Stránka 3 z 13
Napsal: 24.07.2007 15:16
od SHI
Dmychadlo je typem systému nuceného sání, stlačuje vzduch proudící do motoru, takže umožní to, aby se dostalo více vzduchu do válce. Více vzduchu znamená možnost přidání většího množství paliva, což má samozřejmě za následek větší tlak z každého pracovního cyklu v každém z válců. K dosažení tohoto zlepšeného plnění používá turbodmychadlo zpracovanou energii spalin z motoru, které roztáčejí lopatky turbínového kola k hodnotě až 300000 ot./min. Turbo je připojené na výfukové potrubí motoru, pracuje tedy jako plynový, turbínový motor. Na hřídeli turbínky je připojeno kolo kompresoru, který nasává čerstvý vzduch přes filtr a dále ho vtlačuje přes sací potrubí do válců. Vysoké otáčky rotoru dmychadla vyžadují precizní uložení. Používají se speciální plovoucí ložiska, která drží hřídelku na tenké vrstvě oleje anebo kuličková ložiska. Uložení ložisek vyžaduje stálý přívod mazacího oleje, který zajišťuje mazání a chlazení ložisek hřídele. Hřídel rotoru turba se tak otáčí téměř bez tření. Správná funkce přeplňování však vyžaduje sladění celého příslušenství motoru, především s dodávkou paliva.
Napsal: 05.08.2007 00:50
od laca
Nevím jestli to patří sem, snad ano. Mám pár dní FoFo, je to můj první Focus a také první diesel v životě. Tak se každý den seznamuju s novými zvuky a hledám jejich vysvětlení
Po studeném startu, když šlápnu na plyn, slyším slabé hvízdání ketré se stupňuje s otáčkama. Jako když se něco roztáčí. Po pár minutách to ale ztichne. Nepřijde mi to jako nějaký řemen. Může být takhle slyšet "studené" turbo i v malých otáčkách? Od 1500 už přes hluk motoru žádný hvízdání neslyším, je to fakt slaboučké.
Napsal: 05.08.2007 23:14
od Dudko
Na mojom novom FoFo-2 zvuk turbodúchadla z interiéru vozidla nepočujem, alebo aspoň jeho zvuk nie je nijako výrazný.
Keď však vystúpim, tak jeho hvízdavý zvuk počuť dosť výrazne spolu s typickým klepotavým zvukom dieselového agregátu.
Najvýraznejšie však počujem turbo, keď zaparkujem v garáži a vypnem motor, vtedy válce okamžite stíchnu a počuť už len turbo ako sa práve dotáča a zastavuje.
Vždy mi to pripomenie film Terminátor I. keď sa Swarzovi minie munícia na tom rotačnom guľomete a už sa len tá hlaveň na prázdno otáča (hi)
Napsal: 05.08.2007 23:28
od KUTY
Mne to piska v tom remeni, ako pisal foki na prvej strane...s tymi kamienkami. Da sa s tym nieco robit ? Nechcem menit dokola remen. Nejak to vycistit atd. ale bez demontaze remena.
Dik, Pali
Napsal: 05.08.2007 23:43
od bjuty
Tak jsem z toho jelen

. Jedni říkají nějaké ložisko - napínák nebo altík nebo čepadlo (vodní), jiní že je to netěsnost u výfuku a další že je to řemen. Tak nevím. Výfuk by byl v pohodě, ale ostatní může zapříčinit velkou škodu. Tak jak dál? Servis je v klidu, ten je mimo hru a rad se dá rozdat kvanta, ale nikdo to nezaručí. Doporučili mi kontrolu výfuku, rozvodů, možných ložisek za cca 2500,- BEZ OPRAVY !!!
Horší je že nevím komu věřit a co zkusit?
Napsal: 06.08.2007 11:40
od SHI
píská ti to i na volnoběh ? Když hodně přidáš plyn. Pokud ano tak by to měl někdo odposlouchat. Píská mě to taky a dle poslechu to je u turba a z 99% ložisko.
Napsal: 07.08.2007 23:31
od laca
Dneska jsem se objednal do servisu. Jakmile jsem rekl, ze mi tam neco piska, hned se ptal jestli za studena. Rikam, ze jo, ale ze i za tepla je to slabounce slyset (uz ne v aute, musim ven). Pry je to remen, vymena cca 500 + prace. Tak uvidim. Jedu tam 16.8., jeste mi zkouknou loziska.
Napsal: 08.08.2007 09:54
od volod
V servisu mně řekli,že mám dojed když to bude pískat.Problém je ten,že to hvízdá jenom někdy a jenom chvilku třeba 5min. Moje šance trefit hvízdání a dojed do 5min. do servisu je 1:10000000.Hvízdá to jenom za tepla když odstavím auto a znovu nastartuji.Je to slyšet hodně.
Napsal: 08.08.2007 10:28
od KUTY
to laca: Tak to mam myslim to iste, ale chodit stale kvoli vymene remena do servisu za tie prachy je nemyslitelne. Ved pred rokom bol remen meneny.
Musi existovat sposob, ako ten remen ocistit, aby nepiskal.
Napsal: 08.08.2007 23:44
od laca
2Kutac: no malo to neni, ale rasi jim to tam dam nez se s tim doma mordovat. Vybaveni nemam, znalosti take moc ne, cas uz vubec
Ty 2-3 hodiny prace nez si na tu opravu vydelam bych jinak stejne stravil hledanim zpusobu jak na to a samotnou opravou

Chapu, ze pokud se v autech hrabes, ze si to chces udelat sam a usetrit

Napsal: 09.08.2007 07:50
od silverwolf
KUTAC píše:to laca: Tak to mam myslim to iste, ale chodit stale kvoli vymene remena do servisu za tie prachy je nemyslitelne. Ved pred rokom bol remen meneny.
Musi existovat sposob, ako ten remen ocistit, aby nepiskal.
Pokud byl před rokem měněný a píská, může to být i tím, že se provozem trochu vytáhl a mohlo by stačit ho napnout

Napsal: 09.08.2007 09:48
od Gold
KUTAC píše:Mne to piska v tom remeni, ako pisal foki na prvej strane...s tymi kamienkami. Da sa s tym nieco robit ? Nechcem menit dokola remen. Nejak to vycistit atd. ale bez demontaze remena.
Dik, Pali
Někdy pomůže mýdlo.
Napsal: 09.08.2007 10:49
od silverwolf
Napsal: 09.08.2007 12:53
od KUTY
to Gold: myslis za beziaceho motora prilozit mydlo aby sa dostalo trochu do drazok ???
Napsal: 09.08.2007 15:40
od Gold
Přesně tak, a pokud ti hvízdá skutečně řemen, tak by to okamžitě po namazání mělo přestat.