Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od wilder01 » 04.01.2012 13:03

Mne logika nasepkala pozriet specifikaciu od PSA a davat oleje podla ich odporucania. Na origo turbe sa natocilo 104000 km s fordackym olejom. Do auta islo nove turbo a odvtedy lejem jedine Total + menim olej skor ako sa menit ma. Takze uvidim ci toto turbo vydrzi dlhsie....
Co ine moze turbu skodit ako problem s olejom?
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 04.01.2012 13:46

Studeny knedlik a nahle odstavenie po plnej zatazi. Ked spolahlivo mazes a vyhybas sa tymto 2 veciam, turbo MUSI vydrzat hoooooooodne dllllhooo, aj 200k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od wilder01 » 04.01.2012 14:19

hej.. ale aj to vytacanie za studena a vypnutie horuceho suvisi s olejom... pretoze tam ide o mazanie/nemazanie a zapekanie oleja...
Takze ak som clovek a nie deges a viem ako sa spravat k autu s turbom + menim olej kedy mam a turbo mi aj tak odide... vinim olej.
Samozrejme pri predpoklade ze nemam podfuknute vstrekovace a motor samy karbon....
Aj ked DPF, nedokoncene regeneracie a olej zriedeny naftou mi to turbo spolahlivo zlikviduju... ale zas a zas je to o oleji.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jardak » 04.01.2012 16:38

Tak koukám,že se to začíná zas točit kolem olejů,takže by mi zájímal váš názor na tohle.Moje auto má přes 230 tkm na origo olej,posledních 55 tkm co to mám já je tam texaco havoline 5w 30 A5,B5 A1,B1.Olej měním po 12 tkm a za tuto dobu je úbytek do 5 mm na měrce.Vše na motoru včetně turba je původní (kromě vstřikovačů před 40 tkm) a motor šlape jako hodinky.Turbo je potichu. Tak co při další výměně,mám zůstat u dosavadního oleje na který je motor zvyklý nebo tam dát 5w 40 A3,B3 ?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 04.01.2012 19:17

no mas trochu jiny motor, kde nedochazi evidentne tolik pruniku nafty do oleje-ubyva ti- nemas dpf, tim padem ma furt dobre vlastnosti a zrejme rezim jizdy mu dela dobre. A tvuj motor asi nema ten ceďák ve sroubu.

kdyz das 5w40 budes mit mensi spotrebu oleje, vyssi spotrebu nafty - asi o trochu, tissi motor. Turbo by mohlo jeste vydrzet dyl. Ja osobne bych na to presel.

Kolega ma FFII a taky pouziva 5w30 A1 B1-ford formula F, a uz ma pres 200tis bez trablu. Ale ten taky nema dpf a turbo Mitsubishi.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 04.01.2012 19:35

Jj, stary dobry Kent (Lynx)...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 04.01.2012 23:21

V12: Na fotce nic neuvidíš, sací kolo je nepoškozené, jen má vůli asi 1-1,5mm, ale takto sem to dostal už při druhém repasu, při prvním repasu jsem to nezkoušel. Finančně to řešíme tak, že napřed se platilo normálně repas celého turba a ty další 2 repasy středového ložiska se platilo pokaždé 1000kč v rámci dobrých vztahů. Majitel auta je zatím naprosto v klidu:-) Možná,kdyby to bylo jinak,tak jsem ho s tím dávno poslal do háje a měl bych od toho pokoj.

Dnes jsem zase všechno vytáhl ven,abych přeměřil mazací tlak. Okamžitě po nastartování na volnoběh to ukázalo 3bary a po zvýšení otáček to ukázalo 5barů, což je dobré, dnes jsem byl i ve Fordu a tam mi to potvrdili podle technických dat. Tím se mi prokazatelně vyvrátila chyba v mazání. Sundal jsem i plastové sání, které musím vyčistit,jelikož je opravdu hodně zanesené,ale to mi bohužel neřeší problem s turbem. V Turbocaru mě pořád tvrdí ,že ikdyž tam dám nové turbo,že to znovu zadřu a že je problem v mazání, což už vím, že není. Každý mechanik potvrdí,že tlak 3-5barů je naprosto dostatečný. Kdyby tam bylo dejme tomu 1-2bary,tak bych usoudil, že je problem a řešil bych ho. Mě nic jiného nezbývá, než zítra koupit turbo nové a doufat,že to vydrží. Budu věřit v to, že některý repas se prostě nemusí podařit dokonale zrepasovat a turbo se zadírá. Asi se to stává zřídka,bohužel asi jsem narazil na konkrétní případ. Tak mě držte palce,at peníze za nové turbo neshoří v prach během pár kilometrů.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Fossa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 05.05.2011 20:27
Bydliště: JM kraj

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Fossa » 05.01.2012 01:19

No já bych to viděl na špatný repas. Měl jsem na autě taky problém s turbem. Origoš vydržel 126 tkm., následný repas 6 tkm a šel do kytek - je fakt, že tam nechali to sítko. Poté jsem se rozhodl pro nové, protože za repas mi dobrák mechoš účtoval 12500 kč a nové v autokelly stojí na můj model 14800 kč. Navíc měsíc se čekalo na vyjádření firmy co ten repas prováděla (kroutili se jak hadice, že to bylo špatně mazaný a kdesi cosi si vymýšleli, aby ze mě ještě něco vymáčkli. Řek jsem, že už to od nich nechci a ať mi tam dá nové a že si 2300 připlatím. Jestli si to repasturbo pak strčili do špic už nevím. Od té doby mám najeto 13 tkm. s doporučovným olejem 5w40 Castrol Turbo diesel (už jsem měnil po 10 tkm.) a je klid. Tímto vám všem chci poděkovat ( obzvlášť V12 :cooler: ) za cenné rady a iniciativu v řešení problémů.
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 05.01.2012 06:27

Ok,je vidět,ze i Mitsubishi co má fossa může odejít víckrát.

zkusím změřit kolik lítá moje osa. 1.2 mm je nějak moc - to už by se mohlo potkavat s kompresorem.

@Libor: nestalo by ti za to nezávisle nechat posoudit zavadu proč to odešlo?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 05.01.2012 06:36

V12 píše:Studeny knedlik a nahle odstavenie po plnej zatazi. Ked spolahlivo mazes a vyhybas sa tymto 2 veciam, turbo MUSI vydrzat hoooooooodne dllllhooo, aj 200k km.
No já jsem přesvědčen, že když je turbo mazaný jak má a olejem kterým má, bez problému překoná i životnost motoru, protože v tomto případě nepracuje díl na díl turba, ale vždy na velkém polštáři oleje. :bravo22:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Fossa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 05.05.2011 20:27
Bydliště: JM kraj

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Fossa » 05.01.2012 07:19

to: ballu, nechceš dojet v sobotu na srázek 7.1.2012 do OC Futurum, 1. patro., od 17:00? Dali bysme řeč atd....
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 05.01.2012 07:25

Nějak jsem to měl i v plánu, ale já nikdy neslibuji dopředu, nevím co bude třeba dnes odpoledne. :irre:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 05.01.2012 07:39

ballu píše: No já jsem přesvědčen, že když je turbo mazaný jak má a olejem kterým má, bez problému překoná i životnost motoru, protože v tomto případě nepracuje díl na díl turba, ale vždy na velkém polštáři oleje. :bravo22:
Motor produkuje aj sadze a to su abraziva, ktore sa usadzuju v turbe, specialne VGT je na toto citlive. A ked je ich tam privela, ta mechanika sa jednoducho pridre a je problem. S tym mazanim ale mas 100% pravdu, ked to plava na oleji, nemoze byt problem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 05.01.2012 07:49

LiborM píše:V12: Na fotce nic neuvidíš, sací kolo je nepoškozené, jen má vůli asi 1-1,5mm, ...
Predstavoval som si nejaku takuto fotku. Cervenym je zakruzkovana evidentna stopa po kolizii rotora kompresora so skrinou, v detaile viditelna este viac. O vystrbenych nabeznych hranach lopatiek kompresora ani nehovorim. Majitel zjavne ignoroval potrebu vymeny vzduchoveho filtra. Turbo pochadza z 2.0TDCI a podla servisnej historie ma 160 - 180 tisic km. Prejav zavady - tlacilo olej do sania a intenzivny sanitkovy prejav.
Přílohy
P3316893.JPG
P3316892.JPG
Naposledy upravil(a) V12 dne 05.01.2012 08:07, celkem upraveno 2 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

LiborM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 26.12.2011 21:42

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LiborM » 05.01.2012 07:56

Vita_K: Tak posoudilo to už docela dost lidí, Já s mím kolegou, Ve Fordu 2 mechanici a jejich mistr a dalších 5 mechaniků, co mám známé,které sem ted posledních dobou otravoval,každej mi řekl at tam dám nové turbo,že to nemůže být nic už jiného. Navíc můj švagr,mi potrvrdil,že se mu stalo uplně to stejné na turbu na tdi VW, 2x to zrepasovali a pořád se zadíralo na ložiskách a taky hned. Nakonec koupil turbo někde na vrakáči a jezdí doted.
BMW M3 e36 3,0i 210kw Green Hell
Forda nemám......

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host