Stránka 184 z 202
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 20.01.2015 13:57
od sitalik
rakosnicek píše:sitalik píše:@rakosnicek: spis ti ten technik v Brode pri revizi posteloval nastaveni LPG, a proto ti ted po nekolika nastartovanich zhasla kontrolka. Jestli nic nesteloval, tak cekej, ze se ti kontrolka driv nebo pozdeji rozsviti znova, protoze jsi neodstranil pricinu, ale jen nasledek.
Technik samozřejme upravoval palivový mapy lpg a bohatost směsi. Tím že to fouknul i na diagnostiku motoru se chyba smazala ale sotva sem s tim od něj odjel tak zase chyba vyskočila. Potom došlo k výměně katalyzatoru a chyba zmizela sama bez připojení na diagnostiku. S autem sem od ty doby nalital 400 km (dálnice, okresky, město) a chyba uz se neobjevila. Subjektivně auto ted jede líp a i spotřeba na bc je cirka o 0,7 litru menší než dříve. Myslím že to mel ten katalyzator fakt za sebou, zitra jde do výkupu

P.S. předtím s tou chybou když jsem auto vytočil do zhruba 4000 otáček auto spadlo z lpg do benzínu (samozřejme za doprovodu pěknýho úbytku výkonu - super při předjíždění). Dneska sem to točil az do červena a vse Ok. A ještě jedna věc co mě tam nahrál (co asi neznají v Harfe) je to že pokud startuju uz zahraty auto tak to okamžite skočí na lpg. Dříve? 400 metrů na benzín, , cvak v nádrži (ventil), provoz na lpg. V Harfe už me při další přestavbe neuvidej ani v rychlíku na Libenskym nádraží.

Libi se mi jak tu nejdriv napises, ze jezdis bezproblemove a jsi s prestavbou spokojeny, a nakonec ti to ve 4000 otackach prepinalo na benzin a ztracelo vykon

, ale proti gustu ...
Je mozny, ze vymena katu mirne prispela ke zlepseni, ale zasadni byla zmena tech palivovych map. U tebe uz se stalo, jen pro ty co to tu budou cist, aby to nevyznelo, ze vymena katu to vyresi. Benzinovy auto v podstate nema sanci poznat jestli je kat, pripadne emise ok. Lambda za katem hlida hlavne funkci predni lambdy. Oni totiz obe umi poznat jen to, jestli ve vyfuku je nebo neni kyslik, nic vic. Emise jako CO nebo HC nezmeri.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 20.01.2015 14:01
od stano.
Lambda za katom kontroluje funkciu katu.
Ze predna lambda nefunguje by RJ mala spoznat na zaklade odozvy. A aj to pise - slow response - alebo ze rozptyl hodnot (sinusovka) je prilis uzky.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 20.01.2015 14:23
od sitalik
A jak ten kat kontroluje? Pouze jeho schopnost pohlcovat kyslik, protoze by zadni lambda mela davat ustalenejsi signal oproti predni. Ale to jen za predpokladu spravne nastavenych map, kdy se smes udrzuje stale v uzkem rozmezi lambda=1 a predni lambda osciluje. To jestli v katu probihaji vsechny 3 reakce jak maji a ze jsou emise ok nemuze zadni lambda poznat, ta je tam opravdu hlavne na porovnani s predni, a proto, ze to tak emisni normy predepisuji, aby byl emisni system vice robustni.
Edit: ale uznavam, ze urcitou informaci o stavu katu ta zadni lambda dokaze dat. Nicmene znicit kat u benzinovyho auta znamena ho totalne zanest nespalenym olejem nebo benzinem nebo mechanicky poskozeni. Jinak ta reakcni vrstva je nesmrtelna a vetsinou staci auto troch prohnat aby se kat potradne zahral a vypalily drobne saze ulpene na povrchu, kdyz treba nekdo jezdi casto kratke trasy po meste.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 20.01.2015 14:44
od stano.
Ano, kontroluje mnozstvo kyslika za katom. Zazraky to nedokaze. Ani ta predna nezisti, ze emisie nebudu v poriadku, lebo motor pali olej. Alebo nezisti ani ked vyhadzuje nespaleny benzin. To tiez na emisiach neprejdes.
Ze pomohlo nahratie novych map je pravda.
Ja som reagoval len na vetu, ze naco je zadna lambda.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 20.01.2015 20:01
od rakosnicek
sitalik píše:rakosnicek píše:sitalik píše:@rakosnicek: spis ti ten technik v Brode pri revizi posteloval nastaveni LPG, a proto ti ted po nekolika nastartovanich zhasla kontrolka. Jestli nic nesteloval, tak cekej, ze se ti kontrolka driv nebo pozdeji rozsviti znova, protoze jsi neodstranil pricinu, ale jen nasledek.
Technik samozřejme upravoval palivový mapy lpg a bohatost směsi. Tím že to fouknul i na diagnostiku motoru se chyba smazala ale sotva sem s tim od něj odjel tak zase chyba vyskočila. Potom došlo k výměně katalyzatoru a chyba zmizela sama bez připojení na diagnostiku. S autem sem od ty doby nalital 400 km (dálnice, okresky, město) a chyba uz se neobjevila. Subjektivně auto ted jede líp a i spotřeba na bc je cirka o 0,7 litru menší než dříve. Myslím že to mel ten katalyzator fakt za sebou, zitra jde do výkupu

P.S. předtím s tou chybou když jsem auto vytočil do zhruba 4000 otáček auto spadlo z lpg do benzínu (samozřejme za doprovodu pěknýho úbytku výkonu - super při předjíždění). Dneska sem to točil az do červena a vse Ok. A ještě jedna věc co mě tam nahrál (co asi neznají v Harfe) je to že pokud startuju uz zahraty auto tak to okamžite skočí na lpg. Dříve? 400 metrů na benzín, , cvak v nádrži (ventil), provoz na lpg. V Harfe už me při další přestavbe neuvidej ani v rychlíku na Libenskym nádraží.

Libi se mi jak tu nejdriv napises, ze jezdis bezproblemove a jsi s prestavbou spokojeny, a nakonec ti to ve 4000 otackach prepinalo na benzin a ztracelo vykon

, ale proti gustu ...
Je mozny, ze vymena katu mirne prispela ke zlepseni, ale zasadni byla zmena tech palivovych map. U tebe uz se stalo, jen pro ty co to tu budou cist, aby to nevyznelo, ze vymena katu to vyresi. Benzinovy auto v podstate nema sanci poznat jestli je kat, pripadne emise ok. Lambda za katem hlida hlavne funkci predni lambdy. Oni totiz obe umi poznat jen to, jestli ve vyfuku je nebo neni kyslik, nic vic. Emise jako CO nebo HC nezmeri.
Tak ten problém s tím přepínáním na benzín ve vysokých otáčkách byl problém posledních pár tisíc km. Bezproblémové to opravdu bylo, akorát vyšší spotřeba oproti jiným autům se stejnym motorem. Jinak se na to nemuselo šáhnout. Tady je hlavní stejně úspora peněz vydaných na provoz.
Btw k tomu katalyzátoru. Byl v tom autě
305 tisíc km což rozhodně není málo. A ještě jednou k těm vašim
spekulacím o mapách a nemapách. Chyba katalyzátoru se obejvila
pokaždé po
jakémkoliv servise lpg který jsem absolvoval. Problém zmizel "sám" až po výměně za nový. Funkční sehnanej za 2000,- - původní prodanej do výkupu za 600,-. S prací oprava za 1600,- tak proč spekulovat od čeho tam ty sondy vlastně jsou.
P.S. Ještě k tý závadě katu - zkoušel sem i po smazání chyby jezdit
jen na benzín a i v tomhle případě tam ta chyba katalyzátoru
vždycky vznikla. Hua
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 20.01.2015 22:35
od sitalik
@rakosnicek: ale jo, preju ti, ze jsi spokojeny a ze ti to jezdi, ale bohuzel s tvym postupnym davkovanim informaci o problemu se nic jinyho nez
spekulovat neda
proste si stale myslim, ze vymena katu byla zbytecna

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 04:43
od rakosnicek
sitalik píše:@rakosnicek: ale jo, preju ti, ze jsi spokojeny a ze ti to jezdi, ale bohuzel s tvym postupnym davkovanim informaci o problemu se nic jinyho nez
spekulovat neda
proste si stale myslim, ze vymena katu byla zbytecna

Nebyla. Byla to jediná možnost jak ten problém vyřešit a taky ho to vyřešilo.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 07:17
od pkadecka
Katalyzátor tam není na věky, mně se t.č. úplně rozsypal a ucpal výfuk, takže auto pak skoro nešlo nastartovat a když už se podařilo, tak skoro nejelo.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 07:21
od stano.
Cez 4000 otacok to bolo bezproblemove prepinanie na benzin? A ten prudky ubytok vykonu (pri predbiehani) je bezproblemovy?
Kat bol po smrti. Ako mu k tomu dopomohlo to, ze auto jazdilo na zle mapy (zle spalovanie), tazko teraz hadat. Faktom je, ze mu to zivotnost skratilo.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 07:32
od sitalik
Z rakosnicka za chvili stejne vypadne, ze mu to pri jeho 300tis km zere litr oleje na nadrz, coz je prece bezne a nema cenu to zminovat, takze nema cenu ani resit, cim to bylo nebo nebylo

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 08:02
od stano.
Spotreba oleja ma tiez napadla. 1.6 s 305t km. Ci aj to "neprospelo" k odchodu katalyzatoru.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 08:46
od Mira
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 21.01.2015 10:01
od rakosnicek
Což o to, auto nějakej ten olej sežere, ale nic hroznyho. Cirka litr za 10000km. Což není nic neobvyklého při tomhle nájezdu z benzínem. Otázka v počátku byla vliv vadnýho katu na provoz lpg, ne proc odešel
K tem otackam a přepnutí na benzín to bylo podle mechanika špatným nastavením řidici jednotky lpg. Nejednalo se o nějakej vykonovej propad ale každej z nás (teda asi kromě sitalika

) zazil to cuknutí když došel plyn někde při jízdě do kopce, předjíždění..
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 22.01.2015 10:38
od bajeluk
Mé auto už taky nějakej pátek jezdí na LPG (cca 190.000 km, jestli nebylo stočený), tak jen přidám pár komentářů.
- katalyzátor odejít určitě může, u nových se píše životnost 160.000 km, a nevěřím, že běžně vydrží přes 250.000 km
- sám jsem 05/2014 dával nový JMJ, starý vrakáčový mi rozsvěcel kontrolku s P0420 "Catalyst System Efficiency Below Threshold" -- pozná se to zejména na diagnostice, když že obě lambdy kmitají najednou; účinnost tohoto polského výrobku je ale o poznání nižší, než originálu, takže se mi sem tam P0420-ka rozsvěcí i teď :/
- LPG údajně smrt katalyzátorů přibližuje, zřejmě kvůli vyšší teplotě hoření
- podle mého pozorování diagnostiky se LPG spaliny standardním katalyzátorem mění trochu jinak, ubývá méně kyslíku, takže druhá lambda kmitá na LPG víc a dřív, než na benzín, takže je náchylnost k vyskočení P0420 na LPG větší
- přicpaný katalyzátor může mít vliv na spotřebu (viz mnoho témat na toto téma), mně s novým taky trochu klesla (byť do 0.5 l/100 km) a výkon, spíš tedy odezva na plyn, se subjektivně trošku zlepšila
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 07.02.2015 17:09
od Frodo-Byginc
Zdravím mám Fofo 74Kw 2007 a přemýšlím na na předělání na lpg,o kolik stoupne spotřeba? jaká bude reakce na plyn? a koho mě doporučíte na předělaní jsem z Jičína . Děkuji