Stránka 19 z 20
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 22.12.2015 16:51
od phofy
Co to je ten koeficient co snížily? A tenhle koeficient se bude týkat jenom autům co mají DPF, nebo všech aut?
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 22.12.2015 17:39
od vita_k
nevim, zda je vhodne cist PR clanky :-). Byvaj tam polopravdy.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 22.12.2015 18:06
od phofy
To s tebou souhlasím

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 26.04.2016 09:38
od Stanley_vy
Před dvěma roky se tu trochu řešili moje
emise. Dva roky utekly jako voda, s autem jsem nic nedělal, pouze dolil aditiva do filtru a nejl 51 tis. km (celkem 170 tis.).
Hodnoty z dnešních emisí:
Hodnota kouřivosti: 0,02
Rozptyl kouřivosti: 0,01.
Diagnostika bez závad. U emisí jsem opět nemohl zůstat.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 26.04.2016 10:09
od Nicco
Nedavno jsem cetl jak to je.
Kourivost s filtrem je 0,01 0,02 ... = nic.
Na stitku je ale 0,50 0,51 0,52 ....
Jak auto starne a filtr se zaplnuje, tak se toleruje navyseni kourivosit o 0,5. To je 0,01 + 0,5 = 0,51 co je na stitku.
S hodnotou 0,5 pracuje i nase STK ovsem doted to delala spatne. Podivali se na stitek aha 0.51 a k nemu pripocetli tech 0,5 = 1,01 Takovou kourivost ma auto bez filtru (nektere maji i 0,8), tak tam prosla vsechna auta (v dobrem technickem stavu = bez obrovske kourivost napr s vadnym turbem) i s vykuchanym filtrem.
Nekdy do cervna je prechodny stav a muze se merit podle stareho i noveho postupu. Ze nekomu nameri 0,01 bez filtru, to je bud na nobelovku nebo na paragraf.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 26.04.2016 10:19
od Stanley_vy
No, já tam filtr mám (původní). V roce 2012 naměřeno 0,01, o dva roky později 0,25 a teď 0,02.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 26.04.2016 10:29
od Nicco
Nemyslel jsem tebe, nekdo tady psal, ze bez filtru mel 0,01.
Napsal: 27.04.2016 06:52
od vita_k
Z uživatelského hlediska např při výběru auta je škoda času hledět na emisní limity, když dodržovat neumí ani výrobci. Viz 1.0 eb na úrovni euro 3 v reálném provozu.
Pardon za částečný OT
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 27.04.2016 09:30
od Nicco
Co konkretne myslis? CO2 nebo PM?
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 27.04.2016 09:37
od pkadecka
Uživatel by měl auto udržovat zhruba v takovém stavu, jako vyjelo z továrny. Tam to nějak navrhli a nějak poskládali, aby to splňovalo nějaké parametry, včetně těch emisních.
Když si někdo vykuchá kat nebo DPF, protože bez něj to přece taky jezdí, co si o něm myslet? Jinak se jede za dieslem, který má všechno v cajku a jinak za krámem, který pro oblak kouře není ani vidět. V autě si můžu uzavřít vnitřní okruh, pokud to stihnu včas... ale když jdu po ulici, tak tu možnost nemám. Jednou tu budeme nosit roušky, jako v Japonsku.
O tom je celé tohle vlákno. Když má někdo psa, taky by po něm nemusel sbírat hovna, protože z uživatelského hlediska je to přece jedno.
Argumenty typu "proč bych měl já dělat tohle, když on to taky nedělá", jsou jak z mateřské školky. Nebo jako když se Kalousek z Babišem dohadujou, kdo z nich je větší zloděj.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 27.04.2016 10:00
od stano.
Nicco: Ze na neho vobec reagujes. Uplne priezracne rypanie a provokacia. Mal potrebu rypnut, ze aj benziny porusuju emisne normy, takze odstranenie filtra z chrochtaku je ok.
pkadecka: Suhlas. A takymto zmyslanim mozme snivat o tom, ze sa budeme mat ako na zapade. V prvom rade treba zmenit spravanie, potom bude aj taka zivotna uroven.
vita: Som zvedavy na meranie, podla ktoreho to je Euro 3.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 27.04.2016 10:22
od Nicco
Ak myslel pevne casti u priamovstrekovych benzinov, tak tie sa zatial nemeraju ani pri homologiacii a uz vobec nie na STK. U najbeznejsich TSI prakticky nie je poznat nejaky dym. Nieco uz sa da vidiet na sportovych modeloch typu Porsche alebo Insignia OPC pri plnom plyne (ciernym vyfukom tohoto auta casto operuju v Svete Motoru a Autodiesel). Ale je toho nasobne menej nez pri nafte (tipujem, ze OPC sa pod plym plynom dostane na hodnoty dieselu s DPF s toleranciu 0,50) a potom kolko takych aut bezne jazdi po cestach. Tam niekde hladam dovod, preco benzinaky este nedostali DPF.
S realnymi CO2 maju problem vsetci, to suvisi s meracim cyklom NEDC. Neda sa to porovnat s tym, co teraz predvadzaju automobilky s NOx.
Vnutorna recirkulacia sa da zapnut, ale len v pripade ze neprsi, inak sa zacnu zamlzovat okna a chodci a cyklsiti maju vnutornu recirkulaciu tak na 30sekund.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 27.04.2016 11:21
od pkadecka
Emisní normy se vyvíjejí, kdysi nebyly vůbec žádné. Vyvíjejí se i auta, kdysi jsme jezdili na olovnatý benzín a měli jsme karburátor. I diesly prošly vývojem, kdysi se v osobních autech nepoužívaly vůbec nebo velice vyjímečně.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 27.04.2016 11:30
od Nicco
Uz jsem to asi nasel:
http://www.autorevue.cz/s-plnenim-emisi ... bmw-a-ford
Jedna se o NOx.
To bude neco jako pred 20 lety s vrstvenim a spalovanim chude smesi - ruzne ty FSI, HPi, IDE nebo GDI:
http://www.auto.cz/technika-prime-vstri ... urzu-94748
Napsal: 27.04.2016 18:22
od vita_k
Já ani tak nerypam, mám jiné hobby.
System je poměrně nespravedlivý, příklad: já jako cyklista musím dýchat nox z 30 let staré Tatry, která splňuje své emise. To systému nevadí.
Naopak systém vyžaduje aby moje auto mělo x krát lepší emise než tatra. Běda jak budu mít nox vyšší...
Tatra tu bude ještě 15 let, moje auto ne.
Konkrétně zlepšení pro mě do budoucna nevidím, evidentně ani nové produkty v reálu situaci moc nepomáhají. Splní testy a konec, bez ohledu na to, co je v provozu vypouští