Stránka 179 z 279
Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 10:11
od ZaQik
ano, kdyz toci starter
ano, naprazdno muze mit pres 12V a pri startu i pod 9V (nedrzi kapacitu)
ano, po nastartovani meris altik a ne baterii
Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 10:12
od Dirt87
zaQik : Děkuju za objasnění

Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 11:26
od C-Maxis
Základní diagnostika:
-natočí to motor
-nenatočí to motor
Pokud to natočí i kolem 0°C, pak bych primární problém v baterii neviděl (i když může být nedobrá).
Kdyby při točení startérem klesla pod 9 V, není problém v nízkém nabití, ale dělá ti PáPá.
Long story short:
Jestli nastartuješ, není tvým hlavním problémem baterie.
Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 11:45
od Dirt87
C-Maxis :
No u mě to asi tak jednoduchý nebude,natočí/nenatočí
Když byla baterka nabitá z nabíječky,tak auto 3 hodiny jízdy úplně v pohodě(chytlo hned,žádné projevy slabé baterky)
Pak mi to dvakrát zdechlo a znovu nastartovalo,když se to stalo potřetí,tak neotočil startér a o 15 minut později šlo zas nastartovat ale hned to zdechlo...trochu zamotaný,já vím
Možná mylně ale furt tam vidím tu souvislost s tím,jak to nedobíjelo před repasem altíku(zase ho sem motám ale to jen pro ujasnění,podle všeho by měl být OK),než byl problém s dobíjením,tak auto 3 roky úpně v pohodě,kvůli tomu to zatím neřeším např.v sekci startér a podobně.
Dělá ti pápá?Tím myslíš furt tu baterku doufám

Cca ve 4 proběhne ten test s multimetrem,tak uvidíme
Jinak se sehnala ještě jedna baterka na zkoušku,cca 2 roky stará,do teď byla v dieselu a je to myslím 75ah,měla by být zdravá,tak jí tam hodíme a uvidíme co se bude dít

Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 12:13
od C-Maxis
JJ, prozatím PáPá od baterky.
Trochu to vypadá, že baterka trochu stíhá/ nestíhá. Skoro to na mě působí, že by problém byl asi v dobíjení.
Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 12:32
od Dirt87
No problém v dobíjení(myšleno od samotného altíku a cesty k baterce) bych tedy měl poznat tím testem s multimetrem,že?pokud by to neukazovalo cca 14V ...
jestli bude ukazovat méně,tak je to jasný ale jestli bude ukazovat kolik má,tak to asi nezvládá ta baterka,ne?
a až do testu s multimetrem sem nic nenapíšu,nechci to tu zaflákat a nasr*t adminy

Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 17:51
od Dirt87
Přátelé tak že asi tak:
Původní baterka-v klidu 12,38V,klíček v poloze 2 12,31V,nastartovat nešlo
Půjčená baterka-v klidu 12,15V,klíček v poloze 2 11,93V a po nastartování 14V(při zapnutí světel a ofuku +- stejně 14V,trochu to kolísalo,minimum 13,98V)
Při startování se neví,byl na to sám,tak to nemohl sledovat

Zítra budu doma,tak se bude testovat dál...jen nevím jak,má se to nechat třeba delší dobu nastartovaný a stále měřit?
Vidíte někde nějakou chybu?
Jo a diagnostický test co se dělá přes budíky ukazuje napětí baterie u volnoběhu +- 12,5 a v otáčkách 2500-3000 +-13,5 ....je to tak správně?
Re: Baterie
Napsal: 26.01.2016 21:07
od Specík
Nech si baterku změřit... Neznamená, že pokud má dobrou voltáž, že je v pořádku, mulťákem to nepoznáš

Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 08:18
od C-Maxis
Nešlo nastartovat= problém. 12,5 V na volnoěh je teda dle mého dost málo.
Baterie není od altíku dobíjená (dostatečně).
Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 08:21
od Dirt87
A kolik je podle tebe tak průměr na volnoběh a kolik na otáčky?
Podotýkám,že to ukazoval test na přístrojovce,multimetr po startu +-14V
Jinak u mě volnoběh 800
Nešlo nastartovat s původní,s půjčenou ano.
Teď auto startuje a jezdí ale čekám to znovu,přesně tak to bylo i s původní když tam šla hned z nabíječky.
Jinak dneska-zítra půjdou obě baterky na zátěžák...
Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 09:04
od vitut
Mereni na baterce pri behu motoru ukazuje cca 14 V, ne? Napeti v budikach bych nebral uplne vazne. Pokud se po cca 1 minute behu motoru nerozsviti kontrolka dobijeni, ve vsech otackach bez odberu meris cca 14 V (regulovanych na 0,1 V) a pri zapnutych spotrebicich neklesne pod 13 V, pak je altik v poradku. Je divny, ze puvodni baterka vubec nereagovala na zatez po zapnuti klicku (bez poklesu napeti), u zapujcene mi to sedi vice, i kdyz ta baterka neni uplne nabita. Podle meho se stara baterie tvari nabita, ale je na odpis ...
Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 09:29
od Dirt87
vitut:
jj,ukazuje 14V,kontrolka nesvítí od repasu...zatím to vypadá že altík OK.
Já bych to teď viděl na ten zátěžák obou baterek.Ta původní Varta bude podle mě KO.
Ta půjčená je ...ehm....starline 70ah...

a můžu jí odkoupit za 500(jestli projde zátěžákem).
No a pak se uvidí,asi diagnostika a aby se na to celkově někdo podíval.
Třeba je to jen tou baterkou ale raději počítám že ne

Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 13:43
od vladka1
Dirt87 píše:vitut:
jj,ukazuje 14V,kontrolka nesvítí od repasu...zatím to vypadá že altík OK.
Já bych to teď viděl na ten zátěžák obou baterek.Ta původní Varta bude podle mě KO.
Ta půjčená je ...ehm....starline 70ah...

a můžu jí odkoupit za 500(jestli projde zátěžákem).
No a pak se uvidí,asi diagnostika a aby se na to celkově někdo podíval.
Třeba je to jen tou baterkou ale raději počítám že ne

Já tipuju na zničení baterky úplným vybitím po zdechnutí alternátoru... Viz:
http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody
- Ca/Ca technologie baterie jejichž desky jsou pro vyšší tuhost legovány vápníkem. , proto baterie tohoto principu bývají bezúdržbové. Snesou vyšší proudy, ale v případě hlubokého vybití vyžadují speciální postupy následného nabíjení, jihž nejsou levné hobby nabíječe schopné. V případě hlubokého vybití k hranici 10,5V se obvykle úplně zničí.
Hluboké vybití nastane když akumulátor zcela vybijete, a ponecháte ho tak několik dnů. Baterie upadne do stavu hlubokého vybití, měřené napětí voltmetrem (bez zatížení) poklesne pod 10,5V, uvnitř baterie započne proces sulfatace. Autobaterie, která se nachází ve stavu hlubokého vybití, nejde nabít běžnou hobby nabíječkou (ta nabíjení buď vůbec nespustí, nebo se přehřívá) vyžadují speciální postupy následného nabíjení. Na autobaterii poškozenou hlubokým vybitím s následnou sulfitací se nevztahuje záruka.
Sulfitace při hlubokém vybití baterie dochází k nárůstu krystalů síry, které jsou velmi ostré, snadno propojí pozitivní desky s negativními a způsobí tak zkrat daného článku. Míra sulfatace závisí na hloubce vybití a trvání tohoto stavu. Zcela vybité Ca/Ca baterii stačí k úplnému zničení i jediný den.
Originál na mojem FoFo byla Varta vyrobená ve Španělsku. Do Focuse jedině Kalciovku (Focus má vyšší dobíjecí napětí než obvykle a klasickou baterku by to rychle zničilo)
Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 14:19
od Specík
Jasný, určitě baterka - mám doma dvě, tváří se spokojeně - voltáž ukazují dobrou, ale auto nenatočí - nemají startovací napětí

Re: Baterie
Napsal: 27.01.2016 14:26
od C-Maxis
Napětí není až takový problém. Ale proud ...