Stránka 191 z 279

Re: Baterie

Napsal: 11.11.2017 08:47
od petulak
vyvinutá v USA cca před 25lety, pro vojenská vozidla. " máká" i hlavou dolů.
měl jsem je kdysi v jednom autojeřábu.

Re: Baterie

Napsal: 13.11.2017 15:25
od C-Maxis
Ono by to nemělo mít "tekutý" elektrolyt, ale vsáknutý. Pracuje to i při průstřelu. Do auta to moc smysl nedává. Používá se to do lodí (třeba).

Re: Baterie

Napsal: 13.11.2017 22:42
od stano.
Ono je to fajn. Ako technologia. Len je to drahe. Tie vyhody sa v beznom aute ako startovacia bateria nevyuziju. A nase auta nemaju prisposobene nabijanie pre take baterie. Takze drahej baterii este skracuje zivotnost.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 07:18
od pkadecka
Je to baterie do extrémních podmínek, má velký startovací proud i v mrazu. Samozřejmě, pro pražáka je to zbytečnej luxus.

A proč by to mělo mít jiné nabíjení než ostatní olověné baterie? Viz katalog:

https://www.baterieonline.cz/fotky4541/ ... axxima.pdf

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 09:46
od stano.
AGM by nemali byt trvalo prebijane na 14.4V, ako nabijaju Fordy. A zaroven pri prehriati nad 50°C by nemali byt nabijane vobec. Co pod kapotou, v lete, v kolone nie je problem dosiahnut. Navyse ak je bateria este prehrievana nabijanim. Zaroven AGM maju vyssiu nachylnost k plynovaniu, co je este zhorsovane uvedenymi podmienkami.
(Aj preto vela vyrobcov zavedenim start-stop presunulo baterie spod kapoty do kufra alebo ich presunuli na chladnejsie miesto)
Niektore lepsie nabijacky maju z tohto dovodu mod pre AGM baterie.
V porovnani s klasickymi zaliatymi bateriami rychlejsie degraduju. A vysoky startovaci prud u AGM plati v idealnych podmienkach.

Podla mna radsej menit castejsie klasicky oloveno-vapnikovu ako kupovat 3x drahsiu AGM.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 10:15
od jarod72pm
Na zeleném jsem psal o svém pocitu v tom smyslu že když mě auto nabíjí kolem 14,1-2V (altík má 105A) když zapnu více spotřebičů tak se nastartování dobíjí delší dobu -tot OK
Ale měl jsem baterku 52Ah Vartu a teĎ mám exide 47Ah (origoš je myslím kolem 43Ah) proč dávali do aut takovou kapacitu? Aby se rychleji dobila? Hodně lidí píše že zimou malá kapacita strácí víc a na start zbyde taky míŇ.
Eddie mi napsal že je jedno jak velkou kapacitu má baterie -co vezmu tak musím vrátit .
A já žil v pocitu že čím větší kapacita a pokud baterku ve městě logicky víc vybíjím než nabíjím tak dobití trvá delší dobu i při delších jízdách .Na jednu stranu větší kapacita vydrží víc startů ale na druhou hůř nebo déle se dobijí - je to tak? Nedělal pro to Ford kompromis že tam dával takové baterie (není to i výbavou? Trend) aby se dobíjeli snadněji ale aby stačili točit i v zimě?
Hodně lidí právě pro to řeší velikost baterie pro provoz více méně formou spekulace.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 15:24
od pkadecka
Proč? Protože tam stačí. Benzínová 1.6 se startuje snadno. Diesly mají větší kompresi, navíc v mrazu startujou hůř, takže s ním musíš dýl točit, proto se do nich dávaj větší kapacity. Další věc je, že větší kapacita znamená větší startovací proud.

A proč si lidi kupujou větší baterii než tam byla původně? Protože na to maj a rozdíl ceny není tak velký.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 15:45
od Karel2
Trochu to poupravim. U ropaka je potreba "zatrepat" motorem a rychle, protoze pomale otaceni v zime je na dve veci. Proto se davaji z
s vetsi kapacitou a i vetsim okamzitym proudem. V podstate kdyz to nechytne hned, tak i kdyz baterka toci, tak uz to nechytne, benzin v pohode. Tohle plati u starsich ropaku, vysokotlake vstrikovani jsem nemel, ale myslim ze je to to same.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 16:50
od Jurawood
O tom povidate o horke novince tohoto roku, svitkovou exide jsme meli uz na š105.

Jinak co bych dal za to mit na motorce obycejnou aku co vydrzela vse.l a hlavne 6 let..
Rounovky agm vydrzi kulovy, kupuji kazdy 3 roky novou. Je draha, citliva na vsechno.
Jediny co umi je rekuperace plynovani zpet na elektrolyt. Takze nema hadicku pod motorku. A maka ina lezato. Jezdite v aute casto po zadnim?

Vy nad tim smejdem predrazenym slintate? Kupte radeji neco deckam :)

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 18:03
od petulak
na 105, z výroby?

+ vešla se ti do kaslíku? :mrgreen:

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 18:16
od TomFocus
Já měl z výroby v 1.6D bat. 60Ah 590A silver calcium a to 10let.
Co se týče startů u CR, start je na brnk i u polomrtvé baterky (10.9V) :mrgreen:
Všechny konfigurátory mě nutili do 72/74Ah. Nakonec mám 72Ah 720A a to hlavně proto, že auto 5-20dní stojí a pak ujedu hodně km a tím ji doplním po okraj.
Kdybych jezdil denně koupil bych 60Ah, znovu.

Jinak, těch 720A vs. můj motor? Na startér bych mohl jezdit po praze jak to s tím cvičí.
590A - bohatě stačilo.

Re: Baterie

Napsal: 14.11.2017 18:26
od stano.
Btw. tie stovky amper su skratovy prud. Nie startovaci. Urcuje ho vnutorny odpor (ESR) clankov baterie.
Kedze starter ma tiez svoj vnutorny odpor a pri takychto prudoch aj privodne silove kable, spoje, ocka maju nezanedbatelny odpor, startovaci prud je ovela nizsi. Na benzinovych atmosferach okolo 70A.
Na dizlaku este start predchadza zhavenie, co tiez cucne z kapacity.

Re: Baterie

Napsal: 15.11.2017 07:04
od ballu
Na to jsi přišel jak?
Jenom baterka v mé mašině má startovací proud 270A , s těma 70A by to nezacvaklo ani pastorek. Co pak nějaký nafťák, tam to je přes 500A. Jen škoda 120 brala 400A.

Re: Baterie

Napsal: 15.11.2017 07:56
od Jurawood
To je maximální proud při proudové špičce - první milisekunda rozběhu startéru, potom proud klesá někam k 100-120A, jak píše Stano 70A, to u teplého motoru klidně.

Napsal: 15.11.2017 17:09
od Stehnak
Presne tak. Startery maji nominalni vykon kolem 1 kiloWatty (pro benziny min, pro naftaky vic, pro I4 min, pro V8 nebo W16 vic). Na netu je na to bakalarka/diplomka z VUTBR. Deleno 12 Voltama je maximalni startovaci proud ktery si starter z baterky veme pokud s motorem otoci.
Amperu z baterky do starteru tece presne tolik, kolik je potreba pro otoceni motorem. Pokud je motor prohraty staci min, pokud je -20 tak vic.
Neberu tu milisekundovou spicku kdy se starter netoci.