LPG - montáže a zkušenosti sem...
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
když budeš dbát na prevenci a budeš pravidelně kontrolovat vůle, nezaklepe se nic
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
mira: můžu ukázat, jak vypadají zaklepaná a aspoň jednou přebroušená sedla ventilů na mé staré 1.8 mk1 hlavě, můžeš přijít na exkurzi
Zabouchaný jsou všechny, výfukové (pro mě překvapivě) míň, sací skoro tak o 1 mm. A myslím, že na tuhle diagnózu mělo hlavní vliv to, že to lítalo 150.000 km po Německu kdoví jakou rychlostí. Mých 50.000 km v otáčkách do 3.100 RPM už vůle srazilo jen tak o 0.03 mm.
spoon: Najdeš tady (a na zelenym fóru) dost příspěvků, že zmenšená vůle byla na běhu motoru znát po cca 50.000 km na plyn, a na 80.000-100.000 byl nutný repas hlavy. Samotná kontrola vůle nestačí, je to pak kdyžtak potřeba i včas seřizovat. Změřením ventilové vůle bych vůbec před montáží LPG začal, a kdyžtak sešteloval, pokud možno, do horní půlky intervalu (0.31-0.35, resp. 0.14-0.18 mm).
Tvůj plánovaný nájezd s autem 80.000 km je tak hraniční, co si laicky myslím, že s tímhle jízdním režimem bez repase hlavy najedeš (rád se budu mýlit), ale stejně bych po každých 20.000 km určítě vůli checkoval. Mám už s LPG, ventilovými vůlemi a výměnou hlavy v tomhle motoru nějaký zkušenosti, tak když by tě zajímalo víc, ptej se (třeba i SZ). Mimochodem, po svých zkušenostech bych asi LPG do takhle starýho auta nedával -- je s tím přeci jenom trochu práce a servisu navíc, návratnost je tak za 40-50 tkm, a pak kdo ví, jestli nám to dřív nezrezaví. Ale to je samozřejmě na tobě.
Hodně dobrý příspěvek o 1.8 mk1 na plyn je od MartinXPV tento: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9#p1024079
Zeptal jsem se, jak si vůle seřizuje, tak vybírám něco z jeho odpovědi v SZ (snad promine).

spoon: Najdeš tady (a na zelenym fóru) dost příspěvků, že zmenšená vůle byla na běhu motoru znát po cca 50.000 km na plyn, a na 80.000-100.000 byl nutný repas hlavy. Samotná kontrola vůle nestačí, je to pak kdyžtak potřeba i včas seřizovat. Změřením ventilové vůle bych vůbec před montáží LPG začal, a kdyžtak sešteloval, pokud možno, do horní půlky intervalu (0.31-0.35, resp. 0.14-0.18 mm).
Tvůj plánovaný nájezd s autem 80.000 km je tak hraniční, co si laicky myslím, že s tímhle jízdním režimem bez repase hlavy najedeš (rád se budu mýlit), ale stejně bych po každých 20.000 km určítě vůli checkoval. Mám už s LPG, ventilovými vůlemi a výměnou hlavy v tomhle motoru nějaký zkušenosti, tak když by tě zajímalo víc, ptej se (třeba i SZ). Mimochodem, po svých zkušenostech bych asi LPG do takhle starýho auta nedával -- je s tím přeci jenom trochu práce a servisu navíc, návratnost je tak za 40-50 tkm, a pak kdo ví, jestli nám to dřív nezrezaví. Ale to je samozřejmě na tobě.
Hodně dobrý příspěvek o 1.8 mk1 na plyn je od MartinXPV tento: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9#p1024079
Zeptal jsem se, jak si vůle seřizuje, tak vybírám něco z jeho odpovědi v SZ (snad promine).
Namátkou za sebe osobně potvrzuju, že skoro nikomu se seřizovat vůle nechtěj, a bez sundání rozvodů už vůbec nikomu, že zamáčknout ventil do válce je fakt dost náročný, a že podložky podle tloušťky opravdu stojí náhodně cca 70, 150 a 300 Kč (někam jsem to sem už psal).MartinXPV píše:Se servisem na tohle mám špatnou zkušenost... Drbačka za pár korun, do toho se nikomu nechce. S rozvody nic nedělám. Jen sundat víko a nějak zamáčknout ventil dolů aby vznikla mezera mezi podložkou a vačkou a podložku vyšprtnout nahoru a vyndat. Provede se to ale hůř než se to píše. Na každém kalíšku ve kterém je podložka je taková drážka. Pod dva šrouby které drží vačku u konkrétního ventilu příchytnu ocelový pásek (má vyvrtané otvory na šrouby od vačky). Na podložku zatlačím šroubovákem shora (zapřu šroubovák o vačku) a jak je mezera dostatečná na vytažení podložky tak do té drážky v kalíšku dám opilovaný šroubek který zapřu o pásovinku kterou jsem přichytl pod šrouby. Tím mi drží kalíšek zamáčknutý a ostrým, malým šroubovákem podložku vyšprtnu za její okraj a vytáhnu. Ofic. je na to nějaký příravek ford který se taky chytne pod šrouby vačky a hrotem za užití principu páky se kalíšky zamačkávají. Musí ale válec u daného ventilu být v dolní úvrati jinak hrozí při zamáčnutí kolize ventilu s válcem a poškození ventilu.
Podložky příslušných tlouštěk se dají koupit ve fordu. Bývá problém jim vysvětlit co že to vůbec chci a skladem je nemívají. Po objednání z německa je mají tak do 2 týdnů. Některé tloutky stojí kolem 60kč a jiné zase přes 300kč. Souvislost mezi tloušťkou a cenou jsem nenašel. Prodavač říkal že jsem jediný kdo to tam kdy kupoval.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
bajeluk: Já měl zaklepaný na svým taky
- někde tu mám vlákno stejně jako na "zeleným" a já právě nekontroloval nikdy nic. Nyní se blížím od opravy nájezdu, kdy už bude nezbytná kontrola. Chtěl jsem do konce roku, ale už se na mě servisy vyprdly před svátkama. Bohužel jsem dlouhodobě mimo ČR a tak to plánování dá zabrat.
Do starýho bych to taky nedal. já omladil FFI za FFII právě kvůli tomu LPG (do auta rv. 12/2008 jsem dával LPG v 9/2010 při stavu tach cca 15tis., nyní 142tis.)

Do starýho bych to taky nedal. já omladil FFI za FFII právě kvůli tomu LPG (do auta rv. 12/2008 jsem dával LPG v 9/2010 při stavu tach cca 15tis., nyní 142tis.)
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 20.10.2015 13:02
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Nestalo se vám někdy, že auto cuká na volnoběh při aktivaci LPG? Auto se na volnoběh mírně třese už delší dobu, po zahřátí a přepnutí na LPG se ale třese mnohem víc než na benzín. Svítí motor. jakmile sepne LPG auto se roztřese a po čase chcípne. jezdit se s tím dá, ale jen na benzín
Svíčky jsem měnil před měsícem, mám trochu obavu, aby to nebylo něco s motorem, cívku jsem měnil před nedávnem taky.
napadá mě jště problém v kabelech od plynu, vím že kdysi jsem měl podobný problém a stačilo přelepit odřený káblík o rám páskou a všechno bylo ok, jenže ted jsem vše prohlížel a vypadá to v pořádku.
A taky, protože to asi bude nezbytné, kam jezdíte s lpg do servisu, mám vyhlídnuté tohle: http://www.autoindividual.cz/prestavba-na-lpg známí plynaři doporučují. Byli jste tam?
Svíčky jsem měnil před měsícem, mám trochu obavu, aby to nebylo něco s motorem, cívku jsem měnil před nedávnem taky.
napadá mě jště problém v kabelech od plynu, vím že kdysi jsem měl podobný problém a stačilo přelepit odřený káblík o rám páskou a všechno bylo ok, jenže ted jsem vše prohlížel a vypadá to v pořádku.
A taky, protože to asi bude nezbytné, kam jezdíte s lpg do servisu, mám vyhlídnuté tohle: http://www.autoindividual.cz/prestavba-na-lpg známí plynaři doporučují. Byli jste tam?
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
PetrVykouřil: nějaké základní informace by nebylo na škodu zveřejnit. jaké snad nemusím vypisovat
z toho mála co jsi popsal bych tě pouze a jen nasměroval do servisu, kde jsi přestavbu dělal (za předpokladu, že jsi ji dělal ty) nebo do servisu, který dělá tvůj systém LPG (ten my ovšem neznáme)
nebo si zajeď do servisu, který sis vyhlédl ...
pro začátek dostatečná rada pro tebe a myslím to zcela upřímně

z toho mála co jsi popsal bych tě pouze a jen nasměroval do servisu, kde jsi přestavbu dělal (za předpokladu, že jsi ji dělal ty) nebo do servisu, který dělá tvůj systém LPG (ten my ovšem neznáme)

pro začátek dostatečná rada pro tebe a myslím to zcela upřímně

-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
bajeluk: díky za vyčerpávající info, asi to ještě promyslím. Ale právě po načerpání nějakých informací, sem si říkal, že by to těch 80 000km mohlo zvládnout, nějaká úspora by se snad taky dostavila. A zreznout by to do tý doby snad nemělo, můj Focus je na tom relativně dobře (měli ho přede mnou 6 let známý, co o to fakt pečovali).
Mrknu na vůle, to tomu neuškodí i kdybych tam ten plyn nedával, a budu přemýšlet dál
Mrknu na vůle, to tomu neuškodí i kdybych tam ten plyn nedával, a budu přemýšlet dál

Focus 1999, benzín 1.8
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 20.10.2015 13:02
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Mira: Pravda. FORD MONDEO III 2.0I, LPG MAGIC G4. 

- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
ahoj...teraz v zime mi začalo blbnúť prepnutie do plynu.
Po splnení všetkých podmienok počítač prepne do plynu...ale auto okamžite prestane ísť, v podstate akoby nedostávalo šťavu. Prepnem ručne na benzín, chytí sa pekne, prepnem do plynu, opäť nejde...pritom stláčam plyn až na podlahu. Takto to urobím niekoľkokrát (čím je väčšia zima, tým viackrát musím tento postup opakovať), potom akoby začalo ísť na jeden valec, po chvíľke na dva, cuká to, ale potom sa to chytí a idem v pohode na plyn. Po odstavení auta a opätovnom štarte do nejakých dvoch troch hodín je to v pohode. Keď auto postojí dlhšie (cez noc), postup je rovnaký.
Počítač nevyhodí žiadnu chybu, teda myslím, že on má všetky podmienky OK.
Prestriekal som všetky kontakty kontoxom. Mám vstrekovaciu lištu Stargas Matrix (tú som už vyčistil dvakrát), počítač AG Compact, reduktor Stargas.
Čím to môže byť?
Po splnení všetkých podmienok počítač prepne do plynu...ale auto okamžite prestane ísť, v podstate akoby nedostávalo šťavu. Prepnem ručne na benzín, chytí sa pekne, prepnem do plynu, opäť nejde...pritom stláčam plyn až na podlahu. Takto to urobím niekoľkokrát (čím je väčšia zima, tým viackrát musím tento postup opakovať), potom akoby začalo ísť na jeden valec, po chvíľke na dva, cuká to, ale potom sa to chytí a idem v pohode na plyn. Po odstavení auta a opätovnom štarte do nejakých dvoch troch hodín je to v pohode. Keď auto postojí dlhšie (cez noc), postup je rovnaký.
Počítač nevyhodí žiadnu chybu, teda myslím, že on má všetky podmienky OK.
Prestriekal som všetky kontakty kontoxom. Mám vstrekovaciu lištu Stargas Matrix (tú som už vyčistil dvakrát), počítač AG Compact, reduktor Stargas.
Čím to môže byť?
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Příliš nízko nastavená teplota vody (voda z okruhu chlazení odpařuje plyn v reduktoru) nebo vadný snímač v případě že si plynová ŘJ bere info o teplotě z vlastního čidla?
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
to som skúšal hneď...teplotné čidlo na reduktore...inak, keby RJ nedostala pokyn, že teplota je ok, neprepla by. Mne prepne, to jest podmienky splnené: teplota ok, tlak plynu pred vstrekovacou lištou ok, proste ok asi všetky podmienky pre RJ.....len motor nedostane šťavu a RJ o tom nevie..takže si myslím, že asi v tejto zime primŕzajú klapky na ventiloch vo vstrekovacej lište.....sice RJ tam signály posiela, ale oni nespínajú (RJ to nemá ako zistiť)...aj keď som ju vyčistil a voda by tam byť nemala...no, neviem..
-
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 05.05.2014 22:48
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdravím, mám FII 2009 2.0i LPG (BRC) vše šlape jak má, ale bohužel každé tak 4-6 měsíce se mi rozjede lpg mapa a jednotka hodí chybu moc chudá směs, či bohatá a nebo to prostě za studena nejede a já tak musím opět na seřízení. Netuší někdo proč se mapa vždy rozladí? Díky za odpovědi
V.
V.
FFII combi 2009 - 2.0i syda LPG
- croc
- Pokročilý
- Příspěvky: 784
- Registrován: 09.07.2012 13:17
- Bydliště: Brno
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdarec,
Nezná někdo opravdu dobrý LPG servis v Brně a okolí? Navštívil jsem snad všechny LPG servisy v Brně a jeden horší břídil než druhej. Nikdo nic neumí, nerozumí tomu...
Chtěl jsem vyměnit filtry a případně seřídit podle potřeby. Kontaktoval jsem snad všechny, Unger ,1lpg ,Barták, Greenfuel... Buď 3dny bez auta, nesmysl cena a neorigo filtry + možná neschopnost seřízení. Zajel bych klidně i do SK jestli není nikdo v ČR schopný kvalitního servisu.
Nezná někdo opravdu dobrý LPG servis v Brně a okolí? Navštívil jsem snad všechny LPG servisy v Brně a jeden horší břídil než druhej. Nikdo nic neumí, nerozumí tomu...

Chtěl jsem vyměnit filtry a případně seřídit podle potřeby. Kontaktoval jsem snad všechny, Unger ,1lpg ,Barták, Greenfuel... Buď 3dny bez auta, nesmysl cena a neorigo filtry + možná neschopnost seřízení. Zajel bych klidně i do SK jestli není nikdo v ČR schopný kvalitního servisu.
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Fedor v Prostějově je prý v pohodě, já byl na revizi a výměnu filtru ve Fryštáku a nebylo to ani ne na 10 minut, cena 400, nevím co na tom chce kdo dělat tři dny, jinak do Greenfuel v Brně jsem v minulosti posílal poptávku na instalaci LPG a pán nechtěl focuse ani vidět 

- croc
- Pokročilý
- Příspěvky: 784
- Registrován: 09.07.2012 13:17
- Bydliště: Brno
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Přesně! Na greenfuel jsem slyšel jenom chválu ale taky mě nechtěl ani vidět
Tak nějak jsem si to představoval půl hodinka , 500 a hotovo, zkusím asi ještě ten Fedor

- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
dneska po nastartování teplého motoru někde ufouknul plyn a zdechlo to, smradu jak sviňa, vyvětral jsem auto zkusil znovu nastartovat a už to na plyn nešlo přepnout, hadice se zdály být všechny v pohodě, tak jsem jel nabrat plyn protože jsem myslel že to ufouklo všechno, ale cestou to přeplo na plyn a všechno se zdá ok. v motorovém prostoru mě zaujal jeden kabelový svazek co vede od řídící jednotky plynu k reduktoru, nejdřív sem myslel že je roztavenej, ale šáhl jsem na to a vypadá to na olej, ale nenapadá mě odkud by se tam vzal, je to zasrané i trochu okolo a nejvíc asi zespodu plast co je pod oknem. stalo se to už někomu něco podobného?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host