Stránka 19 z 20
Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 11:17
od LeonardoTM
Už se to tu řešilo mnohokrát, ale také bych přispěl - podle mého nezáleží tolik na výrobci, jako spíš na konkrétním typu svíčky.
Já mám moc dobré zkušenosti s náhradou originál svíček za ty iridiové, zlepšil se tím volnoběh a vůbec chování v nízkých otáčkách.
Malý pozitivní vliv to mělo i na spotřebu (tím, že to v těch nižších otáčkách táhne a není potřeba to tolik vytáčet).
Jezdím na normální benzin (i když ty iridiové jsou někdy specifikované jako pro CNG/LPG a mají tak menší odtrh).
Staré svíčky - "levný" originál s měděnou nebo niklovou střední elektrodou - např. Bosch HR7MEV = 0242229785 nebo 0242236633
Nové svíčky - "lepší" alternativa s iridiovou střední elektrodou, např. Bosch HR7NII332W = 0242236574 nebo 0242236663
Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 11:47
od stano.
Sklepni odtrh standarnej sviecky na iridiovu a vysledok bude pravdepodobne rovnaky.
Standard ma 1,3 a iridione LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.
Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 12:17
od LeonardoTM
stano. píše: 12.07.2021 11:47
Sklepni odtrh standarnej sviecky na iridiovu a vysledok bude pravdepodobne rovnaky.
Standard ma 1,3 a iridiove LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.
Jo, to máš asi pravdu, standard má 1,3 (později korigovaný na 1,2 mm) a iridiové 0,9 mm (později 0,8 mm).
To jsou právě ta dvě rozdílná čísla, co jsem psal do příspěvku. Takže úprava odtrhu by mohla pomoci v těch nízkých otáčkách.
Zůstal by pak už jen rozdíl v plánované životnosti - standard má doporučený interval výměny 60tkm, iridiové 90tkm.
Já měnil standardní po 80tkm a už nebyly dobré (cukalo to), zatímco na iridiových mám už najeto 100tkm a stále fungují dobře...
Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 12:53
od Brodys
Zase odtrh pod 1 údajně také nepřispívá životnosti cívky. S dnešní cenou svíček nemá cenu laborovat, vzít originál a měnit klidně každou druhou výměnu oleje

Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 16:15
od LeonardoTM
tommanak píše: 10.02.2019 10:19
Zdravim , chtel bych se zeptat mate nekdo zkusenosti se ctyrbodovyma svickama do fofo mk2 1,6 ti vct ? Znami je furt vychvaluje ale ma je v jinem aute tak by me zajimali fordacke zkusenosti
No, možná trochu pozdě, ale přece...
Zkoušel jsem v letech 2013-2015 typ od Brisku ROR15LGS. Stejný design 4 elektrod nabízí třeba ještě Bosch pod názvem Super 4 nebo Autolite pod názvem Racing.
Když je srovnám s OEM specifikací Bosch HR7MEV, tak jsem nepozoroval subjektivní rozdíl. Hledal jsem vliv na spotřebu nebo stabilitu volnoběhu při studených startech. Jediný efekt, který bych mohl popsat bylo, že nová svíčka je lepší, než stará.
Dal jsem je ven po 2 letech (30 tkm, jak doporučuje výrobce) a přešel na ty iridiové s menším odtrhem, u kterých jsem pozoroval větší efekt, a to konkrétně lepší zátah při nižších otáčkách (a s tím pak i trochu nižší spotřeba).
Nejpravděpodobnější příčinou tohoto "vylepšení" bude však zmenšení toho odtrhu z 1,3 na 0,9mm (jak píše Stano o kousek výše).
Od té doby jsem u těch iridiových zůstal (jsou za slušnou cenu a dlouho vydrží).
Důkladnější "test" různých typů je třeba tady (rozdíly minimální...):
https://www.youtube.com/watch?v=jcVF3xL_fzk
Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 16:27
od stano.
Mimochodom, v 1.8 a 2.0, ktore maju uplne rovnaku zapalovaciu cievku, byvali predpisane AYFS-22PP (platinove), so spicatou elektrodou ako tie iridiove, s odtrhom 1,0mm, s dlhsim intervalom vymeny (nepamatam presne cislo, myslim ze 80t km). Na motory 1.4 a 1.6 boli predpisane AYFS-22CB, s plochou elektrodou (hore na obrazku), odtrhom 1,3mm.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.
Re: Svíčky
Napsal: 12.07.2021 22:17
od Stenly
Já mám 2 roky iridiové BRISK a fungují v pohodě.
Spotřebu neřeknu - odvíjí se od toho, zda jedu já, nebo manželka

Re: Svíčky
Napsal: 31.07.2021 23:33
od jojto
V marci 2021 som dal STK/EK so sviečkami Denso TV16TT, ktoré mali cca 40.000km s vozidlom v popise, bez problémov. Za celú životnosť žiaden problém.
Re: Svíčky
Napsal: 05.11.2021 23:41
od Fers
stano. píše: 12.07.2021 16:27
Mimochodom, v 1.8 a 2.0, ktore maju uplne rovnaku zapalovaciu cievku, byvali predpisane AYFS-22PP (platinove), so spicatou elektrodou ako tie iridiove, s odtrhom 1,0mm, s dlhsim intervalom vymeny (nepamatam presne cislo, myslim ze 80t km). Na motory 1.4 a 1.6 boli predpisane AYFS-22CB, s plochou elektrodou (hore na obrazku), odtrhom 1,3mm.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.
Ahoj mám 1.8i Flexifuel (1.8L Duratec-HE PFI FFV(125PS) MI4) a bojuji od koupě s chcípáním po prvním startu na volnoběh a vysokou spotřebou. Svíčky se tam měnil původní majitel před 40tis km, takže je chci vyměnit. Měli by tam jít svíčky Ford 1369704, ale to je trochu široký pojem, když je hledám na internetu..

někdo doporučuje Bosch, někdo Motorcraft nebo NGK. Po jakých konkrétních se prosím podívat? Odtrh případně sťuknu na 1,0 mm snad to v těch nižších otáčkách pomůže. Jo a jezdím na normální Natural 95 + VIF. Díky
Re: Svíčky
Napsal: 06.11.2021 08:22
od jenikHK
Jak jsem zde již někde uváděl, pro Duratec 1.8 (včetně FFV) a 2.0 prodává Ford přeznačené NGK TR6AP-13.
Bez nějakých problémů 60.000km vydrží svíčky v těchto motorech fungovat. Mám zkušenost jak NGK, tak ekvivalentní Bosch, vždy se standardní vzdáleností elektrod.
Problémy s chodem motoru za studena dále řeší:
- vyčištění škrtící klapky od karbonu (+ ev. Přesazení ozubeného kolečka v převodovce mezi klapkou a motorkem)
- přehrání FW v PCM na poslední verze (cca z roku 2012) - zde se trochu obávám, zda taková kalibrace byla dostupná i pro verzi FFV.
Re: Svíčky
Napsal: 06.11.2021 08:41
od stano.
Davam NGK
Re: Svíčky
Napsal: 06.11.2021 12:43
od Fers
Díky pánové, NGK jsem našel s označením NGK 5809, tak snad to bude ono.
Jinak klapka je vyčištěná, kolečko jsem přesazoval, a FW je tam ten nejnovější dostupný (až to dám na diagnostiku, tak se podívám, co tam vlastně je), taky jsem měnil termostat, protože mi přišlo, že se občas zasekne. Měnilo se tam i palivové čerpadlo, jehož součástí je filtr (sítko) paliva + vzduchové filtry a kontrola sání, výfuku, lamba sond. Ještě mě napadly vířivé klapky na sání, ale od nich se žádné pazvuky nelinou, asi jsou ok. Taky jsem našel zmínky, že potenciálně to může být i špatná funkce relé palivového čerpadla.
Re: Svíčky
Napsal: 06.11.2021 18:12
od stano.
Otvor klapku v nadrzi, aby sa vyrovnal tlak a potom nastartuj. Ide to aj prstami, alebo lievikom ak mas. Ak nie, po tankovani ide volnobeh v poriadku?
Re: Svíčky
Napsal: 08.11.2021 18:16
od Fers
Díky za tip, vyzkouším, nálevku mám. Volnoběh dělal problém vždy jen při prvním startování ráno, popř. se musel přidat plyn, aby to nezdechlo. Jen od dnešního rána novinka.. auto nenastartuje, motor točí, ale nenaskočí, což se ještě nikdy nestalo, ani předehřev motoru kabely (Flexifuel)+dobití baterky nepomohlo. Paradoxně to poprvé hodilo na displej hlášku o problému s posilovačem řízení, ale od té doby to žádnou hlášku nepíše, ani chybový kód jsem BT diagnostikou nenašel (spolehlivější diagnostika je na cestě). Ve středu snad dojdou svíčky, tak je vyměním a uvidím, jestli to zabere

jen se obávám, že to bude nějaká jiná nepříjemnost

Re: Svíčky
Napsal: 08.11.2021 20:05
od miki21
Pohledal bych tady na fóru témata, které obsahují slova přepájení a budíky.
