Stránka 20 z 26
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.08.2016 13:46
od phofy
TomFocus píše:Předpokládám dle motorizace tázajícího (1,6D) jej výdrž jiných motorů ,,asi,, moc zajímat k porovnání nebude.
Je možný, že se pletu a bude jej zajímat k porovnání, výdrž žhavičů 1,8D (tam žhavý pořád-viď Phofy

)
https://youtu.be/UTYKGP3Hrnc
Tady sem vam natocil jak dlouho zhavi 1.8tdci
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.08.2016 16:23
od Jardak
To svítí žhavení dost dlouho na to, že bylo 10 °C. U jedničkovýho focuse TDCi se svit kontrolky začal prodlužovat až když bylo cca -5°c a starty tomu taky odpovídaly...
A jen pro srovnání u mého TDIčka se svit kontrolky začne prodlužovat když teploty spadnou pod +5 °C. To ale svíčky stejně nepotřebuje, protože první zimu jsem jezdil jen s jednou funkční a motor startoval naprosto bezproblémově a na jaře když jsem měnil svíčky tátovi, tak jsem se kouknul i na moje a docela jsem koukal.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.08.2016 17:06
od phofy
Sviti dost dlouho, nevim proc

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.08.2016 17:39
od Standa.64
Těch 5 až 6 s je normální.Myslel jsem,že mám některou svíčku v háji,ale po výměně všech svíček byla doba žhavení cca stejná.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.08.2016 19:34
od zuntak
Tak mě napadá si zkontrolovat čidlo teploty jestly hodnota odpovídá skutečnosti,napíchnout diagnostiku a kolik ukazuje,přes 10 stupnů a takova delší doba žhavení

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.08.2016 20:57
od phofy
Cidlo ukazuje dobre, uz sem ho kontroloval x krat a to i ohmetrem
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 11.08.2016 07:48
od ScorpionSX
phofy, mne tiež žhaví tak dlho, nové žhaviče od minulej jesene (podzimu) a neriešim to. 1,8TDCi sa proste dlho zohrieva aj dlhšie žhaví. Tak mi bolo povedané x-krát vo Forde aj inými mechanikmi, ktorí poznajú tento motor. Bohužial s tým asi nič nespravíme, tých 6-7 sek. je v norme. Ak by to bolo povedzme 10+ tak už je problém, ale to by zrejme aj motor už padal do núdzáku, ako aj keď je žhavič v p*deli...
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 20.10.2016 15:10
od vladko
Zdravím všechny, vyměnil jsem svíčky (všechny 4 KO). Kontrolka žhavení v současném počasí jen problikne a někdy ji ani nezaznamenám při otočení klíčku do první polohy. Jak nejjednodušeji ověřit, že je vše ok? Nejsem si jist, jestli není špatné i něco jiného než vyměněné žhaviče. Relé u 1.6 není v pojistkové skříni u baterky, protože má dvojnásobnou výšku než klasické relé. Má v sobě i nějaké chytřejší řízení, takže klasický způsob proměření spínacího relé zde není možný. Klešťák sice mám, ale na jednotlivé přívody ke žhavičům se nedostanu. Není tam tolik místa. Neví někdo jak dlouho 1.6 má žhavit? Měnil jsem je protože vyskočila chyba žhavičů. Že byly ko všechny 4 mě docela překvapilo. Nikdy jsem neměl se startováním problémy. Mám elm a Forscan, není třeba tam nějaký pid na live data žhavení?
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 20.10.2016 15:26
od ScorpionSX
Pokial ti Forscan nevyhadzuje žiadne chyby a motor nepadá do núdzáku tak by malo byť všetko v poriadku. 1.6TDCI žhaví velmi krátko a skôr myslím že dožhavuje po ceste ak je treba. Čiže ak ti kontrolka len preblikne tak by malo byť všetko ok. Pri štartovaní som nemal problémy ani ja keď som mal žhaviče už zničené. Tiež som vymenil všetky 4, pri tej cene sa to ani neoplatí inak...načo po jednom keď to budem o pol roka meniť znova...
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 20.10.2016 17:45
od lucky.jack
1.6 tdci se za tepla ani nerozsvítí. Když se ochladí kolem 0, tak jen problikne, a když už je pod nulou tak se rozsvítí. Řešilo se to tu několikrát.
Naopak 1.8 tdci zase svítí až skoro abnormálně dlouho.
PS: zkus otočit klíčem hned do startovací polohy a nečekej až ti zhasnou nějaký kontrolky. Uvidíš, že tam žhavící kontrolka je

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 21.10.2016 10:59
od vladko
Ahoj, že tam je to vím:-). K délce žhavení 1.6 tady jsou jen kusé informace, typu žhaví krátce apod.. Potřeboval jsem, ale od někoho kdo má taky 1.6 informaci přesně jakou jsi mi podal. Že teď to nemá cenu kontrolovat protože u +5 a více to prostě zkontrolovat nelze z důvodu nežhavení.
Počkám tedy až bude zima a snad bude kontrolka svítit déle. Díky za info, tohle jsem potřeboval přesně vědět.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 04.11.2016 13:04
od diver
Tak došlo na výměnu žhavících svíček, ale ta jedna je opravdu na titul ani očko nenasadíš.
Jednodušší je uhlídat mír na Blízkém východě než ji vůbec povolit a pak dostat ven

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 10.01.2017 18:51
od memento
vladko píše: ...vyměnil jsem svíčky (všechny 4 KO). Kontrolka žhavení v současném počasí jen problikne ... Měnil jsem je protože vyskočila chyba žhavičů.
Tiez som mal vsetky 4 KO, ale kontrolka fungovala normalne, cize az do silnych mrazov som startoval bez zhavenia co som nevedel. Ziadna chybova hlaska nevyskocila.
Ako sa da na jesen zistit ze zhavice v zime sklamu, tak ich radsej preventivne vymenit?
Vitr73: zhavici svicky odpoj od dratu a zmer je ohmetrem..ktera je prerusena poznas lehce....
Vitr, kam prilozit kontakty ohm-metra a aku hodnotu ma dobry zhavic?
Motor vypnuty? Kluc otoceny? Alebo zhavic vybrat von?
Prosim o viac informacii.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 15.01.2017 00:13
od Truďa
Libiq1 píše:help pls mám obrovskej problém dnes jsem se pustil do výměny žhavičů na mě 1.6 tdci a povedlo se mě tohle

nemá s tím někdo zkušenosti jak tu zalomenou část dostat ven bez sundání hlavy?
Ahoj Libiq1, a další příznivce s motorem 1,6TDCi. Poslední tři dny jsem nedělal nic jinýho než sjížděl toto téma a hrabal se v motoru.
Začnu od začátku:
Auto žhavilo a jezdilo v poho, jen cca po 5min jízdy mi skočila chyba ENGINE SYSTEMS FAULT. Auto do nouzáku - akcelerace jak kdyby mi upadlo turbo

Připojil jsem ŘJ přes ELM327 a co nevidím chyba P0380 - chyba žhaviče jak bylo zde napsáno je to nesmyslně udělaný že ŘJ jakmile zjistí že jsou 2 žhavky KO vyhodí chybu a hlavně hodí auto do nouzáku. No nic objednal jsem 4 nový žhavky od NGK a pustil jsem se do díla. Začal jsem povolovat první žhavič (nejblíže k baterce) a už podle vrzajícího zvuku při povolování jsem měl stažený půlky jak to dopadne. No a co myslíte. žhavič jsem vytáhnul ale špička nikde - prostě jsem ji ukroutil. Celej nasr...j jsem se pustil do ostatních. Druhý šel jako po másle, třetí vrzal stejně jako první ale kupodivu byl celej

no a čtvrtej mi šel opět nádherně (to bylo dobře protože přístup kněmu bylo jak k penězům...)
Tak jsem zkoušel tu zalomenou špičku něčím podebrat ale marně.Tak jsem vsadil na nápad jak tu někdo zmiňoval v klepnout ji do spalovací komory a vytáhnout ji přes otvor pro vstřik. Šla vcelku dobře v klepnout dovnitř. Otvor pro vstřik má 8mm tak mě napadlo vzít si hadičku na vzduch a pomocí vysavače ji nasát a otvorem ji vytáhnou protože jak tu někdo zmiňoval že špička není magnetická tak jsem magnet ani nezkoušel. No nezadařilo se

Tak jsem začal zvažovat znovu ten magnet. Špičku ze staré žhavky jsem ulomil a ejhle zjistil jsem, že docela obstojně magnetizuje. No protože jsem měl píst v horní pozici spal. komory bylo obtížný se dostat do krajních poloh pístu kdyby tam náhodou špička žhavky byla. Tak jsem začal vyrábět "patent" . Do špičky hadičky prům. 6mm jsem dal kousek super silnýho magnetu a konec jsem zapalovačem spekl aby magnet nevypadl do válce (to by mi ještě tak chybělo

No a šup s tím do komůrky. Hadička byla pěkně ohebná, tak jsem stím projel celý vršek pístu no a co myslíte - bingo, špička byla na magnetu. Roztřepal jsem se radostí jak malej kluk

No ta komůrka pro vstřik je dost hluboká tak jsem to vytahoval jak svátost ale podařilo se

Tak jsem do spal komory ještě znovu poslal hadičku na vysavači, jen abych povysával zbytky od te keramiky nebo co to v té žhavce je, no a vstřik šel zpátky a už to zase vrčí. Tak se omlouvám, že jsem se tak rozvášnil, ale myslím, že nebudu poslední komu se to stane a tím chci říct, že hlavu motoru nechte kde je a zkuste to touto metodou. Good luck a ať to jezdí.
P.S. Chyba P0380 už se po následné jízdě nezobrazila.
Napsal: 15.01.2017 07:23
od vita_k
Tak to je super, až to budu dělat podruhé, tak to zkusím stejně

Dík za sdílení