LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 23.03.2017 13:25

Mas mk2, basnit se vyplati spis o mk1 :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 23.03.2017 16:23

No promiň, ale předpokládat, že novější auto bude lepší, je dost naivní :D
S autama to jde už hezky dlouho od 10 k 5 ve většině parametrech.

A ať to není jenom OT, tak k tomu dávám info, že mám na LPG najeto prvních skoro 5 tisíc km a musím říct, že to funguje na jedničku. Dával jsem LandiRenzo. Spotřeba viz podpis, taky spokojenost.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.03.2017 20:14

Já mám teď podle měření nádrže cca 8,5 po městě vč. benzínu.
O víkendu jsem jel zase štreku po okreskách a 6,5 plynu, palubák ukazoval 4,9 :-)
Ale jel jsem economrallye, z té jízdy by tady všichni popukali smíchy.. hlavně že dvoulitr..

Rozdíl spotřeby LPG vs. BENZÍN, lambda koriguje směs přesně na LA=1, motor nemůže dát více, nebo méně.

Někde se zmiňuje že moderní systémy už téměř nemají rozdíl a max rozdíl tak 10%
Říkám blblost.

Mrknu do techničáku, toto je oficiální zpráva a měření z brzdy vč. výkonu... ne PP:
město - benzín 9,8 vs 13 plyn = 30%
mimoměsto benzín 5,4 vs 7,1 = 30%

Co nám říká teorie?
hmotnost benzínu 0,75kg/litr
hmotnost LPG 0,55kg/litr
stechiometrický poměr benzínu 14,7 kg na 1 kg vzduchu
stechiometrický poměr LPG 15,7 kg na 1 kg vzduchu

(0,75 / 0,55) / (15,7 / 14,7) = 1,277
= 30%... ale podívejme, to je náhodička.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 24.03.2017 08:34

Takovou spotřebu nedosáhnu ani konstantní rychlostí 90 po rovině. Takže buď je něco špatně nebo to je tou mojí převodovkou, která má prvních pět rychlostních stupňů (z celkových pěti) optimalizovaných na jízdu po městě.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 24.03.2017 11:01

konstantní rychlost = lechtání plynu? Teď to řeknu ostře :-) Je to to nejhorší co může pro spotřebu být. Mýtus, který vznikl od diesela, kde se jede pořád na plnej plyn, ale ochuzuje se dle zatížení směs. Tam ano, ale u zážehového motoru to je nesmysl, díky kterému při škrcení směsi nevyužíváš plného kompresního tlaku.
Nikdy nedávám trošku plynu, S tím bych měl tak o 1-2 litry víc. Nechce se mě to tady řešit, už vím jak to dopadá - nasype se na mě několik lidí, nakonec se musím odporoučet. Nemám už na to to vysvětlovat. Tady je to OT, hledej na googlu graf <měrná spotřeba>, + <ekonomy rallye>
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13497
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 24.03.2017 12:18

Ked tam zahrnies aj obohacovanie zmesi (kvoli chladeniu spalovacieho priestoru), potom budes mat pravdu.
Takze to, co si napisal, nie je take jednoznacne.

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 24.03.2017 12:36

Ale vezmi si, kde všude už si to viděl " jezdím lehká noha"
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
nomis
Junior
Junior
Příspěvky: 205
Registrován: 26.04.2014 22:58
Bydliště: SN - SR

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od nomis » 01.04.2017 21:32

Jurawood> a ktoru si mal? ja az poslednu - BJ, co uz bol v podstate hatchback - predchodca 3jky a musim povedat, ze tento moj Focus ma 100% lepsi podvozok. Je tu nejaka podobna tema? mozme o tom pokecat, nech to tu 'neplevelime'.

Ma tu niekto spotrebu benzinu na 100km 2l, ci to iba ja som taky setrny k motoru? :)
Ford Focus II Turnier 1,6 Trend 2006 LPG
Daewoo Nexia 1,5 1999
ex Mazda 323F 1,5 1998
ex Skoda Favorit 136L 1988

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 18.04.2017 10:09

Rád bych se podělil o aktuální zkušenost s LPG po cca 73 tis. KM.(montováno ve 117 tis. aktuálně najeto 190 tis. KM). Měl jsem podezření na nahlodané ventily což mi mechanik dneska ráno potvrdil s tím, že tyhle motory holt jednou za 80-100tis. Km musí ty ventily vyměnit. Nikdy jsem neměřil vůli ventilů, jelikož jsem nenašel nikoho, komu by se do toho chtělo. Projevovalo se to při jízdě na dálnici, kdy motor občas výkon měl a občas ne a prakticky jsem nebyl schopen říct, kdy se to přesně děje. Až později jsem si uvědomil, že při nižší teplotě jsem to nezaznamenal nebo jen občas a v létě častěji. Kdybych ty vůle měřil, asi by mi ty ventily vydržely déle, ale stejně by se musely jednou vyměnit. Cena opravy cca 10 tis. Kč takže jsem pořád s LPG v plusu. Jen tedy pánové bacha ať to podchytíte včas, jezdit jen po městě tak to zřejmě nechám zajít do úplného podpálení, což se podle všeho ještě nestalo. Jinak přímaz podle mechanika nepomáhá, ale jeden tvrdí tak, druhý onak. Já osobně ho tam nemám. Dále tyhle motory mají vlastnost, že to "nahlodání" se projeví až po plném zahřátí motoru a asi né ideálním chlazení. Protože tlaky ve válcích za studena měřeny cca měsíc zpátky v úplný normě, emise ze srpna min. roku taky jak u nového motoru.

A ještě poslední info na závěr. Strýc s Focusem 2 74kw, podpálené ventily, ale úplně po cca 120 tis. Km s přímazem. Za studena motor pracoval naprosto bez problému, po zahřátí znatelný pokles výkonu. Snad to někomu pomůže. I po tomhle zjištění si Focuse nechám, pořád je to nákladově někde jinde než benzín nebo nafta.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 18.04.2017 15:36

pomohlo by nám, kdyby si ty původní podpálené ventily dostal zpět, což je při výměně dílů standard.
A mohl si sem dát fotku a napsat jaké byly vůle a komprese...
Pokud cokoliv z toho nevíš - je to docela vážné pochybení.

Ventily se nemění, celá sedla se zaklepou do hliníku a to se následně odvrtne a nalisuje nové...

Kontrola vůlí se dělá i u benzínu, stejně jako výměna oleje nebo čehokoliv jiného.
Ano, dost lidí to vůbec nedělá? :( ale servis to dělat samozřejmě musí !!!
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 16:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 18.04.2017 15:48

Za studena byly tlaky 9,5 bar v jedno válci a 8,5 bar ve zbývajících 3 válcích(což jak jsem se dočetl později někdo uváděl jako standard). Intenzivně komunikuji s mechanikem a co jsem se dozvěděl, tak výfukové ventily jsou úplně v háji a budou se měnit, nasávací se jen přebrousí. Jsem tady v tomto laik, takže možná říkám něco blbě, ale takhle jsem to pochopil, když tak mě opravte. Ty vůle se nikomu nechtěly, jelikož tam jsou ty plynové vstřikovače. Pokaždé jsem slyšel, emise jsou v pohodě, takže to nemůže být podpalený. Tlaky v pohodě, takže vše ok.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13497
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od stano. » 18.04.2017 17:54

Vole sa kontroluju preventivne. Aby sa ventily nepodpalili.
Sledovanim emisii a tlakov zistis az stav, ked su znicene. Co je uz neskoro.

jansamaj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 14.11.2015 05:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jansamaj » 18.04.2017 18:43

Ahoj. MaxSand jazdil si diaľnice alebo mesto? A tvoj striko? Striko mal podtlakove maznanie alebo tlakové.
Mám rovnaký motor, zatiaľ najazdené na LPG 50tkm, dal som si namontovať tlakové mazanie do vstrekovaca.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 18.04.2017 20:04

Je problém sundat ty plynový vstřikovače? Protože jinak samotná kontrola ventilů je celkem banalita.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2668
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od krenda » 18.04.2017 21:33

Vstřikovače jsou sundané za 5minut.
Zajímalo by mě to tlakové "mazání" dávkování aditiva. Podtlakové je nespolehlivé a dávkuje jen při deceleraci a volnoběhu, tedy v situacích, kdy to není až tak potřeba. Naopak tlakové přes vstřiky dávkuje po celou dobu.
Není žáden problém se vstřikovači? Myslím zanášení nebo něco podobného.
je: Ford S-Max, 09/2020, 7míst, 2.0 ecoblue, 140kW, 4x4
bylo: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host