Stránka 20 z 44
Re: Alternátor
Napsal: 03.09.2012 21:51
od vitut
Mno, ani ne. Zavada byla v regulatoru, ktery stal 1500 Kc, predchozi nefunkcni regulatory byly vraceny. Na tech alternatorech se toho mechanicky moc nekazi, spis vetsinou elektronika - regulator (poklesne napeti bez zateze a pri zatezi uz temer nedobiji). Novy alternator Ti Ford nabidne vymennym zpusobem kolem 5000 Kc a kdyz Ti neuzna stav stareho (napr. opravy), doplatis jeste kauci. V podstate Ti ale doda kompletni repas, ktery ma vyzbroj stejnou, jakou mam ted ja.
Samozrejme muzes koupit Starline za 2500 Kc, ale moc se nedoporucuje, vydrzi prumerne kolem 1000 km. Muj prispevek byl spis myslen jako pouceni pro ty, kteri resi podobny problem. Treba Foki tu zminoval, ze ma na dilne armadu repasovanych alternatoru, ktere nekomunikuji s PCM.
Re: Alternátor
Napsal: 05.09.2012 12:06
od spanel
Jak jsem už tady někde psal, tak repas obsahuje obvykle diodový můstek, regulátor a výměnu ložisek. Plus u některého typu vozu demontovat půlku motoru, aby se altík dal vyměnit, což je i můj případ.

Re: Alternátor
Napsal: 05.09.2012 18:14
od petulak
Re: Alternátor
Napsal: 05.09.2012 18:54
od vitut
Tak tenhle ani zadarmo, maximalne tak tesne pred prodejem auta ...
Re: Alternátor
Napsal: 09.09.2012 16:31
od erik1978
Pridám aj ja moje doterajšie skúsenosti s dobíjaním. Po odpálení pôvodného regulátora Magneti Marelli.
Vyskúšal som už asi 3 ďalšie regulátory (2x mobiltron, 1x Magneti marelli AMP0123), 2 alternátory a ich vzájomné kombinácie.
Každý regulátor sa správa inak, ale ani jeden nedrží napätie pri zvýšenej elektr. záťaži.
Obidva Mobilrton pri naštartovaní studeného motora cca 14,2 až 14,5V bez záťaže ale pri naštartovaní teplého 15 až 15,2V. Pri záťaži prepad pod 13V.
Jeden s nich rozsvieti kontrolku pri nízkom napätí aj prepätí, druhý iba pri prepätí.
AMP0123 cca 14 V pričom teplota motora nemá vplyv na výšku napätia. Pri záťaži taktiež prepad napätia.
Okrem toho som vymenil aj baterku, prečistil konektory, vymenil 3pin. konektor na alternátore,... ale bezvýsledne.
Alternátor bol aj na stolici a bol OK ale istotne nebol testovaní ani jeden regulátor na testeri - ani ich nemám kde dať otestovať.
Teraz zvažujem vyskúšať nejaký univerzálny regulátor (bez komunikácie s PCM) ako sa bude správať pri záťaži on (
http://www.cdl.sk/?cmd=2&show=1 - ir uni 14V)

.
Čiže pátranie pokračuje...
Re: Alternátor
Napsal: 09.09.2012 21:41
od Bullitt
Co tady čtu, jaké jsou problémy s alternátory - proč to dříve býval díl, který byl bez problémů? Altík většinou auto přežil, maximálně s výměnou uhlíků. Podle mě by se do řízení altíku neměla vůbec ŘJ srát, v jednoduchosti je genialita - toť můj názor.
Nemyslím si, že to slavný "inteligentní" nabíjení od Fordu přináší tak moc výhod, možná právě víc problémů.
Re: Alternátor
Napsal: 09.09.2012 22:07
od Standa.64
Důvod bude asi snižování výrobních nákladů.
Re: Alternátor
Napsal: 10.09.2012 06:50
od Eidž
Bullitt píše:Co tady čtu, jaké jsou problémy s alternátory - proč to dříve býval díl, který byl bez problémů? Altík většinou auto přežil, maximálně s výměnou uhlíků. Podle mě by se do řízení altíku neměla vůbec ŘJ srát, v jednoduchosti je genialita - toť můj názor.
Nemyslím si, že to slavný "inteligentní" nabíjení od Fordu přináší tak moc výhod, možná právě víc problémů.
Záleží na úhlu pohledu. A způsobu řízení motoru. Fyzika platí pořád. Jestli má točivý stroj vyrobit energii odpovídající UxI tj. 14,5 x 100 tj. 1450W tj. cca 1.5 kW tak tu energii PLUS ztráty musíš odněkud vzít. Jestli na volnoběh dokáže motor vyrobit tolik mechanické energie, aby ještě navíc byly dodrženy emisní limity, tak klidně. Nebo bude lepší při volnoběhu odbudit alternátor a tím snížit zatížení motoru? A se vzrůstajícími otáčkami zvýšit buzení?
Protože řízení alternátoru jen odběrem znamená, že právě při volnoběhu potřebuješ max. proud.
K tomu patří mechanika, neboť aby alternátor byl schopen při nízkých otáčkách, co nejblíže volnoběhu, vůbec nějaký proud dodat, musí mít na hřídeli rozhodně víc, než 850 ot./min. Toho se dosáhne menší řemenicí. Jenže, pak musí alternátor odolat otáčkám k 10 tis./min.
Je to sice jen alternátor, ale je to zajímavý svět sám pro sebe.
A pokud při repasi dodržíš systém, se kterým to auto bylo navrženo, tak to funguje. Pokud to nahradíš věcí, která to neumí 100%, tak to nefunguje. Experiment vituta to jasně dokazuje. Pokud se použije správný regulátor, tak to funguje. Hold kopie nedělají 100% to, co mají.
Zajímavým řešením otáček alternátoru by byl variátor, který by při volnoběhu měl na výstupu vyšší otáčky, cca dvojnásobné a při zvýšení otáček by na výstupu byly nižší otáčky. Ale je to další mechanická věc, která se může porouchat. Ale pak by bylo proudu dost

Re: Alternátor
Napsal: 10.09.2012 17:56
od erik1978
To že náhrady od Mobiltron nie sú dobré som sa presvedčil aj ja a neskôr som sa o tom dočítal aj na ruskom FF fóre ale mám aj náhradu Magneti Mareli ako som už písal a tam je to +/- rovnaké.
Takže momentálne netuším či zohnať další alebo...
Ešte keby som vedel kde tie 3 regulátory ktoré mám môžem dať otestovať čí je chyba naozaj v nich.
Re: Alternátor
Napsal: 26.09.2012 18:25
od gargulakj
Zdravím.
Občas mi kolísá napětí 13-15V... Po dlouhém bádání jsem zjistil že se tak děje když chytím regulátor na altíku (ten bílý kus kam se strká konektor od ŘJ) a začnu s ním hýbat. I BEZ připojeného konektoru od řídící jednotky začne napětí kolísat. Přestanu hýbat, přestane kosílat.
Jsou tam někde nejaké spoje? Nebo hýbu i s uhlíkama a ty už jsou tak krátké že se to přestává dotýkat?
No každopádně dám altík na repas.. ale jen mě to tak zajímá
Re: Alternátor
Napsal: 26.09.2012 18:40
od Jardak
Mezi regulátorem a diodovým můstkem je jeden spoj na šroubek. Spíš ty uhlíky už nemají spolehlivý dotek a kroužky už jsou hodně projetý. Sundej dekl a regulátor a uvidíš hned jak jsou na tom....
Re: Alternátor
Napsal: 18.10.2012 09:41
od jan.novak2
Pri nastartovani studeneho motoru dava alternator 11-12 V, bez zapnutych spotrebicu. (pri velke zime i mene)(Dnes mereno pri 20C a daval 12,1V).Kdyz dojedu zhasnu motor, necham ho cca. 10min a nastartuju znova tak dava stabilne cca 14V, jelikoz je teplej motor.
Kontrolka dobijeni normalne pri nastartovani zhasne.
Minuly tyden bylo auto v servisu FORD, a tam my rekly, ze altik a baterka je podle testu v pohode, ze to nejspis pomalu budi, ale uz jsem se nedozvedel proc.
Mohl by jste my nekdo zkusenejsi rict co a jak ?
Vse mereno pres rezim Test, ktery jde spustit v okne(jak je spotreba).
Edit : Auto : Ford Focus 2 (2008, po FL), 1,8TDCI 85kw
Re: Alternátor
Napsal: 29.10.2012 12:59
od spanel
No, altík, studený či nestudený by měl dávat po nastartování kolem 14,5 V. Výrobci baterií píší, že lze nabíjet až 15V u moderních akumulátorů -pro vozy s obzvláště vysokými nároky na výkon
• ideální při velkém počtu elektrických spotřebičů
• výrobek vyšší výkonnostní třídy
• optimální pro dieslové motory
• delší životnost díky osvědčené technologii legování stříbrem
Re: Alternátor
Napsal: 30.10.2012 13:30
od cpujky
Ahoj.
Cas od casu se tady lidi ptaji kolik stoji vymena alternatoru, kolik stoji altik a tak.
Pred nedavnem se spalil (coudilo se z neho, svitila kontrolka) altik kolegovi ve Focusu 1,6 TDCI, koupene bylo v Eurocaru a dal ho do smluvniho servisu kde ho dost natahli. Sice udelali vymenu do jednoho dne, ale za alternator chteli cca 11tisic a za praci s diagnostikou 4 tisice!!!.
Tak mi to nedalo a napsal jsem do CARentu v Brne a odpoved me potesila:
Prace stoji 590Kc, 120A alternator 6552Kc nebo 7363Kc za 150A. Ceny vcetne DPH. Pokud by jste chteli alternator vratit a nebo by byl absolutne zniceny, tak se uctuje 1800Kc poplatek. Alternatory nejsou skladem,tak je treba pocitat s opravou na 3-4 dny.
To byla informace pro lidi kteri hledaji na kolik to vyjde v ofiko servise (muze to usetrit nemale penize lidem ktere obiraji ve smluvnich servisech)
Re: Alternátor
Napsal: 31.10.2012 21:05
od gargulakj
U mě repas s ložiskama a regulátorem 2500
