Stránka 185 z 280
Re: Baterie
Napsal: 25.10.2016 13:51
od jarod72pm
58251 plánuju koupit zatím ještě nemám ale pár věcí jsem od toho obchodu měl a nemohu si stěžovat takže doufám že i baterie bude OK , stejně po koupi je lepší ji hodit na nabíječku ji "doplnit" a pak až na auto .
Re: Baterie
Napsal: 25.10.2016 14:01
od 58251
Jo jo ... a jen pro ujištění do mojeho Focusu patří pravá? Než ji koupím kouknu raději ještě pod kapotu, abych pak neměl

Re: Baterie
Napsal: 25.10.2016 14:03
od jarod72pm
jo to se podívej , já to auto nemám takže neporadím

Re: Baterie
Napsal: 25.10.2016 22:51
od 58251
Možná bude někoho zajímat katalogy akumulátorů Ford Silver Calcium a Motorcraft Calcium Plus s přehledem pro jednotlivá vozidla.
http://www.ford-skorpil.cz/nahradni-dil ... atalog.pdf
https://www.fordservice.cz/data/2013/Ka ... craft_.pdf
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 10:48
od vladka1
[quote="58251"]Zdravím. Jaká je prosím předepsaná kapacita autobaterie pro FF1, 1.6 Zetec-SE FYDB, 74KW, registrace SRN rok 2004?
V tomhle jen FYDD mám Vartu Blue dynamic 44AH (kupoval jsem asi za 1500,-) po třech letech zatím bez problému. Mám i vyhřívání čelního skla, sedaček a v pohodě to utáhne i v mrazech. Originál Motorcraft tam byla Varta (taky ca 44AH) vyrobená ve Španělsku, vydržela 11 let a zdechla kvůli vybití - sulfataci (předchozí majitel s tim asi měsíc nejezdil) Kalciovky na to jsou citlivý, stačí nechat vybitou pár dní a je vymalováno.... Klasická baterka je do Focuse nevhodná (vyšší palubní napětí), je třeba kalciovka.
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 11:24
od jarod72pm
Jak je klasická baterie nevhodná do Focuse?
Kde jsi přišla na to že do Fucuse je potřeba kalciovka?
Mám FF2 a mám tam klasickou .
Navíc se píše :
Ca/Ca baterie – druh konstrukce startovací baterie, v níž jsou kladné i záporné elektrodové desky legované vápníkem.. Více
Výhody: výrazně nižší samovybíjení (baterie lze déle skladovat bez dobíjení). Nevýhody: je dražší, hůře se dobíjí do 100% a vyžaduje vyšší nabíjecí napětí (až 14,7). Není tak vhodná do starších vozů s nižším dobíjecím napětím, u nichž hrozí, že bude baterie dlouhodobě hůře dobíjená.
Jenže můj Focus běžně dobíjí nad 14V to znamená že by kalciovku neuživil a nedobil...
Stejně tak podle listu složení od výrobce Exide jeho řady jsou klasické olověné a taky fungují jak mají...
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 11:42
od vladka1
Vysvětloval mi to maník z profi baterkárny, kalciovku do Focuse doporučil jako vhodnější než klasiku, právě kvůli vyššímu palubnímu napětí než má většina aut.. Nevypadal že by to bylo kvůli většímu zisku.
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 11:51
od jarod72pm
Je otázkou co si představoval pod pojmem kalciovka ... Marketing? Rád bych pár odkazů na CA-CA baterky - děkuji
http://www.exide-cz.cz/cz/pdf/40110402-3-KOA.pdf
Exide patří mezi ty nej baterky do města/časté starty a vhodné jsou i do Focusů no podle popisu se spíš jedná o olověný akumulátor s povrchovou upravou(uhlíková aditiva) proti karbonu.
Jenže Focus nedobíjí 14,7V , aspoň ten můj ne...
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 11:54
od 58251
Dle to katalogu Ford service 2013 je uvedeno:
Akumulátory Ford Silver Calcium
FOCUS 1.6 16V Benzín 02/99 - 11/04, T6 - 278x175x175, 60Ah
FOCUS 1.4 - 1.6 16V Benzín 10/98 - 11/04 T4 - 207x175x175, 43Ah
Tak teď babo raď
Původní ještě z SRN jsem zjistil, že tam mám Banner Starting Bull 55Ah, 450A, 241x175x175.
Mám FF MK1 1.6, 74 KW před koncem výroby, tak tam zřejmě fouknu tuhle Ca/Ca:
http://autobaterie.heureka.cz/exide-exc ... eb602/#o=2
Mají ještě:
http://autobaterie.heureka.cz/exide-exc ... 20a-eb442/
... ale tu bych přenechal FF 1.4 či nějaké Fiestě
Jinak fotřík měl kdysi na fungl novém FF1, 1.8 benzín, taky nějakou tu původní espaňa a po dvou měsících od koupě vozu již na benzínce nenastartoval, na místo přijeli v záruce mechanici od Forda a mleli prý něco o Španělsku a foukli mu tam forďáckou silnější.
Jinak dnešní MODERNÍ autobaterky prý mají všechny technoligii Ca/Ca. To, že tyto Ca/Ca někdo z výrobců či prodejců vyzdvihuje je pouze marketingový fígl

Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 12:24
od jarod72pm
Obě baterky které máš vybrané budou OK , podle toho jak jezdíš dobiješ v pohodě i tu silnější , takže to bude spíš o ceně než kapacitě.
Ještě doplním že ta Varta silver dynamic 52Ah je upravena Ca (technologie Calcium-Stříbro-legura) a sníženým samovybíjením a stejně po 3 letech jsem nenastartoval - takže zklamání...
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 12:26
od petulak
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 13:21
od vladka1
jarod72pm píše:Obě baterky které máš vybrané budou OK , podle toho jak jezdíš dobiješ v pohodě i tu silnější , takže to bude spíš o ceně než kapacitě.
Ještě doplním že ta Varta silver dynamic 52Ah je upravena Ca (technologie Calcium-Stříbro-legura) a sníženým samovybíjením a stejně po 3 letech jsem nenastartoval - takže zklamání...
Jestli to nebude tim, že samovybíjení a klidový odběr jsou dvě různý věci. Necháš chvíli stát klidový odběr jí vybije = sulfatace a pápá Ca a Ca-Ag jsou na vybití dost citlivé, to platí i pro novou baterku - kvůli tomu dost možná zdechla i ta "nová španělská" (o kus vejš)...
Mám tam Blue dynamic 44 AH 440 A (11 kg), podle mě je zbytečný dávat silnější, jen vozíš kila navíc... Origo z výroby byla 43 AH, startovací proud si už nepamatuju Motorcraft převlečená Varta ze španělska vyrobená 2003, mám pocit že to taky byla Ca technologie (?)
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 14:37
od jarod72pm
Mno klidový odběr aspoň na týden stání pro vybití baterky by musel být víc jak 150mA a v tom případě je něco z elektřiny na autě špatně když by se měl pohybovat spíš v 10x menších hodnotách...(baterka po týdnu bez jízdy by neměla nějak trpět aby se to projevilo až tak extrémně na životnosti navíc chytré nabíječky umí baterku "oživit" mají na to program včetně obnovy energie a kapacity i pro Ca-Ca baterie)
Jezdím skoro denně (auto nejelo tak 3-4 dny max v kuse) takže bych to neviděl na klidový odběr jako problém.
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 14:55
od vladka1
Myšleno spíš ježdění stylem "ujedu 10 km 8x startuju, pak 3 dny stojí, jedu 20 km 4x startuju, den stojí atd. a za měsíc máš třetinu a ani si to neuvědomíš - pořád startuje bez problému.., pak to necháš stát týden a baterka už jde nevratně do háje (sulfatace)
Samo že mohlo jít o zmetek. Taky mohla být načatá pobytem v autosalonu - měsíc se tam poflakuje, občas to popojede a máš to. Nepozorovaně jde do háje a zjistíš to až když začnou problémy a baterka je v háji.
Pro kontrolu se hodí voltmetr do zapalovače - přijdeš k autu a vidíš jestli ok nebo dobíjet.
Re: Baterie
Napsal: 26.10.2016 15:10
od jarod72pm
Trochu extrém to už se bavíme mimo , navíc zde panuje spíš názor čím větší kapacita tím líp a líp by měla právě zvládat občas tyto manévry. Já jen psal že mě větší kapacita zklamala naopak "slabší" baterka se mi líp dobíjela i fungovala v autě delší dobu bez problémů. Ale pravda je to jen můj názor.