°C - hezký příklad toho jak je něco "ztraceno v překladu")
Pasta-na-vyfuky_bila-1500st.jpg
Zatímco ta varianta kamnářského tmelu je nevhodná, tam je v popisce, že po vytvrzení není odolný vibracím a proto se nehodí pro automobilové aplikace:
Kamnarsky-tmel.jpg
Tak to zkusím s tím "auto-tmelem" do 1500°C a uvidíme. Asi to bude kompletní cirkus s demontáží podvozkové příčky, abych se k té přírubě dostal...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Výfuk

Příspěvek od vladka1 » 19.09.2023 18:17

19.07.2023 17:57
Asi nejlepší je vyhodit si příruby ven, vyrezlou těsnicí plochu zabrousit příp. vyvařit + zabrousit, změřit jestli příruba neni prohlá pokud je tak srovnat do roviny. Nebo navařit celou novou přírubu (jde to nechat vypálit laserem v kdejaký fabrice klidně z nerezu a třeba i udělat jí na 4 šrouby..) Na autě s blbým přístupem se to dělá hůř...
Kamnářský tmel by se rychle rozsypal, použij "cokoliv" na vejfuky..
Nerovnosti typu "široké mělké údolí" který jedno těsnění nevezme jdou vyřešit že se daj dvě těsnění na sebe, "úzký zářez" se dohoní tmelem. Tmel dát tak aby nevylejzal dovnitř vejfuku (a neucpával kat), směrem ven z příruby to nevadí, tj. na vnitřní kraj kroužku jen slabou nezbytně nutnou vrstvu a směrem ven může být silnější.. Zas taková věda to neni...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 27.09.2023 13:46

Tak jsem to zatím "dotěsnil" tím nejjednodušším způsobem. Vlezl jsem pod auto (na nájezdech) a zjistil jsem, že po "vypálení" silikonu se tam udělala vůle mezi přírubami. Tak jsem to zkusil dotáhnul očkovými klíči č. 15 (matka M10) a 17 (šroub s šestihrannou hlavou) a naštěstí jsem se tam dostal přes příčku, kterou jsem tedy tentokráte nemusel demontovat. Tím si ty příruby sedly na to původní těsnění od Bosalu a zatím (po 2h jízdy na dálnici) to vypadá, že to těsní (tj. neslyším prdlavý zvuk ze spoje a ani rukou tam necítím, že by to foukalo).
Tak jsem se vlastně dostal zpět na variantu "na sucho" jak původně navrhoval stano v příspěvku z 21.9.2022.
Pro připomenutí obrázek komponent zde: viewtopic.php?t=2276&start=259
Rozdíl je v tom, že když jsem to dělal "na sucho" v 07/2023 s čistými díly, tak to netěsnilo.
Ale teď v 09/2023 (když jsou na přírubě zbytky vypáleného silikonu a možná nějaké saze z výfuku) tak už to jakžtakž těsní. :dih:
Takže to asi takto zatím nechám být a budu pozorovat, jak se to vyvíjí.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk

Příspěvek od gargulakj » 11.12.2023 18:57

Reším stejný problém s netěsností na přírubě. Jaké to máš těsnění? Jak je silné? Mám ty přiruby taky docela nerovné, takže ideální by byla guma co vydrží teplotu :D bohužel nic takového nenašel.

Přemýšlím ještě nad měděným kroužkem místo těsnění, nemá s tím někdo zkušenost?
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 333
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výfuk

Příspěvek od LeonardoTM » 21.12.2023 13:11

gargulakj píše: 11.12.2023 18:57 Reším stejný problém s netěsností na přírubě. Jaké to máš těsnění? Jak je silné? Mám ty přiruby taky docela nerovné, takže ideální by byla guma co vydrží teplotu :D bohužel nic takového nenašel.

Přemýšlím ještě nad měděným kroužkem místo těsnění, nemá s tím někdo zkušenost?
No, ideální řešení asi neexistuje, protože je tam zapotřebí něco měkkého, co zároveň vydrží vysoké teploty.
Já jsem postupoval tak, že jsem tam dal normální těsnění (např. Bosal 256-087 - nějaký normální plech)
download/file.php?id=187019
a doplnil to vrstvou silikonu na motory (do 350°C),
download/file.php?id=187040
který se za pár měsíců provozu vypálil, tak jsem znovu 2x vlezl pod auto a přírubu dotáhnul.
Mezitím se tam udělaly nějaké saze a ty asi ty netěsnosti dotěsnily.
Asi to není úplně těsné, ale lepší, než prdlající výfuk před tím a dál to asi nebudu řešit.

Měděné těsnění by bylo super, ale to pro správné dotažení potřebuje několik šroubů (ideálně tak 4-6 a ne jen 2) a ještě vhodně upravenou přírubu (např. s profilem, který se do toho těsnění zakousne), takže to na tento výfuk bez dalších úprav není vhodné.

Doporučuji tam napatlat buď ten silikon (po čase se vypálí) nebo nějaký tmel na výfuky (po čase se vydrolí), obojí v tenké vrstvě a po několika týdnech provozu to zkontrolovat a případně dotáhnout...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů