Cukání motoru při rychlé jízdě

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od zuntak » 22.03.2010 18:03

Pro V12-tak jsem koukal do tich tabulek docela slušná služba ale ten svuj motor jse nenašel mám 2.0TDCI 100KW a typ motoru G6DB aten tam nejni,ale je jisté že jsou různé na typy aut asi podle obsahu,kuly dostatku vzduchu to valcu,jakej je asi ten ultra zvuk aby ten karbon neodstranil a neco se nedostalo do oleje to by byl průser.Jisté bude se kouku na štítek co je na turbu a je to 100% co je tam za typ

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od V12 » 22.03.2010 19:53

Pre Focus II TDCi 2.0 100 kW (PSA oznacenie DW10BTED4, to co som napisal je podla TP) by to malo byt turbo Garrett GTA1749V. Je tu ale jeden problem - existuju 4 podtypy tohto turba, takze objednavka presne podla stitku na povodnom. Inak moze byt nechutny problem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od zuntak » 22.03.2010 20:19

tak to PSA sedí to je uvedeno v tp jako výrobce,já mám fofo c max 2005 a le tak štítek je štítek

markkepi
.
.
Příspěvky: 2359
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolenice

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od markkepi » 11.11.2010 09:34

Vcera sa mi stalo nieco podobne....asi v 130-ke mi to cuklo..bolo to dost citelne...a ked som zastavoval pri krizovatke,tak mi to zdochlo a nevedel motor chytit..po niekolko sekundovom starte naskocil,ako keby bol zavzdusneny...potom som to uz nemal moznost ist rychlejsie,tak neviem ci bude cukat...ale dost ste ma postrasili s tym turbom..raz som ho menil a uz teraz by ma to mooooc hnevalo!!ja len dufam ze bol len zavzdusneny!!
Focus mk3 ST
Kuga 4x4

exMonDie 2,2 TDCi
ex Slivka 2.0i
exFord Focus II 1.6 66kW TDCi
exFord Focus I 1.4i

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od vita_k » 28.12.2010 20:18

To byl nejaky cucek v nafte, stalo se nam to před včera na Kie Sorento. Po chvili to už šlo zas nastartovat. Zrejme cucek rozmrzl...
markkepi píše:Vcera sa mi stalo nieco podobne....asi v 130-ke mi to cuklo..bolo to dost citelne...a ked som zastavoval pri krizovatke,tak mi to zdochlo a nevedel motor chytit..po niekolko sekundovom starte naskocil,ako keby bol zavzdusneny...potom som to uz nemal moznost ist rychlejsie,tak neviem ci bude cukat...ale dost ste ma postrasili s tym turbom..raz som ho menil a uz teraz by ma to mooooc hnevalo!!ja len dufam ze bol len zavzdusneny!!
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od V12 » 29.12.2010 06:44

Predvcerom poobede som natankoval OMV Premium (za teroristicku cenu), no vcera a dnes rano som nespoznaval motor - start na polovicu otacky klukovky (a to dnes -10), ziadny rachot zle zostelovaneho traktora, ziadne kolisanie otacok chvilu po natoceni, skratka parada. Takze treba tankovat fakt kvalitnu naftu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od vita_k » 02.01.2011 21:42

Po konzultaci s V12 tady poustuju svůj příspěvek:

ahoj.
Rozhodl jsem se pro SZ protože se to moc na forum nehodí.
Jde o focus 07 tdci, 80kw, odstranen DPF a sítko před 2 měsíci. Olej měněn bohužel před vyjmutím DPF (firma fapoff). Kontrolka mazání zhasíná rychle po nastartování. Nikdy se sama nerozsvítila.

Včera jsem jel po dálnici naložený a najednou zacala rust spotreba, netahlo to, a zacal kolísat výkon (perioda cca 0.5s narust/pokles) vykonu. No radši jsem zastavil a podival do motoru.

http://img802.imageshack.us/i/dsc9061s.jpg/

Turbo bylo dost rozžhavené, při té spotřebě se nedivím. Sundal jsem hadici sání a byla od oleje - viz foto. Musel jsem počkat 15 minut, než jsem se turba mohl dotknout a zjistil jsem, že oska má vůli. Měl bych dotaz - Má mít oska znatelnou vůli?

http://img547.imageshack.us/i/dsc9066.jpg/
Na této fotce je patrný olej, který jsem trochu rozmazal, když jsem tam strkal ruku.

http://img403.imageshack.us/i/dsc9067.jpg/

Pokračoval jsem do Velké Bíteše, kde je servis turb, tam na to moc cas neměli, říkali, že to může být přepoustecím ventilem, který nejak ovládá variabilní lopatky (VNT) a že jejich regulace může být špatná, proto ty narusty a poklesy výkonu. Pán taky říkal, že oska může mít vůli, že tak jsou turba někdy nastavená.

Motor má zvuk normální. Turbo je slyšet, ale nepřijde mi ten zvuk špatný.

1. Chtěl jsem se zeptat, jestli jsi slyšel o tomto případu poruchy.
2. Jaké je normální mnozství oleje v sání?
3. Jaká vůle v osce je jeste prijatelná?
4. Je možné turbo vyměnit svépomocí nebo přenechat dílně?

Turbo necham vyměnit/spravit. Je to typ GT1544V - z obrázku patrno.
Viděl jsem tvůj navod na foru na zmereni prutoku oleje. Mohl bys mi prosím poradit (nebo odkaz), kde to rozebrat a nasadit hadičku? Zatím netuším kde je ten odtok z turba.
Diky předem, jestli pomůžeš radou. Budu do 1.1. na e-mailu (přes mobil bez přístupu k autu)

________________________________________________________________________________________

Ještě jsem k tomu nahral video:

http://img441.imageshack.us/i/u5j.mp4/
moc toho tam slyšet není, jen rachot a trochu pískání turba na zvukovém pozadí. Nepřijde mi ale nic na tom vyloženě špatného.

http://img600.imageshack.us/i/20101113160212.jpg/
Na této fotce je videt, že mam trochu problém s hadicí odvětrání klikové hřídele. Jedna packa je ulomená a drží to jen na jedné. Myslím, že to ale s problémy nesouvisí. Napadlo mě, že bych to ale měl napsat.

________________________________________________________________________________________
odpoved V12:

Obavam sa, ze to turbo sa zacalo zadierat,vo videu po ubrati plynu najprv padnu otacky motora a hned potom mierne pocut to "hiuu". Dal si dolu zlu hadicu - od filtra k turbu. Musis dat dole tu, ktora je od turba k medzichladicu, ktory mas za naraznikom. Schema je na http://img16.imageshack.us/img16/2465/s ... 18tdci.png - je to sice pre 1.8TDCI, no aj Tvoj zabozrut to ma v principe rovnake, rozdiel je v tom, ze turbo je pred motorom (1.8 a 2.0 ho maju za motorom). Medzichladic je c.8, tlakova hadica od turba c.7. Demontuj ju na vstupe do IC a tam pozri, kolko je v nej oleja. V kazdom pripade ten zvuk turba nevesti nic dobre, priprav sa na vymenu. Ak si chces auto nechat, daj do toho nove turbo a nerozmyslaj nad repasom. Odvetranie klukovky by s tym nemalo mat nic spolocne. To pulzovanie vykonu mohlo byt sposobene prebiehajucou regeneraciou DPF, ktora sa po prejdeni cca 700 km robi aj vtedy, ked je DPF odstraneny, pisalo sa to tu na fore. S tym moze suvisiet aj to zerave turbo - dochadza k pridavnym vstrekom nafty pri uz otvorenych vyfukovych ventiloch, takze nafta sa spaluje ciastocne v turbe a ciastocne v DPF.
Turbo by som nechal vymenit v servise, doma by som to urcite nerobil vzhladom na mozny problem so zarukou. V hadici medzi turbom a IC je nejaky ten olej vzdy, ale iba vo forme filmu na stenach hadice, ziadne kvapky. Hriadel turba nejaku tu volu mat musi, no iba ju citis v prste, na turbine nesmies vidiet ziadny pohyb. Hriadelka je ulozena v tlakovo mazanom klznom lozisku, privelka vola to lozisko velmi rychlo znici.

PS :
Daj tieto otazky do fora, na to tu predsa je.

Hadicu do meracej nadoby by si mal nasadit na koniec vystupnej olejovej hadice veducej z turba - vid obrazok na http://img338.imageshack.us/img338/971/turbodv6.png
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

novinky

Příspěvek od vita_k » 02.01.2011 22:18

Ahoj. Tak jsem se díky v12 dostal dále:

- Do zpropadeného IC se dolů dá dostat nejlépe na zvedáku a se sundaným krytem zespodu. Dnes se mi to nepovedlo :(
- turbo je mazáno dobře. za 60 sekund na volnoběh to turbem protočí více než 4 dl oleje. Aspon tak. Pokud bude chtít někdo podrobnější návod jak na to, tak poskytnu přes e-mail. Je to rychlovka a skoro nic se nesundává.
- Na vstupu kompresoru turba mam olej, zřejmě se tam dostává z odvětrání klikovky a nevím proč. Viz foto. Měl jsem podle měrky víc oleje, tak jsem ubral 4 dl, co se mi vytočilo při zkoušce mazání. Uvidím, jestli to nebude lepší. Teď je tam optimalni mnozstvi.
- oska má teda vůli, ale zřejmě se se skříní ještě nepotkala.

Popisovaný problém s kolísáním tahu a vyssi spotřebou a rozzhaveným turbem opravdu mohlo mít souvislost s regenerací i když DPF už tam není. Kloním se k tomuto názoru.

Hodně oleje na výstupu odvětrání:
Obrázek

Hodně oleje v sací hadici (za filtrem)
Obrázek

Trocha oleje na vstupu trubky:
Obrázek

Zajimava vůle v trubce oleje:-)
http://www.youtube.com/watch?v=tfNwOerbfnk

Ne uplne fajn zvuk turba pri sundané hadici. Málem mě to vcuclo...
http://www.youtube.com/watch?v=uDkXut_B3PU

Díky V12 za rady, uvidím co bude dál. Dnes jsem zkusil vyhasit kopec tady kolem. Frčí to stále hezky, tah nekolísal, vše (až na zvuk) se zdá dobré. Teplota normální, rozhodne ne žhavé...Kdyby měl někdo nejaké komentare, sem s nimi:-)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od V12 » 03.01.2011 06:41

Ten zvuk "hiuuu" po ubrati plynu poznam velmi dobre a stal ma 520€ :bebng: . Keby som nemal stastie, tak 970 :puke_r:
Aj ked teraz olej netlaci, odporucam vymenu, pretoze podla zakona schvalnosti Ti to klakne ked sa to bude hodit najmenej. Ktosi to tu uz pisal, ze z turba nemaju ist ziadne kovovo-mechanicke zvuky. To je totiz jeho pohrebna pesnicka...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

sheronka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14.11.2010 15:55

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od sheronka » 04.01.2011 19:46

dobry večer,som tu novy a tak isto som si zakupil novy ford focus combi 1.8tdci 85kw.služi mi zatial kratko ,mam ho len dva mesiace a som zatial spokojny,nedavno som zacitil pri rychlej jazde ako keby cukanie,ako keby vynechavali vstreky.proste ma to dosť žerie ..urobi to len na okamih ale dosť citelne..dakujem za odpovede.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od vita_k » 01.02.2011 15:41

Tak mam novinky. Za cca 4000 km po vyjmuti filtru jsem zpozoroval dvě regenerace. Prvni regenerace byla popsana v předchozím příspěvku. Druhá regenerace nastala teď v neděli, nezastavoval jsem, čímž se turbo zchladilo. Melo to stejne projevy jak jsem popsal prvne.

Dnes podle diagnostiky se načetly chyby:
- překročeno přeplnování vstupního vzduchu
- překročen tlak obtokového ventilu
- frekvence regenerace filtru pevnych častic
Dále tam byla vzdalenost od posledni regenerace, která odpovídala neděli, čímž jsem potvrdil podezření na regeneraci..

Podle mého názoru ten tlak to vyhodnotí jako chybový protože při regeneraci motor není "brzděn" DPF a tím pádem se turbo "přetočí" - dá větší tlak, když se regeneruje

Shrunuto: Regenerace filtru dále probíhají, s výraznými projevy, auto opravdu moc nejede. Po cca 7 km to přestane. Turbu to zrejme dobře nedelá, kdyz se tak zahřívá. V tomto připadě bych třeba zastavil, ale nevypinal motor, aby se nepálil olej v turbu.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od V12 » 01.02.2011 19:45

vita_k :
Nie som si isty, ci zastavenie a volnobeh neprerusi regeneraciu. Pokial viem, ta prebieha za vyssich otacok, jedine vtedy je dostatok spalin s dostatocnou teplotou na "prepalenie" DPF. Tie chyby regulacie turba ma ale zarazaju - ked RJ zisti vyssi plniaci tlak nez treba, okamzite meni natocenie lopatiek v statore, aby sa zredukoval prisun vyfukovych plynov na turbinu. Tento zasah okamzite znizuje plniaci tlak. Ked sa toto ale nepodari, do RJ ide chyba VGT / wastegate a prekroceny plniaci tlak. Preto ma napada, ci nemas turbo zasvinene sadzami az do takej miery, ze viazne ovladanie VGT. Na toto by ale mali bez problemov prist v servise.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od vita_k » 02.02.2011 11:00

Ahoj. Primo chybu VGT/VNT to nevyhodilo, jen tu o tech tlacích. Zkusim to oveřit timto zpusobem:
1. Najedu cca 500 km, kdy určitě regenerace nebude a zkusim znovu diagnostiku. Předpokladam, ze chyby tam nebudou.
2. Po uspesne regeneraci zkusim, jestli se tam načetly stejné chyby.
To by pak bylo jasny, ze je to regeneraci...
Zatim. Měj se.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od Sobull » 02.02.2011 11:26

vita_k: kde jsi dělal tu diagnostiku? Mě ve Fordu řekli, že zjistit vzdálenost od poslední regenerace nelze. Taky bych si rád potvrdil, jestli mi regeneruje i po odstranění nebo ne.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Cukání motoru při rychlé jízdě

Příspěvek od vita_k » 02.02.2011 12:15

poslal jsem ti e-mail. Ohledne DPF jsou tam dva řádky. Z protokolu se da vyčíst, co to je za diagnostiku. Bohužel není moje, tak k ní nemám přímý přístup...

Vzdálenost s naplněným filtrem výfukových částic
Vzdálenost od poslední úspěšné regenerace DPF
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host