nie, prave preto mam o to vecsiu starost...enjoy píše:Ty si budeš nové auto v záruce servisovat sám?
FFIII 1.0 ecoboost 125k
- unicorn
- Nováček

- Příspěvky: 103
- Registrován: 30.05.2009 16:56
- Bydliště: Kosice
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
- Marod22
- Pokročilý

- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Tak choď na prvú výmenu po 10000 km, to neni problém, ja by som spravil to isté.
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13617
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ja tiez. I ked ta cena by ma stvala. No ako sa hovori, ked chces opicu, musis mat na banany 
- peter964
- Nováček

- Příspěvky: 137
- Registrován: 20.09.2013 14:43
- Bydliště: Bratislava (SK)
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Nemusíš mat obavy je to v pohode. Čoho sa obávaš veď auto je v záruke a servisné prehliadky neurčujú konštrukteri počas obeda v kantíne medzi polievkou a fašírkou, len tak nejako baj očko.unicorn píše:Ahoj,
vcera som sa stal majitelom noveho FFIII 1.0 / 125k, co ma zarazilo bolo, ze servisny interval ma byt 20.000km, alebo po roku. Tych 20.000km sa mi zda hrozne vela. Ake informacie ste dostali vy, pri kupe tohto auticka? Nemala by byt minimalne prva vymena oleja po zabehnuti motora skor, napriklad cca 10.000km? aky olej do toho davate?
Materiáli sú dnes už také že tých 20 tis na prvú servisku úplne stačí. V našich končinách máme zafixované ešte z čias favoritov, že výmena oleja oleja a serviska sa robí po zábehu. Dnes však nie je exaktne urcene kedy je auto po zábehu.
Ale skoršou výmenou oleja určite nič nepokazíš. Teda pokial si to nechces menit sám niekde doma v garáži. To nedoporučujem, pokiaľ nechceš stratiť záruku.
- Marod22
- Pokročilý

- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ale takisto sa za tie roky zmenilo myslenie automobiliek. Väčšinou sú radi, keď po skončení záruky odíde niečo pekne drahé. Samozrejme keď to odíde v záruke, tak to netreba riešiť lebo to neni nič vážne, prípadne je to funkčná vlastnosť vozidla. Ak si chceš to auto nechať dlhodobo, ja by som tie servisné intervaly skrátil.
- Mirec.K
- Nováček

- Příspěvky: 139
- Registrován: 28.12.2010 11:33
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Materiály sú iné, technológie iné... No zábeh je stále potrebný. Každý kto kupuje nové, tak po čase povie, že tu klesla kúsok spotreba, tu to zas kúsok lepšie ide. A aj s ľuďmi, ktorí tvrdia, že to nezabehávajú, lebo to netreba, keď sa bavím po čase, tak v inej téme povedia, ako klesla spotreba, ako to ožilo. Takže, ak sa menia mierne vlastnosti, zábeh potrebný je a osobne by som nový motor nikdy "netrápil". Výmenou oleja skôr nič nepokazíš, myslím, že naopak. Hoc sú materiály iné.
A teraz k motoru: minule som bol na predvádzačke konečne, že vyskúšam dvojnásobný motor roka, v slnejšej verzii vo Focuse HB. Prvý pocit... Myslel som, že sa nepohnem. Raz darmo, pri rozbiehaní je to litrový trojvalec. Bez turba. Keď už pomohlo turbo, bolo to iné kafe, pri 70kmph točí na piatom stupni menej ako 1,6 v Mk2, no akceleruje lepšie (nie výrazne, ale lepšie). V rovnakom duchu sa tiahla celá jazda. Kým som sa rozbehol hrúza, ak už sa auto ale gúľalo, tak sa chcelo gúľať rýchlejšie a rýchlejšie. Samozrejme, dostať to do nohy tak to bude o inom zrejme, len na prvé zvezenie ma to dosť postrašilo. V prípade záujmu sa určite preveziem znova, a dlhšie.
A teraz k motoru: minule som bol na predvádzačke konečne, že vyskúšam dvojnásobný motor roka, v slnejšej verzii vo Focuse HB. Prvý pocit... Myslel som, že sa nepohnem. Raz darmo, pri rozbiehaní je to litrový trojvalec. Bez turba. Keď už pomohlo turbo, bolo to iné kafe, pri 70kmph točí na piatom stupni menej ako 1,6 v Mk2, no akceleruje lepšie (nie výrazne, ale lepšie). V rovnakom duchu sa tiahla celá jazda. Kým som sa rozbehol hrúza, ak už sa auto ale gúľalo, tak sa chcelo gúľať rýchlejšie a rýchlejšie. Samozrejme, dostať to do nohy tak to bude o inom zrejme, len na prvé zvezenie ma to dosť postrašilo. V prípade záujmu sa určite preveziem znova, a dlhšie.
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW
- unicorn
- Nováček

- Příspěvky: 103
- Registrován: 30.05.2009 16:56
- Bydliště: Kosice
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
tak samozrejme, ze zabehavam. zatial mam "strach" tocit to nad 3000 otacok. a plyn na podlahu som este nedal ani raz. stale akcelerujem len pozvolna. ale zatial mam nabehanych len okolo 100km.
skor by som potreboval vediet ake su prenho optimalne otacky, nechcem ho ani dusit. pri plynulej jazde to udrzujem na tych 1500, ale neviem ci to nie je velmi malo.. predtym som jazdil 1.8TDCi a potrebujem si prevyknut na iny typ motora a iny styl jazdy..
- peter964
- Nováček

- Příspěvky: 137
- Registrován: 20.09.2013 14:43
- Bydliště: Bratislava (SK)
Ja som prvých 1000 km ho točil aj do 4500 ot. Postupne krátkodobo aj nad 4500 ot. A po 2000 km bez problemu som mu párkrát aj stúpil na krk (plyn na podlahu). Ako som napísal vyššie, dnes už zábehu netreba venovať prehnanú pozornosť.
Čo sa týka optimálnych otáčok, tak tam už treba dať pozor hlavne aby si nejazdil pod otáčky. To znamená len pozorne počúvať motor. On ti povie kedy treba preradiť, keď uz počuješ taký surovejší zvuk, treba mu pomocť a odlahčiť ho. S ecoboostom sa treba naučiť jazdiť. Sleduj si otáčky, rýchlosť, a aktuálnu spotrebu, a porovnáj si kedy, čo a ako. ale hlavne treba motor počúvať. Postupne si urobíš sám obraz o optimálnych otáčkach.
Čo sa týka optimálnych otáčok, tak tam už treba dať pozor hlavne aby si nejazdil pod otáčky. To znamená len pozorne počúvať motor. On ti povie kedy treba preradiť, keď uz počuješ taký surovejší zvuk, treba mu pomocť a odlahčiť ho. S ecoboostom sa treba naučiť jazdiť. Sleduj si otáčky, rýchlosť, a aktuálnu spotrebu, a porovnáj si kedy, čo a ako. ale hlavne treba motor počúvať. Postupne si urobíš sám obraz o optimálnych otáčkach.
- unicorn
- Nováček

- Příspěvky: 103
- Registrován: 30.05.2009 16:56
- Bydliště: Kosice
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
no s tym pocuvanim, mam problem
stary FoFo I 1.8TDCi, som nikdy neriesil otacky, ten bolo pocut krasne. ale teraz v novom FoFo je tak ticho... asi budem jazdit bez radia kym si zvyknem na styl jazdy a potom to uz pojde samo..
edited: este jeden dotaz. aky mate nazor na start-stop system? pouzivat nepouzivat?
edited: este jeden dotaz. aky mate nazor na start-stop system? pouzivat nepouzivat?
- peter964
- Nováček

- Příspěvky: 137
- Registrován: 20.09.2013 14:43
- Bydliště: Bratislava (SK)
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
jj, rádio tichšie.
Start-stop vypínam ako prvé hneď po naštartovaní. Až potom zapínam rádio.
Je to výmysel ekoteroristickej lobby. Start-stop likviduje turbá a dvojhmotové zotrvačníky, pritom na spotrebu má takmer nulový vplyv.
Start-stop vypínam ako prvé hneď po naštartovaní. Až potom zapínam rádio.
-
C4R3W
- Pokročilý

- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Unicorn:
Co se zajizdeni tyce, nemyslim si, ze by se motor nemel tocit. Bezne jezdim od zacatku sice klidne, ale semtam ho prozenu do 5000 rpm, vtip je v tom, ze na 1/4 plynu a dukladne si hlidam teplotu (zacnu vytacet az tak po 15ti minutach jizdy). Jediny, co se pri zabehu skutecne delat nema, je jizda na plnej plyn. Zajizdenim v nizkejch otackach mu podle me moc neprospejes, dily se musej ochodit, vule vydrit, at si trochu zvykne; kdyz ho nebudes rvat k omezovaci, tak mu neublizis
Jinak zabihani se samozrejme projevi, spotreba mi sklesala skoro o litr:) Ohledne oleju, nemyslim si, ze je vylozene nutny menit driv nez v 20tkm, u 1.6ky jsem to neresil, u 1.0 EB jsem to udelal. Uz jsem to tu nekde psal, ale: po doporuceni dealera jsem zajizdel prvnich 10tkm na hustsi olej (5W30), nasledne vymena za 5W20, nedavno jsem ho menil ve 20tkm znovu a nadale budu dodrzovat uz 20tkm interval. Mozna zbytecna pece, ale prece jen, je to malej a hodne honenej moturek, proc mu nedoprat lepsi peci:)
Co se zajizdeni tyce, nemyslim si, ze by se motor nemel tocit. Bezne jezdim od zacatku sice klidne, ale semtam ho prozenu do 5000 rpm, vtip je v tom, ze na 1/4 plynu a dukladne si hlidam teplotu (zacnu vytacet az tak po 15ti minutach jizdy). Jediny, co se pri zabehu skutecne delat nema, je jizda na plnej plyn. Zajizdenim v nizkejch otackach mu podle me moc neprospejes, dily se musej ochodit, vule vydrit, at si trochu zvykne; kdyz ho nebudes rvat k omezovaci, tak mu neublizis
Jinak zabihani se samozrejme projevi, spotreba mi sklesala skoro o litr:) Ohledne oleju, nemyslim si, ze je vylozene nutny menit driv nez v 20tkm, u 1.6ky jsem to neresil, u 1.0 EB jsem to udelal. Uz jsem to tu nekde psal, ale: po doporuceni dealera jsem zajizdel prvnich 10tkm na hustsi olej (5W30), nasledne vymena za 5W20, nedavno jsem ho menil ve 20tkm znovu a nadale budu dodrzovat uz 20tkm interval. Mozna zbytecna pece, ale prece jen, je to malej a hodne honenej moturek, proc mu nedoprat lepsi peci:)
Naposledy upravil(a) C4R3W dne 08.03.2014 23:42, celkem upraveno 1 x.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
C4R3W
- Pokročilý

- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Start-stop vypinam okamzite po nastartovani jako ostatniunicorn píše:no s tym pocuvanim, mam problemstary FoFo I 1.8TDCi, som nikdy neriesil otacky, ten bolo pocut krasne. ale teraz v novom FoFo je tak ticho... asi budem jazdit bez radia kym si zvyknem na styl jazdy a potom to uz pojde samo..
edited: este jeden dotaz. aky mate nazor na start-stop system? pouzivat nepouzivat?
* Po dalnicnim sprintu v levym pruhu sjedes k benzince, zastavis a co udela start-stop? Okamzite ti vypne motor. Na zabiti...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- ferdoz
- Nováček

- Příspěvky: 72
- Registrován: 31.03.2009 11:20
- Bydliště: Východné Slovensko
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ono to bude aj tým, že po určitom počte km (5-10 tis.) sa v riadiacej jednotke prepíšu mapy zo zábehových na finálne.Mirec.K píše:Materiály sú iné, technológie iné... No zábeh je stále potrebný. Každý kto kupuje nové, tak po čase povie, že tu klesla kúsok spotreba, tu to zas kúsok lepšie ide. A aj s ľuďmi, ktorí tvrdia, že to nezabehávajú, lebo to netreba, keď sa bavím po čase, tak v inej téme povedia, ako klesla spotreba, ako to ožilo. Takže, ak sa menia mierne vlastnosti, zábeh potrebný je a osobne by som nový motor nikdy "netrápil".
Ford Focus II 2008 1.6/74kW Silver-X
- Anduril
- Test driver

- Příspěvky: 5096
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Tak o necem takovem jsem teda jeste nikdy neslysel 
-
C4R3W
- Pokročilý

- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
V poslednim cisle Sveta motoru (13/2014) je tomu venovano nekolik stranek. Tam to zase docela hroti (nevytacet nad 3500 rpm benzin a 2500 rpm naftu), dokonce doporucuji vymenu oleje po 1000 Km (slovy "jednom tisici"), tak nevim... Jestli si vzpomenu, tak to zitra naskenuju a hodim sem... 
Jinak o tom, ze by ridici jednotka pracovala se "zabehovou" mapou, ktera se pozdeji prepise, jsem jeste neslysel. Nemozny to samozrejme neni, jsou motory, ktery si naopak vykon snizi, pokud se s nima dlouhodobe jezdi prasacky, ale kdyby to byla obvykla praxe, urcite by o tom neco prosaklo mezi sirsi verejnost
Jinak o tom, ze by ridici jednotka pracovala se "zabehovou" mapou, ktera se pozdeji prepise, jsem jeste neslysel. Nemozny to samozrejme neni, jsou motory, ktery si naopak vykon snizi, pokud se s nima dlouhodobe jezdi prasacky, ale kdyby to byla obvykla praxe, urcite by o tom neco prosaklo mezi sirsi verejnost
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti



