Já myslím, že ten tvar "kroužek" je z funkčního hlediska vlastně správně.pkadecka píše: 13.07.2023 15:33 Tady mají nějaký kroužek z materiálu "ocelová vlna" https://www.autokelly.cz/Product/MTS-02-9288/12619551/
Když se detailněji podívám na ty příruby u Fordu, tak na novém středním tlumiči je to rovná plocha přes celou přírubu.
Na straně vlnovce je to příruba, která má kolem vnitřní trubky takový vystouplý kroužek, na který by právě takové kruhové těsnění dobře sedělo. Jen při montáži to bude torchu komplikované, jak si ho tam přidržet (bude to chtít více rukou).
Na jednoduchou montáž je právě praktické to těsnění z níže uvedené fotky, které se samo drží pomocí těch děr pro šrouby.
U tohoto těsnění je ale zase nevhodné, jak je to v horní a dolní části vlastně tenké (ani ne 0,5 cm, červená šipka) a ještě z toho je polovina nějaký kroužek z tvrdšího materiálu (modrá šipka), co vůbec nešel zmáčknout. Tj. nevyužívá vůbec celou aktivní plochu doteku.
Tenhle design snad funguje u dokonale rovných (tj. nových) přírub), ale na starších (částečně zkorodovaných) přírubách to prostě nasucho nemůže těsnit!
BTW - ten starý tlumič výfuku měl těsnění, co vypadalo jako 2 tenké hladké plíšky bez perforování...
Nebo je to naopak nějaký hluboce promyšlený design u kterého se třeba počítá s tím, že tuhé částice z nedokonale spáleného paliva (tj. saze) vlastně tento prostor vyplní a dotěsní
