a ze ja to nekde videl , treba v "poznej ho "kecup650 píše:Co povite na nove oznaceni meho FoFo?
LPG - montáže a zkušenosti sem...
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Re: No jasne! Alespon ze zaujal ... Diky za shot!foki píše:a ze ja to nekde videl , treba v "poznej ho "kecup650 píše:Co povite na nove oznaceni meho FoFo?
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
- rakosnicek
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 09.05.2012 08:39
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdar LPGisti,
po 2 letech a 60ti tisíci najetých kilometrech na lpg bych se s Vámi taky chtěl podělit o moje zkušenosti s tímto provozem.
Po vašich názorech a zkušenostech jsem se na začátku roku 2013 rozhodl svůj Ford Focus II 1,6i 74kw předělat na alternativní pohon lpg, i přes to, že v té době auto mělo nájezd už přes 240 tisíc km.
Vybral sem si systém LOVATO s toroidní nádrží na 53 litrů a přímazem paliva VAP-saver. Místo samotné přestavby padlo na NEPTUN HARFA v Praze (na základě kladných referencí na tuhle firmu).
Od chvíle kdy jsem poprvé vyjel z Neptunu s namontovaným systémem nepřišla chvíle, že bych téhle investice a rozhodnutí litoval. Úspora 1 kč/km, bezproblémový chod, výkon motoru srovnatelný s jízdou na benzín, bezporuchovost (sytému lpg
).
Včera přesně 24 měsíců a 1 den po montáži, kdy mě přestala platit 2-letá záruka v Neptunu, a já už nechtěl navštěvovat pro mě vzdálený servis v Praze, jsem navšívil jednoho revizáka na lpg tady u nás na Vysočině v Havl. Brodě. Auto prošlo diagnostikou jak plynovou tak i co se týče stavu auta. Na to mě technik řekl, že u mého auta je nefunkční katalyzátor. O tomto problému, který vznikl hned zhruba po 10-ti tisících kilometrech ujetých na lpg jsem věděl (rozvícená kontrolka motoru a následná diagnostika v Harfě). Tenkrát mě technik v Harfě ujistil, že tehle probém by neměl mít na provoz lpg žádný vliv (snad krom emisí) a tak jsem s rozvícenou kontrolkou najezdil další 50 tisíc km s průměrnou spotřebou do 10 litrů plynu / 100 km. Zmiňuju to proto, protože mě včera technik v Brodě řekl, že to vliv má a zásadní, jak na spotřebu benzínu tak i plynu, protože auto prý jede v nouzovym režimu kde má nastavené určité parametry a řídící jednotka nedokáže přizpůsobovat spotřebu režimu jízdy. Tak kde je pravda ptám se Vás? Pokud má technik z H. Brodu pravdu měnit či neměnit katalyzátor? A na kolik by takováhle "sranda" vyšla?
Závěrem "Lepší s lpg na benzínce pořád býti, než mít tdci v řiti"
po 2 letech a 60ti tisíci najetých kilometrech na lpg bych se s Vámi taky chtěl podělit o moje zkušenosti s tímto provozem.
Po vašich názorech a zkušenostech jsem se na začátku roku 2013 rozhodl svůj Ford Focus II 1,6i 74kw předělat na alternativní pohon lpg, i přes to, že v té době auto mělo nájezd už přes 240 tisíc km.
Vybral sem si systém LOVATO s toroidní nádrží na 53 litrů a přímazem paliva VAP-saver. Místo samotné přestavby padlo na NEPTUN HARFA v Praze (na základě kladných referencí na tuhle firmu).
Od chvíle kdy jsem poprvé vyjel z Neptunu s namontovaným systémem nepřišla chvíle, že bych téhle investice a rozhodnutí litoval. Úspora 1 kč/km, bezproblémový chod, výkon motoru srovnatelný s jízdou na benzín, bezporuchovost (sytému lpg

Včera přesně 24 měsíců a 1 den po montáži, kdy mě přestala platit 2-letá záruka v Neptunu, a já už nechtěl navštěvovat pro mě vzdálený servis v Praze, jsem navšívil jednoho revizáka na lpg tady u nás na Vysočině v Havl. Brodě. Auto prošlo diagnostikou jak plynovou tak i co se týče stavu auta. Na to mě technik řekl, že u mého auta je nefunkční katalyzátor. O tomto problému, který vznikl hned zhruba po 10-ti tisících kilometrech ujetých na lpg jsem věděl (rozvícená kontrolka motoru a následná diagnostika v Harfě). Tenkrát mě technik v Harfě ujistil, že tehle probém by neměl mít na provoz lpg žádný vliv (snad krom emisí) a tak jsem s rozvícenou kontrolkou najezdil další 50 tisíc km s průměrnou spotřebou do 10 litrů plynu / 100 km. Zmiňuju to proto, protože mě včera technik v Brodě řekl, že to vliv má a zásadní, jak na spotřebu benzínu tak i plynu, protože auto prý jede v nouzovym režimu kde má nastavené určité parametry a řídící jednotka nedokáže přizpůsobovat spotřebu režimu jízdy. Tak kde je pravda ptám se Vás? Pokud má technik z H. Brodu pravdu měnit či neměnit katalyzátor? A na kolik by takováhle "sranda" vyšla?
Závěrem "Lepší s lpg na benzínce pořád býti, než mít tdci v řiti"
Ford Focus II 11/2005 1.6 74 kW LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 02.01.2009 18:42
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
To jsou " odborníci" v harfě tam bych si nenechal opravit ani kolo, takoví kazí LPG zástavby a ještě ubezpečují, že je to v pořádku




FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
ty vole, jezdit na servis s očividnou závadou a servis na to nic? brutal
ale jestli jim rakosnicek dá taky referenci pozitiv tak holt smůla pro další
rakosnicek: z toho co píšeš jsi to měl asi celý ty 2 roky taky na párku, co???

ale jestli jim rakosnicek dá taky referenci pozitiv tak holt smůla pro další

rakosnicek: z toho co píšeš jsi to měl asi celý ty 2 roky taky na párku, co???

- rakosnicek
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 09.05.2012 08:39
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak v první řadě jsem věřil technikovi z Harfy kterej mě vždycky ujistil že je to ok (samozřejme sem to neměl na párku, ale z toho co my tam vždycky řekli jsem usoudil že to má vliv na emise při chodu motoru na benzín). Nechal jsem si to dělat na základe kladných referencí na tu firmu, takže me to ted docela překvapilo....
Prosím budte někdo konkrétnější k mym předchozím dotazům. Jak vazna to je závada a jaky to má nyní na provoz vliv, eventuálně kde ho sehnat (vrakoviště, nový..)? Budu rád za každou pomoc a ne za prznění mojí, ne zrovna odborne znalosti aut !
Prosím budte někdo konkrétnější k mym předchozím dotazům. Jak vazna to je závada a jaky to má nyní na provoz vliv, eventuálně kde ho sehnat (vrakoviště, nový..)? Budu rád za každou pomoc a ne za prznění mojí, ne zrovna odborne znalosti aut !

Ford Focus II 11/2005 1.6 74 kW LPG
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
rakosnicek: ono to asi nebude tak horky. Jasny, jezdit s rozsvicenou kontrolkou motoru neni optimalni, ale nemuselo se nic stat. V nouzovym rezimu to taky nejspis nejezdilo, jen se nejspis ridici jednotce motoru nelibily (velke) adaptace vstrikovacich casu, ktere rozhodilo spatne nastavene LPG. Katalizator taky nemen, ten je u benzinu v podstate nesmrtelnej.
Zacni tim, ze si nechas vycist a vymazat chyby z RJ a at se ti podivaji, jak se pohybujou adaptace behem jizdy a v ruznych rezimech jak na benzin tak na LPG (fuel trims, hlavne pak long fuel trim), fordi diagnostika by mela umet vyplivnout celou adaptacni tabulku. Pokud je chyba zde, je treba nechat seridit/opravit LPG.
Nebo je chyba nekde jinde, tezko takhle na dalku diagnostikovat, ale vyctene chyby by mely napovedet
Zacni tim, ze si nechas vycist a vymazat chyby z RJ a at se ti podivaji, jak se pohybujou adaptace behem jizdy a v ruznych rezimech jak na benzin tak na LPG (fuel trims, hlavne pak long fuel trim), fordi diagnostika by mela umet vyplivnout celou adaptacni tabulku. Pokud je chyba zde, je treba nechat seridit/opravit LPG.
Nebo je chyba nekde jinde, tezko takhle na dalku diagnostikovat, ale vyctene chyby by mely napovedet

- rakosnicek
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 09.05.2012 08:39
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak katalyzátor o víkendu vyměněný. Sehnal jsem za 2 tisíce z bouračky (novej ve Fordu 10,490 Kč) s nájezdem 48 tisíc km tak by nějakou dobu mohl vydržet.
Dneska jsem se chystal k plynařovi na diagnostiku aby mě smazal svítící kontrolku motoru (nefunkčnost starýho katu), ale po ujetí 50 kilometrů zhasla sama (?) takže se asi jen zaměřím jak se bude vyvíjet spotřeba
a do tý doby to tam k němu nepovezu.

Dneska jsem se chystal k plynařovi na diagnostiku aby mě smazal svítící kontrolku motoru (nefunkčnost starýho katu), ale po ujetí 50 kilometrů zhasla sama (?) takže se asi jen zaměřím jak se bude vyvíjet spotřeba

Ford Focus II 11/2005 1.6 74 kW LPG
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
protoze lambdy vyhodnotili emise OK , nemusis. to mazat pres PC staci odpojit pres noc baterku a melo by se to taky vymazat
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- nomis
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 26.04.2014 22:58
- Bydliště: SN - SR
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
toto plati len o kontrolke, alebo aj rucicke palivomeru?Mira píše:btw. benzínová ŘJ neví, že jedeš na LPG a tak pořád odpočítává dojezd ... to jen abys nebyl překvapenej, že ti taky kontrolka stavu nádrže zhasne aniž bys natankoval
po 750km odjazdenych na plyne mi rucicka benzinu (tankoval som do plna) klesla o cca stvrtinu. mozem to brat ako realny stav?
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Ručička ukazuje podľa plavaku. Ak nie je pokazeny, je to realny stav.
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
@rakosnicek: spis ti ten technik v Brode pri revizi posteloval nastaveni LPG, a proto ti ted po nekolika nastartovanich zhasla kontrolka. Jestli nic nesteloval, tak cekej, ze se ti kontrolka driv nebo pozdeji rozsviti znova, protoze jsi neodstranil pricinu, ale jen nasledek.
- nomis
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 26.04.2014 22:58
- Bydliště: SN - SR
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
ok, takze mi to tam "pristrekuje" celkom dost, zas na druhu stranu mam spotrebu LPG z rise snov, naposledy som presiel 613km a natlacil 42l.stano. píše:Ručička ukazuje podľa plavaku. Ak nie je pokazeny, je to realny stav.
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988
- rakosnicek
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 09.05.2012 08:39
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Technik samozřejme upravoval palivový mapy lpg a bohatost směsi. Tím že to fouknul i na diagnostiku motoru se chyba smazala ale sotva sem s tim od něj odjel tak zase chyba vyskočila. Potom došlo k výměně katalyzatoru a chyba zmizela sama bez připojení na diagnostiku. S autem sem od ty doby nalital 400 km (dálnice, okresky, město) a chyba uz se neobjevila. Subjektivně auto ted jede líp a i spotřeba na bc je cirka o 0,7 litru menší než dříve. Myslím že to mel ten katalyzator fakt za sebou, zitra jde do výkupusitalik píše:@rakosnicek: spis ti ten technik v Brode pri revizi posteloval nastaveni LPG, a proto ti ted po nekolika nastartovanich zhasla kontrolka. Jestli nic nesteloval, tak cekej, ze se ti kontrolka driv nebo pozdeji rozsviti znova, protoze jsi neodstranil pricinu, ale jen nasledek.

P.S. předtím s tou chybou když jsem auto vytočil do zhruba 4000 otáček auto spadlo z lpg do benzínu (samozřejme za doprovodu pěknýho úbytku výkonu - super při předjíždění). Dneska sem to točil az do červena a vse Ok. A ještě jedna věc co mě tam nahrál (co asi neznají v Harfe) je to že pokud startuju uz zahraty auto tak to okamžite skočí na lpg. Dříve? 400 metrů na benzín, , cvak v nádrži (ventil), provoz na lpg. V Harfe už me při další přestavbe neuvidej ani v rychlíku na Libenskym nádraží.

Ford Focus II 11/2005 1.6 74 kW LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 28.03.2014 09:13
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak jsem nechal namontovat LPG do svého Ford Focus Combi 1.4L a překvapivě (zatím) se nekoná snížení výkonu - mám testovací konec na dálnici udrží na 5ku 110km. Mám zatím najeto na LPG jen 40km > doufám, že nebude moc problémů. Auto má najeto přes 180 tisíc ale snad dalších 100 vydrží. Při dnešní ceně benzínu mám návratnost tak 2 roky.
Fedor auto - Prostějov > systém Landi Renzo + JLM za 26500,- Za den práce hotovo.
Vešla se mi 53l toroidní nádrž.
Fedor auto - Prostějov > systém Landi Renzo + JLM za 26500,- Za den práce hotovo.
Vešla se mi 53l toroidní nádrž.
Focus combi I. 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host