Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9479
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Co to je ten koeficient co snížily? A tenhle koeficient se bude týkat jenom autům co mají DPF, nebo všech aut?
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
nevim, zda je vhodne cist PR clanky :-). Byvaj tam polopravdy.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9479
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Před dvěma roky se tu trochu řešili moje emise. Dva roky utekly jako voda, s autem jsem nic nedělal, pouze dolil aditiva do filtru a nejl 51 tis. km (celkem 170 tis.).
Hodnoty z dnešních emisí:
Hodnota kouřivosti: 0,02
Rozptyl kouřivosti: 0,01.
Diagnostika bez závad. U emisí jsem opět nemohl zůstat.
Hodnoty z dnešních emisí:
Hodnota kouřivosti: 0,02
Rozptyl kouřivosti: 0,01.
Diagnostika bez závad. U emisí jsem opět nemohl zůstat.

- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nedavno jsem cetl jak to je.
Kourivost s filtrem je 0,01 0,02 ... = nic.
Na stitku je ale 0,50 0,51 0,52 ....
Jak auto starne a filtr se zaplnuje, tak se toleruje navyseni kourivosit o 0,5. To je 0,01 + 0,5 = 0,51 co je na stitku.
S hodnotou 0,5 pracuje i nase STK ovsem doted to delala spatne. Podivali se na stitek aha 0.51 a k nemu pripocetli tech 0,5 = 1,01 Takovou kourivost ma auto bez filtru (nektere maji i 0,8), tak tam prosla vsechna auta (v dobrem technickem stavu = bez obrovske kourivost napr s vadnym turbem) i s vykuchanym filtrem.
Nekdy do cervna je prechodny stav a muze se merit podle stareho i noveho postupu. Ze nekomu nameri 0,01 bez filtru, to je bud na nobelovku nebo na paragraf.
Kourivost s filtrem je 0,01 0,02 ... = nic.
Na stitku je ale 0,50 0,51 0,52 ....
Jak auto starne a filtr se zaplnuje, tak se toleruje navyseni kourivosit o 0,5. To je 0,01 + 0,5 = 0,51 co je na stitku.
S hodnotou 0,5 pracuje i nase STK ovsem doted to delala spatne. Podivali se na stitek aha 0.51 a k nemu pripocetli tech 0,5 = 1,01 Takovou kourivost ma auto bez filtru (nektere maji i 0,8), tak tam prosla vsechna auta (v dobrem technickem stavu = bez obrovske kourivost napr s vadnym turbem) i s vykuchanym filtrem.
Nekdy do cervna je prechodny stav a muze se merit podle stareho i noveho postupu. Ze nekomu nameri 0,01 bez filtru, to je bud na nobelovku nebo na paragraf.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
No, já tam filtr mám (původní). V roce 2012 naměřeno 0,01, o dva roky později 0,25 a teď 0,02.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nemyslel jsem tebe, nekdo tady psal, ze bez filtru mel 0,01.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Z uživatelského hlediska např při výběru auta je škoda času hledět na emisní limity, když dodržovat neumí ani výrobci. Viz 1.0 eb na úrovni euro 3 v reálném provozu.
Pardon za částečný OT
Pardon za částečný OT
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Co konkretne myslis? CO2 nebo PM?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Uživatel by měl auto udržovat zhruba v takovém stavu, jako vyjelo z továrny. Tam to nějak navrhli a nějak poskládali, aby to splňovalo nějaké parametry, včetně těch emisních.
Když si někdo vykuchá kat nebo DPF, protože bez něj to přece taky jezdí, co si o něm myslet? Jinak se jede za dieslem, který má všechno v cajku a jinak za krámem, který pro oblak kouře není ani vidět. V autě si můžu uzavřít vnitřní okruh, pokud to stihnu včas... ale když jdu po ulici, tak tu možnost nemám. Jednou tu budeme nosit roušky, jako v Japonsku.
O tom je celé tohle vlákno. Když má někdo psa, taky by po něm nemusel sbírat hovna, protože z uživatelského hlediska je to přece jedno.
Argumenty typu "proč bych měl já dělat tohle, když on to taky nedělá", jsou jak z mateřské školky. Nebo jako když se Kalousek z Babišem dohadujou, kdo z nich je větší zloděj.
Když si někdo vykuchá kat nebo DPF, protože bez něj to přece taky jezdí, co si o něm myslet? Jinak se jede za dieslem, který má všechno v cajku a jinak za krámem, který pro oblak kouře není ani vidět. V autě si můžu uzavřít vnitřní okruh, pokud to stihnu včas... ale když jdu po ulici, tak tu možnost nemám. Jednou tu budeme nosit roušky, jako v Japonsku.
O tom je celé tohle vlákno. Když má někdo psa, taky by po něm nemusel sbírat hovna, protože z uživatelského hlediska je to přece jedno.
Argumenty typu "proč bych měl já dělat tohle, když on to taky nedělá", jsou jak z mateřské školky. Nebo jako když se Kalousek z Babišem dohadujou, kdo z nich je větší zloděj.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nicco: Ze na neho vobec reagujes. Uplne priezracne rypanie a provokacia. Mal potrebu rypnut, ze aj benziny porusuju emisne normy, takze odstranenie filtra z chrochtaku je ok.
pkadecka: Suhlas. A takymto zmyslanim mozme snivat o tom, ze sa budeme mat ako na zapade. V prvom rade treba zmenit spravanie, potom bude aj taka zivotna uroven.
vita: Som zvedavy na meranie, podla ktoreho to je Euro 3.
pkadecka: Suhlas. A takymto zmyslanim mozme snivat o tom, ze sa budeme mat ako na zapade. V prvom rade treba zmenit spravanie, potom bude aj taka zivotna uroven.
vita: Som zvedavy na meranie, podla ktoreho to je Euro 3.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Ak myslel pevne casti u priamovstrekovych benzinov, tak tie sa zatial nemeraju ani pri homologiacii a uz vobec nie na STK. U najbeznejsich TSI prakticky nie je poznat nejaky dym. Nieco uz sa da vidiet na sportovych modeloch typu Porsche alebo Insignia OPC pri plnom plyne (ciernym vyfukom tohoto auta casto operuju v Svete Motoru a Autodiesel). Ale je toho nasobne menej nez pri nafte (tipujem, ze OPC sa pod plym plynom dostane na hodnoty dieselu s DPF s toleranciu 0,50) a potom kolko takych aut bezne jazdi po cestach. Tam niekde hladam dovod, preco benzinaky este nedostali DPF.
S realnymi CO2 maju problem vsetci, to suvisi s meracim cyklom NEDC. Neda sa to porovnat s tym, co teraz predvadzaju automobilky s NOx.
Vnutorna recirkulacia sa da zapnut, ale len v pripade ze neprsi, inak sa zacnu zamlzovat okna a chodci a cyklsiti maju vnutornu recirkulaciu tak na 30sekund.
S realnymi CO2 maju problem vsetci, to suvisi s meracim cyklom NEDC. Neda sa to porovnat s tym, co teraz predvadzaju automobilky s NOx.
Vnutorna recirkulacia sa da zapnut, ale len v pripade ze neprsi, inak sa zacnu zamlzovat okna a chodci a cyklsiti maju vnutornu recirkulaciu tak na 30sekund.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Emisní normy se vyvíjejí, kdysi nebyly vůbec žádné. Vyvíjejí se i auta, kdysi jsme jezdili na olovnatý benzín a měli jsme karburátor. I diesly prošly vývojem, kdysi se v osobních autech nepoužívaly vůbec nebo velice vyjímečně.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Uz jsem to asi nasel:
http://www.autorevue.cz/s-plnenim-emisi ... bmw-a-ford
Jedna se o NOx.
To bude neco jako pred 20 lety s vrstvenim a spalovanim chude smesi - ruzne ty FSI, HPi, IDE nebo GDI:
http://www.auto.cz/technika-prime-vstri ... urzu-94748
http://www.autorevue.cz/s-plnenim-emisi ... bmw-a-ford
Jedna se o NOx.
To bude neco jako pred 20 lety s vrstvenim a spalovanim chude smesi - ruzne ty FSI, HPi, IDE nebo GDI:
http://www.auto.cz/technika-prime-vstri ... urzu-94748
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Já ani tak nerypam, mám jiné hobby.
System je poměrně nespravedlivý, příklad: já jako cyklista musím dýchat nox z 30 let staré Tatry, která splňuje své emise. To systému nevadí.
Naopak systém vyžaduje aby moje auto mělo x krát lepší emise než tatra. Běda jak budu mít nox vyšší...
Tatra tu bude ještě 15 let, moje auto ne.
Konkrétně zlepšení pro mě do budoucna nevidím, evidentně ani nové produkty v reálu situaci moc nepomáhají. Splní testy a konec, bez ohledu na to, co je v provozu vypouští
System je poměrně nespravedlivý, příklad: já jako cyklista musím dýchat nox z 30 let staré Tatry, která splňuje své emise. To systému nevadí.
Naopak systém vyžaduje aby moje auto mělo x krát lepší emise než tatra. Běda jak budu mít nox vyšší...
Tatra tu bude ještě 15 let, moje auto ne.
Konkrétně zlepšení pro mě do budoucna nevidím, evidentně ani nové produkty v reálu situaci moc nepomáhají. Splní testy a konec, bez ohledu na to, co je v provozu vypouští
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů